Miksi irtisanomiset on niin kamala juttu? (Microsoft jne.)
Ymmärrän että kyllähän se haittaa monien perheiden elämää kun tulee kenkää/joutuu vaihtamaan paikkakuntaa, mutta nuo ovat hyvin koulutettuja varakkaita ihmisiä, joilla ei luulisi olevan vaikeaa työllistyä jatkossa. Asunnottomista, vakavasti masentuneista jne. ei koskaan nouse tämmöisiä kohuja, vaikka heidän tilanteensa on paljon huonompi ja jopa hengenvaarallinen. Juuri joku insinööri kehui twitterissä, kuinka Nokian irtisanomista kollegoista ei kukaan jäänyt työttömäksi, vaan kaikki saivat työpaikan heti tai perustivat yrityksen.
Kommentit (47)
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 20:22"]
Aloittaja on joku bimbo
[/quote]
hehhee näitä kyrpähomojen vastauksia, kun tulette ketjuun aukomaan ilman mitään pointtia. Sitten kun teille osoitetaan, että mm. Nokian insinööreille ei seurannut mitään huonoa irtisanomisista, niin ootte hiljaa kusi sukassa.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 20:52"]
Se on ihan oma vika, jos ei pysty asuntolainaa maksamaan. Pitikö ottaa niin suurta lainaa? Riskit tulee kartoittaa. Ei kenenkään työpaikan säilyminen ole varmaa. Kannattaisi mielummin säästää asuntoon, jotta voi ostaa sen kerralla eikä elää yli varojen ja ottaa lainoja, joita ei kykene maksamaan.
[/quote]Mikäs siinä. Marssii vain asuntokauppaan ja iskee kolmesataa tonnia tiskiin. Näin teillä.
Voi olla mahdotonta saada nyt myytyä taloa Salosta. Muuton jälkeen pitäisi puolisonkin saada uusi työpaikka ja lasten uudet kaverit. Eikä kaikki kuitenkaan työllisty osaamistaan vastaavaan työhön, ei niitä paikkoja tällaisena aikana ole paljon.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 22:26"]
Ihan hyvin voitais laittaa noi insinöörit vaikka kävelyttämään vanhuksia ulkona 9e /pv. Etteivät syrjäydy!
[/quote]Eipä paljon auta. Koko kansa voi ulkoiluttaa 9e/pv, ja silti köyhdytään, jollei maahan tule rahaa (viemällä/myymällä jotain).
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 22:21"]
Jos ei ole varaa siihen rivarinpätkään, miksi teette lapsia? Itse jätän lapset hankkimatta, jos minulla ei ole varaa elättää niitä tai tarjota isompaa asuntoa. Lemmikkiäkään en ottaisi, jos ei olisi tarpeeksi tilaa ja rahaa sen elättämiseen.
[/quote]
Totta kai meillä on varaa rivariin. Mutta ihan kaikkeen perseelleenmenoon ei ole, eikä sellaiseen ole järkevää jokaisen varautuakaan. Suomessa on syntyvyys ja huoltosuhde jo nyt huolestuttava, ja jos jokainen miettisi sitä, että voiko elättää itsensä ja perheensä kaikissa kriisioloissa, Suomessa syntyisi lapsia vain syntymärikkaille tai lapsettomuushoidoilla viisikymppisille.
ja nykyisen runsaan 60 tuhannen sijasta vuosittain syntyisi ehkä tuhat lasta. Ois hyvä, oiiiiis juujuuuuuu.....
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 20:53"]Pienituloinen saa kumminkin tukia,
Menot kun tupataan mitoittamaan tulojen mukaan, eli hyvätuloiselle perheelle tuo on ihan yhtä lailla iso taloudellinen kriisi
Paitsi että muutos hyvästä tulotasosta työmarkkinatuelle on rajumpi kuin matalalta tulotasolta.
[/quote]
Joo, kyllä hyvätuloisilla on aina niin paljon rankempaa. On rankkaa, kun voisi säästää rahaa, mutta ei viitsi ja sitten putoaa pohjalle työttömyyden takia, eikä saa jättitalon lainaa maksettua.
Voi että, kun noilla köyhillä on niin paljon helpompaa. Ovet jo syntymästään tottuneet kärvistelyyn. Tai eihän ne mitään edes kärvistele. Niillähän on kaikki tuet!
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 22:26"]Ihan hyvin voitais laittaa noi insinöörit vaikka kävelyttämään vanhuksia ulkona 9e /pv. Etteivät syrjäydy!
[/quote]
Tai keräämään roskia esim. festareiden ja viikonlopun jäljiltä. Ennen turistit kehui Suomen pääkaupungin puhtautta, mutta eivätpä kehu enää.