Onko Luna koiran vai ihmisen nimi?
Kommentit (31)
Latinan kielessä tarkoittaa kuuta.
Se ei ole suomalainen nimi, joten se voi olla ihan kumpi vaan. Tyttö tai narttukoira.
Ihmisen ehdottomasti... Huono nimi koiralle...
yhdessä 90 luvulla tehdyssä piirretyssä on luna niminen kissa.
On. Hyvin yleinen kissan tai koiran nimi maailmalla ja ainakin Espanjassa jonkin verran käytetty naisen nimi. Kiva nimi, tulee mieleen Baddingin Oi kuu-laulu.
Minulle tuli kerran venäläinen nainen käymään ja telkkarista tuli juuri silloin Uuno Turhapuro. Nainen kuuli Uunon nimen Lunana.
Höpsö kysymys. Esim. Janni Hussilla on Harri-niminen koira. Kysytkö myös, onko Harri ihmisen vai koiran nimi?
Lunatic sana muotoutuu helposti siitä. Mutta kaunis nimi.
Luna on laivan nimi. Todisteena elokuva "Barnen på Luna":
La luna on kuu italiaksi. Sopii tytölle tai tyttökoiralle. Nykyisin lemmikeille annetaan ihmisten nimiä, ennen ei. Itse en tykkäisi huudella Vilma koiraa kun naapurin lapsi on saman niminen. Myös Harri tai Kerttu koiran nimenä kuulostaa tyhmältä.
Noh, nykyään kun millään ei ole mitään väliä...
Muotiin tuloillaan olevat ihmisnimet kuulemma päätyvät usein "testiin" ensin koirilla. Luna oli oman koirani emon nimi. Omalla koiralla on myös yleistymään päin ehkä oleva ihmisnimi. Tai olen kuullut sen ihmiskaiman saaneen palautetta, että hänellä on koiran nimi...
Ihan riippuu kummalle sen antaa. Monella koiralla on perinteinen ihimisen nimi. Itseltänikin löytyy Leevi niminen koira ja voisin hyvin antaa tyttökoiralle nimeksi Luna. Toisaalta jos olisi koiran sijasta lapsia voisin hyvin antaa pojalle nimeksi Leevi ja tytölle Luna
Vierailija kirjoitti:
Minulla on Luna niminen kani
millanen bun bun?
Harry Potterissa on Luna-niminen tyttö.