Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yle on ruotsalainen

Vierailija
09.07.2015 |

Täällä Baltiassa kasvatan kahta lasta ja minä sekä mies maksamme Yle-veroa enemmän kuin tästä kaapeli televisiosta jossa kymmenien kanavien joukossa näkyy TV1 ja TV2 olen ottanut selvää muita Suomen kanavia ei ole mahdollistakaan saada näkyviin.
Mutta jälleen ykköseltä tuli ruotsinkielisistä ohjelmaa niin vaihdoin kakkoselle sama juttu, miksi ulkomaalla asuvan ihmisen joka maksaa veronsa Suomeen pitää maksaa vielä Yle vero?
Voin vaihtaa kansalaisuutta olen jo viisi vuotta elänyt muualla mutta Suomen tuloista se Yle vero menee sittenkin.
Mitään apua Ylestä ei ole edes lasten äidinkielen taidon oppimiseen, vaikka maksan mieheni kanssa niistä kahdesta kanavasta, jotka naapurit näkevät ilmaiseksi.
YLEn pitäisi lähettää suomenkielistä ohjelmaa, koska se on ainoa asia jonka voivat paremmin tehdä. Pohjoismaista ostettuja sarjoja voin katsoa muiltakin kanavilta ja pakkoruotsin takia ymmärrän ne ilman suomalaista tekstystäkin.
Anteeksi avautumiseni tänne, muttaen keksinyt muutakaan paikkaa. Lapset molemmat telkkarin ääressä ja vaihdan Suomen kanavat molemmilta tulee vain ruotsia ja vielä eivät pienet osaa lukea. Kun kävin vimeksi jouluna Suomessa niin kanavia tuntui Ylellä olevan useampiakin kuin kaksi, jopa yksi vai useampia ainoastaan ruotsinkieltä varten.
Ei minua oikeasti haittaa mitä Suomessa lapsille opetetaan, mutta haittaa tämä Yle-vero, kirkosta voit erota yleverosta et vaikka muuttaisit etelänapamantereelle jos Suomesta siis saat tuloja.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla