Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tilasin lääkäriajan yksityiseltä

Vierailija
10.07.2015 |

Ei ole työterveyshuoltoa, vaikka töissä käynkin, tai siis lääkäri ei kuulu siihen. Kuulin kyllä hinnan, mutta jäin vielä miettimään, että maksaako erikseen, jos määräävät verikokeita, mitä luulen että tulee. Kyllähän se kohta selviää, mutta en viitsi tämän takia soittaa. Menen siis iltapäivällä. Jos tulehdusarvot on kovin korkeat, mitä sitten? Mulla on toinen sääri turvoksissa, eikä siihen ole mitään järkevää syytä. 

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Labrat maksaa erikseen. On todennäköisesti vielä aika kallistakin.

Vierailija
2/13 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verikokeet maksaa joo erikseen. Itsellä meni onneksi vakuutukseen jonka omavastuukatto on 100e/vuosi/diagnoosi. Eli aina kun määrättiin saman diagnoosin hoitoon/seurantaan lääkärikäyntejä tai labroja (mulla oli akne nuorempana) niin vuodessa tarvis itse maksaa vaan yksi lääkärikäynti 80e ja Verikokeet 40-80e. Loput sai takas, lääkkeistäkin (100e/kk).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 10:27"]

Labrat maksaa erikseen. On todennäköisesti vielä aika kallistakin.

[/quote]

Voiko ne määrätä tk:n labrat? Terveyskeskukseen en saanut aikaa ja tilanteeni on tosi hankala kesäloman takia, en ole omalla paikkakunnalla ja tarkoitus oli tänään lähteä pois. Mutta en pysty nyt matkustamaan, onneksi ei ollut vielä lippua. 

Vierailija
4/13 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko ne verikokeet maksaa?

Vierailija
5/13 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veritulppa

Vierailija
6/13 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai anteeksi, luin huolimattomasti. Kuvataan ilmeisesti myös, ja sekin maksaa jotain? On rahat vähissä itsestä riippumattomista syistä ja ei olisi varaa joutua sairaslomalle. 

Vierailija
7/13 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, pitää maksaa vielä labrat. Mutta voi olla että saat lähetteen sairaalaan julkiselle puolelle, jonka jälkeen ei taas maksa paljon mitään.

Mulla on tapana tehdä aina noin, ensin mieluummin yksityiselle kuin arvauskeskukseen (pääsee nopeammin lääkäriiin), josta sitten pyytää lähetteen erikoislääkärille julkiselle puolelle.

Vierailija
8/13 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni kansakunnan edun mukaista olisi se että terveydenhuolto olisi ilmaista. Ei ole mitään järkeä siinä että ns. eliitti voi hoidattaa itseään mielin määrin samaan aikaan kun köyhät kuolevat kadulle. Ei tämä taida mikään oikea hyvinvointivaltio ollakaan...

Vierailija
9/13 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 10:31"]

Joo, pitää maksaa vielä labrat. Mutta voi olla että saat lähetteen sairaalaan julkiselle puolelle, jonka jälkeen ei taas maksa paljon mitään.

Mulla on tapana tehdä aina noin, ensin mieluummin yksityiselle kuin arvauskeskukseen (pääsee nopeammin lääkäriiin), josta sitten pyytää lähetteen erikoislääkärille julkiselle puolelle.

[/quote]

Jep, koetan saada lähetteen sairaalan labraan. Kai se onnistuu? Tää lääkäri, jolle menen, on kyllä ainakin joskus ollut sairaalankin puolella töissä. 

Vierailija
10/13 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla tähän olisi varaa, mutta pakko tinkiä jostain muusta. Mulla jää käteen palkasta 700-800 euroa kuussa, eli ei mitään järkeä käydä töissä jonkun mielestä, mutta elämä on. 

Vierailija
11/13 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jahas, onko sulla siis AIDS?

Vierailija
12/13 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla matkavakuutus? Yleensä menee matkavakuutuksen piikkiin jos muualla kuin kotipaikkakunnalla joutuu käymään lääkärissä (siinä voi olla joku kilometriraja miten kaukana kotoa pitää olla)

Vierailija
13/13 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

50 km on yleensä matkavakuutuksen km -raja, pl. oma kesämökki tai kakkosasunto.