Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kissa hukassa ja epätoivo iskee :'(

Vierailija
08.07.2015 |

Uusi kisulimme on ollut jo viikon päivät omilla teillään. Muutamaan facebookin karkuriryhmään olen laittanut ilmoituksen, olen laitellut lappuja kauppoihin ja lyhtypylväisiin. Ollaan kierrelty huutelemassa, myös illalla ja yöllä. Olen kovin epätoivoinen ja haluaisin saada kissan pian kotiin :( En vaan tiedä yhtään mistä päin lähteä etsimään. Kuulisin mielelläni vinkkejä ja strategioita miten edetä. Kissa katosi taajama-alueella

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 04:01"]

Tästä lähtien sitten ulkoilutatte valjaissa sitä kisua. Suosittelen myös kastrointia heti, kun vain ikä sallii, sillä se vie matkustushaluja. Ja suosittelen hankkimaan sirun siltä varalta, että se karkaa ja joutuu vaikka auton alle. Ell saa sirusta teidän tiedot, ja pystyy ilmoittamaan teille tilanteen.

Ja tietenkin myös paljon hoivaa ja rakkautta ja välittämistä. Onnellinen kissa harvemmin kaipaa pitkiksi ajoiksi muualle <3

[/quote]

Kissa oli karatessaan leikattu ja sirutettu. 

ap

Vierailija
22/41 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 14:14"][quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 13:53"]Sitten kun haluat niistä eroon niin eivät kuole millään.

Kissat 21 ja 33v. Alkaa jo tuntua että mä kuolen ensin.
[/quote]
Kannattaa soitella Ennätysten kirjaan, maailman vanhin kissa on tällä hetkellä 27.
[/quote]
Maailma vanhin kissa on ollut 38 vuotta ja 3 päivää kuollessaan. Todistetusti. Tällä hetkellä vanhimman kissan uskotaan olevan 39v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä löytyi oltuaan kadoksissa vajaa kaksi viikkoa. Löytyi omalta asuinalueelta piiloutuneena erääseen ulkovarastoon. Laita ilmoitus kadonneesta löytöeläinkodille jos kissa löytyy niin osaavat ilmoittaa sulle.

Vierailija
24/41 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää hankkiko kissaa jos ette voi tarjota sille kunnon hoitoa. Kissaa ei saa päästää yksin pihalle

Vierailija
25/41 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäkää ne kissat sisällä, valjaissa tai ulkotarhassa. Että pistää vihaksi.

Vierailija
26/41 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäkää ne kissanne sisätiloissa. Oon jo viikon harjan kanssa hätistelly jonkun ronttia meidän pihasta. Alkaa pikkuhiljaa kyrsimään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/41 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voih, tsemppiä <3 Toivottavasti löytyy! Sään puolesta kissa pärjää kyllä, joskus karkuretki vaan voi kestää. Monilla kaupunginosilla on omia fb-ryhmiä, oman ja lähialueen ryhmissä kannattaa myös julkaista julkinen katoamisilmoitus, jota pyydät jakamaan.

Vierailija
28/41 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 13:40"]Laita ruokakätköjä kotisi lähettyville. Jos ruokaa on kadonnut, on kissasi todennäköisesti lähellä
[/quote]
Niin tai sitten paikalle eksyy a) siilejä b)hiiriä c)rottia d) naapurin kissa e)toisen naapurin koira jne eli en tätä kyllä suosittele. Kyllä kissa kotiin osaa tulla, jos nälkä iskee. Lehti-ilmoitusta tai facebookilmoitusta myös suosittelisin, jos joku on vaikka löytänyt kissan ja alkanut sitä ruokkia, kun on kulkukissaksi luullut. Toivottavasti mirri löytyy elossa <3 meiltä on yksi kissa jäänyt auton alle ja toinen katosi viikon reissullaan (teki niitä joka kesä ja aina ennen oli kotiin selvinnyt) muut kissat ovat myös reissuja tehneet ja vielä tähän asti palanneet, eli ei teidänkään kissanne palaaminen elossa vielä mahdottumuus ole. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/41 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kärsit sitten epätoivosta ja ihan uuden kisulin heti päästit hukkaan. Hitto et on maatiaiskissan kohtalo kova.

Vierailija
30/41 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun haluat niistä eroon niin eivät kuole millään.

Kissat 21 ja 33v. Alkaa jo tuntua että mä kuolen ensin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/41 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 13:50"]

Voih, tsemppiä <3 Toivottavasti löytyy! Sään puolesta kissa pärjää kyllä, joskus karkuretki vaan voi kestää. Monilla kaupunginosilla on omia fb-ryhmiä, oman ja lähialueen ryhmissä kannattaa myös julkaista julkinen katoamisilmoitus, jota pyydät jakamaan.

[/quote]

Kiitos! Toivotaan että löytyy. Kaverin kissa katosi kesällä ja löytyi vasta syksyllä, toivottavasti oma kissaneitimme pääsisi kotiin aikaisemmin :/

ap

Vierailija
32/41 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 13:49"]

Pitäkää ne kissanne sisätiloissa. Oon jo viikon harjan kanssa hätistelly jonkun ronttia meidän pihasta. Alkaa pikkuhiljaa kyrsimään.

[/quote]

Vesipyssy on hyvä häätöväline. Etkä näytä niin naurettavalta kuin harjan kanssa heiluessa :D

Kyllä kissa aika pian alkaa karttaa pihaanne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/41 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se saattaa kissa vielä hyvinkin löytyä. Katsele ylös puihin, jos se on kiivennyt sinne eikä osaa alas. Mutta tosiaan - älä päästä kissaa yksin vaeltelemaan, varsinkaan jos et asu maaseudulla. Monta on vaaraa kisulilla.

Vierailija
34/41 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 13:54"]

Kyllä se saattaa kissa vielä hyvinkin löytyä. Katsele ylös puihin, jos se on kiivennyt sinne eikä osaa alas. Mutta tosiaan - älä päästä kissaa yksin vaeltelemaan, varsinkaan jos et asu maaseudulla. Monta on vaaraa kisulilla.

[/quote]

Totta joka sana. Kissa jo ulkoili niin nätisti kanssamme isossa pihassa eikä lähtenyt siitä minnekään, että jotenkin alkoi luottaa siihen. Ja kun on niin huomionkipeä että kokoajan lähettyvillä ja kiehnäämässä. 

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/41 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
36/41 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 13:49"]

Pitäkää ne kissanne sisätiloissa. Oon jo viikon harjan kanssa hätistelly jonkun ronttia meidän pihasta. Alkaa pikkuhiljaa kyrsimään.

[/quote]

Kissat voi karata, vaikka miten vahtisi. Oma kisu (pidetty AINA sisällä, ulkoilu verkotetulla parvekkeella (metallista kanaverkkoa) hyppäsi kolme metriä korkean huoneen katonrajaan puoli metriä halkaisijaltaan olevalle tuuletusikkunalle (jossa hyttysverkko) ja siitä ulos. Ei mitään lähellä, josta olisi voinut hypätä, korkein huonekalu ikkunan lähellä oli sänky, alle metrin korkea.

Onneksi asuttiin silloin maalla, jossa ei ollu hulluja kissavihaajia ja lähin isompi tie 100m päässä. Oli likainen kun tuli kotiin, mutta terve (käyttettiin eläinlääkärillä varmuuden vuoksi).

Vierailija
37/41 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 13:53"]Sitten kun haluat niistä eroon niin eivät kuole millään.

Kissat 21 ja 33v. Alkaa jo tuntua että mä kuolen ensin.
[/quote]
Kannattaa soitella Ennätysten kirjaan, maailman vanhin kissa on tällä hetkellä 27.

Vierailija
38/41 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita ulko-oven luokse kissan ruokaa ja vaihda se riittävin väliajoin. Avattu tonnikalapurkki on hyvä houkutin. Jos kissa oli leikkaamaton, niin "reissulle" se on tainnut lähteä. Toivottavasti karkulainen palaa kotiin!

Vierailija
39/41 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parikin kissaa olen nähnyt Helsingissä. Missäpäin kisuparka katosi?

Vierailija
40/41 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä otitte kissan? Jos sen alkuperäinen koti ja reviiri on lähellä, menkää sinne etsimään. Muuten etsikää iltaisin lähitienoilta, puistoista ja metsistä. Huutakaa ja ottakaa tonnista tai shebaa mukaan. Aina kannattaa palata kissan katoamispaikalle, jos kissa on esim. karannut autosta kesken reissun.

Taannoin kollikissamme karkasi toisella paikkakunnalla ja löytyi kolmen kuukauden kuluttua parin kilometrin päästä katoamispaikasta, kun ystävällinen maanviljelijä soitti meille. Olimme sitä ennen kiertäneet tienoota ja maalaistaloja aina kun oli mahdollista.

Kissan löytyminen hyväkuntoisena on mahdollista. Muistan edelleen, kuinka kauheaa oli pelätä kissan kadonneen ikiajoiksi.

Karkureissun jälkeen kollimme leikattiin ja sitä käytettiin ulkona vain valjaissa. Se tottui niihin ollessaan jo 6-vuotias. Kävelyretkien lisäksi kissamme ulkoili pihalla siten, että valjaisiin kiinnitetyn flexi- taluttimen kahva oli juoksunarussa (tavallista pyykkinarua pingotettuna parvekkeen tolppiin) ja vapaalla oleva flexin talutin mukautui kissan liikkeisiin kelautuen sisään ja ulos. Erittäin toimiva juttu, kun valjaat ovat kunnolliset ja kissaa pidetään silmällä, ettei se pääse sotkeutumaan pensaiden tms. juuriin. Tietenkään kissa ei saa päästä naapurin pihaan ja lasten leikkipaikoille tai joutua koiran tms. saaliiksi.

Toivottavasti kissanne löytyy!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi seitsemän