Tuli kutsu rippijuhliin, kutsussa oli lahjatoiveena
että " X toivoo lahjaksi käteistä".
Ripiltä pääsevä on kummilapsemme, ja mielläni muistaisin rippiristillä tms.josta jää pysyvä muisto.
Kunnioitanko nyt kummilapseni toivetta antamalla rahaa (ja mikä on sopiva summa??) vai ostanko pysyvän muiston?
Kommentit (74)
Ite olisin halunnu rippiristin lahjaksi, mut sain vaan rahaa. Ostin sitte ite niillä rahoilla ristin :)
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 20:06"]
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 20:04"]Ei rippilahjaksi anneta rahaa. Itse en menisi jossa vaaditaan rahaa. Se on eriasia kun on yo juhlat ja nuori tarviikin silloin rahaa, edessä opiskelu. [/quote] ja meillä rippilapsi itse sanoi, että tuntuisi juntilta pyydellä rahaa. Sai sitä kyllä, mutta olen iloinen, että ajatteli noin.
[/quote] fiksusti ajateltu, tuossa tapauksessa raha ok.
Itse tunnet kummilapsesi parhaiten, joten mieti, että olisiko ristillä oikeasti käyttöä, vai menisikö se suoraan rasiassa laatikkoon ja jäisi sinne? Ei pysyyhän se muisto siellä, mutta eipä sitä paljon muistella.
Ostaisin ehkä edullisen hopeisen ristin ja antaisin lisäksi rahaa.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 19:02"]Voit antaa muiston.
[/quote] ainakin oma poika arvosti niitä kovasti.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 19:02"]Ostaisin ehkä edullisen hopeisen ristin ja antaisin lisäksi rahaa.
[/quote]
Siskoni ja lapseni kummi samalla osti vain halvan hopeisen ristin.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 19:02"]
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 19:02"]Voit antaa muiston. [/quote] ainakin oma poika arvosti niitä kovasti.
[/quote]
Näytähän muistoja pojalle nyt ja kysy kuka antoi ja mitä. Kyllä kai sitä sillä hetkellä arvostaa, mutta ajatelkaa asiaa niinkuin sitä anopilta saatua koristehirveä. Pölyä kerää, muttei viitsi poiskaan heittää.
Kyllä kummilta voisi joku muisto tulla, mutta kannattaa kysyä lapselta itseltään mikä. Me vietiin kerran Suomileijona-korun, koska sitä toivottiin.
Onko teillä oma kummilta saatu rippilahja tallessa? Itse en edes muista mitä sain. Muutaman sivulta saadun korun laitoin kulta rahaksi -keräykseen muutama vuosi sitten.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 19:05"][quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 19:02"]
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 19:02"]Voit antaa muiston. [/quote] ainakin oma poika arvosti niitä kovasti.
[/quote]
Näytähän muistoja pojalle nyt ja kysy kuka antoi ja mitä. Kyllä kai sitä sillä hetkellä arvostaa, mutta ajatelkaa asiaa niinkuin sitä anopilta saatua koristehirveä. Pölyä kerää, muttei viitsi poiskaan heittää.
[/quote]muistaa kyllä. Käyttää korua jonka sai. Arvostaa sodan käyneitä ja siihen liittyvä esine on esillä tietokonepöydällään.
Ristiä ei ainakaan kannata antaa, koska luultavasti vanhemmat ostaa sen, tai ostaja on sovittu erikseen.
Joku muu koru voi olla hyvä, kunhan vain tiedät, että lapsi käyttää koruja. Itse en koruja haluaisi, koska niitä en käytä.
Me annettu kaikille kummilapsille rippilahjaksi 50e.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 19:09"]Onko teillä oma kummilta saatu rippilahja tallessa? Itse en edes muista mitä sain. Muutaman sivulta saadun korun laitoin kulta rahaksi -keräykseen muutama vuosi sitten.
[/quote]on.sain käsin tehdyn posliinisen kultareunausen erittäin kauniin maljakon. Suomalaista taidetta.
Mun mielestä risti kuuluu tulla mummolta tai vanhemmilta.
No mikä on sopiva summa sitten?
Ap
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 19:09"]
Onko teillä oma kummilta saatu rippilahja tallessa? Itse en edes muista mitä sain. Muutaman sivulta saadun korun laitoin kulta rahaksi -keräykseen muutama vuosi sitten.
[/quote]
Pääsin ripille vuonna 1974. Rippiristi ketjuineen sekä lahjakello ovat tallessa.
Mun mielestä taas risti kuuluu tulla sylikummilta!
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 21:31"]
Itse sain aikoinaan kummiltani kaulakoru-ristin, mutta en ole koskaan sitä pitänyt. Syynä oli se, että lahjaristi on "väärä" eli se on ortodoksinen risti kun kävin luterilaisen rippikoulun. (Ja selvennykseksi: olin ortodoksi aiemmin, mutta ennen rippikoulua vaihdoin ev.luterilaiseen ja kummini tiesi sen, mutta ilmeisesti halusi näpäyttää.)
[/quote]
Eikä! Miten joku voi tehdä näin? Ei oo todellista....