Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oon tosi huolestunut mun muistista

Vierailija
09.07.2015 |

Onko teillä ylistressaantuneena tällasta vai onko mulla alkava dementia? Ikää on vasta 40:'(

Tänään menin kauppaan. Maksoin ostokset, otin kuitin. Ja tiputinkin vaihtorahat roskikseen enkä sitä kuittia! Huomasin heti, oli tosi noloo kaivaa rahoja roskiksesta.

Menin toiseen kauppaan. Maitohyllyllä ajattelin, että ostan marjoja. Kassalla tajusin, etten muistanut niitä ostaa. Lisäksi etsin ostoskoria ja huomasin sen olevan mun käsivarrella!!!

Joka päivä tällasta. Unohdan mitä ostaa kaupasta, saatan unohtaa tapaamisen, töissä en opi uutta, nyt tosin piti oppia uutta paljon, kaikki ei jäänyt mieleen. Joku asia sanottiin, unohdin sen minuutissa.

Joudun joskus miettiin sanoja, jotain vähän erikoisempia, luettelen aakkosia päässäni kunnes sana tulee mieleen.

Outoa, mutta muistan kaikki lukemani dekkarit, seuraan varmaan 10 sarjaa yhtä aikaa ja muistan aina, missä mennään.

Mä tiedän olevani aivan ylistressaantunut, juuri nyt siihen ei ole apukeinoja enempää kuin jo on (en tässä nyt enempää selittele), mulla on masennus. Tää unohtelu vaan stressaa enemmän, hermostun ja unohdan vielä enemmän.

Tänään piti hakea jauhelihaa tutulta, en muistanut, kunnes hän soitti, että tuletko hakemaan. Saatan saada tekstareita, jos en heti vastaa, unohdan koko tekstarin.

Silmälasit ei onneksi enää oo hukassa, koska pidän ne aina samassa paikassa. Lääkäriaikoja unohtelen, vaikka laitan ne keittiön seinälle, mutta en muista katsoa niitä, jos eivät osu silmään.

Onko tää vaan stressiä vai jotain dementiaa??

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on vaan ns. kovalevy täynnä. Tarvitset buuttauksen eli kiireettömän loman, riittävästi lepoa.

Vierailija
2/14 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 20:14"]Sulla on vaan ns. kovalevy täynnä. Tarvitset buuttauksen eli kiireettömän loman, riittävästi lepoa.
[/quote]

Näin se varmaan on... Olin talvella sairaslomalla, mutta mulla erityislapsia kaksi, olen yh, koko ajan lääkärissä tai palavereissa... Tää on ihan kauheeta :( ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten lääkkeet muistan, niiden asiat, kai pitäis jotain lisämuistia asentaa mun päähän. ap

Vierailija
4/14 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressiä se on jos kerran tiedät olevasi stressaantunut.

Vierailija
5/14 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuullostaa tutulta. Itselläni vastaavanlaista sekoilua päivästä toiseen. Unohdan myös ihan arkisten asioiden tai esineiden nimiä?? Minulla myös erityislapsi ja huoli päällä hänen kehityksestään, terapian jatkumisesta yms. Työtehoni on laskenut paljon koska en kerta kaikkiaan pysty keskittymään. Olen parhaillaan lomalla ja yritän rentoutua ja tehdä kivoja juttuja. Tosin tiedän että syksystä on töissä tulosa todella kiireinen.

Vierailija
6/14 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kilpirauhasarvot testattu? Mulla vajaatoiminta aiheutti just ton aivosumun. Tuntui siltä, että sekoan.

Vierailija
7/14 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennuskin voi vaikuttaa muistiin ja ylipäätään tiedonkäsittelykykyyn (kokemusta on, ikävä kyllä). Voimia sulle, toivottavasti saat hoitoa ja tilanne paranee!

Vierailija
8/14 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös alkava Alzheimer mahdollinen. Käy lääkärissä, mikäli on stressiä niin hyvä, mutta voi olla alkava muistisairaus.

Vierailija
9/14 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
10/14 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ysi on oikeassa. Sisareni on 58v. ja on hoitokodissa Alzheimerin vuoksi. Ei pärjää enää kotona. Sinuna kävisin lääkärissä, jotta voivat poissulkea vakavammat sairaudet.

Vierailija
11/14 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista! Kyllä tässä pitää lääkärissäkin käydä. ap

Vierailija
12/14 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 20:24"]Kuullostaa tutulta. Itselläni vastaavanlaista sekoilua päivästä toiseen. Unohdan myös ihan arkisten asioiden tai esineiden nimiä?? Minulla myös erityislapsi ja huoli päällä hänen kehityksestään, terapian jatkumisesta yms. Työtehoni on laskenut paljon koska en kerta kaikkiaan pysty keskittymään. Olen parhaillaan lomalla ja yritän rentoutua ja tehdä kivoja juttuja. Tosin tiedän että syksystä on töissä tulosa todella kiireinen.
[/quote]

Juuri tällaista mullakin! ap

Vierailija
13/14 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alzheimer voi alkaa jo alle 50.v. Apua! Mul vähän saman piirteisiä onkkelmia ku ap.lla.
Mul on kilpirauhasen vajaatoiminta siis lähtee hiuksia, on kylmä, lihomista ja sen sellaista.
Tilaa lääkäriaika ja käske ottaa kaikki verikokeet eli hb, sokeriarvot, kilppariarvot jne.
Sit toi muistiasia kandee myös selvittää. Tsemii!!

Vierailija
14/14 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 26v ja muisti temppuilee. Unohtelen tapaamisia ja asioita. Tärkeistä asioista laitan pöydälle lapun muistuttamaan.