Omikronin itämisaika perheen sisällä, kokemuksia?
Miehen positiivisesta testistä on aikaa nyt tasan viikko ja kukaan muu ei ole vielä sairastunut. Onko kellään ollut pidempi itämisaika vai onko niin, että tauti ei vaan tartu kaikille? Kokemuksia?
Kommentit (29)
ap taasen käynyt porvoossa.
ei nyt enää kannata höpöttää mistään commorinniista tai korroonnaanista.
se aika meni jo.
On ihan mahdollista, että ei tartu. Sen on voinut sairastaa aiemmin oireettomana tai on vaan muuten immuuni syystä tai toisesta. Ellei ole viikossa tullut, tuskin tulee enää.
Lapsi altistui koulussa, oireet alkoivat 1,5 vrk altistumisesta.
Kotona lapsi on ollut omassa huoneessa, hän käyttää eri vessaa kuin muut, ruoka viedään huoneeseen, ilmanvaihto on täysillä, autolla testissä käydessä lltiin maskeilla ja avasin ikkunat pari kertaa ajon aikana.
Ei ole tarttunut muihin perheenjäseniin. Minut testattiin pari päivää lapsen jälkeen jopa virallusella testillä, kun vähän epäilin onko kurkku oudon tuntuinen, mutta ei ollut koronaa minullakaan. Torjuntatoimet kotona näyttävät auttavan.
Torjuntatoimet kotona auttoivat meilläkin.
Ei kannata jättää eristäytymättä ajattelemalla, että varmasti jo sen sai.
Meillä ei tarttunut muihin. Ehkä. Huomenna tulee siis kaksi viikkoa lapsen positiivisesta tuloksesta. Muut olimme oireettomia ja negoja koko ajan. Toki testitkään ei aina totuutta näytä nega tuloksissa. Lapsella tosiaan tuli myös 10sec se positiivinen vahva viiva. Oireet olivat todella lievät. Vähän kurkun käheyttä. "Paheni" siitä sitten lievään nuhaan.
Ihmettelen, ettei tarttunut kun otin testin vielä ilman maskia ja sain komeat aivastukset naamalleni. En siis edes olettanut, että olisi voinut tulla posi tulos niin lievien oireiden vuoksi.
4/5 perheenjäsenestä sai oireita, kaikki muut paitsi minä. Oli mulla jotain pieniä oloja, mutta ne oli sellaisia mitä on välillä muutenkin, etenkin stressaavissa tilanteissa joten mene ja tiedä. Kotitestit näytti mulla kuitenkin negaa. Ekan sairastuttua muut tuli kipeeksi ehkä 3-5 vuorokauden kuluttua, yks vasta yli viikon päästä.
Meillä 4-vuotias sai tartunnan päiväkodissa. Alkoi oireilla maanantaina, mies alkoi oireilla torstaina. Molemmilla korona.. minä en saanut vaikka en tosiaan voinut eristäytyä. Myöskään kaksi isompaa lasta ei sairastunut.
Kaikki eivät sairastu vaikka altistuminen olisi kuinka suurta.
Esim mies yski ja aivasteli ihan mun vieressä ja koko koti oli viruspöllyissä.
Kyllä se positiivinen testitulos on aika varma juttu, ja meillä tuli lapsilla aivan selvät positiiviset parin päivän sairastamisen jälkeen. Aika monella muullakin on tullut. Negaan ei tosin voi täysin luottaa, sitten kannattaa testailla uudelleen ja uudelleen.