Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onnistuuko vauvan kylvettäminen saunan lauteella?

Vierailija
10.07.2015 |

Onko selkä ihan sökönä, jos koittaa kylvettää vauvaa niin että vanna (pieni ja kapea) on saunan lauteella ja itse seisoo lauteen edessä tai istuu siinä ammeen vieressä? Vai onko "helpompi" kökkiä pesutilan lattialla olevan ammeen vieressä? Edellinen lapsi kylvetettiin taittoammeessa pesukoneen päällä ja isompana sitten pesut ja kylvyt oikeassa aikuisten kylpyammeessa, mutta nyt on pesukoneen päällä kuivausrumpu ja jalallinen amme ei välttämättä mahdu pesutilaan/säilytykseen. Ideoita?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli soikot lattialla ja vanhemmat istui lauteiden portailla tai saunajakkaralla. Voi sen soikon tietty lauteille nostaa pesun ajaksi kunhan ei pääse putoamaan siitä

Vierailija
2/10 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kylvetetty saunan keskilauteella.

Mutta lauteitakin erilaisia, pitikö tätäkin oikeasti täältä kysyä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että voi olla uusavuttomia täällä.

Vierailija
4/10 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 12:05"]

[/quote]

Just näin. Onko se nyt niin jumalattoman vaikeaa KOKEILLA onnistuuko?!?

Vierailija
5/10 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei selkä tykännyt yhtään siitä lattian rajassa kylvettämisestä. Ehkä sitä lauteilla kylvetystä kannattaa kokeilla.

Vierailija
6/10 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 12:02"]Meillä oli soikot lattialla ja vanhemmat istui lauteiden portailla tai saunajakkaralla. Voi sen soikon tietty lauteille nostaa pesun ajaksi kunhan ei pääse putoamaan siitä
[/quote]
Miten en oo ikinä tajunnut noin yksinkertasen nerokasta ideaa - amme lattialle ja itse jakkaralle viereen!
Minä oon 180cm ja mies 195cm, ja ollaan kyyristelty selät tohjona milloin missäkin virityksessä lapsia kylvettämässä.
No eipä kyyristellä enää, kiitos vinkistä!

Vierailija
7/10 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva syliin ja suihkuun. Helppoa.

Vierailija
8/10 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On pidetty lauteilla, joko juuri kun on sauna laitettu päälle tai jälkilämmössä. On ollut mukavampi kylpeä lämpöisessä saunassä ja säästää selkää, neljä lasta ja ei kyllä mitään ammetelinei ole ollut

Vierailija
9/10 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 12:09"]

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 12:05"]

[/quote]

Just näin. Onko se nyt niin jumalattoman vaikeaa KOKEILLA onnistuuko?!?

[/quote]

No kyllä täällä pohditaan kaikkea miesten erektion lopahtamisesta Lidlin kauppakassin sisältöön, joten kai sitä nyt saa kysyä vinkkejä niinkin arkipäiväiseen juttuun kuin vauvan kylvettäminen. :) Leikki-ikäisen kanssa on ihan eri homma, kun lapsi pysyy pystyssä ja tarttee lähinnä katsoa päältä, mutta pienen vauvan kylvettäminen on aina eri urakka. Lisäksi minulla on selkä- ja nivelongelmia, eli vaikea kylvetysasento ei välttämättä ihan oikeasti onnistu. Pikkuvauvan varusteita ei myöskään viitsisi hankkia turhaan useampaa settiä tai lähteä vastatikattuna lastentarvikeliikkeeseen. Palstalta olen löytänyt vinkit taittoammeesta ja kuplamallisesta matkasängystä, joten miksei täältä löytyisi vinkkejä ja ideoita nytkin.

Okei, speksit uudestaan:

- selkäni kipeytyy herkästi, käteni ovat heikot

- onko lauteella kylvettäminen ihan mahdotonta (joo, saunoja ja lauteita on erilaisia, mutta esim. "mikään amme ei mahdu kunnolla lauteelle" tai "pieni amme mahtuu lauteelle, mutta selkä ei kestä jos istuu siinä vieressä" tai "meillä mahtui amme lauteelle ja seisoin siinä edessä, mutta ammeen täyttäminen oli tuskaa, kun vesipiste oli kaukana" - tyyppiset huomiot olisivat juuri niitä mitä kaipaisin)

- säilytystilaa on vähän

Vaihtoehtoja:

- tämä saunanlauteelle ja kylvetys vieressä istuen tai seisten: http://www.lastenturva.fi/tuote/stokke-flexi-bath-kylpyamme-kokoontaitettava-/5710340002057/

- tämä lattialle, itse istumaan viereen lattialle tai saunajakkaralle: https://www.lastentarvike.fi/verkkokauppa/Vauvanhoito/Kylpeminen/Karibu-Amme-kasattava,-Lime.html

- joku tällainen kylppäriin, varmaankin paras selälle, mutta jaksaako koota ja kasata: http://www.lastenturva.fi/tuote/basson-taittuva-hoitop%C3%B6yt%C3%A4-ammeella--/5703486130029/

- joku muu vaihtoehto, mikä?

Ap, joka on myöskin ihan yhtä tylsistynyt sadepäivän viettäjä. :)

Vierailija
10/10 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppista.