Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Todelliset ystävät

Vierailija
09.07.2015 |

Olen monesti miettinyt todellista ystävyyttä, siihen liittyy mielestäni paljon asioita, enemmän kuin kaveruuteen. Oikea ystävä muistaa sinua esimerkiksi merkkipäivänäsi, muutenkin kuin facebookissa saamansa infon ansiosta, että jollakin on syntymäpäivä.

Itselläni oli jälleen pari päivää sitten syntymäpäivä ja koska facessa minulla on syntymäpäiväni kohdalla sellainen valinta, että jokainen tajuaa sen olevan väärä. Kukaan ei muistanut minua tänäkään vuonna, ei yhtä ainoaa onnittelua millään muotoa.

En kaipaa esim. facessa muistamista, sillä se on vain sellaista blaa blaa skeidaa, joo, onnittelut jne. Tosi ystävät muistavt sinut aidosti ja omasta halustaan muistaa. Tiedän, että minulla ei ole yhtään oikeaa ystävää, se ilmenee monella muullakin tavalla, olen aina se joka viimeiseksi kutsutaan minnekään tai pyydetään mukaan. Joskus se ahdistaa, esim. jouluisin, juhannuksina jne.

Itse olen muistanut ihmisiä joita pidän kuitenkin ystävinä, mutta kyllä siltä on mennyt pohja vuosien kuluessa.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 20:08"]

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 19:56"]

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 19:52"]

Mulla on ystäviä, jotka ovat tehneet tosi isoja asioita vuokseni ja päinvastoin ja ovat olleet rinnallani tosi vaikeissa paikoissa. Emme koskaan muista toistemme syntympäiviä. 

[/quote]

Eikö kukaan ole koskaan onnitellut? Etkö itse ole koskaan onnitellut ketään heistä? Outoa!

[/quote]

Jos joku on pitänyt synttärit niin sitten on onniteltu. Mulla ei ole kovin tarkkaa käsitystä ystävieni syntymäpäivistä.

Ehkä sinusta outoa, minusta on tosi outoa että syntymäpäivämuistaminen on jollekin mitta oikeasta ihmissuhteesta. Minulle olisi ollut yksi lysti vaikka olisin saanut sata syntymäpäiväkorttia, jos olisin jäänyt vaille ystävien tukea kun olen ollut sairas tai muuten heikoilla. Olen myös itse aina käytettävissä, jos heillä menee heikosti. Ja toki myös hyvinä hetkinä. :)

[/quote]

Niin, aloituksessani sanoin, että oikeaan ystävyyteen liittyy paljon muuta kuin pelkkään kaveruuteen, siihen liittyy juurikin kaikenlainen auttaminen ja käytettävissä olo tarvittaessa mutta tuntuu oudolle, jos oikeat ystävät eivät koskaan muka muista sinua erilaisina päivinä, kuten mm. syntymäpäivinä. Se ei ollut kuitenkaan tämän pointti, vaan se, että kun juurikin esim. facessa kaikki klikkailee muistamisia kun face siitä heille kertoo, se on mielestäni typerää ja jonninjoutavaa paskaa.

Vierailija
22/23 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 20:13"]

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 20:08"]

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 19:56"]

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 19:52"]

Mulla on ystäviä, jotka ovat tehneet tosi isoja asioita vuokseni ja päinvastoin ja ovat olleet rinnallani tosi vaikeissa paikoissa. Emme koskaan muista toistemme syntympäiviä. 

[/quote]

Eikö kukaan ole koskaan onnitellut? Etkö itse ole koskaan onnitellut ketään heistä? Outoa!

[/quote]

Jos joku on pitänyt synttärit niin sitten on onniteltu. Mulla ei ole kovin tarkkaa käsitystä ystävieni syntymäpäivistä.

Ehkä sinusta outoa, minusta on tosi outoa että syntymäpäivämuistaminen on jollekin mitta oikeasta ihmissuhteesta. Minulle olisi ollut yksi lysti vaikka olisin saanut sata syntymäpäiväkorttia, jos olisin jäänyt vaille ystävien tukea kun olen ollut sairas tai muuten heikoilla. Olen myös itse aina käytettävissä, jos heillä menee heikosti. Ja toki myös hyvinä hetkinä. :)

[/quote]

Niin, aloituksessani sanoin, että oikeaan ystävyyteen liittyy paljon muuta kuin pelkkään kaveruuteen, siihen liittyy juurikin kaikenlainen auttaminen ja käytettävissä olo tarvittaessa mutta tuntuu oudolle, jos oikeat ystävät eivät koskaan muka muista sinua erilaisina päivinä, kuten mm. syntymäpäivinä. Se ei ollut kuitenkaan tämän pointti, vaan se, että kun juurikin esim. facessa kaikki klikkailee muistamisia kun face siitä heille kertoo, se on mielestäni typerää ja jonninjoutavaa paskaa.

[/quote]

Onneksi mun ystävät eivät mittaa tuollaisilla "kokeilla" ystävyyteni aitoutta, "muistatko sen ja sen päivän", musta se olisi taas todella pinnallista. 

Oikeasti vaikeissa elämäntilanteissa sen vasta näkee, kuka on ystävä. Syntymäpäivämuistamiset ovat aika tirviaaleja, kun toisella on kuolemansairaus tms. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

tirviaaleja=triviaaleja

t. 23

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan viisi