Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vaatiiko sun keho välillä jotain tiettyä ruokaa? Kuunteletko sitä?

Vierailija
21.02.2022 |

Uskon, että kun kuuntelee kehoa, niin se kertoo mitä se tarvitsee. Jos on puutteita tms.

Viimeksi aloin himoitsemaan maksaa. Sitten alkoi menkat. Nyt tekee mieli punajuurta. Niissä on niin paljon kaikkea, etten tiedä tarkalleen mitä kroppa haluaa. Annan sille punajuurta niin paljon kun se haluaa :)

Kommentit (60)

Vierailija
1/60 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla se voimaruoka on maksamakkara. Kunnon kerros leivälle, niin kyllä taas jaksaa. Ei raavas nainen pelkällä salaatilla elä.

Vierailija
2/60 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvia.  Kuuntelen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/60 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä tekee mieli kunnon naudanlihapihviä. Lähiaikoina on tehnyt mieli piimää, puolukkamehua ja kiivejä.

Vierailija
4/60 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoin kuuntelen, vaikka kyllä usein tulee sellainen olo että on pakko saada jotain tiettyä. Viime aikoina olen himoinnut puolukoita, ja olenkin niitä sitten pakastimesta kaivanut. Olin kyllä fiksu kun ostin niitä jokin aika sitten kaksi pussia.

Myös ihan vain hanavesi jäillä on jotain, jota joskus vain pitää saada.

Vierailija
5/60 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Norjan lohta. Mieluiten pannulla paistettu rapeaksi, sisältä juuri ja juuri kypsä, ja pintaan pansuolaa. Kirjolohi ei käy.

Vierailija
6/60 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, uskon tähän itsekin. Kun kärsin anemiasta, teki mieli kunnon pihviä ja verilettuja. Välillä tekee mieli meetvurstia tai suolakurkkua (natriumia), välillä banaania (jolla paranee suonenvedot), välillä appelsiinia (vitamiinit), joskus kaalia (mitähän siinäkin on), ruisleipää (kuitua) jne. Kun noita syö muutaman päivän, halu menee ohi. En yleensä syö juurikaan hedelmiä tai kasviksia, kaalia en ikinä, lihanakin vain kanaa tai jauhelihaa, joten tarve tulee tosiaan vain ajoittain. Uskon, että keho yrittää neuvoa meitä syömään terveellisesti.

Vierailija
7/60 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun keho vaati äsken suklaakeksin. Teidän muiden kehot on terveellisempiä.

Vierailija
8/60 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kala on sellainen mikä aina välillä muistuttaa itsestään, että käypäs taas kalalounaalla!

Vierailija
9/60 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama vuosi sitten minulla teki jatkuvasti mieli maksaa, verikokeissa sitten paljastui, että folaattiarvo oli alhainen.

Vierailija
10/60 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun keho ei ehdi vaatia, kun joka päivä saa suklaata.

Vierailija
11/60 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehoni vaatii aina välilä hurjia määriä sitruunavettä, eli perus hanavettä johon on puristettu sitruunan mehua. Ehkä joku C-vitamiinin puutos.

Etikka on myös jotenkin tosi himoittavaa, etenkin balsamietikka ja omenaviinietikka. En tiedä syytä etikanhimolle.

Kreikkalaista jugurttia myös tekee ihan hulluna mieli, ja sitä kuluukin pari kolme isoa purkkia viikossa.

Vierailija
12/60 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on niin väärin, minun kehoni vaati perjantaina Tuplaa ja kaupassa kävijä oli unohtanut ostaa sen, Seuraava kauppareissu on vasta keskiviikkona ja vatsan kolo suorastaan kirkuu sitä. Matkaakin on 30 km :(

Vierailija
13/60 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaatii ja kuuntelen

joskus teen niinpäin, että jos epäilen itselläni jotain määrittelemätöntä ravitsemuksellista vajetta, keskityn hetken omiin tuntemuksiin ja mietin läsnäollen, että mikä puutostila minulla on ja miten sen voin korjata. Vastauksen saan aika usein, tekiis mieli kirjoittaa aina, mutta ei ihan aina kuitenkaan ole tullut.

Sunnuntaina aloin himoitsemaan kiiviä. Joskus pimeämpänä talviaikana himoitsin appelsiini-kaalisalaattia.  Aina on toiminut, kun olen kuunnellut kehoni viestejä, vain  harvoin kehoni on yllyttänyt minua ostamaan perunalastuja/muuta roskaa. Noina hetkinä on voinut vaikka olla kova helle tai en ole syönyt pariin päivään ja ihan nälkääni olen ne ostanut (olen todella huono syömään mitään, joten minulta helposti unohtuu syöminen ja havahdun tilaan vasta kun on ns. karjuva nälkä). viime kesän suurin himon kohteeni oli kurkku ja vesimeloni

Vierailija
14/60 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun keho kaipaa välillä kunnon pastaa.

Vierailija
15/60 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ja kyllä.

Nyt olen 3kk syönyt päivittäin omenan, joku päivä tämä himo loppuu ja voi mennä vuosi ennenkuin haluan edes maistaa

Seuraavaksi voi himottaa vaikka hapankaali

Vierailija
16/60 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, joskus jotain rasvaista maitotuotetta. Ja kuuntelen silloin kehoa ja ostan turkkilaista jogurttia tai kuohukermaa (laitan mustaan teehen tai kermavaahtoa kaakaoon).

Vierailija
17/60 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kehoni vaatii aina välilä hurjia määriä sitruunavettä, eli perus hanavettä johon on puristettu sitruunan mehua. Ehkä joku C-vitamiinin puutos.

Etikka on myös jotenkin tosi himoittavaa, etenkin balsamietikka ja omenaviinietikka. En tiedä syytä etikanhimolle.

Kreikkalaista jugurttia myös tekee ihan hulluna mieli, ja sitä kuluukin pari kolme isoa purkkia viikossa.

Jotenkin kuulostaisi siltä, että happotasapaino on pielessä, kun tekee mieli happamia ruokia.

Vierailija
18/60 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin kevättalvella tekee mieli appelsiinejä ja greippituoremehua. C-vitamiinin puutetta tietenkin.

Vierailija
19/60 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön tällä hetkellä kalaa jossain muodossa joka päivä. Sipulisilliä, savukirjolohta, silakkapihvejä tein eilen miehen kiellosta huolimatta (inhoaa erityisesti silakankäryä) . Ostan melkein joka kauppareissu pienen palan lohta jossain muodossa. Yleensä niitä Lidlin 3 euron fileitä, joista tulee hyvä lounasannos vihersalaatin kanssa.

Syön kyllä omegaa ja kaikkia mahdollisia vitamiineja yms. En tiedä, mistä kalanhimo erityisesti talvisin voisi johtua

Vierailija
20/60 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehoni vaatii usein berliininmunkkeja, omar-munkkeja ja Arnold’s donitseja.