Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hääkutsu-ongelma!

Vierailija
21.02.2022 |

Ennen kuin kysyn tulevalta avioparilta vastausta, niin mitä arvelette:

Saimme hääkutsun tänään. Kutsussa luki vain minun ja mieheni nimet. Suurin piirtein näin "Kutsumme teidät Pirkko ja Pirkka häihimme....". Meillä kaksi lasta, toinen 10v, toinen 17v. Vanhempi on 18-vuotias häiden aikaan.

Eikö kuulostakin lapsettomilta häiltä? Ja koska 17v ei saanut omaa kutsua, niin häntä ei ole kutsuttu?

Kommentit (87)

Vierailija
41/87 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ystäviä ja sukulaisia on paljon, on pakko rajata kutsuttujen määrää. Jos on laskettu  2 per perhe, on ihan eri asia jos jokainen kutsuttu olettaa  että perheyksikkö on x-3-4. Loppuu tilat ja budjetti. Moukka olet jos menet kysymään itsestään selvää asiaa.

Soitin jo ja kysyin ja kerroin tästä ketjustakin ja täällä on kuulkaas naureskeltu nyt vedet silmissä tulevan morsiamen kanssa:D

Terveisin Moukka-ap:D

Vierailija
42/87 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä soittaisin ja kysyisin, onko ok jos tullaan kaikki. Toistaiseksi ei kukaan ole kieltänyt kun nätisti kysyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/87 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä soittaisin ja kysyisin, onko ok jos tullaan kaikki. Toistaiseksi ei kukaan ole kieltänyt kun nätisti kysyy.

Voin vielä korostaa, että minulla ei ole mitään erikoista tarvetta ottaa lapsia mukaan. Meillä on loistava lastenhoitaja, häät vietetään aika lähellä, päivän poissaolo ei vaadi mitään erityisjärjestelyitä.

Halusin vain varmistaa asian!:)

T. Moukka-ap

Vierailija
44/87 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kutsuhan on aivan selkeä, tarkoitettu vain Pirkolle ja Pekalle. Mitä meinaat kysyä kutsun lähettäjältä? Soitat ja väniswt, että kyllä meidän lapsetkin pitää kutsua. Teillä on niin isot lapset, ettei tule edes lastenhoito-ongelmia, kun menette juhliin kahdestaa. Miksi ne lapset pitäisi raahata mukana,

Kelle Pekalle?

Enpä ihmettele yhtään, että kutsutkin ymmärretään miten sattuu, kun yksinkertainen nimikin menee noin pahasti pieleen. PIRKKA!!!

Vierailija
45/87 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit kysyä hääparilta jos 18 vuotias saisi sittenkin tulla mukaan. Olettaen että olette hyviä ystäsiä ja teidän aikuinen lapsi tuntee heidät kanssa. Mutta jos he sanovat että ei, nin se on ei. Ei kannata siksi kertoa lapsellenne kutsusta ja mahdollisesta osallistumisesta ennenkuin asia on selivitetty  ettei tule paha mieli. 

Miksi sen 18-vuotiaan pitäisi päästä mukaan? Ja monelleko juuri täysi-ikäistyneelle olisi pettymys kun ei tule kutsutuksi sukulaisten häihin? Eiköhän siinä iässä ole jo muutakin tekemistä.

Vierailija
46/87 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voin vielä korostaa, että minulla ei ole mitään erikoista tarvetta ottaa lapsia mukaan. Meillä on loistava lastenhoitaja, häät vietetään aika lähellä, päivän poissaolo ei vaadi mitään erityisjärjestelyitä.

T. Moukka-ap

Lastenhoitaja 18 vuotiaalle, joka voisi hoitaa sen kymmenvuotiaankin. Ok.

Vierailija
47/87 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihme tämä on mitä usea on ehdottanut, jos lapsi otetaan mukaan:

"Laita parikymppinen lisää lahjaan"

"Osta vähän isompi lahja"..

Onko se lahja siis joku pääsymaksu häihin?

Jos laittaa satasen enempi, saako tuoda mukanaan myös naapurin Kertun lapsineen?

Vierailija
48/87 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voit kysyä hääparilta jos 18 vuotias saisi sittenkin tulla mukaan. Olettaen että olette hyviä ystäsiä ja teidän aikuinen lapsi tuntee heidät kanssa. Mutta jos he sanovat että ei, nin se on ei. Ei kannata siksi kertoa lapsellenne kutsusta ja mahdollisesta osallistumisesta ennenkuin asia on selivitetty  ettei tule paha mieli. 

Miksi sen 18-vuotiaan pitäisi päästä mukaan? Ja monelleko juuri täysi-ikäistyneelle olisi pettymys kun ei tule kutsutuksi sukulaisten häihin? Eiköhän siinä iässä ole jo muutakin tekemistä.

Juuri pari viestiä sitten korostin, että minulla ei ole mitään varsinaista tarvetta ottaa lapsia mukaan. Vaikkakin lapseni ovat myös hyvin läheisiä tulevan hääparin kanssa.

Vierailija
49/87 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Moukka-ap

Tästä en tingi. Voihan tosiaan olla, että isompi lapsonen haluaa lehahtaa omiin menoihinsa, haluan, että nuorempaa hoitaa aina vastuullinen aikuinen.

Ap

Vierailija
50/87 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ystäviä ja sukulaisia on paljon, on pakko rajata kutsuttujen määrää. Jos on laskettu  2 per perhe, on ihan eri asia jos jokainen kutsuttu olettaa  että perheyksikkö on x-3-4. Loppuu tilat ja budjetti. Moukka olet jos menet kysymään itsestään selvää asiaa.

Se paikan koko selviää guuglaamalla juhlapaikka. Jos on pikkupaikka nin silloin on tilarajoitus. Mutta jos on iso paika ja isot häät niin ei. Jos aikuine lapsenne ja hääpari tuntee toisensa nin on ihan asiallista kysyä voiko tulla mukaan jos vaikak sitten lahjoitatte vähän enemmän.

Ei ole asiallista kysellä kutsua sellaiselle, jota ei ole kutsuttu, oli hän minkä ikäinen tahansa. Kutsu on vain ja ainoastaan niille, joille se on osoitettu. Jos lapset on tarkoitus kutsua, silloin kutsussa lukee myös lasten nimet tai "perheineen". Jos kutsussa on pelkästään vanhempien nimet, on vain vanhemmat kutsuttu.

Vierailija
51/87 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko39 kirjoitti:

Mikä ihme tämä on mitä usea on ehdottanut, jos lapsi otetaan mukaan:

"Laita parikymppinen lisää lahjaan"

"Osta vähän isompi lahja"..

Onko se lahja siis joku pääsymaksu häihin?

Jos laittaa satasen enempi, saako tuoda mukanaan myös naapurin Kertun lapsineen?

Monet hääparit laskevat lahjalistansa näin. 1 henkilö on noin 60-80€ arvoinen lahja.

Vierailija
52/87 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri pari viestiä sitten korostin, että minulla ei ole mitään varsinaista tarvetta ottaa lapsia mukaan. Vaikkakin lapseni ovat myös hyvin läheisiä tulevan hääparin kanssa.

Vastasin tuolle, joka kommentoi että kysykää saako 18 v tulla mukaan, mutta älkää kertoko sille etukäteen ettei tule paha mieli jos tulee kieltävä vastaus. :D

Vierailija
53/87 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovapäistä porukkaa kun vuosi toisien jälkeen tätä puidaan. Kutsut koskevat vain kutsuttuja . Jos ei ole perheineen , lapsineen kutsussa, niin se tarkoittaa sitä. Syitä voi olla monia ja niitä ei tarvitse edes tietää.

Vierailija
54/87 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa, että meinasit viedä vielä kersasi sinne syömään ja juomaan.

Jos heitä ei ole kutsuttu, niin sitten ei ole.  Nuo ainoastaan aikuisille tarkoitetut häät ovat varsin yleisiä nykyisin.

Ei ne lapset siellä häissä muut tee, kun ahmivat hirvittävät täytekakkua, juoksevat jo hakemaan lisää sitä, kun muut vieraat eivät ole saaneet vielä ensimmäistäkään palasta kakkua.

Ja sitten ne pennut oksenentelee kotimatkalla tai jo häissäkin.

Pidä nyt turpas kiinni senkin lasten vihaaja. Edelleenkin varsi monet lapset ovat aivan normaaleja ja osaavat käyttäytyä kaunsiisti.  Sinä olet itse järkyttävä , karmea tyyppi, eivät lapset. Sinulla ei ole varaa arvostella yhtään ketään!

Ei siinä ole mitään ihmeellistä, jos joku kysyy, kuten aloittaja lasten osallistumisesta. Edelleenkin on varsin normaalia, että häät järjestetään perheiden juhlina. Yleensähän ne lapsetkin ovat vihittävän tuttuja, jos kerran vanhemmat tuntee.  -  Et ilmeisesti ole tottunut yhtään minkäänlaiseen sosiaaliseen kanssa käymiseen, ja siksi et ymmärrä tätäkään.

Jos kutsu on kirjoitettu noin, niin silloin todellakin vaikuttaa siltä, että pari kutsuu vain juuri ne nimeltä mainitut henkilöt. Tähän voi olla ihan käytännöllinen syy, joka ei mitenkään liity lapsivihamielisyyteen, vaan kustannuksiin ja ehkä tiloihin. Ei ole niin kauhean tarkkaa, miten monta ihmistä kutsuu, jos häät järjestetään omatoimisesti ja jossain "seurojentalolla". Sinne mahtuu, voi tehdä itse osan tarjoilusta ja hoitaa koristelutkin ja yleensä sitten ei tarjotakaan kauhean kummallisia.    -    Mutta asia muuttuu ihan toiseksi, jos palvelut ostetaan ulkopuoliselta ja tilaisuus järjestetään vähän paremmassa paikassa. Silloin tarjoilu määräytyy yleensä per osallistuja ja tilastakin voi olla joku hinta, jolloin sillä on merkitystä kuinka paljon väkeä on.

Jos parilla on jo nuo puitteet täyttävä määrä aikuisia, jotka haluavat kutsua, on tietysti luontevinta pudottaa lapset pois ja kutsua ne aikuiset.

Ja jotkut sitten vain haluavat muuten vaan pelkät aikuisten juhlat.  Ei sen kummempaa kuin että juhlinta tavat ovat muuttuneet. 

Vierailija
55/87 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se paikan koko selviää guuglaamalla juhlapaikka. Jos on pikkupaikka nin silloin on tilarajoitus. Mutta jos on iso paika ja isot häät niin ei. Jos aikuine lapsenne ja hääpari tuntee toisensa nin on ihan asiallista kysyä voiko tulla mukaan jos vaikak sitten lahjoitatte vähän enemmän.

Ei ole asiallista kysellä kutsua sellaiselle, jota ei ole kutsuttu, oli hän minkä ikäinen tahansa. Kutsu on vain ja ainoastaan niille, joille se on osoitettu. Jos lapset on tarkoitus kutsua, silloin kutsussa lukee myös lasten nimet tai "perheineen". Jos kutsussa on pelkästään vanhempien nimet, on vain vanhemmat kutsuttu.

Kysyin jo. Kyse ei ole mistään kaukaisesta sukulaisesta, jonka kanssa välimme olisivat pelkkää pönötystä. Hänestä oli ihan ok kysyä:D

Vierailija
56/87 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rajallinen määrä istumapaikkoja häätuvassa. On pitänyt karsia jostain, joten eivät ole kutsuneet lapsianne, jotka eivät henkilökohtaisesti ole heille läheisiä.

Minä olen saanut hääkutsun, joka oli vain minulle (ei puolisolleni) ja nuorimmalle lapselleni. Kutsussa oli vielä lisäyt: "Jos ette pääse tulemaan, ilmoita mahdollisimman pian, niin voimme kutsua jonkun muun." Eli ihmisiä, joita halusivat kutsua, oli enemmän kuin paikkoja juhlapaikalla, joten kutsut olivat tarkkaan rajattuja. Ja jopa niin, että niitä viimetipan kutsuja läheteltiin sitä mukaan kun tuli ilmoituksia, ettei joku pääse tulemaan. Tämä meidänkin kutsu oli käsittääkseni ns. toisen kierroksen kutsu.

Vierailija
57/87 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Moukka-ap

Tästä en tingi. Voihan tosiaan olla, että isompi lapsonen haluaa lehahtaa omiin menoihinsa, haluan, että nuorempaa hoitaa aina vastuullinen aikuinen.

Ap

Sinun oma 18 vuotiaasiko ei ole vastuullinen? No, itsepähän väkesi tunnet.

Vierailija
58/87 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pitää nyt poistua, mutta kiitos tästä ketjusta vauvapalsta! Soitin tosiaan kesken ketjun tulevalle morsiammelle ja ollaan naurettu nyt vatsalihakset kipeiksi!:D Saatiin materiaalia hääohjelmaankin:D

Hänestä kysymykseni ei ollut mitenkään ihmeellinen, mutta taisin saada lisänimen "moukka" täältä silti mukaani:'D Ai että en muista koska olisin viimeksi nauranut näin:D

Vierailija
59/87 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et voi olla tosissasi. Ne eivät vain ole kehdanneet kieltää. Ihmisillä voi olla vaikka mitä syitä rajata vieraiden määrää - häiden budjetti, juhlapaikan koko... Jotkut voivat rajata lapset pois myös siksi, että jos kaikki vieraat kutsuttaisiin lapsineen, lapsia voisi olla vaikka kymmeniä, mikä muuttaisi juhlan luonteen väkisinkin lastenjuhliksi. Kaikki eivät sitä omiin häihinsä halua, vaikka kuinka lapsista pitäisivätkin. Hääpari voi sellaisessa tilanteessa myös kokea, että on vieraita kohtaan tasa-arvoisempaa kutsua kaikki ilman lapsia, kuin vain jotkut ilman lapsia ja toiset lapsineen (toki ihan läheiset, kuten omien sisarusten lapset, voi kutsua, vaikka esim. serkut ja ystävät kutsuttaisiinkin ilman lapsia).

Vierailija
60/87 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Moukka-ap

Ap

Sinun oma 18 vuotiaasiko ei ole vastuullinen? No, itsepähän väkesi tunnet.

Vastaan silti vielä. Tottakai hän on vastuullinen. Sillä tavalla, kuin 18v kuuluukin. Hoitaa opiskelunsa, harrastuksensa, hoitaa kotia oman osuutensa ym.

18v vastuulla ei ole hoitaa ja huoltaa vielä lapsia, vaikka hetken tottakai pärjäävätkin kahdestaan.

En tiedä miten teidän perheessä, mutta meillä toimitaan näin. Rauhallista iltaa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yhdeksän