Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen töissä ravintolassa, yksi asikkaiden tapa ihmetyttää. Miksi teette sitä?

Vierailija
09.07.2015 |

Eli ihan päivittäin toistuu sama asia asiakkaiden puolelta ja aina jaksan ihmetellä miksi. Me tarjoilijat olemme teitä varten tarjoilemassa teille ruokaa( joskus hyvinkin kuumilta lautasilta ) joten miksi kun tarjoilija kysyy kelle mikäkin annos tulee ja alkaa sitä laittamaan eteenne te otatte lautasen omaan käteen tai pahimmassa tapauksessa revitte pöytään, ettekö malta odottaa, että lautanen on pöydällä edessä vai mikä tässä on se idea?

Ainakin meillä muutama asiakas on tästä johtuen saanut kuumat kastikkeet päälle tai koko ruoka lattialla kun lautanen onkin kuuma, eikä ravintola ole korvausvelvollinen, mutta asiakkaat eivät ymmärrä sitä. Samoin itse olen saanut kuumaa ruokaa pääälleni tälläisessä tilanteessa, koska meillä annoskoot on suuria ja aseteltu tarkasti,minä osaan niitä jo kantaa, mutta kun asikas riuhtoo lautasen ruoat horjahtaa johonkin suuntaan.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska me ollaan suomalaisia, ei käytöstapoja ja halutaan kaikki tänne heti nyt ja ei sun nyt tarvitse herranen aika pöydälle asti laskea vaikka tarjoilija oletkin. Itse kyllä maltan odottaa siiheb saakka, että tarjoilija on laskenut ruuan pöydälle :D Niin ja odotan syömisen aloittamista niin kauan, että koko seurueella on ruoka edessä, koska omaan käytöstavat.

Vierailija
2/26 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä otan lautasen vastaan vain silloin jos näyttää siltä ettei tarjoilija sitä yltä antaa. Enkä tee sitä kiusatakseni vaan auttaakseni. Täytyy näköjään lopettaa sekin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiennyt että lautasta ei saa itse ottaa vastaan, luulin siitä olevan tarjoilijalle apua

Vierailija
4/26 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo toinen ihme juttu oli aikoinaan ku tein noita hommia ni se ku ihmiset alkoi muka "auttaa" ja kerätä astioita yhteen kasaan pöydän päähän. Ne astiat olisi kuitenki tarjoilijalle helpompi kerätä sillä omalla tyylillä, yks lautanen kerrallaan itse.

Vierailija
5/26 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 17:46"]

Joo toinen ihme juttu oli aikoinaan ku tein noita hommia ni se ku ihmiset alkoi muka "auttaa" ja kerätä astioita yhteen kasaan pöydän päähän. Ne astiat olisi kuitenki tarjoilijalle helpompi kerätä sillä omalla tyylillä, yks lautanen kerrallaan itse.

[/quote]

No ei se ole kiva istua likainen lautanen naaman edessä kovin kauan, varsinkin jos haluaa vielä jälkiruokaa tms.

Vierailija
6/26 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäki oon luullu et se auttais tarjoilijaa mut ei kai sitten :D

Vierailija
7/26 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin odotan nätisti, että tarjoilija asettaa sen pöydälle. Ei ole tullut mieleenkään itse tehdä tuollaista

Vierailija
8/26 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 17:48"][quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 17:46"]

[/quote]

No ei se ole kiva istua likainen lautanen naaman edessä kovin kauan, varsinkin jos haluaa vielä jälkiruokaa tms.
[/quote]no onpa kamalaa. Älä koske siihen lautaseen!€

Vierailija
9/26 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen ollut auttavinani tarjoilijaa ottamalla lautasen vastaan. Ehkä sitä ei ole tottunut olemaan "palveltavana". Samoin olen kerännyt lautasia ja laseja kasaan, mutta kai sekin pitää sitten lopettaa. :/

Vierailija
10/26 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vau. Minun päälleni taas on kaadettu ne kuumat ruuat kun en itse ojentanut käsiäni koska tarjoilija oli niin laiska, että ei viitsinyt tuoda sitä eteeni vaan kurotti pöydän yli.

Vierailija
11/26 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 17:40"]

Koska me ollaan suomalaisia, ei käytöstapoja ja halutaan kaikki tänne heti nyt ja ei sun nyt tarvitse herranen aika pöydälle asti laskea vaikka tarjoilija oletkin. Itse kyllä maltan odottaa siiheb saakka, että tarjoilija on laskenut ruuan pöydälle :D Niin ja odotan syömisen aloittamista niin kauan, että koko seurueella on ruoka edessä, koska omaan käytöstavat.

[/quote]

Lämpimän ruoan saa kylläkin aloittaa heti, kun vieruskaverikin on saanut omansa.

Vierailija
12/26 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskaltaako tavallinen ihminen mennä  enää syömäänkään ulos.EI saa olla noin eikä saatehdä niin.Osaako kukaan edes laskua oikein maksaa?

Vierailija
13/26 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun on vaikea olla palveltavana. Sitä on niin tottunut hoitamaan ja pärjäämään ja suomalainen kulttuurikin kasvattaa siihen (meillähän on kahviloissakin melkein täysi itsepalvelu). Siksi. Mutta yritän vastaisuudessa olla tekemättä tätä nyt kun kuulin mitä voi käydä.

Vierailija
14/26 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 17:46"]

[/quote]

Jos asiakas ehtii pinota lautaset, tarjoilija on jo vähän myöhässä. 

Vierailija
15/26 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toissapäivänä tarjoilija nimenomaan pyysi meitä ottamaan lautasia, joilla oli pitsaa. Oli kuulemma vaikea itse yltää.

Vierailija
16/26 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan ravintolasta. Jos olen Panchossa tms otan lautasen vastaan, koska usein olen lasten kanssa ja loosseihin on vaikea tarjoilla viimeisille paikoille, ja lapset ei aina pääse (tai tajua) nojautumaan taakse. On pelottavaa, jos tarjoilija kurottaa kolmannelle kahden yli.

Sen sijaan oikeassa ravintolassa, jossa tarjoillaan "selän takaa" oikeaoppisesti, en ota lautasesta kiinni.

Vierailija
17/26 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai?! No en mä sitten enää. Totuttelen olemaan palveltavana. Seuraavan kerran pyydän tarjoilija paloittelemaan pihvini valmiiksi suupaloiksi.

Vierailija
18/26 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 18:45"]

Uskaltaako tavallinen ihminen mennä  enää syömäänkään ulos.EI saa olla noin eikä saatehdä niin.Osaako kukaan edes laskua oikein maksaa?

[/quote]

Esimerkki uhriasenteesa. Hohhoijaa.

Vierailija
19/26 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 19:02"]

Riippuu ihan ravintolasta. Jos olen Panchossa tms otan lautasen vastaan, koska usein olen lasten kanssa ja loosseihin on vaikea tarjoilla viimeisille paikoille, ja lapset ei aina pääse (tai tajua) nojautumaan taakse. On pelottavaa, jos tarjoilija kurottaa kolmannelle kahden yli. Sen sijaan oikeassa ravintolassa, jossa tarjoillaan "selän takaa" oikeaoppisesti, en ota lautasesta kiinni.

[/quote]

Näin. Riippuu niin paljon ravintolasta. Mutta ihmettelen miksi lautaset kuumennetaan niin kuumiksi, että asiakkaan kädet palaa ja ruoat lentelee???

Terveisin ravintolapäällikkö, alalla 27v.

Vierailija
20/26 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 19:07"][quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 19:02"]

Riippuu ihan ravintolasta. Jos olen Panchossa tms otan lautasen vastaan, koska usein olen lasten kanssa ja loosseihin on vaikea tarjoilla viimeisille paikoille, ja lapset ei aina pääse (tai tajua) nojautumaan taakse. On pelottavaa, jos tarjoilija kurottaa kolmannelle kahden yli. Sen sijaan oikeassa ravintolassa, jossa tarjoillaan "selän takaa" oikeaoppisesti, en ota lautasesta kiinni.

[/quote]

Näin. Riippuu niin paljon ravintolasta. Mutta ihmettelen miksi lautaset kuumennetaan niin kuumiksi, että asiakkaan kädet palaa ja ruoat lentelee???

Terveisin ravintolapäällikkö, alalla 27v.
[/quote] no en tiedä miten teidän ravintolassa on lautastenmäärä mitoitettu ja miten tiski sujuu, mutta meillä pyritään tiski pitämään puhtaana kokoajan jolloin siis tulikuumat lauaset nostetaan pinoon kokille joka saattaa juuri sillä hetkellä olla tekemässä nostoa,näin olen ottaa juuri ne lautaset ja kun ne vielä hetken lepää lämpötiskillä annosta kootessa niin kyllä, ne on aivan hemmetin kuumia.