7 vuotta laihdutusta, koska tää onnistuu? :(Nyt tässä ajassa tullut vanhan ihmisen naama. h
Molemmat pilalla, kroppa ja naama. Tämä hirveä, masentava kevätaurinko vielä tähän päälle. Muistuttaa tulevasta kesästä ja ikusesti epäonnistumisesta
N37 98kiloa
Kommentit (58)
Kannattaa tehdä elämäntapamuutos tiukkojen laihdutuskuurien sijaan. Syöt terveellisesti ja monipuolisesti ja liikut enemmän kuin mitä syöt. Vähennä sokeria aja alkoholia. Kannattaa etsiä joku sellainen sinulle sopiva liikuntamuoto, jota teet niin mielelläsi että et malta odottaa että pääset taas uudestaan liikkumaan. Saattaa myös auttaa jos on joku liikuntakaveri tai joku jolle voi raportoida mitä olet tänään tehnyt.
Olisi kiva, kun olisi liikuntakaveri.
Mies käy salilla, mutta en kehtaa mukaan, koska ensin pitäisi laihtua se 30kg. Mies on normaalipainoinen.
Nyt pimeällä käydään käveleen, mutta sekin pian loppuu, kun valoisat illat (hävettää)
Asunut nyt uudella paikkakunnalla 3 vuotta. Tänä aikana saanut 2 kaveria,molemmat lihavia, toinen ei liiku, koska painaa varmaan 130kg. Toisella niin paha astma, ettei pääse kuin ehkä 1 kerroksen portaita ylös. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teetkö näitä samoja aloituksia joka kolmas päivä?
Täällä käy päivässä 40 000 ihmistä. Heistä ylipainoisia on 30 000 kpl vuodesta toiseen. Veikkaisin, että aika moni voisi tehdä saman aloituksen.
Joo, paitsi että tällä yhdellä on aina sama kierre ja puheet. "Oon läski pska. En pysty laihduttamaan. Mikään ei onnistu. On vaan niin hireää olla läski. Yyh yyh mikään ei auta. En pysty laihtumaan". Joka. Ikinen. Kerta.
"Laihdutus alkoi hyvin, söin aamulla rahkaa ja päivällä keittoa. Sitten illalla ahmin viisi karjalanpiirakkaa kinkkusiivuilla ja puolikkaan lehmän, kaloreita 3500. En laihdu koskaan."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävelet reippaasti tunnin päivässä, niin jo lähtee läski ja samalla kutistuu nahka. Syöt 8/16 pätkäpaaston mukaan ja tulet vuoden päästä kertomaan, mikä tilanne.
Nimimerrki: kokemusta on -30kg, 50v
Kävelin 5x vkossa 1h,lihoin kolmessa kuukaudessa 5kg. Pätkäpaastoa olen yrittänyt kymmeniä kertoja, ei ole onnistunut. Ap
Mikä siinä ei ole onnistunut? Et vain tunge naamaasi ruokaa klo a-b.
Koska nälkä ja ruuanhimo. Ap
Ei, vaan tottuminen huonoihin ruokatapoihin ja haluttomuus muuttaa niitä. Jos ruuanhimo johtuu ahmimishäiriöstä, siihen saa kyllä apua terveydenhuollosta.
Mulla Chloe Tingin liikuntahaasteet auttoi pääsemään alkuun liikunnassa. Saleille ei silloin päässyt koronan takia, eikä mulla sellaiseen olisi ollut varaakaan. Nuo haasteet ovat kaikki ilmaisia ja videot löytyvät youtubesta. Discordissa on keskustelualusta missä saa vertaistukea muilta haasteeseen osallistuvilta. On hauskaa kun tietää että ihmiset ympäri maailmaa tekee samaa liikunta haastetta ja kannustavat toisiaan. Siellä voi käydä kertomassa että nyt on tämän päivän liikunnat tehty ja kysellä neuvoja ja aina saa tsemppiä. Chloe Tingin nettisivuilla on myös ilmaisia terveellisiä reseptejä ja jos sinne rekisteröityy niin voi seurata omaa kehittymistään. Rekisteröityminen ei ole kuitenkaan pakollista vaan niitä jumppavideoita voi katsoa ihan kuka tahansa. Jumpat on tosi rankkoja, mutta myös tosi tehokkaita ja niihin jää koukkuun. Aika nopeasti huomaa myös muutoksia kehossa kun vaan jaksaa tehdä. Jos haluat kokeilla niin tuossa vielä linkki: https://chloeting.com/program
ja tämä ei ole mikään sponsoroitu mainos :D Törmäsin Chloeen viedoihin ihan sattumalta youtubessa ja päätin kokeilla. Olen nyt tehnyt noista haasteista neljä ja viides on menossa. Vyötäröltä lähtenyt tänä aikana 15 cm pois ja samoin myös siitä alavatsaihrasta navan alta on lähtenyt 15 cm pois, eikä maha enää juurikaan pömpötä. Tämä ei toki kaikilla varmastikkaan toimi koska ihmiset on erilaisia, mutta mulla toimi joten ajattelin mainostaa jos muutkin haluaa kokeilla. Usein laihduttamisessa vaikeinta on se alkuun pääseminen ja rutiineissa kiinni pysyminen. Se että sen muodostaa elämäntavaksi eikä vaan ohimeneväksi vaiheeksi. Mulla siinä helpottaa kun on nettiyhteisö, jonka kanssa voi jakaa niitä onnistumisen tunteita ja jotka tsemppaa sillon kun tuntuu että ei jaksa.
Vierailija kirjoitti:
Mies käy salilla, mutta en kehtaa mukaan, koska ensin pitäisi laihtua se 30kg. Mies on normaalipainoinen.
Nyt pimeällä käydään käveleen, mutta sekin pian loppuu, kun valoisat illat (hävettää)Asunut nyt uudella paikkakunnalla 3 vuotta. Tänä aikana saanut 2 kaveria,molemmat lihavia, toinen ei liiku, koska painaa varmaan 130kg. Toisella niin paha astma, ettei pääse kuin ehkä 1 kerroksen portaita ylös. Ap
Ketään siellä salilla tai lenkkipolulla ei kiinnosta. Mutta tekosyyhän se on tuokin.
Kyllä 37 -vuotiaalla vielä nahka palautuu ellei ihan hirveän nopeasti tiputa painoa.
98 kiloa ei ole mikään järkyttävä paino - aika paha siitä on tiputtaa 30 kg puolessa vuodessa kuten täällä jotkut ovat tehneet (epäilen että teidän lähtöpaino on ollut isompi?). Mutta ehkä 2-3 vuodessa. Ja tarviiko edes niin paljon?
Me katsomaan sinne salille, siellä on joka sorttia. Kunhan et mene niille saleille, jossa viimeisen päälle laitetut daamit istuu tekokynsineen laitteen päällä räpläämässä kännykkää ja kerran 10 minuutissa liikahdetaan seuraavan laitteen päälle. Mene kunnon äijäsalille, ne on reilua porukkaa.
t. N62
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt pimeällä käydään käveleen, mutta sekin pian loppuu, kun valoisat illat (hävettää)Asunut nyt uudella paikkakunnalla 3 vuotta. Tänä aikana saanut 2 kaveria,molemmat lihavia, toinen ei liiku, koska painaa varmaan 130kg. Toisella niin paha astma, ettei pääse kuin ehkä 1 kerroksen portaita ylös. Ap
Ketään siellä salilla tai lenkkipolulla ei kiinnosta. Mutta tekosyyhän se on tuokin.
Joo, se on jännä että jotkut kuvittelee että heidän vartalonsa kiinnostaa kovasti jotain muita. Ymmärtäisin vielä tuon ajatuksen alle 20 -vuotiaalta mutta että nelikymppinen ajattelee noin. Aika rajoittunutta on elämä.
Laidutaminen lihotaa. Voit koko loppu iän lahdutaa. Kun lopetat sen lihoat saman mistä aloitit. Opetele syömän kellon aikojen mukaan ja ruoka rytmillä.Jätä sokeria sisältävät tuotet ihan kaikki.Hyöty likuntaa. Olet ne rasva solut sanut. Ne puhkee kuiman takas sitä 1 pulasta viikossa tai suklaasta. Vaihda ne marjoihin,porkana ymm.Laita hakun sairaalan ruoka ajat. Näet kellon ajat milloin saat syödä päivässä. Samalta sivulta löydät kellon ajan mukaan mitä lapaat suhus kulloinkin. Noudata sitä lopun elämäsi laihdut minkä olet lihonut. 10 kg.vuodessa vauhdilla .IHan koti ruualla ja kelon mukaan syömällä. 3 vuodessa lähtee 30kg ylipainoa. Mutta 40kg ylipainoa kestä 5 vuotta.Paino ei nouse takas.lopun elämäsi:Kellon ajat ruoka rytmi,nälkää et näe!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teetkö näitä samoja aloituksia joka kolmas päivä?
Täällä käy päivässä 40 000 ihmistä. Heistä ylipainoisia on 30 000 kpl vuodesta toiseen. Veikkaisin, että aika moni voisi tehdä saman aloituksen.
Kyllä tämä on se yksi ja sama vakitrolli. Helppo tunnistaa tyylistä ja tekee näitä aloituksia liukuhihnalta.
Toivottavasti ap ei ole se elämäntapaläski, joka täällä maukuu samasta aiheesta säännöllisesti.
No, annan joka tapauksessa omalla kohdalla toimivan neuvon: kalorit+aktiivisuus balanssiin. Löytyy hyviä ja edullisia appeja, itse käytän Yaziota.
Vierailija kirjoitti:
Mulla Chloe Tingin liikuntahaasteet auttoi pääsemään alkuun liikunnassa. Saleille ei silloin päässyt koronan takia, eikä mulla sellaiseen olisi ollut varaakaan. Nuo haasteet ovat kaikki ilmaisia ja videot löytyvät youtubesta. Discordissa on keskustelualusta missä saa vertaistukea muilta haasteeseen osallistuvilta. On hauskaa kun tietää että ihmiset ympäri maailmaa tekee samaa liikunta haastetta ja kannustavat toisiaan. Siellä voi käydä kertomassa että nyt on tämän päivän liikunnat tehty ja kysellä neuvoja ja aina saa tsemppiä. Chloe Tingin nettisivuilla on myös ilmaisia terveellisiä reseptejä ja jos sinne rekisteröityy niin voi seurata omaa kehittymistään. Rekisteröityminen ei ole kuitenkaan pakollista vaan niitä jumppavideoita voi katsoa ihan kuka tahansa. Jumpat on tosi rankkoja, mutta myös tosi tehokkaita ja niihin jää koukkuun. Aika nopeasti huomaa myös muutoksia kehossa kun vaan jaksaa tehdä. Jos haluat kokeilla niin tuossa vielä linkki: https://chloeting.com/program
ja tämä ei ole mikään sponsoroitu mainos :D Törmäsin Chloeen viedoihin ihan sattumalta youtubessa ja päätin kokeilla. Olen nyt tehnyt noista haasteista neljä ja viides on menossa. Vyötäröltä lähtenyt tänä aikana 15 cm pois ja samoin myös siitä alavatsaihrasta navan alta on lähtenyt 15 cm pois, eikä maha enää juurikaan pömpötä. Tämä ei toki kaikilla varmastikkaan toimi koska ihmiset on erilaisia, mutta mulla toimi joten ajattelin mainostaa jos muutkin haluaa kokeilla. Usein laihduttamisessa vaikeinta on se alkuun pääseminen ja rutiineissa kiinni pysyminen. Se että sen muodostaa elämäntavaksi eikä vaan ohimeneväksi vaiheeksi. Mulla siinä helpottaa kun on nettiyhteisö, jonka kanssa voi jakaa niitä onnistumisen tunteita ja jotka tsemppaa sillon kun tuntuu että ei jaksa.
En ole ikinä ymmärtänyt mitään haasteita, tai miksi ihmiset niihin osallistuu? Lankkuhaaste, maraton juoksu varsinkin on harrastus, jota en voi ymmärtää..
Miksi kukaan harjoittelee kisaan, jossa ei voita mitään ja siitä pitää vielä itse maksaa?
Katson nuo videot, kiitos vastauksesta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viime kesänä joku naureskeli ja osoitteli autosta käsin, kun kävelin urheiluvaatteet päällä. Ei koskaan enää halua joutua naurunalaiseksi! Tuli koululiikuntatunnit mieleen.. Samaa p a skaa
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, se on jännä että jotkut kuvittelee että heidän vartalonsa kiinnostaa kovasti jotain muita. Ymmärtäisin vielä tuon ajatuksen alle 20 -vuotiaalta mutta että nelikymppinen ajattelee noin. Aika rajoittunutta on elämä.
Kyllä monia kiinnostaa kommentoida ylipainoisen vartaloa. Laihat ketjupolttajat saa olla rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävelet reippaasti tunnin päivässä, niin jo lähtee läski ja samalla kutistuu nahka. Syöt 8/16 pätkäpaaston mukaan ja tulet vuoden päästä kertomaan, mikä tilanne.
Kävelin 5x vkossa 1h,lihoin kolmessa kuukaudessa 5kg. Pätkäpaastoa olen yrittänyt kymmeniä kertoja, ei ole onnistunut. Ap
Kun tavallinen elämäntapamuutos ei onnistu, oletko harkinnut psykologilla tai terapiassa käymistä? Tai lääkärissä ja ravintoterapeutilla, sellaisella, joka tietää ylensyönnin syvemmät syyt eikä pelkästään ruoski liikkumaan?
Minä jouduin terveyssyistä aloittamaan elämäntapamuutoksen pari kuukautta sitten. Olen normaalipainoinen, eli en yritä karistaa kiloja. Ainakin alku on onnistunut hyvin, koska totesin että tällainen tämä tilanne nyt on enkä halua mitään lisälääkityksiä. Ei tunnu edes pakolta. Luulin aiemmin, etten voisi luopua tietyistä ruuista ja ruoka-aineista, mutta ei se ollutkaan vaikeaa.
Jos sinulla on toisin, kannattaisi jutella jonkun asiantuntijan kanssa. Onhan siihen jokin syy, miksi ei voi vaihtaa ateriakokoja pienempiin tai ruoka-aineita toisiin. Se syy voi olla vaikka tottumus.
Lihominen ei nykytietämyksen mukaan ole itsekurin puutetta. Eli toisin päin: tuskin laihdut lisäämällä itsekuria ja itsesi syyllistämistä.
Älä jatka enää yksin. Hanki apua ja tukea! Tsemppiä!
Kannattaa ajatella mieluummin tekevänsä elämäntapamuutoksen kuin että olisi laihdutuskuurilla. Hyvä että käyt lenkeillä, tosin kannustaisin rohkeasti salillekin, saisit lisää lihasta ja boostia aineenvaihdunnalle. Itse olen käynyt salilla kun painoin 60 kg ja kun painoin 90 kg ja mitä tahansa siitä väliltä. Isoimmassa kunnossa kynnys lähteä salille oli korkeampi, mutta kun sinne kerran pääsi niin sen jälkeen helpotti. Jos tuli epävarma olo, niin karistin sen pois ajattelemalla, että olen täällä terveyttäni edistämässä ja minulla on yhtä suuri oikeus olla salilla treenaamassa kuin kenellä tahansa muullakin. Ja mitä tulee naaman rupsahtamiseen niin netti on pullollaan myös kasvojumppaohjeita. Esim. suomalaisen facephysicsin sivuilla on ilmainen esittelyvideo jossa on 5 liikettä, jos haluat kokeilla. Tsemppiä! Älä luovuta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun tavallinen elämäntapamuutos ei onnistu, oletko harkinnut psykologilla tai terapiassa käymistä? Tai lääkärissä ja ravintoterapeutilla, sellaisella, joka tietää ylensyönnin syvemmät syyt eikä pelkästään ruoski liikkumaan?
Minä jouduin terveyssyistä aloittamaan elämäntapamuutoksen pari kuukautta sitten. Olen normaalipainoinen, eli en yritä karistaa kiloja. Ainakin alku on onnistunut hyvin, koska totesin että tällainen tämä tilanne nyt on enkä halua mitään lisälääkityksiä. Ei tunnu edes pakolta. Luulin aiemmin, etten voisi luopua tietyistä ruuista ja ruoka-aineista, mutta ei se ollutkaan vaikeaa.
Jos sinulla on toisin, kannattaisi jutella jonkun asiantuntijan kanssa. Onhan siihen jokin syy, miksi ei voi vaihtaa ateriakokoja pienempiin tai ruoka-aineita toisiin. Se syy voi olla vaikka tottumus.
Lihominen ei nykytietämyksen mukaan ole itsekurin puutetta. Eli toisin päin: tuskin laihdut lisäämällä itsekuria ja itsesi syyllistämistä.
Älä jatka enää yksin. Hanki apua ja tukea! Tsemppiä!
Paljon on muuttunutkin, kun pääsin töihin. Ennen, kun laihdutus oli taas epäonnistunut,
söin aamupalan klo 10 mikropitsaa/lasagne a suklaata ja jugurttia, ja sitten nukuin 2h kunnes lapset tuli koulusta. (sokerit koholla, oli sokerirasitus)
Illalla 3 annosta ruokaa, jokaisen kanssa 6 leipää. Iltasuklaat.
Nykyään puuro/leipää kasviksilla ja proteiinilla klo 05.00
Lounas lautasmalli klo 11.00
Päivällinen klo 16.00 mikä on nopea tehdä.
Illat on jatkuvaa epäonnistumista, taistelua ruokaa vastaan. Hirveä syömisen himo, makean himo. Eilen ahmin jauhelihapihvejä, söin kismetin. Olisin voinut syödä enemmänkin, mutta päätin lähteä kävelylle.
Päivässä tulee 12 000 askelta, ilman mitään iltakävelyä, mutta en ole laihtunut grammaakaan tässä 8 kuukaudessa, mitä olen ollut töissä
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ei laihdutukselle, kyllä monipuoliselle ja runsaalle ruoalle ilman mitään lihomisen vaaraa.
Eihän tuolla tietty liho, mutta ei laihdukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, vaan tottuminen huonoihin ruokatapoihin ja haluttomuus muuttaa niitä. Jos ruuanhimo johtuu ahmimishäiriöstä, siihen saa kyllä apua terveydenhuollosta.
Ruuan himo voi johtua vaikka unettomuudesta tai lääkkeistäkin.
Jos tekisit sen oikein, ei olisi nälkä eikä varsinkaan ruaanhimo.