Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omikronin itämisaika perheen sisällä, kokemuksia?

Vierailija
22.02.2022 |

Miehen positiivisesta testistä on aikaa nyt tasan viikko ja kukaan muu ei ole vielä sairastunut. Onko kellään ollut pidempi itämisaika vai onko niin, että tauti ei vaan tartu kaikille? Kokemuksia?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä samaa mietin täällä. Vajaa viikko ollaan vietetty korona-yskösten keskellä, ja odotettu tartuntaa.

Vierailija
2/29 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikossa oli kaikkiin tarttunut. Viimeisin sairastui hieman alle viikko ensimmäisestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli jokin parin vuorokauden viive. Tosin en olisi huomannut tartuntaa jos en olisi seurannut lämpöäni.

Vierailija
4/29 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä samaa mietin täällä. Vajaa viikko ollaan vietetty korona-yskösten keskellä, ja odotettu tartuntaa.

Ai teillä yskittiin. No se voi vaikuttaa. Meillä ei ollut mitään keuhko-oireita.

Vierailija
5/29 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai teillä yskittiin. No se voi vaikuttaa. Meillä ei ollut mitään keuhko-oireita.

Ja aivasteltiin aivan estoitta. Räkä lentää ihan tosissaan 🙄

Vierailija
6/29 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä meni reilu viikko kun viimeisin sai tartunnan. Toinen lapsi myös oireili aivan kuin kaikki muutkin mutta testit oli koko ajan negatiivisia 🧐 uskon kuitenkin että se oli hänellä myös koronaa.

Vierailija
7/29 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasan viikko meni mulla teinin oireiden alkamisesta. Varmaan tarttuikin vasta kun oltiin samassa autossa yli 30 min, muuten teini oleili omassa huoneessa ja kävi vain syömässä keittiössä ja ilmanvaihto pöhisi kellon ympäri täysillä.

Vierailija
8/29 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävän perheessä isä sairastui lauantaina, neljä lasta myt vähitellen myös mutta perheen äiti testasi negaa.

Vierailija
9/29 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä meni reilu viikko kun viimeisin sai tartunnan. Toinen lapsi myös oireili aivan kuin kaikki muutkin mutta testit oli koko ajan negatiivisia 🧐 uskon kuitenkin että se oli hänellä myös koronaa.

Näin. Miksi testata, kun testitulokset ovat ihan arpapeliä.

Vierailija
10/29 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on teini, alakouluikäinen ja minä. Kotitestit kaikilla negatiivisia eikä pieniäkään oireita. Miehellä on ollut vähän kuivaa yskää, ei räkäisyyttä. Luulisi, että johonkin meistä tarttuisi tuo tauti, kun mies ei ole ollut eristyksissä. Mietin, milloin voi olla varma, ettei tauti ole tarttunut, että kuinka pitkä itämisaika voi olla. Puhutaan, että omikronissa se on aika lyhyt. Ap

Vierailija
11/29 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin. Miksi testata, kun testitulokset ovat ihan arpapeliä.

Kyllä kotitestit positiivista näyttää jos virusta on paljon.

Vierailija
12/29 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 5 päivän sisällä kaikilla korona muut testas positiivisen kaikilla heillä kuumetta. mulla näyttää negaa ei ole kuumetta mutta varma korona silti.

Kyllä mä 14vrk ekasta testistä välttäisin ihmisiä varmuudeksi miehellä tuskin varma tieto että omrikonia

Vierailija
13/29 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenhän meillä käy, omat oireeni alkoivat pe ja posit testituloksen sain su, virallisen sellaisen.

Tein huvikseni myös kotitestin eilenillalla ja jumankekka ei mennyt kuin 10s kun pärähti tulipunainen toinenkin viiva testitikkuun.

Minä yskin ihan hirveästi ja räkä valuu.

Vierailija
14/29 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenhän meillä käy, omat oireeni alkoivat pe ja posit testituloksen sain su, virallisen sellaisen.

Tein huvikseni myös kotitestin eilenillalla ja jumankekka ei mennyt kuin 10s kun pärähti tulipunainen toinenkin viiva testitikkuun.

Muilla ei vielä oireita?

Vierailija
15/29 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tammikuussa -22 meillä lapsi toi tartunnan koulusta kotiin, sairastui siis itse ensin. Siitä 3 päivää, niin me vanhemmat saatiin posi (oireita oli). Toinen lapsi ei saanut tartuntaa ollenkaan. Omituista.

Vierailija
16/29 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muilla ei vielä oireita?

Ei, mies ja teini.

Vierailija
17/29 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopus sairastui reilu kaksi viikkoa sitten, minä nyt viikonloppuna. Esikoinen oli kipeänä tässä välissä, hänen oireet alkoi reilu 5pv kuopuksen jälkeen. Mies ei ole vielä sairastunut. Voi siis mennä ylikin viikko ennen kuin alkaa muilla.

Vierailija
18/29 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tuttavapiirissä semmoisiakin ettei kaikkiin perheessä ole tarttunut. Se tuntuu olevan aika tuuristaan kiinni, tosin ainakin yhden kaverin mies oli muuttanut eri huoneeseen nukkumaan heti kun oireet alkoi, tämä kaveri on viimeisillään raskaana niin tietysti halusivat minimoida riskin. Ja se auttoi, ei tarttunut.

Vierailija
19/29 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapsi sairastui tammikuussa koronaan, sai sen luokassa olleelta koronapositiiviseksi osoittautuneelta lapselta.

Lapsi alkoi oireilla sunnuntaina, oleili paljon omassa huoneessaan. Kävi lähinnä keittiössä syömässä ja vessassa.

Vasta torstaina oli hänelle koronan kotitesti positiivinen ja sitten toteutettiin eristys ja maskit kaikille naamaan yhteisissä tiloissa ja jokainen oleili paljon omassa huoneessa. Sairastuneelle lapselle oma vessa ja ruuat vietiin hänen huoneeseen. Hän yski paljon omassa huoneessaan ovi kiinni.

Eli koko perhe ehti jonkin verran altistua, ennenkuin tajuttiin, että on koronaa, mutta kukaan ei saanut tartuntaa.

Koko muu perhe koko ajan nega. Lapsi sai virallisestikin positiivisen ja koko muu perhe koko ajan negatiivista, jopa viikkojen jälkeen.

Eli ei tartuttanut ketään meistä.

Kantsii kyllä eristäytyy, vaikka oliskin jo altistunut, sillä ei se tartunta ole satavarmasti vielä tullut.

Vierailija
20/29 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vein lapsen siis autolla drive in testiin, meillä oli molemmilla ffp2 maskit naamassa.

Oltiin autossa näin miltei tunti.

En saanut tautia. Testi oli lapselle siis positiivinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kahdeksan