Helvetti mikä yö, unta tuli ehkä 4h.
Sain positiivisen koronatuloksen su-iltana ja nyt on kiusana räkäisyyden lisäksi tolkuton yskä joka ei irrota edes mitään, yskin ja yskin niin että pissat housussa ja oksennan limaa.
Mikähän tähän auttaisi ja missä vaiheessa ei enää kotihoito riitä..
Kommentit (34)
Tumma suklaa on paras yskänlääke. Todistetusti. Googlaa vaikka
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä nukuin pätkissä n. 3 h. Syynä kroonistunut työstressi.
Sama. Olisin ikionnellinen jos saisin nukkua 4h tauotta.
Jestas, on tämä kyllä mielenkiintoinen palsta. Aloitus koronasta ja sen suht voimakkaista oireista saa aikaan kilpailun siitä "kuka nukkunut vähiten" samalla kun vähätellään alkuperäistä 🤔.
En ymmärrä en. Enkä muuten sanonut missään, että tuo 4h olisi tullut "putkeen".Ap
Ei sinulla ole mitään suht voimakkaita oireita.
Ja mikä sinä olet sanomaan niin? Jos ajatellaan ihmisiä jotka sairastavat Koronan oireetta ja ihmisiä joilla se oireillut vaikkapa 1-2pvän kurkkukarheudella ja/tai lievällä nauhalla ja sitten näitä omiani niin aikamoinen ero niissä on. Mutta toki jos vertaa sairaalassa makaaviin saati menehtyneisiin (ja sitähän en tiedä johtaako oma tilanteeni vielä sinne, koska vasta nippanappa 1,5vrk diagnoosista ja oireiden alustakin n.3vrk) niin sitten ei.
Mutta yhtä kaikki, 39 asteen kuume+kaikki muut oireeni eivät ihan mitään lieviäkään ole. Minulla ei esim.perusflunssissa nouse oikeastaan koskaan kuume, edellinen näin korkea, ja korkeampikin, kuume oli keuhkokuumeessa 10v sitten.
Ap (nyt yritän saada hieman unta).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jestas, on tämä kyllä mielenkiintoinen palsta. Aloitus koronasta ja sen suht voimakkaista oireista saa aikaan kilpailun siitä "kuka nukkunut vähiten" samalla kun vähätellään alkuperäistä 🤔.
En ymmärrä en. Enkä muuten sanonut missään, että tuo 4h olisi tullut "putkeen".Ap
Ensin sanot ettet ymmärrä nokittelua vähiten nukkumisesta, sitten otat itseesi ”vähättelystä” ja lopuksi alat keulimaan itsekin. 😂
Se oli vain toteamus kommenttiin joka ei aloitukseeni liittynyt, itseeni en ottanut, palstakommentoijia kuitenkin kai saa "ihmetellä" jos aihetta on, on täällä niin monenlaista hyppelehtijää. Ja missä minä keulin? Kommenttini putkeen nukkumisesta oli toteamus hlölle joka ei ymmärtänyt lukemaansa, koska en tosiaan missään sanonut että nukuin tuon 4h putkeen kuten hän tuumasi ja siihen vetosi omassa argumentissaan.
Pitää olla faktoista tarkkana ennenkuin kritisoi, muuten kritiikki on yhtä tyhjän kanssa kuten nyt hänellä.
Ap
Nukuin kanssa nelisen tuntia. En koronan, vaan maailmanpoliittisen tilanteen takia.
Suomen tammikuun kuolleisuus mittaushistorian korkein
Suomessa kuoli tammikuussa ennakkotiedon mukaan 10 prosenttia enemmän ihmisiä kuin vastaavaan aikaan viime vuonna. Kaikkiaan kuolleita oli 5 540 eli 482 enemmän kuin vuotta aiemmin.
https://demokraatti.fi/suomen-tammikuun-kuolleisuus-mittaushistorian-ko…
Vierailija kirjoitti:
Höyryhengitystä pää liinan alla. Irrottaa limaa.
Tätä samaa olin tulossa kirjoittamaan. Höyryhengitys on vanha, hyvä konsti.
Pulloon puhaltaminen on ihan oikeasti hyvä vinkki, se oli jossain lehdessäkin viime aikoina. Hunaja toinen, lusikalla suoraan suuhun. Jos saat jonkun hakemaan apteekista sinkkiä, ja nimenomaan sinkkiasetaattia imeskelytabletteina, niin sitä saa ottaa tilapäisesti ison annoksen. En muista montako mg, mutta apteekissa tietävät. Ja paljon nestettä.
Paranemista, ap.
No tarkkaile helpottaako
Joo ja jos henki ei kulje yhteys sairaalaan
Pahimmillaan kuume voi sahata edes takaisin 2 viikkoa
Minäkin suosittelen tuota pulloon puhallusta tai WellO laitetta jos se löytyy. Itse joskus flunssassa (ei koronassa) jos kovin tukkoinen olo niin teen smoothien jossa ainakin inkivääriä ja hunajaa ja appelsiinia ja muuta mistä tykkää. On niin tujua, että alkaa räkä irtoamaan. Pystyy hetken hengittämään.
Joo höyryhengitys ja samalla voi tehdä kasvohoidon kun ihohuokoset avautuu tuossa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa pahalta yskältä! Ikävää. Koititko noita pulloon puhaltamista ja hunajaa? Varsinaista lääkettä koronaan ei ole.
Flunssissa yleensäkin on pahinta, kun se räkä valuu ja valvottaa. Ei siihen ole muuta apua kuin aika ja sympatia, ehkä yläviisto asento ja vessapaperista tulppa nenään. Minulla on normaali tilanne flunssassa 1-2 täysin tai lähes täysin valvottua yötä. Sitten kun lapsi vielä sairastuu samoihin aikoihin, niin sitten kun saisi vaikka pari tuntia nukuttua, niin pitääkin herätä lasta hoitamaan. Siksi neljä tuntia unta kuulostaa aika hyvältä.
Kun itse olet empatiaa hakemassa, niin voit ehkä ymmärtää, että palsta nimeltä "Vauva" ei ole välttämättä oikea paikka otsikoida valittavaan sävyyn, että ei hetkeen saa nukuttua kuin neljä tuntia. Vauvan kanssa kun tuo tilanne voi kestää viikkoja, kuukausia tai vuosia. Ymmärrätkö tämän? Lisäksi on lukuisia muita syitä että ihmiset nukkuvat pätkissä vuosiakausia. Sairauksia, omaishoitajuutta, uniapneaa, kroonista unettomuutta. Ei tarvitse vastata ilkeästi heille, vaikka eivät nyt sinua sääli yhden valvotun yön takia.
Pikaista paranemista! Toivottavasti ei pahene! Flunssaoireet ovat inhottavan tuntuisia ja korona on pelottava sairaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa pahalta yskältä! Ikävää. Koititko noita pulloon puhaltamista ja hunajaa? Varsinaista lääkettä koronaan ei ole.
Flunssissa yleensäkin on pahinta, kun se räkä valuu ja valvottaa. Ei siihen ole muuta apua kuin aika ja sympatia, ehkä yläviisto asento ja vessapaperista tulppa nenään. Minulla on normaali tilanne flunssassa 1-2 täysin tai lähes täysin valvottua yötä. Sitten kun lapsi vielä sairastuu samoihin aikoihin, niin sitten kun saisi vaikka pari tuntia nukuttua, niin pitääkin herätä lasta hoitamaan. Siksi neljä tuntia unta kuulostaa aika hyvältä.
Kun itse olet empatiaa hakemassa, niin voit ehkä ymmärtää, että palsta nimeltä "Vauva" ei ole välttämättä oikea paikka otsikoida valittavaan sävyyn, että ei hetkeen saa nukuttua kuin neljä tuntia. Vauvan kanssa kun tuo tilanne voi kestää viikkoja, kuukausia tai vuosia. Ymmärrätkö tämän? Lisäksi on lukuisia muita syitä että ihmiset nukkuvat pätkissä vuosiakausia. Sairauksia, omaishoitajuutta, uniapneaa, kroonista unettomuutta. Ei tarvitse vastata ilkeästi heille, vaikka eivät nyt sinua sääli yhden valvotun yön takia.
Pikaista paranemista! Toivottavasti ei pahene! Flunssaoireet ovat inhottavan tuntuisia ja korona on pelottava sairaus.
Ontuvaa logiikkaa! Oletettavaa on, että tiedossa on vauva-ajan valvomiset ja todnäk myös muut eri syyt mitkä voivat valvottaa tai aiheuttaa rikkinäisiä öitä, aikamoista jopa alentavaa holhoavuutta saarnata moisista aikuiselle ihmiselle. Jos jokin on ilkeätä tässä ketjussa niin ihan nuo tietyt kommentit jotka aloitukseen on heitetty, tämähän on sitä paitsi aihe vapaa palsta ja logiikallasi tänne ei saisi tehdä aloituksia kuin niistä vauva-asioista, mutta sen sijaan 99% aloituksista onkin ihan jotain muuta, kuten alkuperäinenkin aloitus.
Ensin sanot ettet ymmärrä nokittelua vähiten nukkumisesta, sitten otat itseesi ”vähättelystä” ja lopuksi alat keulimaan itsekin. 😂