Mihin perheelliset tarvitsevat "omaa aikaa"?
Ihan oma vapaa valinta vääntää niitä muksuja. Sitten kitistään väsyneenä kun ei ole "omaa aikaa" tai ei pääse miehen kanssa bilettämään kahdestaan. Siis kai ymmärsitte, että sen mukulan kanssa oleminen on sitä teidän omaa aikaa kun se on sitä teidän perhe-elämää koko elämä. Kannattaa vissiin miettiä mihin ryhtyy ellei ole rahkeita. Eikä kannata vaivata sukulaisia lastenhoitopyynnöillä, itsepä ne teitte.
Kommentit (22)
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 13:44"]Ei oo tarvinnut pyytää apua, kun nää tappeli kuka saa lapsen luokseen.
[/quote]
Meillä sama juttu. Saatais omaa aikaa vaikka joka viikonloppu, mutta lapsi on hoidossa ehkä kerran kahdessa kuukaudessa.
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 13:44"]Ei oo tarvinnut pyytää apua, kun nää tappeli kuka saa lapsen luokseen.
[/quote]
Kai edes maksat niille?
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 13:46"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 13:44"]Ei oo tarvinnut pyytää apua, kun nää tappeli kuka saa lapsen luokseen.
[/quote]
Kai edes maksat niille?
[/quote] en tietenkään. Meillä on perhettä normaalia auttaa. Samoin minä esim siivoan isomummolle, käytän kaupoilla, tk:ssa, kutsun syömään jne
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 13:49"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 13:46"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 13:44"]Ei oo tarvinnut pyytää apua, kun nää tappeli kuka saa lapsen luokseen.
[/quote]
Kai edes maksat niille?
[/quote] en tietenkään. Meillä on perhettä normaalia auttaa. Samoin minä esim siivoan isomummolle, käytän kaupoilla, tk:ssa, kutsun syömään jne
[/quote]
Et vastannut mihin tarvitset sitä omaa aikaa. Hoitaaksesi sukulaisten asioita kaiketi. Perheaika taitaa olla hirveää kun siitä haluaa vapaata ja hengähdystaukoa, kakarat hoitoon ja baanalle.
Ap:lle tiedoksi, että hyvätkin vanhemmat tarvitsevat ajoittain nollausta jotta jaksaa taas olla hyvä vanhempi. Näin mielenterveys säilyy ja lapsilla on rennot vanhemmat. Kyllä se oma aika on tavoiteltavampaa kuin pimahtaminen. Ja moni lapsiperheen vanhempi sanoo ainakin meillä palatessaan perhevapailta, että ihana päästä välillä aikuisten seuraan. Vaikka niitä lapsia tehdään ja niitä rakastetaan ylikaiken, pitää elämässävolla balanssi. Ja kuinkahan monivesikoisen saanut on todella ymmärtänyt mihin on ryhtymässä.
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 13:51"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 13:49"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 13:46"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 13:44"]Ei oo tarvinnut pyytää apua, kun nää tappeli kuka saa lapsen luokseen.
[/quote]
Kai edes maksat niille?
[/quote]
Et vastannut mihin tarvitset sitä omaa aikaa. Hoitaaksesi sukulaisten asioita kaiketi. Perheaika taitaa olla hirveää kun siitä haluaa vapaata ja hengähdystaukoa, kakarat hoitoon ja baanalle.
[/quote] Tarvitsin sitä ihan vain itsekkyyttäni. Nyt lapsi on 17 ja meillä on siitä huolimatta erittäin lämpimät välit. Tässä juuri yhdessä nauramme tälle keskustelulle, ja odottelemne yhtä isovanhemmista kahville.
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 13:52"]Ap:lle tiedoksi, että hyvätkin vanhemmat tarvitsevat ajoittain nollausta jotta jaksaa taas olla hyvä vanhempi. Näin mielenterveys säilyy ja lapsilla on rennot vanhemmat. Kyllä se oma aika on tavoiteltavampaa kuin pimahtaminen. Ja moni lapsiperheen vanhempi sanoo ainakin meillä palatessaan perhevapailta, että ihana päästä välillä aikuisten seuraan. Vaikka niitä lapsia tehdään ja niitä rakastetaan ylikaiken, pitää elämässävolla balanssi. Ja kuinkahan monivesikoisen saanut on todella ymmärtänyt mihin on ryhtymässä.
[/quote]
Kyllä perhe-elämä kuulostaa kaamealta jos siitä tarvitsee nollausta säilyttääkseen mielenterveytensä... Älkää tehkö lapsia.
Emme ole tarvinneetkaan. Yhdessä on perhe perustettu ja yhdessä on eletty ja perhettä hoivattu. Esikoinen pian aikuinen, kyllä sittenkin ehditään viilettämään, jos siltä tuntuu. Ollaan kyllä muutenkin aika rauhallisia ja perhekeskeisiä, joten enpä usko että hullaannutaan pian koittavasta "vapaudesta".
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 13:56"]Emme ole tarvinneetkaan. Yhdessä on perhe perustettu ja yhdessä on eletty ja perhettä hoivattu. Esikoinen pian aikuinen, kyllä sittenkin ehditään viilettämään, jos siltä tuntuu. Ollaan kyllä muutenkin aika rauhallisia ja perhekeskeisiä, joten enpä usko että hullaannutaan pian koittavasta "vapaudesta".
[/quote]
Ensimmäinen järkevä perheellinen!
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 13:57"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 13:56"]Emme ole tarvinneetkaan. Yhdessä on perhe perustettu ja yhdessä on eletty ja perhettä hoivattu. Esikoinen pian aikuinen, kyllä sittenkin ehditään viilettämään, jos siltä tuntuu. Ollaan kyllä muutenkin aika rauhallisia ja perhekeskeisiä, joten enpä usko että hullaannutaan pian koittavasta "vapaudesta".
[/quote]
Ensimmäinen järkevä perheellinen!
[/quote] :D
Kyllä minä ainakin kaipaan omaa aikaa. Töitä on varsinkin minulla paljon, puolisolla myös aika paljon, ja lastenhoidon takia emme ole juuri ikinä samaan aikaan töissä. Joskus menee päiviä, että olemme yhdessä kotona kumpikin hereillä enemmän kuin puoli tuntia kerrallaan.
Minusta ainakin tuntuu toisinaan raskaalta, kun päivät ovat aamusta iltaan täynnä tekemistä. Lapsetkin usein kiljuvat huomiota, haluavat leikkiä ja mitä milloinkin kun tulee väsyneenä töistä.
En todellakaan kaipaa mitään bilettämistä, vaan minulle oma tai parisuhdeaika on sitä, että voi vaikka rauhassa kokata sellaista ruokaa mistä lapset eivät välitä, nautiskella sitä ilman muiden passaamista, rentoutua omassa kodissaan ja vaikka nussia keittiössä.
Jos nyt hyviä syitä kaivataan, niin lasten kanssa ei voi mennä kaikkialle, ja silloin tarvitsee omaa aikaa esim. sairaalatutkimukset.
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 13:59"]
Jos nyt hyviä syitä kaivataan, niin lasten kanssa ei voi mennä kaikkialle, ja silloin tarvitsee omaa aikaa esim. sairaalatutkimukset.
[/quote]Minä en kyllä millään osaa mieltää vaikkapa suolen tähystystä "omaksi ajaksi". Toisaalta en olekaan lisääntyjä.
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 13:59"]Jos nyt hyviä syitä kaivataan, niin lasten kanssa ei voi mennä kaikkialle, ja silloin tarvitsee omaa aikaa esim. sairaalatutkimukset.
[/quote]
Ok, tuo on hyvä ja järkevä syy. Samoin varmasti hammaslääkäri, gyne tai muu tällainen.
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 13:58"]Kyllä minä ainakin kaipaan omaa aikaa. Töitä on varsinkin minulla paljon, puolisolla myös aika paljon, ja lastenhoidon takia emme ole juuri ikinä samaan aikaan töissä. Joskus menee päiviä, että olemme yhdessä kotona kumpikin hereillä enemmän kuin puoli tuntia kerrallaan.
Minusta ainakin tuntuu toisinaan raskaalta, kun päivät ovat aamusta iltaan täynnä tekemistä. Lapsetkin usein kiljuvat huomiota, haluavat leikkiä ja mitä milloinkin kun tulee väsyneenä töistä.
En todellakaan kaipaa mitään bilettämistä, vaan minulle oma tai parisuhdeaika on sitä, että voi vaikka rauhassa kokata sellaista ruokaa mistä lapset eivät välitä, nautiskella sitä ilman muiden passaamista, rentoutua omassa kodissaan ja vaikka nussia keittiössä.
[/quote]
Eikö keittiössä voi nussia lasten nukkuessa?
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 14:00"]
[/quote]Minä en kyllä millään osaa mieltää vaikkapa suolen tähystystä "omaksi ajaksi". Toisaalta en olekaan lisääntyjä.
[/quote]
Kun on aina lasten kanssa, suolen tähystyskin on omaa aikaa :)
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 14:03"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 14:00"]
[/quote]
Kun on aina lasten kanssa, suolen tähystyskin on omaa aikaa :)
[/quote]
:o
Ei oo tarvinnut pyytää apua, kun nää tappeli kuka saa lapsen luokseen.