Apua! Maksuhäiriömerkintä?!
Tästä aiheesta on puitu jo varmaan niin paljon, mutta pakko tulla silti kysyyn.
Eli voinko saada maksuhäiriö merkinnän ilman että siitä mitenkään varotellaan? Mulla on pyöriny kotona iät ja ajat lasku, joka on tullut mulle kotiin ( en asu enää vanhempien kanssa) niin että siinä on mun isän nimi. Se on aikoinaan tilannu mulle jonkun lehden tai jotain, ja ei ole maksanu laskuja. En sitä kuitenkaan maksanu koska se ei edes periaatteessa tullut mulle. Siinä mainittiin kyllä että maksamaton lasku voi johtaa juurikin tuohon merkintään. Unohdin sitten laskun hetkeksi aikaa, ja nyt havahduin siihen.. Tästä on joku hiukan alle 2kk. Mitäs nyt pitäis tehdä? Oon opiskeljia eikä mulla olisi kyllä ollut varaa maksaa edes sitä.. Mutta vähän väärin lähetellä mulle jotain 10 vuotta vanhoja laskuja :o HELP!
Kommentit (57)
Mulle kävi sama tilanne, jouduin maksamaan pois koulukuvamaksuja joita äiti ei siis koskaan maksanut, aina kuitenkin tilasi - niin 16 ikävuodesta ylöspäin koska ole ollut tietounen niistä?
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 20:55"]Mulle kävi sama tilanne, jouduin maksamaan pois koulukuvamaksuja joita äiti ei siis koskaan maksanut, aina kuitenkin tilasi - niin 16 ikävuodesta ylöspäin koska ole ollut tietounen niistä?
[/quote]
Sama. Oon tai olin jonkun 400€ auki. Hitto että vitutti!!
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 20:55"]Jos lasku on syntynyt ollessasi alaikäinen, on silloinen huoltajasi siitä hamaan tappiin saakka vastuussa. Isäsi nimi siinä onkin. Usein käy niin, että osoitetiedot päivitetään automaattisesti ja pääsee käymään niin, että lasku tuleekin sille lapselle VAIKKA NIIN EI SAISI KÄYDÄ. Soita paikkaan mistä lasku on tullut ja käske päivittämään tiedot. Jos lasku on pyörinyt monia vuosia, sitä tuskin tullaan siirtämään ulosottoon. Mutta vaikka tultaisiinkiin, sinulla on aikaa riitauttaa asia ennen tuomiota.
Jotenkin näin se meni. Ei huolta.
-Entinen perintätoimiston täti
[/quote]
Joo olen ollut jotain 10v... Kaksi laskua sieltä on tullut, ei muuta. Nekin tässä noin 3kk sisään.. Ap
Soita sinne mistä lasku on tullut, ja selvittele.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 20:58"]
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 20:55"]Jos lasku on syntynyt ollessasi alaikäinen, on silloinen huoltajasi siitä hamaan tappiin saakka vastuussa. Isäsi nimi siinä onkin. Usein käy niin, että osoitetiedot päivitetään automaattisesti ja pääsee käymään niin, että lasku tuleekin sille lapselle VAIKKA NIIN EI SAISI KÄYDÄ. Soita paikkaan mistä lasku on tullut ja käske päivittämään tiedot. Jos lasku on pyörinyt monia vuosia, sitä tuskin tullaan siirtämään ulosottoon. Mutta vaikka tultaisiinkiin, sinulla on aikaa riitauttaa asia ennen tuomiota. Jotenkin näin se meni. Ei huolta. -Entinen perintätoimiston täti [/quote] Joo olen ollut jotain 10v... Kaksi laskua sieltä on tullut, ei muuta. Nekin tässä noin 3kk sisään.. Ap
[/quote]
Soita sinne, kerro tilanne ja mainitse, ettet ole maksuvelvollinen koskien ko. laskuja.
Jos laskut ovat tosiaan noin kauan pyörineet, on perintä pitänyt katkaista, eli lähettää niistä uudet laskut. Siitä syystä olet luultavasti saanut nuo pienen ajan sisään. :) Perinnän katkaisu siksi, että muuten saatavat vanhenevat tietyn ajan kuluessa.
-21
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 21:03"][quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 20:58"]
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 20:55"]Jos lasku on syntynyt ollessasi alaikäinen, on silloinen huoltajasi siitä hamaan tappiin saakka vastuussa. Isäsi nimi siinä onkin. Usein käy niin, että osoitetiedot päivitetään automaattisesti ja pääsee käymään niin, että lasku tuleekin sille lapselle VAIKKA NIIN EI SAISI KÄYDÄ. Soita paikkaan mistä lasku on tullut ja käske päivittämään tiedot. Jos lasku on pyörinyt monia vuosia, sitä tuskin tullaan siirtämään ulosottoon. Mutta vaikka tultaisiinkiin, sinulla on aikaa riitauttaa asia ennen tuomiota. Jotenkin näin se meni. Ei huolta. -Entinen perintätoimiston täti [/quote] Joo olen ollut jotain 10v... Kaksi laskua sieltä on tullut, ei muuta. Nekin tässä noin 3kk sisään.. Ap
[/quote]
Soita sinne, kerro tilanne ja mainitse, ettet ole maksuvelvollinen koskien ko. laskuja.
Jos laskut ovat tosiaan noin kauan pyörineet, on perintä pitänyt katkaista, eli lähettää niistä uudet laskut. Siitä syystä olet luultavasti saanut nuo pienen ajan sisään. :) Perinnän katkaisu siksi, että muuten saatavat vanhenevat tietyn ajan kuluessa.
-21
[/quote]
eihän sillä oo pyöriny noi ku pari kuukautta?
En ehkä vielä pelästyis tai ei sitä merkintää kai noin nopee voi tulla..
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 21:07"]
[/quote]
Eikö aloitusviestissä lukenut jotain kymmenestä vuodesta.
Sairaalalaskut on vissiiin suoraan ulosotto kelposia? Jos porukat ei oo maksanu alaikäsen sairaalamaksuja niin ne menee ulosottoon ja täysikäseltä menee heti luottotiedot? Onko näin?
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 21:11"][quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 21:07"]
[/quote]
Eikö aloitusviestissä lukenut jotain kymmenestä vuodesta.
[/quote] E, vaan 10v tullut
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 21:17"]Sairaalalaskut on vissiiin suoraan ulosotto kelposia? Jos porukat ei oo maksanu alaikäsen sairaalamaksuja niin ne menee ulosottoon ja täysikäseltä menee heti luottotiedot? Onko näin?
[/quote]
Ai, enpäs tiedä :o
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 21:27"]
E, vaan 10v tullut
[/quote]
Sitten mä ymmärrän tän jotenkin väärin, "Mutta vähän väärin lähetellä mulle jotain 10 vuotta vanhoja laskuja :o HELP!"
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 21:28"][quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 21:27"]
E, vaan 10v tullut
[/quote]
Sitten mä ymmärrän tän jotenkin väärin, "Mutta vähän väärin lähetellä mulle jotain 10 vuotta vanhoja laskuja :o HELP!"
[/quote]
Ai, niinpäs olikin
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 21:28"][quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 21:27"]
E, vaan 10v tullut
[/quote]
[/quote]
Mutta hän saanut laskut vasta 2kk sitten? :D
Ei ole sun velvollisuus! Jos olet ala-ikänen!
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 21:35"]Ei ole sun velvollisuus! Jos olet ala-ikänen!
[/quote]
Ei vaan siis se on sulle tilattu yms kun oot ollut alaikänen. Sori!!
Jos lasku on syntynyt ollessasi alaikäinen, on silloinen huoltajasi siitä hamaan tappiin saakka vastuussa. Isäsi nimi siinä onkin. Usein käy niin, että osoitetiedot päivitetään automaattisesti ja pääsee käymään niin, että lasku tuleekin sille lapselle VAIKKA NIIN EI SAISI KÄYDÄ. Soita paikkaan mistä lasku on tullut ja käske päivittämään tiedot. Jos lasku on pyörinyt monia vuosia, sitä tuskin tullaan siirtämään ulosottoon. Mutta vaikka tultaisiinkiin, sinulla on aikaa riitauttaa asia ennen tuomiota.
Jotenkin näin se meni. Ei huolta.
-Entinen perintätoimiston täti