Työttömän päivä on pitkä...
Olen vieläpä vähänuninen. Kuudella tunnilla pärjään, joten 18 tuntia pitäisi keksiä aina tekemistä.
Vaikka ulkoilen, käyn auttamassa naapurivanhuksia, käyn kirjastossa, katselen telkkarista sivistäviä ylen ohjelmia jne... yritän olla tosi aktiivinen, mutta kun se työ vei suunnilleen kymmenen tuntia päivässä ja silti ehdin tehdä tämän saman.
Huoh, ideoita? Enenmmän tietysti voisin ottaa vapaaehtoistyötä vastaan. Tällä hetkellä olen työttömien kahvilassa pari tuntia kaksi kertaa viikossa ja sitten on seurakunnaltakin tehtäviä.
Koko ajan kuitenkin sellainen tunne, että tekeminen on vain tekemistä varten. Ei oikeasti hyödyllistä toimintaa.
Kommentit (13)
Pakkoko sitä on koko ajan puuhailla jotain? Kokeilkaa vaikka meditointia.
Siis voi kääk, missäs on työnhakuun käytetty aika? Joka päivä pitää tehdä jotain työllistymisen eteen.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 17:09"]Siis voi kääk, missäs on työnhakuun käytetty aika? Joka päivä pitää tehdä jotain työllistymisen eteen.
[/quote]
No ei hirveästi oo töitä mihin hakea. Onneksi syyskuussa alkaa opinnot.
T. Työtön
Mulla on ihan sama juttu!! Olen yrittänyt touhuta väkisinkin jotain, mutta kaikki tutut/ystävät/sukulaiset asuu kaukana, mitään harrastus- tai työmahdollisuuksia ei paikkakunnalla juurikaan ole... rahaakaan ei liikenisi mihinkään ylimääräiseen, jos jonkun tanssiharrastuksen löytäisin :/ kieltämättä masentavaa.
Turha on sanoa, että hanki töitä, kun katsoo nykypäivän tilastoja. Ei nuorille ole mitään, mitä on mainostettu ja luvattu. Työkokeilu (vrt.orjatyö) on yleistyvä tapa saada ilmaista työvoimaa yrityksille, jossa teet oikeaa työtä pelkällä päivärahalla. Siihen älkää te lähtekö (karenssinkaan uhalla!) Olen itse pettynyt monen monta kertaa.
T. Yksinäinen parikymppinen
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 17:22"]Mulla on ihan sama juttu!! Olen yrittänyt touhuta väkisinkin jotain, mutta kaikki tutut/ystävät/sukulaiset asuu kaukana, mitään harrastus- tai työmahdollisuuksia ei paikkakunnalla juurikaan ole... rahaakaan ei liikenisi mihinkään ylimääräiseen, jos jonkun tanssiharrastuksen löytäisin :/ kieltämättä masentavaa.
Turha on sanoa, että hanki töitä, kun katsoo nykypäivän tilastoja. Ei nuorille ole mitään, mitä on mainostettu ja luvattu. Työkokeilu (vrt.orjatyö) on yleistyvä tapa saada ilmaista työvoimaa yrityksille, jossa teet oikeaa työtä pelkällä päivärahalla. Siihen älkää te lähtekö (karenssinkaan uhalla!) Olen itse pettynyt monen monta kertaa.
T. Yksinäinen parikymppinen
[/quote]
Älä piiloudu tilastojen taakse. Mahkut saada töitä on 0% jos ei edes hae.
Nettikurssit, iltalukio, avoin yliopisto tms? Varmasti hyvä merkki sille joskus tulevalle työnantajalle, että on jotain kuitenkin tehnyt :)
Heh, mulla loppuu aina tunnit kesken, vaikka en tee edes mitään kummallista koko päivänä. Yht'äkkiä vaan huomaa, et ei hemmetti, kello on jo noin paljon ja pitäis mennä nukkumaan (klo. 3 yöllä). Ei ole yhtään tylsää hetkeä päivän aikana, vaikka istuisin himmassa.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 17:31"]Heh, mulla loppuu aina tunnit kesken, vaikka en tee edes mitään kummallista koko päivänä. Yht'äkkiä vaan huomaa, et ei hemmetti, kello on jo noin paljon ja pitäis mennä nukkumaan (klo. 3 yöllä). Ei ole yhtään tylsää hetkeä päivän aikana, vaikka istuisin himmassa.
[/quote]
Sama. En ehdi edes kuntosalille kun n.4 krt viikossa koska matkoineen ja suihkuineen reissu vie n.2 tuntia, jos vain tunnin olen salilla. Ja kiireellä siis kaikki salikassin pakkaukset purut sunmuut... Monesti haikailen että olisi vain ihana joskus maata tunti/pari sängyssä ennen nukkumaan menoa mutta en vaan ehdi.
Minä tein käsitöitä. Lisäksi voi opetella jotain uutta, aina on ainakin uusia kieliä, mitä voi oppia, eikä maksa mitään. Kirjastosta löytyy kursseja.
Ala tehdä kehonpainotreeniä kotona youtuben videoiden avulla. Siihen lisäksi ruokavalion suunnittelua terveellisemmäksi siten, että ruokakulut eivät nouse lainkaan. Lisähaasteena riittävän proteiinin saanti.
Ja jotain opiskelua tai sitten oman alasi vapaaehtois/talkootyötä, sellaista jonka voi mainita cv:ssä.
Sitten kun haet töitä, niin on cv:ssä jotain tuoretta sisältöä ja lisäksi haastattelussa näytät hyväkuntoiselta.
no höh, oottepa nyt saamattomia. Jotkut näköjään vain on orjaluonteisia konttorirottia, jotka haluaa jotain paperinpyörittelyä, jotta saisi kulutettua tätä elämää.
Itse olen tehnyt harrastuksestani "työn" josta saan vähän rahaakin taskunpohjalle.
Olen avoimessa yliopistossa, käyn salilla tavoitteellisesti ym ym ym.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 17:54"]
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 17:31"]Heh, mulla loppuu aina tunnit kesken, vaikka en tee edes mitään kummallista koko päivänä. Yht'äkkiä vaan huomaa, et ei hemmetti, kello on jo noin paljon ja pitäis mennä nukkumaan (klo. 3 yöllä). Ei ole yhtään tylsää hetkeä päivän aikana, vaikka istuisin himmassa. [/quote] Sama. En ehdi edes kuntosalille kun n.4 krt viikossa koska matkoineen ja suihkuineen reissu vie n.2 tuntia, jos vain tunnin olen salilla. Ja kiireellä siis kaikki salikassin pakkaukset purut sunmuut... Monesti haikailen että olisi vain ihana joskus maata tunti/pari sängyssä ennen nukkumaan menoa mutta en vaan ehdi.
[/quote]
Sama täälläkin. Päivät menevät ihan sairaan nopeasti tekemättä yhtään mitään. Kadehdin sitäkin, että ap:lle kuuden tunnin yöunet riittävät.
Sama homma, ei sitä ilman palkkaa jaksa joka päivä itseään potkia yleishyödyllisten tekemisten pariin. Eli sohvalla maaten menee välillä päivät. Alkoholi ei maistu, sitäkin olen yrittänyt.