Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vaatiiko sun keho välillä jotain tiettyä ruokaa? Kuunteletko sitä?

Vierailija
21.02.2022 |

Uskon, että kun kuuntelee kehoa, niin se kertoo mitä se tarvitsee. Jos on puutteita tms.

Viimeksi aloin himoitsemaan maksaa. Sitten alkoi menkat. Nyt tekee mieli punajuurta. Niissä on niin paljon kaikkea, etten tiedä tarkalleen mitä kroppa haluaa. Annan sille punajuurta niin paljon kun se haluaa :)

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kehoni vaatii aina välilä hurjia määriä sitruunavettä, eli perus hanavettä johon on puristettu sitruunan mehua. Ehkä joku C-vitamiinin puutos.

Etikka on myös jotenkin tosi himoittavaa, etenkin balsamietikka ja omenaviinietikka. En tiedä syytä etikanhimolle.

Kreikkalaista jugurttia myös tekee ihan hulluna mieli, ja sitä kuluukin pari kolme isoa purkkia viikossa.

Mulle tuli mieleen olisko joku hiivavilliinnys / -tulehdus kropassa tuloillaan ja keho huutaa tuota sitruunaa ja hapanta jogurttia vastalääkkeeksi?

Vierailija
42/60 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlaisia mielitekoja on, mutta kehon puutteesta johtuvaksi tunnistan vain suolan puutteen, suolaa on välillä pakko saada. En tiedä johtuuko matalasta verenpaineesta vai mistä, mutta tällainen tarve iskee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
43/60 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehoa pitää kuunnella,se on viisas eikä valehtele. Itse kuuntelen lähes aina,ja annan sille sitä mitä se tarvii,ja nyt en tarkoita mitään sipsin -ja karkinhimoa. Usein iskee voimakas hedelmien tarve, sen oikein tuntee jos on syönyt niitä jonkin aikaa vähemmän,samoin piimää ja jugurttia tekee tosi usein mieli,ja mitä milloinkin,kaalia,kalaa,riisiä,perunaa,kasviksia ja ruisleipää (niitä aina!). Kehoni on sen verran viisas että se vaatii 90% kaikkea mikä on sille vain hyväksi,joten helppo totella. Toki osaan herkutella myös,mutta oikea ruoka on mielestäsi juuri sitä suurinta herkkua.

Vierailija
44/60 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesta suominaudasta näkee, että niiden kroppa vaatii jatkuvasti siideriä, sipsejä ja suklaata.

Vierailija
45/60 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kehoni vaatii aina välilä hurjia määriä sitruunavettä, eli perus hanavettä johon on puristettu sitruunan mehua. Ehkä joku C-vitamiinin puutos.

Etikka on myös jotenkin tosi himoittavaa, etenkin balsamietikka ja omenaviinietikka. En tiedä syytä etikanhimolle.

Kreikkalaista jugurttia myös tekee ihan hulluna mieli, ja sitä kuluukin pari kolme isoa purkkia viikossa.

minullekin tulee joskus sitruunaveden himo, joskus syön sitruunasiivun ja on hyvää.

googlella löysin tällaisen, jokainen harjoittakoot itse lähdekritiikin

possible reasons for lemon urges. These include:

Low serotonin levels

Vitamin C deficiency

Iron deficiency anemia https://betterme.world/articles/craving-lemons/

Vierailija
46/60 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisää ruokahimojen selityksiä

https://butternutrition.com/the-making-of-a-craving/

Vierailija
47/60 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen olen huomannut, että jos kasvikset on jäänyt joskus pari päivää vähälle, niin alkaa jossain vaiheessa tehdä mieli niitä.

Vierailija
48/60 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keho vaatii usein pizzaa. Yritän olla kuuntelematta.

Vierailija
49/60 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain suolaista tekee mieli joskus aivan hirveästi.

Vierailija
50/60 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän keho vaatii päivittäin sipsejä, suklaata, leivoksia ja sidukkaa. Eipä siinä auta muu kuin myöntyä vaatimuksiin. 

N44 161/98

Vierailija
51/60 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh. Tämä olikin uusi veruke läskeille, "keho vaatii". 

Vierailija
52/60 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenenkään keho ei tarvitse ainuttakaan hiilihydraattia, sillä ihminen voi elää ja kukoistaa vaikka koko ikänsä, vaikkei söisi hiilihydraatteja grammaakaan. Vain rasvat ja proteiinit ovat välttämättömiä.

Vierailija
53/60 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo useinkin. Todellakin. Ja uskon että kroppa osaa usein kertoa (tai ne ruuanhimot lähinnä) mitä tarvitaan

Vierailija
54/60 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeaikoina himoinnut hapankaalta. Mistä lie kertoo? Onneksi on Viron kauppa vieressä.

Vierailija
55/60 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monesta suominaudasta näkee, että niiden kroppa vaatii jatkuvasti siideriä, sipsejä ja suklaata.

Onko Valion maidossa prosentteja?

Vierailija
56/60 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suklaata. Varmaan kun olen streessaantunut

Vierailija
57/60 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein su-aamupäivisin keho suorastaan vaatii tilaamaaan Woltin kautta Burgerkingistä Oloihinkingin, tuplaWhopper-ateria yhdeksällä nugetilla ja dipillä. Ajatelkaa, vaan 15 rahaa! Kyllä se keho on fiksu.

Vierailija
58/60 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

vaatii ja kuuntelen

joskus teen niinpäin, että jos epäilen itselläni jotain määrittelemätöntä ravitsemuksellista vajetta, keskityn hetken omiin tuntemuksiin ja mietin läsnäollen, että mikä puutostila minulla on ja miten sen voin korjata. Vastauksen saan aika usein, tekiis mieli kirjoittaa aina, mutta ei ihan aina kuitenkaan ole tullut.

Sunnuntaina aloin himoitsemaan kiiviä. Joskus pimeämpänä talviaikana himoitsin appelsiini-kaalisalaattia.  Aina on toiminut, kun olen kuunnellut kehoni viestejä, vain  harvoin kehoni on yllyttänyt minua ostamaan perunalastuja/muuta roskaa. Noina hetkinä on voinut vaikka olla kova helle tai en ole syönyt pariin päivään ja ihan nälkääni olen ne ostanut (olen todella huono syömään mitään, joten minulta helposti unohtuu syöminen ja havahdun tilaan vasta kun on ns. karjuva nälkä). viime kesän suurin himon kohteeni oli kurkku ja vesimeloni

Eli kehosi ei vaadi mitään vaan mietit asiaa ja saat itsesi haluamaan jotain. Lue ensimmäinen kappaleesi. Se vesittää kaiken ",keho haluaa".

Ja sama lopussa, et syö muutenkaan mitään...

Syömishäiriö!

Eli kehosi ei osaa kertoa sinulle, ettei kurkulla ja vesimelonilla elä.

Vierailija
59/60 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kenenkään keho ei tarvitse ainuttakaan hiilihydraattia, sillä ihminen voi elää ja kukoistaa vaikka koko ikänsä, vaikkei söisi hiilihydraatteja grammaakaan. Vain rasvat ja proteiinit ovat välttämättömiä.

Ikä jää vaan lyhyeksi.

Vierailija
60/60 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viimeaikoina himoinnut hapankaalta. Mistä lie kertoo? Onneksi on Viron kauppa vieressä.

Arvoitus: miksi ihmeessä joku alapeukuttanut näin neutraalia ja harmitonta viestiä?