Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te jotka elätte sotkun keskellä

Vierailija
09.07.2015 |

ette hallitse elämäänne! Lisäksi traumatisoitte lapsenne, kun ei kotiin kehtaa ikinä kavereita pyytää. Tämänkin pslsta-ajan olisit voinut käyttää viisaammin.

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tavallaan siisti eläjä, mutta vihaan siivoamista. 35-vuotiaana ajauduin nykyiseen parisuhteeseen (joka on siis avioliitto ja pari lastakin on nykyisin), ja sitten oli pakko alkaa höllätä. Itsekseen ja vielä koirankin kanssa paikat pysyivät siistinä ihan perussiivouksella, kun itse vain laittoi tavarat paikalleen käytön jälkeen, tiskit koneeseen jne.

Mutta sitten: mies on paljon leväperäisempi. Ensin vitutti ihan kympillä siivota koko ajan, sitten kun tuli lapsiakin, mä vähän luovutin. Siivoan ehkä kerran viikossa kamat paikalleen, imuroin ja pyyhin pölyt sekä pesen vessat. Samana iltana mies on jo sotkenut koko wc:n, eli pönttö kaipaa pesua, hammastahnat roiskitaan peiliin ja jostain syystä käsiin, josta ne on kulkeutunut hetkessä hanaan, ja se on valkotahrainen.

Myös rosterinen allas jätetään huuhtomatta, ja se on AINA hammastahnaläikissä. Jos on käyttänyt hammaslankaa, on fify-sixty mahdollisuus, että ne langat ovat pitkin lattiaa eikä roskakorissa. Joo, on sanottu hyvällä ja pahalla. Mutta kun hän ei muka huomaa eikä mahda asialle mitään. Enkä mä jaksa olla toisen henkilökohtainen siivooja ja kävellä perässä toisen sotkuja ja eritteitä KOKO AJAN siivoamassa.

Jos mies antaa lapsille puuroon hilloa, sitä hilloakin hänellä on sormissa takuuvarmasti, ja sitten se on seuraavaksi hinkattu jääkaapin oveen ja kahvaan. Jos hän keittää puuroa, niitä hiutaleita on pitkin hellaa ja lattiaa. Sama koskee kahvinporoja. Sinappituubia ei pysty laittamaan kiinni (jostain syystä liian vaikea suoritus sulkea mitään kunnolla, oli kyseessä kierrekorkki tai ovi) ja sitten sitä tahmaa valuu pitkin jääkaappia. Liinoja pilataan lukuisia vuodessa, kun niille sotketaan aina jotain mikä ei lähde pois. Pöytäliina on vahakangasta tämän porsaan takia, mutta sekin imaisee värin sotkusta, eikä puhdistu. Eikä mustaakaan viitsisi pitää...

Mä oon tähän sikapossuun välillä niin kypsä, että haluaisin potkaista sen pihalle. Aina ennen vieraiden tuloa on pakko kuurata suurin osa näkyvistä paikoista, ja mies vielä ihmettelee, että minkä takia...

Lasten sotkut on paljon helpompi siivota, eiväthän ne ole kuin leluja siellä täällä.

Vierailija
22/44 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pentujen kaverit menevät pentujen huoneisiin eikä heitä kiinnosta meidän kodinhoitohuoneen pyykkihärdelli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 11:16"][quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 10:25"]Minä en rupea viisihenkisen perheen jätöksiä yksin siivoamaan, enää. Hukkukoon vaikka sotkuihinsa. Hallitsen tällä päätöksellä omaa elämääni.
[/quote]
Hyi kuulostat ihan serkkujeni äidiltä, ja heistä(heidän elinoloistaan) on tehty lasu.. Eri asia jos huushollissasi asustelee 5 aikuista, mutta lasten jäljet on asia erikseen. Joko vanhemmat siivoaa tai ohjeistavat lapsia siivoamaan! Älä kasvata sikoja!
[/quote]
Ei kyllä oman havaintoni mukaan läävässä asuneet lapset muuttuvat aikuisina yllätysyllätys supersiisteiksi! Suorastaan neuroottisen siisteiksi.

Vierailija
24/44 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 11:27"]

Mä olen tavallaan siisti eläjä, mutta vihaan siivoamista. 35-vuotiaana ajauduin nykyiseen parisuhteeseen (joka on siis avioliitto ja pari lastakin on nykyisin), ja sitten oli pakko alkaa höllätä. Itsekseen ja vielä koirankin kanssa paikat pysyivät siistinä ihan perussiivouksella, kun itse vain laittoi tavarat paikalleen käytön jälkeen, tiskit koneeseen jne.

Mutta sitten: mies on paljon leväperäisempi. Ensin vitutti ihan kympillä siivota koko ajan, sitten kun tuli lapsiakin, mä vähän luovutin. Siivoan ehkä kerran viikossa kamat paikalleen, imuroin ja pyyhin pölyt sekä pesen vessat. Samana iltana mies on jo sotkenut koko wc:n, eli pönttö kaipaa pesua, hammastahnat roiskitaan peiliin ja jostain syystä käsiin, josta ne on kulkeutunut hetkessä hanaan, ja se on valkotahrainen.

Myös rosterinen allas jätetään huuhtomatta, ja se on AINA hammastahnaläikissä. Jos on käyttänyt hammaslankaa, on fify-sixty mahdollisuus, että ne langat ovat pitkin lattiaa eikä roskakorissa. Joo, on sanottu hyvällä ja pahalla. Mutta kun hän ei muka huomaa eikä mahda asialle mitään. Enkä mä jaksa olla toisen henkilökohtainen siivooja ja kävellä perässä toisen sotkuja ja eritteitä KOKO AJAN siivoamassa.

Jos mies antaa lapsille puuroon hilloa, sitä hilloakin hänellä on sormissa takuuvarmasti, ja sitten se on seuraavaksi hinkattu jääkaapin oveen ja kahvaan. Jos hän keittää puuroa, niitä hiutaleita on pitkin hellaa ja lattiaa. Sama koskee kahvinporoja. Sinappituubia ei pysty laittamaan kiinni (jostain syystä liian vaikea suoritus sulkea mitään kunnolla, oli kyseessä kierrekorkki tai ovi) ja sitten sitä tahmaa valuu pitkin jääkaappia. Liinoja pilataan lukuisia vuodessa, kun niille sotketaan aina jotain mikä ei lähde pois. Pöytäliina on vahakangasta tämän porsaan takia, mutta sekin imaisee värin sotkusta, eikä puhdistu. Eikä mustaakaan viitsisi pitää...

Mä oon tähän sikapossuun välillä niin kypsä, että haluaisin potkaista sen pihalle. Aina ennen vieraiden tuloa on pakko kuurata suurin osa näkyvistä paikoista, ja mies vielä ihmettelee, että minkä takia...

Lasten sotkut on paljon helpompi siivota, eiväthän ne ole kuin leluja siellä täällä.

[/quote]

Miten jollakin voi olla tuommonen sikapossu mies? Jätä se. Mullakin sikapossu mutta ei nyt hammastahnalla tai ruoalla sotke. Silti oksettaa sen vaatekasat haisemassa makuuhuoneessa, väittää että ovat puhtaita mutta haju kertoo muuta, en pysty nukkumaan siellä huoneessa enää. Olen allerginen ja tarvitsen raikkaan makuuhuoneen jossa puhtaat raikkaat lakanat, ja muutenkin siivottu, ukkoa ei kiinnosta.

Ukko sotkee sohvan ja sohvan ympäryksen, makuuhuoneensa ja toisen vessoista (kusella jne). Kaikki muu meillä on tip top. Minä siivoan kaiken, ukko pesee vain omat vaatteensa.

Vierailija
25/44 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 11:46"][quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 11:27"]

[/quote]

Miten jollakin voi olla tuommonen sikapossu mies? Jätä se. Mullakin sikapossu mutta ei nyt hammastahnalla tai ruoalla sotke. Silti oksettaa sen vaatekasat haisemassa makuuhuoneessa, väittää että ovat puhtaita mutta haju kertoo muuta, en pysty nukkumaan siellä huoneessa enää. Olen allerginen ja tarvitsen raikkaan makuuhuoneen jossa puhtaat raikkaat lakanat, ja muutenkin siivottu, ukkoa ei kiinnosta.

Ukko sotkee sohvan ja sohvan ympäryksen, makuuhuoneensa ja toisen vessoista (kusella jne). Kaikki muu meillä on tip top. Minä siivoan kaiken, ukko pesee vain omat vaatteensa.
[/quote]
Tämä on niitä hetkiä kun kiittää olevansa kahden tytön yh äiti.
Kiitos!

Vierailija
26/44 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 10:23"]

Minä oon traumatisoitunut lapsena.

[/quote]

Jep, kuten myös.

Sain traumoja äitini siivousfriikkeydestä. Oikeasti, mattojen hapsut piti olla aina ojennuksessa jne. Muussa tapauksessa äitini sai kohtauksen.

Lapset tuskin saavat traumoja tästä huushollista. Olen todennut että jos sotku häiritsee, lapset tietävät mistä löytyy imuri ja moppi.

Ainniin, olen muuten ammatiltani laitoshuoltaja ja siivoan mm. eristyshuoneita.

Vierailija
27/44 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 10:21"]Minkälaista sotkua tarkoitat? Likaa vai tavarapinoja?
[/quote]
Samaa paskaa.

Vierailija
28/44 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 11:49"][quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 10:23"]

Minä oon traumatisoitunut lapsena.

[/quote]

Jep, kuten myös.

Sain traumoja äitini siivousfriikkeydestä. Oikeasti, mattojen hapsut piti olla aina ojennuksessa jne. Muussa tapauksessa äitini sai kohtauksen.

Lapset tuskin saavat traumoja tästä huushollista. Olen todennut että jos sotku häiritsee, lapset tietävät mistä löytyy imuri ja moppi.

Ainniin, olen muuten ammatiltani laitoshuoltaja ja siivoan mm. eristyshuoneita.
[/quote]
Niin se menee, siivousfriikkien lapsista kasvaa boheemeja porsaita ja boheemien porsaiden lapsista siivousfriikkejä.

Vierailija
29/44 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voisi käyttää tätä aikaa muuhun, imetän samalla kun palstailen.
Ja juuri kirosin miten meillä on niin sotkuista vaikka mä siivoan aamusta iltaan, monien mielestä jopa neuroottisesti. Mä en ymmärrä miten muut ehtii siivota kaiken kun mulla joka päivä kuluu lähinnä perus-juttuihin ja sit onhan kotona sata muutakin kohdetta mitä pitäis siivota, joka päivä ehtii ehkä yhden jutun normaalin elämän lisäksi. Mut eihän se riitä jos jonkun jääkaapin tai saunan tai eteisen valkean seinän pesee 100pv välein, ne näyttää aina ihan karmealta!

Vierailija
30/44 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 10:25"]Minä en rupea viisihenkisen perheen jätöksiä yksin siivoamaan, enää. Hukkukoon vaikka sotkuihinsa. Hallitsen tällä päätöksellä omaa elämääni.
[/quote]

Elämänhallinnassasi on montakin asiaa pielessä. Ensinnäkään et ole ilmeisesti kasvattanut lapsiasi/tehnyt perheellesi selväksi että kodin siivoaminen on jokaisen siellä asuvan velvollisuus. Sen sijaan lyöt hanskat tiskiin ja ryhdyt samanlaiseksi lusmuksi "kun ei muutkaan".

Vierailija
31/44 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 10:25"]Täällä nukkujat ilahtuisivat, kun alkaisin imuroida. Varsinkin yövuorossa ollut mieheni.
[/quote]

Siivoaminen voi olla muutakin kuin imurointia...

Vierailija
32/44 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahaha. Elämme mieheni kanssa juuri niin, että kaikki jää siihen mihin lasketaan, pyykkejä ja tiskejä kertyy, imuroida ei viitsi jne. Ei ole elämänhallinnassa ongelmaa, ei vain huvita ja teemme nuo asiat vasta pakon edessä. Ajatella, että osa meistä tosiaan elää näin ilman muiden lupaa!!! Huvittavaa että asia edes kiinnostaa ulkopuolisia.

Vierailija
33/44 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 12:04"]

Hahaha. Elämme mieheni kanssa juuri niin, että kaikki jää siihen mihin lasketaan, pyykkejä ja tiskejä kertyy, imuroida ei viitsi jne. Ei ole elämänhallinnassa ongelmaa, ei vain huvita ja teemme nuo asiat vasta pakon edessä. Ajatella, että osa meistä tosiaan elää näin ilman muiden lupaa!!! Huvittavaa että asia edes kiinnostaa ulkopuolisia.

[/quote]

toivottavasti teillä sekopäillä ei ole lapsia, eikä tule.

Vierailija
34/44 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 10:25"]Minä en rupea viisihenkisen perheen jätöksiä yksin siivoamaan, enää. Hukkukoon vaikka sotkuihinsa. Hallitsen tällä päätöksellä omaa elämääni.
[/quote]
Täällä hengenheimolainen! Mies ja poika vaihtaa vaatteita joka päivä, jättävät rojut lojumaan ja tiskit altaaseen "Kyllä se äitee siivoo." Paskat mitään siivoo yksinäni ja jos ei apua tule niin pienessä sotkussa pitää elää. :) Tuo pyykki suututtaa eniten. 4 koneellista pyykkiä tulee viikossa, josta minun vaatteitani on puolikas koneellinen...

Vierailija
35/44 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 13:39"][quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 10:25"]Minä en rupea viisihenkisen perheen jätöksiä yksin siivoamaan, enää. Hukkukoon vaikka sotkuihinsa. Hallitsen tällä päätöksellä omaa elämääni.
[/quote]
Täällä hengenheimolainen! Mies ja poika vaihtaa vaatteita joka päivä, jättävät rojut lojumaan ja tiskit altaaseen "Kyllä se äitee siivoo." Paskat mitään siivoo yksinäni ja jos ei apua tule niin pienessä sotkussa pitää elää. :) Tuo pyykki suututtaa eniten. 4 koneellista pyykkiä tulee viikossa, josta minun vaatteitani on puolikas koneellinen...
[/quote]
No oho! Itse pyykkää AINAKIN kaksi koneellista päivässä. Ja ihan saa välillä repiä likaiset vaatteet irti ukolta. Lakanat vaihetaan viikottain ja pestään heti jne. Ei ongelmaa.

Vierailija
36/44 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 11:56"][quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 10:25"]Minä en rupea viisihenkisen perheen jätöksiä yksin siivoamaan, enää. Hukkukoon vaikka sotkuihinsa. Hallitsen tällä päätöksellä omaa elämääni.
[/quote]

Elämänhallinnassasi on montakin asiaa pielessä. Ensinnäkään et ole ilmeisesti kasvattanut lapsiasi/tehnyt perheellesi selväksi että kodin siivoaminen on jokaisen siellä asuvan velvollisuus. Sen sijaan lyöt hanskat tiskiin ja ryhdyt samanlaiseksi lusmuksi "kun ei muutkaan".
[/quote]
Kylläpä täällä näitä elämänhallintapäälliköitä löytyy. Minun äitini oli siivoushullu - tiedätkö mitä minä hänelle sanoin: SENKUN SIIVOAT JOS HÄIRITSEE! Äitini imuroi 3x viikossa ja kaikki olisi pitänyt olla tiptop. Minä, sisareni ja iskä oltiin sitä mieltä että kerran viikossa me autetaan ja huoneet pidetään siinä järjestyksessä mikä meille sopii - äitimme ei tarvitse siellä elää. Eli sinä elämäsi hallitsija traumatisoit lapsesi paljon pahemmin kontrollifriikkailemalla kuin ihmiset jotka VASTUUTTAVAT kanssaeläjiään huolehtimaan itsestään. Paras tapa vastuuttaa on näyttää toiminnan seuraukset. Minua ei pieni sotku haittaa, meillä siivotaan kerran viikossa kuten kotonakin ennen siivottiin vaikka äitini siivosi useammin yksinään.

Vierailija
37/44 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyhhyi, sottaista sakkia.

Vierailija
38/44 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 11:52"]

En voisi käyttää tätä aikaa muuhun, imetän samalla kun palstailen. Ja juuri kirosin miten meillä on niin sotkuista vaikka mä siivoan aamusta iltaan, monien mielestä jopa neuroottisesti. Mä en ymmärrä miten muut ehtii siivota kaiken kun mulla joka päivä kuluu lähinnä perus-juttuihin ja sit onhan kotona sata muutakin kohdetta mitä pitäis siivota, joka päivä ehtii ehkä yhden jutun normaalin elämän lisäksi. Mut eihän se riitä jos jonkun jääkaapin tai saunan tai eteisen valkean seinän pesee 100pv välein, ne näyttää aina ihan karmealta!

[/quote]

Komppi tälle. Minulla ei ole edes pikkulapsia, vaan huushollissa asuu vain aikuisia ihmisiä. Silti tämä ei pysy yhtään järjestyksessä, vaikka tuntuu siltä, että koko ajan teen jotain. En itse asiassa tunne ketään, joka siivoaa niin paljon kuin minä, ja silti minun kotini on ihan järkyttävä kun taas muut tuttuni asuvat ihan siististi. Ei käy järkeen...

Vierailija
39/44 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tietää mistä puhuu.Avauduin traumoistani joskus aikuisena välinpitämättömille vanhemmille mutta heitä ei todellakaan kiinnostanut.

Vierailija
40/44 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 14:25"]

Itseasiassa nyt kun ap on yhä täällä niin haluaisin saada jotain vertaistukea. Miten pääset yli siitä häpeän tunteesta? Mulla on se yhä, enkä voi kotipaikkakunnalla ollessa kutsua kavereita kylään jotka yhä asuu siellä. Vanhemmat naurahtelee ja mitätöi ahdistukseni. Kuulemma ne kaverit jotka ei kestä sotkua ei ole kunnon kavereita jne. Mutta se heidän sotkun taso oli aivan järkyttävä. Mä en ymmärrä sitä itsekkyyttä mikä heissä on. Ja ne ongelmat ei kyllä siihen sotkuun jää. Meillä ainakin koko perhe on dysfunctional..

[/quote]

En ole ap, mutta olen nähnyt vierestä kuinka ihmiset elävät kuin eläimet. Perheen lapsista tuli molemmista siistejä, mutta häpeä on valtava. Toisella nyt 5 vuotta terapiaa takana häpeään ja arvottomuuden tunteisiin. Silläkin on merkitystä, missä iässä lapsi altistuu tälle. Ajattelen, että n. 9-15 on pahin aika, sikäli kun identiteetti on vielä kovin kiinni omassa perheessä, suvussa, mutta sosiaalinen elämä alkaa saada jalansijaa.

Ei ajoittainen epäjärjestys ole ongelma, eikä edes se haiseva roskapussi. Ongelma tulee kun joku selvästi haisee, muttei oikein pysty paikantamaan... Mistä kasasta.

säälittää nämä lapset ja nuoret. Ihminen joka ei hallitse edes omaa lähiympäristöään, kuinka tällainen voisi ottaa vastuuta lapsen asioista?