Kysy jotain 9 lapsen äidiltä
Kommentit (111)
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 13:32"]
Tää on provo, ensin 9 lasta, luetellaan 8 iät ja sitten yhtäkkiä kymmenes onkii kuollut....
[/quote] Ei ole. Koko elämäntarinansa, myös lehti- ja televisiohaastatteluineen on julkinen ja löytyy mm blogistaan.
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 13:33"]
Muistatko niiden kaikkien nimet?
[/quote] Outo kysymys.
Muistan latseni nimet ja muistan lastenlatseni nimet. muistatko sinä?
Minuakin mietityttää tämä mysteerinen yhdeksäs. Kuusi siis ensimmäisestä liitosta, kaksi nykyisestä, kymmenes kuollut. Miksi yhdeksättä ei mainita muuta kuin otsikossa?
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 13:39"]
Onko sulla lapsenlapsia?
[/quote] On. ) kappaletta. Heistä on yksi kuollut, mutta lapsenlapseni silti yhä - jos niin voi asian muotoilla.
Kuka sinulla puuhakkaalla ihmisellä on diagnosoinut masennuksen?
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 13:45"]
Kuka sinulla puuhakkaalla ihmisellä on diagnosoinut masennuksen?
[/quote] Psykologini niin yksityisellä kuin julkisellakin puolella.
Pysyisit vaan siellä Kaksplussalla pätemässä. Mutta ei, tulit tännekin! Miksi?
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 13:53"]
Pysyisit vaan siellä Kaksplussalla pätemässä. Mutta ei, tulit tännekin! Miksi?
[/quote] Siellä oli liian hiljaista.
Voi keksikää joku jotain uutta kysymystä. On niin tylsää...
:D
Tuohan on sitten ihan huru-ukko, joka ei tajua huoltosuhteesta mitään. Ambomaan sikiämiset eivät Suomeen liity millään tavalla, vaan täällä nimenomaan olisi enemmän kuin perusteltua jokaisen perheen saada se kolme lasta.
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 14:46"]
Mitä mieltä olet Esko Valtaojan eilisessä hesarissa esittämästä kannanotosta: "Jos ihminen tekee tähän maailmaan kolme lasta, niin hän on jo tuhonnut luontoa enemmän kuin millään muulla tavalla olisi mahdollista."
[/quote]
Mulla on sulle ihan järkevä kysymys.Itselläni on vain yksi tytär,nyt jo itsekin naimisissa.Miehelleni ja minulle,eritoten vielä taisi olla minulle,oli hyvin tärkeää päästä n.pari kertaa kuussa ulos,teatteriin tai tanssimaan tms.Muuten olisi seinät kaatuneet päälle ja olisin tullut hulluksi.Meillä oli ihana tuttu rouva,joka oikein nautti kun sai tyttäremme hoitoon viikonlopuiksi.Vanhempani olivat jo senverran huonokuntoisia etteivät oikein olisi jaksaneet.Mieheni vanhemmat olivat kuolleet,hän kun on minua yli 20 vuotta vanhempi.Miten sinun omat pienet juttusi,harrastukset tai muut menot,ja miehesi vastaavat samoin.Tai nythän sinulla on isoja lapsia jotka varmaan kaitsevat,mutta miten kun he olivat pieniä.
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 21:33"]
Mulla on sulle ihan järkevä kysymys.Itselläni on vain yksi tytär,nyt jo itsekin naimisissa.Miehelleni ja minulle,eritoten vielä taisi olla minulle,oli hyvin tärkeää päästä n.pari kertaa kuussa ulos,teatteriin tai tanssimaan tms.Muuten olisi seinät kaatuneet päälle ja olisin tullut hulluksi.Meillä oli ihana tuttu rouva,joka oikein nautti kun sai tyttäremme hoitoon viikonlopuiksi.Vanhempani olivat jo senverran huonokuntoisia etteivät oikein olisi jaksaneet.Mieheni vanhemmat olivat kuolleet,hän kun on minua yli 20 vuotta vanhempi.Miten sinun omat pienet juttusi,harrastukset tai muut menot,ja miehesi vastaavat samoin.Tai nythän sinulla on isoja lapsia jotka varmaan kaitsevat,mutta miten kun he olivat pieniä.
[/quote] Meillä on "rinki", jossa vahdimme toistemme lapsia. Näin kaikki saivat vapaata aina väliin.
Missä voi opiskella viestintätieteiden maisteriksi? Olen opiskellut Suomen ainoalla viestintätieteiden laitoksella ja ihan filosofian maisteri olen.
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 19:55"]
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 19:51"]
Oletko sinä joskus ollut sitten työelämässä, kun kerta sanoit ettet sinne enää palaa? Koska ja kuinka monta vuotta yhteensä?
[/quote] Olen ollut työelämässä koko aikuisikäni toisen lapsenlapsen syntymään asti, vähän yli 30 vuotta.
[/quote]
Miksi määrittelet aikaa lastenlasten syntymällä?
Mjksi oletat Esko Valtaojan tuntevan tarvetta itsetehostukseen ja brassailuun? Etkö tiedä, että holtiton lisääntyminen liikakansoitetussa maailmassa on itsekästä ja tuhoisaa?
Ajattelitko lainkaan ennen kuin hankit yhdeksän lastasi, että kuinka paljon nuo kuluttavat tätä maailmaa ja miten meidän ja myös heidän maapallonsa ei vain yksinkertaisesti enää voi kantaa näin paljoa lapsia? Jopa kolmas länsimaalainen lapsi yhdessä perheessä on liikaa, mutta että jotkut hankkivat yli sen, on jotain käsittämättömän tyhmää, itsekästä ja äärimmäisen lyhytnäköistä.
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 18:08"]
Miten pärjäätte taloudellisesti? Oletko työelämässä?
[/quote] Pärjäämme kohtuullisesti. En ole enää työelämässä enkä sinne palaa.
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 18:11"]
Suomenkin väkiluku on lähes kymmenkertaistunut viimeisen 250 vuoden kuluessa. Mutta ne on ne muut, kiinalaiset ja afrikkalaiset, jotka on syypäitä kaikkeen?
[/quote] EI. Alhainen elintaso ja resurssien epätasainen jako on. Elintason noustessa syntyvyys laskee - jokaisessa yhteiskunnassa.
Muistatko niiden kaikkien nimet?