Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Liikuntaharrastus lapselle, joka ei sisällä järjetöntä kilpailua

Vierailija
08.07.2015 |

Mitä lajia lapsi voisi harrastaa ihan huvin vuoksi vain?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Golf.

Vierailija
22/30 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 10:28"]

Mitä lajia lapsi voisi harrastaa ihan huvin vuoksi vain?

[/quote] Aikido

https://www.aikidoliitto.fi/aikido/juniorit

Lajissa ei kilpailla ja muutenkin mukava!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sirkuskoulu?

Vierailija
24/30 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 10:40"]

Olen miettiny ihan samaa.. Haluaisin pojan johonkin joukkuelajiin, mutta niissä ainakin ollaan niin h*lvetin tosissaan.

[/quote]

Biologia ajaa kilpailemaan. Tytöt vähän vähemmän, mutta pojat verenmaku suussa. Se menee niin, että häviäminen on opeteltava ja kilpailun välttely on hankittu taito. Luonnostaan lapset ottavat mittaa toisistaan ihan joka asiassa ja tietävät aina kuka on paras missäkin. Sen takia pikkulapset saavat hirveitä raivareita, jos häviävät jossain pelissä tjms. Jos tällaista kilpailua ei halua, niin sitten on parasta unohtaa joukkuelajit ja keskittyä yksilöurheiluun. Esim. lenkkeily on aika hyvä laji.

Vierailija
25/30 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 10:31"]

Lähes kaikkia lajeja voi harrastaa ilman kilpailua!

[/quote]

No ei tasan voi.

Pojille on tarjolla meidänkin kotiseudulla lähinnä jalkapalloa ja koripalloa. Molemmissa on turnauksia ja sarjoja. Vanhempien pitäisi ehtiä osallistua vaikka mihin ja treenejä järjestetään ympäri kaupunkia. Pidetään luenteja siitä miten lapsen on pakko treenata säännöllisesti jotta pärjätään kilpailuissa. Sosiaalinen paine pärjätä on kova. ihan kauheaa prässäystä pojalle jota ei kilpailu kiinnosta.

Oksettaa koko touhu. Olen jo vuosia etsinyt pojalleni jotain hauskaa leikinomaista liikuntaharrastusta. Ainoastaan seurojen kesäleireillä järjestetään liikuntaleikkejä. Muuten täytyy harrastaa veren maku suussa

Tuo suunnistus oli hauska idea, kiitos siitä

Vierailija
26/30 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaellus, laskettelu talvella, skeittaus kesällä, parkour, tai chi, kansantanssit, historiallinen tanssi, baletti, jos on joku samanhenkinen kaveri niin he voivat alkaa kahdestaan pelaamaan sulkapalloa tai tennistä. Frisbee golf voisi olla myös ihan kivaa kavereiden kanssa.

ps. Minä en ole lapsena sisältänyt kilpailua eikä minua kiinnostanut miten itse pärjään suhteessa muihin ja olin todella helppo lapsi kun en raivostunut häviämisestä. Vieläkin harjoittelen asioita itseäni kehittääkseni, en siksi että olisin joskus muita parempi.

Vierailija
27/30 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukino, uusi kamppailulaji jota harrastetaan kotona yksikseen. Se kehittää mielen lujuutta.

Vierailija
28/30 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä päin kaupunki ja seurakunta järjestää kerhoja,missä voi pelailla ihan harrastusmielessä. Itse olen joskus vetänyt juuri tuon ikäisille sählykerhoa. Pelaamisen lisäksi leikittiin paljon ja meno oli muutenkin rentoa.

Vierailija
29/30 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikidoa myös suosittelisin, samoin suunnistus kuulostaa kivalta. Uintia voi harrastaa kilpailematta menemällä uintitekniikan kurssille. (Vähän menee ohi, mutta partio on myös kiva "joukkueharrastus", jossa pääsee vaeltamaan.)

Vierailija
30/30 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratsastus

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän seitsemän