Singaporen lentokenttä / Changi Airport
Mitäs sanotte, riittääköhän 1,30h vaihtoaika tolla kentällä? Muistaako joku muu paremmin, miten hommat toimii tuolla?
Hki-Sin-### matka kyseessä ja kun kattelen lentoja niin joko vaihtoaika olisi ihan mini tai sitten useita tunteja (niissä mitä katselin niin 6-13h)
Kumpi olisi teidän mielestä parempi: Lyhyt vaihto niin että joutuu ehkä oleen vähän tuli perseen alla vai sitten pitäisikö ottaa tollanen pidempi vaihto ja käydä ehkä välissä katselemassa kaupunkia ja levähtää hotellilla Singaporessa? Sinällään Singaporessa käyneenä en koe kaupunkia kovinkaan kiinnostavana, että mielummin jatkaisin sieltä matkaa mahdollisimman nopeasti.
Kommentit (16)
Lisäksi typerä kysymys: Voinko mennä pitkällä odotusajalla käymään muissa terminaaleissa? Niissä kun näkyy tuolla olevan kaikkea hienoa nähtävää.
Voi vaihtaa terminaalia, sellainen juna suhaa sitä väliä.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 12:17"]Lisäksi typerä kysymys: Voinko mennä pitkällä odotusajalla käymään muissa terminaaleissa? Niissä kun näkyy tuolla olevan kaikkea hienoa nähtävää.
[/quote]
Voi mennä. Pahinta mitä voi tapahtua, on se että turvatarkastus tehdään uudelleen.
1h 30 min on siinä ja siinä.
Jos kone on ajoissa -nou tätä. Jos ei niin...
Itse ottaisin varman päälle.
Jos lennot on samalla lipulla ne yleensa lahtee samasta terminaalista Singaporessa. 1,5h on vallan hyva jos terminaali pysyy samana, oon vaihtanu konetta 30 min vaihdolla myohastymisten takia ja ei tehny tiukkaa. Oon myos hengannu sen 9 h kentalla, mutta ei kylla kayny mielessa vaihtaa terminaalia.. en usko etta ne valttamatta paastaa eri terminaaliin jos ei ole lippua ko. lentoyhtioille..
Muissa terminaaleissa voi käydä, niiden välillä ei ole turvatarkastuksia. Jos lennot samalla lipulla (eli matkatavarat siirtyvät automaattisesti), on suurin ongelma se, että muistaakseni tuolla on turvatarkastukset myös portilla, joka kestää joskus tolkuttomasti. Tuskin ne kuitenkaan pistää konetta ilmaan jos portilla on jengiä jonottamassa.
En ottaisi noin lyhyttä vaihtoaikaa koska edellinen lento voi myöhästyä ja porteillakin on turvatarkastukset joiden jono etenee _todella_ hitaasti.
Minulla oli vaihtoaika 6 tuntia ja se meni hujauksessa. Eri terminaaleissa käytiin ihmettelemässä mm. perhospuutarhaa. Junalla pääsi terminaalista toiseen ja kävellenkin.
Ottaisin pidemmän vaihtovälin, koska haluaisin ainakin itse kiertää sen lentokentän. Siellähän on vaikka mitä uimaaltaasta leffateatteriin, kyllä siinä ajan saa kulumaan
Changissa on vaikka mitä tekemistä, jos aikaa täytyy tappaa. Shoppailua, perhospuutarhaa, ulkouima-allasta, kauneushoitolaa, hyviä ravintoloita jne. Itse sain siellä 4 tuntia vierähtämään mukavasti välilaskun aikana. Pitkän lennon jälkeen oli kiva vähän vetreyttää kroppaa ja fiilistellä Aasian kostean kuumaa ilmaa.
Paljon maksaa ulkoilma uima-altaalla olo?
Vierailija kirjoitti:
Paljon maksaa ulkoilma uima-altaalla olo?
12 euroa
Riittää, jos jatko on samalla lipulla. Muuten ei.