Kun muutitte pois lapsuudenkodista, niin mitä teidän huoneelle tehtiin?
Meillä on kaksi aikuista "lasta", joista toinen asuu opiskelija-asunnossa toisella paikkakunnalla (nyt kesälomalla osin kotona - onko muissakin perheissä näin, vuokraa maksaa kuitenkin koko ajan tonne!!) ja toinen ihan kotona vielä, on saanut pätkätöitä ja etsii työpaikkaa/opinahjoa. Ja toki haluaisi omaan kotiinkin, mutta kun ei tiedä vielä mille paikkakunnalle töiden/koulun takia päätyy. Ovat 19 ja 21 v.
Nyt pitäisi saada jo nuo heidän huoneet remonttiin ja muutettua vähän toiseen käyttöön. Tarvitsisimme työhuoneen. Mies varsinkin on kovasti työntämässä lapsukaisia ulos kodista, mutta... missäs ne sitten nukkuisivat, jos tulevat opiskelijapaikkakunnalta kotiin kyläilemään. Joululomat yms? Mä en oikein tiedä miten nyt pitäisi suhtautua. Ei me nyt ikuisesti voida seisottaa noiden huoneita "varalla", halutaan ne itsellemme. On vielä kolmaskin, pienempi lapsi, jonka pitäisi saada muuttaa toiseen noista huoneista remontin tieltä.
Kun mä lähdin 20-vuotiaana pois kotoa, muutettiin miehen kanssa ekaan asuntoon, niin yhtään yötä en ole sen jälkeen lapsuudenkodissa nukkunut, eikä siellä olisi ollut enää sänkyäkään mulle. Mutta toisaalta, mä en muuttanut opiskelija-asuntoon, vaan ihan omaani... En tiedä missä vaiheessa voisin vaatia sitä, että jälkikasvu enää tule asumaan lapsuudenkotiin.
Kommentit (37)
Se jäi siskoni omaksi huoneeksi. Siskoni muutettua se toimi lapseni mummolahuoneena äitini kuolemaan saakka.
Siitä tuli varasto äidin tavaroille. Äiti on hamstraaja.
Mun huoneestani tuli työhuone mutta siellä oli myös kapea yhden hengen sänky vierasvarana. Veljeni huoneesta tuli isälle harrastehuone (soittimia yms). Siellä ei sänkyä ollut mutta sieltä sai raivattua hyvin tavarat sivuun jotta tilaa jäi täytettävälle ilmapatjalle.
Ja olet näemmä saanut lapsesi takaisin kotiin loisimaan, voit kyllä vaatia siltä että asuu ihan omassa kotonaan kesätkin jos et sitä teidän nurkkiin halua. :)
Mun huoneesta tehtiin aikoinaan kodinhoitohuone, siskoni huoneesta tyohuone. Esikoinen on muuttanut jo omilleen ja tein hänen huoneesta itselleni makuuhuoneen ja entisestä makuuhuoneestani itselleni työhuoneen. Kuopuksella on tällä hetkellä asunnon suurin huone käytössään vaatehuoneineen ja parvekkeineen ja kun hän muuttaa omilleen, teen siitä itselleni makuuhuoneen, nykyisestä makuuhuoneestani työhuoneen ja työhuoneestani vierashuoneen.
Hienoja vinkkejä, kiitos vastaajat! ap
Edelleen siinä kunnossa kuin pois muuttaessani, ja edelleen myös vapaasti käytössäni. Ap:n perheessä huolehditte tietysti ensin taloudessa asuvien tarpeista, pääasia että pois muuttaneille löytyy vähintään patjamajoitus kun he tulevat käymään.
Mun vanhemmat remppas sen vähän parempaan kuntoon (uusi lattia, kaapit ja tapetit) ja teki siitä työhuoneen jossa on myös vieraille yösija
Sekä minun että veljen huoneet tapetoitiin ja sisustettiin uudestaan, vieras- ja työhuoneiksi. Toisessa on vierasvuoteena yhden hengen sänky, toisessa kahdelle levitettävä vuodesohva. Jos jouduin asumaan jonkun kesätyön tai takia vanhassa kodissa jonkun pätkän, ei se välttämättä ollut vanha huoneeni, vaan joku missä sillä hetkellä oli mahdollista majailla, vaikka sitten varavuoteella. Myöhemmin oma vanha huoneeni on ollut mummulahuoneena jossa veljen lapset nukkuu ollessaan yökylässä, ja entisessä veljen huoneessa minun lapset, sattumalta.
Mun huoneesta tehtiin "pelihuone", kotiin jäi pikkuveli ja puolipikkusisko. Yhden yön nukuin kotona, kun tuli avoero eksän kanssa, silloin muistaakseni nukuin olkkarin sohvalla.
Minun huoneeseen otettiin tanskalainen isotissinen aupair.
Isä varmaan kävi......
Minun huoneeseen otettiin tanskalainen isotissinen aupair.
Isä varmaan kävi......
Äiti ei muuttanut meidän huoneita vuosiin yhtään. Minusta se oli vähän kiusallista, koska kun lähdin kotoa, lähdin omaan elämään ja vein tärkeät tavarani pois. Veli teki samoin. Äidillä vaan tuntui ottavan koville, ja hän piti huoneita siinä kunnossa kun olivat lähtöpäivänä, julisteineen ja matkamuistoineen kaikkineen. Emme oikein kumpikaan uskaltaneet viedä ihan kaikkia tavaroita pois. Lopulta veljen vaimon piti sanoa miehelleen että vie nyt loputkin tavarasi sieltä, olet nyt naimisissa ja asut minun kanssani.
Nuorempi veljeni, joka asuu vielä kotona, sai mun huoneen ja mä hänen huoneen (mun huone oli isompi). Molempien huoneet tapetoitiin uudelleen. Veljen entisessä huoneessa on vielä mun kaikko vanhat kalusteet eli nukkuma paikka mulle löytyy.
Mulla oli oma "huone" vanhempien makuuhuoneen nurkassa, jossa oli koulupöytä, siinä se.
Yöt nukuin sohvalla, joka oli vuodesohva. Ei ollut varsinaista omaa huonetta.
Muuttoni pois jälkeen vein koulupöydän mukanani ja nyt siinä taitaa olla nojatuoli.
Kyseinen kämppä vuokrattiin pois jo samana kesänä ja porukat muutti uuteen kämppään. Siellä oli sitten vierashuone, missä majoittua.
Lähenen kolmeakymppiä, mutta punkkaan yhä säännöllisen epäsäännöllisesti vanhassa huoneessani. Nykyään mörskässä viihtyvät myös aviomieheni ja koirani. Sänky, työpöytä ja kirjahyllyt ovat vanhoilla sijoillaan, mutta huoneeseen on siunaantunut paljon sekalaista tavaraa säilytettäväksi.
Muutamaa vuotta vanhemman siskoni huoneesta tehtiin pari vuotta sitten työhuone, jonka vuodesohvalla siskoni perheineen nukkuu. Tai no, vauva nukkuu pinnasängyssä. Asumme kaikki 5 kilometrin säteellä toisistamme, mutta välillä on mukavaa jäädä esimerkiksi pitkälle venyneen saunaillan jälkeen nukkumaan. Ja aamulla kahvi- ja pekonipalvelu pelaa :D Tämä lienee sitä paljon puhuttua venytettyä nuoruutta..
Se on mun huone vieläkin, käyn kotona joka toinen viikonloppu. Kesällä tietysti enemmän, nytkin ollut viikon putkeen. Oon siis opiskelija.
Muutin pois 18-vuotiaana ja pikkuveli muutti minun vanhaan huoneeseen. Siihen asti oli jakanut huoneen toisen veljen kanssa. Nyt kun kukaan lapsista ei asu enää kotona, niin ylimääräisistä huoneista on tehty työ- ja vierashuone.
Tehkää työhuone, johon ostatte levitettävän vuodesohvan sitä varten jos lapset tulevat kylään. Näin tehtiin mun lapsuudenkodissani.