Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi joistakin on niin kamalaa, jos hiuksista tulee kampaajalla kaksi senttiä liian lyhyet?

Vierailija
21.02.2022 |

Nehän kasvaa hetkessä takaisin. Viimeksi tänään kaveri kertoi itkeneensä silmät päästään, kun kampaaja pilasi hänen hiuksensa. Laittoi kuvan ja hiukset oli oikein kauniit. Kuulemma elämä pilalla, kun ei saa hiuksiaan nyt tietylle nutturalle. Eikä ollut edes maininnut tästä nutturasta kampaajalle.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätän maksamatta jos en saa mitä tilaan. Se jos mikä suututtaa kampaajan.

Vierailija
22/37 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kampaajat ei leikkaa ikinä tarpeeksi! Minulla on tosi pitkä tukka, mallia suomenhevonen (en ole kuitenkaan se palstalle kirjoittava hevonen).

Se on lähinnä pitkä vain sen takia, että vaivaudun liian harvoin kampaajalle ja jokainen sitten vain vähän sitten uskaltaa nirhasta latvasta kun on niin nätti ja paksu tukka. 

Niinpä kuljen niska kenossa tämän painavan röyhyn kanssa ja aina kun saan tarpeekseni, niin leikkaan itse 30cm pois ja menen kampaajalle joka tasoittaa. :) 

Parissa vuodessa on taas pitkä röyhy. Parasta on ollut kun joskus olen päässyt ammattikoulun mallinmuutospäiville tms. Siellä ne tekevät aika radikaalejakin muutoksia, vaikka leikkaavat a-mallisen polkan tmv. Toinen tyttäristäni on perinyt tämän nopeasti kasvavan laadun. Toisen tyttären tukka kasvaa tuskallisen hitaasti. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viimeksi leikattiin yli 15 senttiä liikaa. Ja aivan kauhea malli, joka ei sovi yhtään hiuslaatuun. Kyllä se vähän itketti, varsinkin kun lysti värjäyksineen maksaa melkein 150€.

Sanoitko, että leikkaa miten haluat ja istuit tuppisuuna loppuajan?

En, vaan kerroin toki tarkasti mitä haluan ja sovittiin alussa miten ja paljonko leikataan. Mutta ilmeisesti ei osannut/kiinnostanut noudattaa toiveita.

Vierailija
24/37 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomailla asuessani kävin useassa eri kampaamossa vuosien ajan leikkauttamassa hiukseni ja sain aina hyvän pituuden ja mallin. Vanhoja kuvia katsellessa oikein ihmettelen miten hyvältä hiukseni aina näyttivät.

Kun muutin takaisin Suomeen, olen käynyt pk-seudulla useassa kehutussa ja kalliissa kampaamossa, mutta tulokset ovat olleet aika karmeita. On poltettu tukkaa kemikaaleilla, on leikattu pahasti väärin, jne...Lopputulos on parhaimillaankin vain sellainen ettei itketä kuin puolipäivää.

Eivät vaan osaa täällä. Selittäminen ja kuvilla näyttäminen ei auta mitään, koska kampaaja leikkaa kumminkin miten haluaa. Jostain syystä eivät osaa edes kysyä työn aikana, että "voisinko leikata tästä lyhyemmäksi kuin toivot, koska hius on kuivaa?" tms. Ei, leikkaavat vain ja lopussa mököttävät jos asiasta huomauttaa. Virheitä ei suostuta tunnustamaan saati korvaamaan. Kummaa porukkaa.

Siirryin sitten leikkaamaan hiukseni itse kotona, koska ei vaan riitä rahat, hermot ja aika toheloiden kanssa toimimiseen.

Vierailija
25/37 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä Helsingissä ainakin kampaajat ovat todella kalliita, joten sen harvan kerran kun raaskin sellaiseen mennä, niin todellakin odotan saavani tasan sitä mitä haluan. Siitähän minä maksankin. Toki ymmärrän, ettei minun tikkusuorista hiuksistani saa upeaa afropilveä vaikka kuinka maksaisin, mutta jos haluan latvoista pois 3 cm, niin sitä ei luulisi olevan ylivoimaista toteuttaa.

Vierailija
26/37 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on joku mentaalinen juttu. Ne, joilla on oikeasti pitkä tukka, niin ei valita. Mutta ne, jotka kuvittelee tukkansa pitemmäksi, niin parkuvat lopputulosta aina, vaikka kukaan ulkopuolinen ei näkisi mitään muutosta. Luulen, että se pettymys tulee siitä, että se ohut luiru ei muuttunut kampaajan käsittelyssä JLon liuhuvaksi letiksi. 

Säälin kampaajia. 

Vierailija
27/37 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kanssa pari naista töissä. Sitten he juttelee, että meen tänään kampaajalle. Mun hiukset ovat i-h-a-n kauheet, huomaa, ettei oo tullu käytyy kampaajalla pitkään aikaan.

Minusta heidän hiuksensa näyttävät aina hyviltä ja hyväkuntoisilta.

Sitten seuraavana päivänä heidän hiuksensa näyttävät ihan samalta. Hyviltä ja hyväkuntoisilta, mutta en kyllä huomaisi muutosta jos ei sitä kerrottaisi. ”Joo, siis ihana kun vihdoin pääsi kampaajalle, kun siis niin hirvee oli ….”.

Mun silmään näyttää samalta koko ajan.

Itse käyn max kerran vuodessa kampaajlla ja silloin lähtee kaikki kuivat latvoista.

Vierailija
28/37 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä se 2cm on aika paljon, jos otsatukkaa vaikka lyhennetään.

Vierailija
29/37 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on joku mentaalinen juttu. Ne, joilla on oikeasti pitkä tukka, niin ei valita. Mutta ne, jotka kuvittelee tukkansa pitemmäksi, niin parkuvat lopputulosta aina, vaikka kukaan ulkopuolinen ei näkisi mitään muutosta. Luulen, että se pettymys tulee siitä, että se ohut luiru ei muuttunut kampaajan käsittelyssä JLon liuhuvaksi letiksi. 

Säälin kampaajia. 

Niin kai. Tai muuten joku ajatus, että kaikki katsovat ja ovat koko ajan kiinnostuneita heidän hiuksistaan. Voin kertoa: Ei ole.

Pidemmistä hiuksista saa leikata 15cm ennnenkuun kukaan edes huomaa mitään eroa.

Vierailija
30/37 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viimeksi leikattiin yli 15 senttiä liikaa. Ja aivan kauhea malli, joka ei sovi yhtään hiuslaatuun. Kyllä se vähän itketti, varsinkin kun lysti värjäyksineen maksaa melkein 150€.

Sanoitko, että leikkaa miten haluat ja istuit tuppisuuna loppuajan?

Minä pyysin latvojen leikkausta, vetäisi tukan taakse ponnarille ja 20 cm pois. Oli terve käsittelemätön tukka silloin Enää en luota kampaajaan leikkaamisessa. Värjäyksen voin käydä teettämässä, tosin teetän omalla kasvisvärillä, sekin piti vääntää että suostui. Kampaaja sanoi ettei ole tehnyt niillä. Sanoin että otan itse vastuun, hän levittää, pesen kotona itse pois

Vierailija
31/37 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kaksi senttiä minun hiuksissa olisi jo 50 % niiden pituudesta osassa kohtaa päätä, mutta joo, pitkissä hiuksissa, jotka menevät yhä reilusti kiinni, ei minkään maan merkitystä.

Kananperselesbo 🤣

Vierailija
32/37 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkomailla asuessani kävin useassa eri kampaamossa vuosien ajan leikkauttamassa hiukseni ja sain aina hyvän pituuden ja mallin. Vanhoja kuvia katsellessa oikein ihmettelen miten hyvältä hiukseni aina näyttivät.

Kun muutin takaisin Suomeen, olen käynyt pk-seudulla useassa kehutussa ja kalliissa kampaamossa, mutta tulokset ovat olleet aika karmeita. On poltettu tukkaa kemikaaleilla, on leikattu pahasti väärin, jne...Lopputulos on parhaimillaankin vain sellainen ettei itketä kuin puolipäivää.

Eivät vaan osaa täällä. Selittäminen ja kuvilla näyttäminen ei auta mitään, koska kampaaja leikkaa kumminkin miten haluaa. Jostain syystä eivät osaa edes kysyä työn aikana, että "voisinko leikata tästä lyhyemmäksi kuin toivot, koska hius on kuivaa?" tms. Ei, leikkaavat vain ja lopussa mököttävät jos asiasta huomauttaa. Virheitä ei suostuta tunnustamaan saati korvaamaan. Kummaa porukkaa.

Siirryin sitten leikkaamaan hiukseni itse kotona, koska ei vaan riitä rahat, hermot ja aika toheloiden kanssa toimimiseen.

Mä kävin Italiassa mallinmuutos leikkauksessa ja kun en puhu italiaa, sanoin, että leikkaa miten haluat. Sain kananperseen. :D En valittanut, koska itse annoin vapaat kädet ja malli oli minusta ihan kiva. Naurattaa vaan aina, kun joku itkee, että miksi suomalaiset naiset aina haluaa ruman kananperseen eikä minkään muun maan kampaajat ikinä tee sellaisia. Olen elävä todiste, että Italiassakin osataan kananperseet.

Vierailija
33/37 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säälin kampaajia. 

Vähän samoja havaintoja, ne joilla ohuet/ei pitkät hiukset usein pettyneitä lopputulokseen. Ne joilla pitkät/paksut hiukset yleensä aina tyytyväisiä että hiukset keventyivät kampaamossa.

Minun hiuksiani ei ole koskaan leikattu liikaa/liian vähän, sanon aina että _kaikki_ kuivat latvat saa ottaa ronskilla kädellä pois, ja 99% kampaajista vielä näyttää selkeästi "lähtee tämän verran" ja kysyy että on ok.

Ymmärrän että toiselle 2cm voi tarkoittaa 2mm ja toiselle 5cm, kaikki eivät osaa arvioida mittoja samalla tavalla.

Ja toki hiuksia usein voi takaa lyhentää enemmänkin, esim. oma mallini on sellainen että takaa pitkät ja edessä kasvoja kehystää lyhyemmät hiukset (n. leukaan) takaa voisi helposti nappaista 15cm ja olisi edelleen pitkähköt hiukset, mutta etummaisista jos tuon verran ottaisi jäljelle jäisi vain "millisiili".

Vierailija
34/37 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säälin kampaajia. 

Mulla on vyötärölle asti ulottuvat hiukset enkä valita, kun kampaaja leikkaa reilusti latvoja. Mutta sinäänsä se on ihan loogista, koska mulla on niin pitkät hiukset, että vaikka niistä leikkaisi 15 senttiä pois, ovat ne silti pitkät. Jos hiukset on just ja just pitkät ja haluaa edelleen pitää ne pitkinä, niin ei ne enää ole pitkät, jos niistä nappaa 15 senttiä pois.

Vierailija
35/37 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Säälin kampaajia. 

Niin kai. Tai muuten joku ajatus, että kaikki katsovat ja ovat koko ajan kiinnostuneita heidän hiuksistaan. Voin kertoa: Ei ole.
Pidemmistä hiuksista saa leikata 15cm ennnenkuun kukaan edes huomaa mitään eroa.

Tuo on totta. Jos mä leikkaan pitkistä hiuksistani 15 senttiä latvoista pois, niin aivan väistämättä joku tuttu kommentoi seuraavana päivänä että "onpas sun tukka kasvanut!" 😁

Kai se on niin että ihmisten huomiokyky on rajallinen. Kukaan ei kiinnitä huomiota kun hiusten pituuteen kun latvat ovat ohuemmat ja kuivat liurut, mutta kun latvat ovat terveemmät ja paksummat, sekä tasaisesti leikattu, ihmiset huomaavat hiukset ja niiden pituuden (vaikka ne olisivat faktisesti 15 cm lyhyemmät kuin aikaisemmin).

Vierailija
36/37 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säälin kampaajia. 

Tämä on muuten totta. Yleensä tämäntyylisesti monkuvilla on lyhyt tukka. Oikeastihan hiukset kasvavat todella nopeasti.

Toinen juttu mitä ihmiset eivät ymmärrä on, että esimerkiksi värjäyksen lopputulokseen vaikuttaa todella paljon oman hiuksen laatu ja pigmentti. Itsellä käy vähän vaaleampien lämpimien sävyjen kanssa usein niin, että tukasta tulee jonkin oman punapigmentin vuoksi punainen, vaikka mallihiustuppo on ihan lämmin vaalea. Mutta tiedän tämän ja tykkään kaikista sävyistä. Ei se kampaajan vika ole.

Sitten on varmaan vielä nämä, jotka haluavat hauraaseen tai huonokuntoiseen tukkaan kiharoita, ja totta kai se tukka on kärähtäneen näköinen.

Yhdyn sanoihisi: säälin kampaajia. Joillekin naisille kun se tukka on siis ihan kaikki. Ja kun kampaaja ei siitä loihdi sitä tuuheaa tuulitukkaa, niin omaa hiuslaatua ei tule mieleen syyttää, vaan kampaajaa.

Vierailija
37/37 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä kävin Italiassa mallinmuutos leikkauksessa ja kun en puhu italiaa, sanoin, että leikkaa miten haluat. Sain kananperseen. :D En valittanut, koska itse annoin vapaat kädet ja malli oli minusta ihan kiva. Naurattaa vaan aina, kun joku itkee, että miksi suomalaiset naiset aina haluaa ruman kananperseen eikä minkään muun maan kampaajat ikinä tee sellaisia. Olen elävä todiste, että Italiassakin osataan kananperseet.

Tuo kananpersetukkahan on se trendikäs Karen-tukka nykyään 😂

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kahdeksan