Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yliopistokaverini naureskelivat minulle 2000-luvun taitteessa kun sanoin, että Venäjä on uhka

Vierailija
22.02.2022 |

Heidän mukaansa mitään sotaa ei enää tulisi ja Venäjästä kehittyy demokraattinen valtio. Minulle naureskeltiin ja pidettiin historiaan jumittuneena pellenä. Venäjä muuttuisi demokratiaksi ja Suomen armeijan voisi lakkauttaa. Tämä siis ihmisiltä, joiden piti olla fiksuja ja koulutettuja ja jotka olivat tietysti sivareita. Nyt nämä samat tyypit itkevät Naton perään ja ovat shokissa kun todellisuus ei vastannutkaan heidän naiiveja kuvitelmiaan. Tavallaan olen kierolla tavalla iloinen, kun näiden etuoikeutettujen reppureissaajien ja tyhjäntoimittajien unelmat ja kuvitelmat hajoavat nyt telaketjujen alle ja todellisuus pakottaa heidät ymmärtämään, ettei raaka suurvaltapolitiikka muutu koskaan eikä armeijoiden aika ole koskaan ohi. Tämä oli jäänyt tajuamatta näiltä tulevilta maistereilta, koska omahyväisyys oli niin voimakasta.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2007 Häkämies sai haukut punikeilta kun hän kertoi Suomen kolmsta turvallisuusuhasta: venäjä, venäjä, venäjä

Mulla on aina ollut vähän niskavillat pystyssä Venäjän suhteen. Voihan tuo esittää usean vuosikymmenen sivistynyttä, mutta kyllä siellä aina pinnan alla kytee. Jokin sen vain pienelle ihmiselle sanoo niin. En ikinä ole sinisilmäinen sinne suuntaan.

Vierailija
22/27 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kanssa sanonut jo kakskyt vuotta että Lenin, Stalin, Putin. Näyttää käyneen toteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu tunne.

Laitoin Helsingin kirjastolle postia, että miksi ihmeessä te julkaisette venäjänkieliset verkkopalvelut ja ostatte koko ajan venäläistä kirjallisuutta, lehtiä, elokuvia yms.

Sain nuivan vastauksen.

Kun ollaan aina niin zaatanan sinisilmäisiä.

Vierailija
24/27 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin pöyristynyt, että venäläinen ydinvoimala Suomeen. Ikinä ei olisi pitänyt päästää tapahtumaan. Ihan järkyttävä aivopieru.

55v

Vierailija
25/27 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

olin pöyristynyt, että venäläinen ydinvoimala Suomeen. Ikinä ei olisi pitänyt päästää tapahtumaan. Ihan järkyttävä aivopieru.

55v

Jep. Minä taas olen sanonut aina, että ikinä ei kaasua sieltä päin. Sitten ollaan ihmeissään, kun katkaisevat sen.

Vierailija
26/27 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Okei, freak...

Rupla sjiirretty tilillesi T. Igor

Vierailija
27/27 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hypoteettisesti, jos tankit ylittäisivät rajan, mistä kohtaa pääsisi parhaiten Ruotsiin? Olisiko sitä oikeutettu pakolaisstatukseen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kuusi