Tietääkö kukaan mikä on pahinta kipua?
Se että on lyöty sieraimiin nyrkillä.
Jos ei mene lääkäriin silloin niin kipu menee myöhemmin pahemmaksi ja nenä tippuu alas.
Kommentit (54)
Minulla se kun leikattiin endo, oli pitkä ja laaja leikkaus. Mahaan laitettiin kaasua joka kohottaa kudoksia. Se kaasu ei pääse pois kuin kudosten läpi, kun se ei ole suolessa, ei pierun pierua siis. Se kulki ylöspäin, of koos, se kaasu ja tuli hartioista pois. Vitalus, että oli hartiat paineessa ja kipu oli suorastaan vit. Tumaista. Kävelin yöt sairaalan käytävällä ja märisin, päivällä sen jotenkin paremmin kesti, Yöllä sain aina lopulta vahvan lääkkeen joka tiputti tajun heti.
Kolme ekaa päivää sain morfiinia mutta sehän lopetetaan ettei jää koukkuun. Se oli ihana tunne kun vaikutus lakkasi ja soitin hoitajan joka tuikkasi uuden annoksen ja taas mentiin. Sisareni oli käymässä kun piikki laitettiin, sanoi, että sammuin kesken sanan. Kun taas heräsin ihmettelin, että mihin systeri on kadonnut, olin ollut pois kontrollista monta tuntia. Tästä on jo vuosikymmenet, olin sairaalassa 14 vrk.
😁
Omia kokemuksiani, synnytyskipu ja migreeni. Myös viisaudenhampaan poistossa puudute loppui kesken ja alkoi tulla hätä siinä kesken operaation kun tuntui että leukaa revitään irti. Synnytykseni kesti 2 vrk ja ponnistusvaihe 1h15min ja puudutteet loppuivat kesken/eivät toimineet, vauvan pää virhetarjonnassa ja infernaalinen melkein tajunnan vievä kipu. Mulla ilmeisesti ei nuo puudutteet oikein pelaa? Kiva, jos on vaikka tulevaisuudessa jokin leikkaus edessä. Migreeniä sairastanut tässä 11 vuotta ja ollut niinkin pahana että päivystykseen jatkuvan oksentelun ja halvausoireiden takia. Tuntui kirjaimellisesti siltä kuin pää paisuisi ja räjähtäisi sisältä päin.
Mulla on ollut joskus niin paha migreeni, että halusin vain kuolla. Oli pahempi kuin synnytys ja hammassärky. Hammassärkykin on pahimpia kipuja mitä on, mutta tämä migreeni oli jotakin vielä hirveämpää. Kuolema tuntui ainoalta vaihtoehdolta kun mitkään kipulääkkeet, suihku, kylmässä ja pimeässä makaaminen ei todellakaan auttanut. Synnytyksessäkin kivut tulee aaltoina ja aina välillä helpottaa ja kipu lakkaa sekunniksi. Tässä migreenissä ei tullut mitään aaltoja vaan koko ajan voimistuvaa kipua.
Colonoskopia. Oon synnyttänyt, polvi ollut sijoiltaan, potenu tulehtuneita hampaita,migreeniä jne...tuo tähystys on kaikista sietämättömin vaikka kipukynnystä on vaan ei siellä mitä tulee suoliperäisiin.
Vatsakalvontulehdus kun mahaan kertyy muutamassa päivässä 10 litraa nestettä
Vuosia sitten paksunsuolen tähystys ilman lääkettä. Olisi pitänyt käydä ennen sitä neuvonnassa. En uskonut että tähystys olisi niin kivulias enkä mennyt. Alavatsaan tuli niin kova hermoärsytys kipu ja jos olisin ottanut sen burfeiini taisi olla. Osaksi johtui siitä että oli vanha leikkausarpi josta jää aina jäljet pehmyt kudoksiin, hermoihin.
Krooniseen nivel kipuun ei Burana tms auta. Olen jo kymmeniä vuosia kärsinyt. Olen todella pahaan kipujaksoon jaunetyomuuteen uupuneena käyttänyt vahvempaa kolmio tbl lääkettä joka ei auttanut. Toinen Tra.. aiheutti tokkuran, ei unta. Muutaman tbl kokeilu josta ei apua. Ei vaikuttanut huumaavasti enkä olisi sitä halunnut vaan nukkua monta tuntia jotta jaksan sietää kipua. Sydän rasittui pulssi nopea lääkityksestä huolimatta. Kipua sietää jos pystyy nukkumaan tarpeeksi. Kipu on rajoittanut elämääni, verenpaine, sydän lääkkeet. Kipu vie voimavaroja. Ei voi tehdä mitä haluaa esim liikkua metsässä koska nivelissä vikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hortonin särky, toiselta nimeltä itsemurha päänsärky. Siihen kuulemma tepsii vain psilosienet.
Mistä niitä saa? Happihoito ja kaikki kokeiltu…
Kysy lääkäriltä ja jos ei siltä saa niin käyt kesällä poimimassa itse.
Vierailija kirjoitti:
Luin jokaisen viestin ja tein puolestanne esirukouksen.
Ei millään pahalla mutta minun puolesta ei tarvitse tehdä mitään esirukouksia.
Minut nolattiin toisessa rukousketjussa ja varoiteltiin väärästä enkeliyhteydestä.
Jumala on Rakkaus ja Kristus on aina sydämessäni. Jumala ei syrji ketään, koska hänen rakkautensa voi vain yhdistää, ei erottaa. Jos erotat tai arvoitat toisia alaspäin muka Kristuksen nimissä, niin et valitettavasti ole aidosti vielä saanut hänen valoaan sydämeesi.
T. Lapsena toistuvasti raiskattu, muiden puolesta aina rukoileva, ei mihinkään kategoriseen uskontoon kuuluva kuolevainen, joka näkee myös muita enkeleitä kuin Raamatussa mainitut tai Koraanissa.
Kiitos paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hortonin särky, toiselta nimeltä itsemurha päänsärky. Siihen kuulemma tepsii vain psilosienet.
Mistä niitä saa? Happihoito ja kaikki kokeiltu…
Kysy lääkäriltä ja jos ei siltä saa niin käyt kesällä poimimassa itse.
Niiden kerääminen ei ole ihan helppo juttu. Pitää osata tunnistaa sienet. Lisäksi, sen verran tiedän itsekin, että ne kasvaa lähinnä pelloilla ja peltojen omistajat kyllä tietää mitä niillä pelloilla haahuilijat siellä kyttäilee.
T:eri
Silmäkipu trauman jälkeen on hirvittävä. Luustoon kohdistuvan leikkauksen jälkeisen kivunkin kestää kipulääkkeillä, mutta silmäkipu on kauheampaa.
Minun pahimmat kipuni ovat johtuneet endometrioosista. Munasarjat olivat liimaantuneet kohdun ja suolen kanssa yhdeksi paketiksi, josta vuosi verta vatsaonteloon. Pahimmillaan se tuntui kuin sisäelimiä puukotettaisiin. Onneksi pääsin vuosien tuskan jälkeen leikkaukseen. Synnytyskipu ei ollut yhtään niin paha, koska siinä on kuitenkin jotain mitä odottaa, kivulle on ns. järjellinen syy.
Vierailija kirjoitti:
Minun pahimmat kipuni ovat johtuneet endometrioosista. Munasarjat olivat liimaantuneet kohdun ja suolen kanssa yhdeksi paketiksi, josta vuosi verta vatsaonteloon. Pahimmillaan se tuntui kuin sisäelimiä puukotettaisiin. Onneksi pääsin vuosien tuskan jälkeen leikkaukseen. Synnytyskipu ei ollut yhtään niin paha, koska siinä on kuitenkin jotain mitä odottaa, kivulle on ns. järjellinen syy.
Mun tutulla ei suostuttu leikkaamaan endoa ennen kuin se pääsi todella pahaksi. Koska oli vielä lisääntymisikäinen ja vaikka oli aseksuaali ja vela (vapaaehtoisesti lapseton) ei suostuttu uskomaan sitä. Siitä seurasi vuosikausien kipuhelvetti joka jatkuu edelleen, koska leikattiin liian myöhään. Kasvainta oli kaikkialla!
Mulla on joskus nuorempana ilman buranaa ollut niin kovat menkkakivut että olen pyörtynytkin niihin. Mutta se kipu menee kuitenkin edes ohi, eli vähällä olen elämässäni päässyt. Kipupotilaiden kanssa jutelleena en voi kuin ihmetellä kuinka he pysyvät järjissään. Vahvoista kipulääkkeistä huolimatta kivut päästä varpaisiin JATKUVASTI. En voi edes kuvitella sellaista. Elää jatkuvassa jäytävässä kivussa. Ainoa helpotuksen hetki on saada illalla niin vahvoja lääkkeitä, että saa edes vähän nukuttua. Hereillä ollessa elämä pelkkää tuskaa, siis ihan kirjaimellisesti. Sellaisilla ihmisillä pitäisi olla vapaus kunnon huumeisiin tai halutessaan eutanasiaan, koska sellainen elämä ei ole mitään elämää.
Yksi tuntemistani kipupotilaista teki lopulta itsemurhan, ei kestänyt enää. Kyseessä ei ollut edes pelkkä fyysinen kipu, vaan hän oli myös kipujensa takia sössinyt kaikki ihmissuhteensa ja taloutensa jatkuvan kiukuttelun ja lääkekännissä olemisensa takia. On varmasti ollut todella vaikeaa esittää hyväntuulista kun sattuu jatkuvasti! Luoja varjelkoon kaikkia kipupotilaita.