Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten aloitteleva feissari voi tienata 11 €/h?

Vierailija
08.07.2015 |

Ainakin Unicef, Amnesty ja Greenpeace tarjoaa aloittelevalle feissarille huikeaa 11 euron tuntipalkkaa ja UN Women maksaa vielä vähän enemmän: 11,50 €/h. Lisäksi koulutus tehtävään on ilmainen. Miten voi tarjota nuorille tällaista unelmatyötä? Ei rahallista riskiä ja parin päivän ilmaisen koulutuksen jälkeen palkka on parempi kuin monessa "oikeassa" ammatissa. Työsuhde ei tietenkään jatku kauaa, jos feissaus ei tuota tulosta, mutta sitä ennen saa varmasti tienattua kivat taskurahat...

Ymmärrän hyvin, että lahjakkaalle feissarille voi kannattaa maksaa paljon enemmänkin. Mutta miten aloitteleville feissareille, jotka ei ehkä saa houkuteltua ensimmäistäkään lahjoittajaa, voidaan maksaa näin hyvää palkkaa?

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 09:59"]

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 08:43"]

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 08:28"]

et itsekään tuon halvemmalla tekisi.

[/quote]

Tekisin kyllä jos voisin. Ihan oikeasti. Teen paljon paskempaa työtä järkkärinä ja saan siitä palkkaa vaivaiset 8,75 e/h + 9% lomakorvaus. Känniääliöitä, riitapukareita ja muita kyllä riittää, ja painimaankin "pääsee" aina välillä kun muu ei auta. Käykö kateeksi?

[/quote]

Ei käy kateeksi, mutta toi sun tuntipalkka ei kerro koko totuutta. Kyllähän poket saa ihmisiltä rahaa kouraan ihan verottomana.

[/quote]

Joo ja joutuu työskentelemään iltaisin, öisin ja/tai viikonloppuisin, jolloin feissarit saa useimpien muiden tavoin olla vapaalla.

Vierailija
22/42 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tekisi feissarin hommia tuolla palkalla. Käyttäisin kesän ennemmin opiskeluun, jonka avulla saan paljon parempaa työtä paljon paremmalla palkalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Tekisin kyllä jos voisin. Ihan oikeasti. Teen paljon paskempaa työtä järkkärinä ja saan siitä palkkaa vaivaiset 8,75 e/h + 9% lomakorvaus. Känniääliöitä, riitapukareita ja muita kyllä riittää, ja painimaankin "pääsee" aina välillä kun muu ei auta. Käykö kateeksi?

[/quote]

Älä unohda käytetyllä neulalla uhkailevia sekopäitä, verelle altistumista ja hiv-testien tulosten odotteluun liittyvää stressiä. Tai ole onnellinen jos olet vielä toistaiseksi välttynyt siltä.

Vierailija
24/42 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Kannattaiskohan sun kokeilla tuota reissaaminen hommaa? Unicef ja Amnesty nyt ainakin on aika yleishyviä eivätkä herätä ihmisissä erityisesti ärtymystä. Greenpeace voi olla jo vähän kulmikkaampi.

Vierailija
25/42 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 08:15"]

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 07:32"]

Sopiva palkka feissarille olisi 2 €/h plus provikkaa jokaisesta lahjoittajasta.

[/quote]

Ei vaan feissarien pitäisi olla vapaaehtoisia, joille korvataan ehkä kulut, tarjotaan pientä purtavaa ja järjestetään joku virkistyspäivä silloin tällöin.

[/quote]

Samaa mieltä. Sanonkin aina feissareille, etten lahjoita rahaa yhdellekään järjestölle jonka toimintaa ei pidetä niin tärkeänä, että sen puolesta oltaisiin kaduilla keräämässä rahaa ilman palkkaa.

Vierailija
26/42 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen feissari korkealla tuntipalkalla. Järjestössäni saadaan uusia lahjoittajia n. kappale tunnissa per työntekijä. Jos tuntipalkka on 11e ja keskimäärin henkilö on mukana kuukausilahjoittana neljä vuotta vaikka ihan minimisummallamme 6e, jää 288 eurosta tunnissa 276 euroa voittoa. Lisäksi, paikkamme eivät edes tule lahjoittajien varoista vaan järjestömme isoilta tukijoilta, ts. valtiolta ja raha-automaattiyhdistykseltä. Päivääkään pidempään en tätä työtä tekisi matalalla palkalla, 3kk olen ollut ja kohta lopetan.

Vierailija
27/42 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 18:45"]

Olen feissari korkealla tuntipalkalla. Järjestössäni saadaan uusia lahjoittajia n. kappale tunnissa per työntekijä. Jos tuntipalkka on 11e ja keskimäärin henkilö on mukana kuukausilahjoittana neljä vuotta vaikka ihan minimisummallamme 6e, jää 288 eurosta tunnissa 276 euroa voittoa. Lisäksi, paikkamme eivät edes tule lahjoittajien varoista vaan järjestömme isoilta tukijoilta, ts. valtiolta ja raha-automaattiyhdistykseltä. Päivääkään pidempään en tätä työtä tekisi matalalla palkalla, 3kk olen ollut ja kohta lopetan.

[/quote]

Millä matikalla 288 eurosta voi jäädä 276 euroa voittoa, jos tuntipalkka on 11 e? 288 - 276 = 12, joten se ei natsa vaikkei palkan sivukuluja ja koulutuksen järjestämisen hintaa yms. ottaisi huomioon.

Vierailija
28/42 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en nyt ymmärrä miksei nämä mene feissareiksi, jotka nurisevat täällä huonompaa palkkaansa ja ankeampia työoloja. Feissariksi pääsee näköjään kuka tahansa. Jos se tuntuu helpolta rahalta, miksi ihmeessä et lähtisi sitä kokeilemaan? Saahan sen sitten lopettaa, jos ei tunnu toimivalta.

Vierailija
29/42 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Feissariksi tosiaan pääsee melkein kuka tahansa, ja aika moni lopettaa melko pian. Vähän kuin puhelinmyynnissäkin, vain kovimmat tyrkyttäjät jaksaa sitä.

Vierailija
30/42 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 21:21"]

Mä en nyt ymmärrä miksei nämä mene feissareiksi, jotka nurisevat täällä huonompaa palkkaansa ja ankeampia työoloja. Feissariksi pääsee näköjään kuka tahansa. Jos se tuntuu helpolta rahalta, miksi ihmeessä et lähtisi sitä kokeilemaan? Saahan sen sitten lopettaa, jos ei tunnu toimivalta.

[/quote]

Feissariksi ei todellakaan pääse kuka tahansa. Olen itse pyrkinyt feissariksi 2 kertaa eri järjestöille. Pääsin molemmilla kerroilla työhaastatteluun asti, mutta siihen se tyssäsi. Haastatteluissa piti mm. esittää, miten koitan myydä jotain humpuukituotteita tuntemattomille ohikulkijoille. Mielestäni se oli tosi typerää, koska halusin päästä keräämään rahaa hyvään tarkoitukseen enkä huijata hölmöjä. Tein silti parhaani, mutta se ei riittänyt jatkoon.

Vierailija
31/42 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee kesä siivotessa oksennuksia ja muuta paskaa. Töitä on 12 h viikossa ja palkkaa saan 9,83 e/h. Haen ensi kesänä feissariksi, jos siinä tienaa tosiaan enemmän.

Vierailija
32/42 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 16:43"]

Mulla menee kesä siivotessa oksennuksia ja muuta paskaa. Töitä on 12 h viikossa ja palkkaa saan 9,83 e/h. Haen ensi kesänä feissariksi, jos siinä tienaa tosiaan enemmän.

[/quote]

Sulla on vissiin aiempaa kokemusta alalta tai reilu työnantaja. Tienaan itse siivoushommissa TESn mukaista minimipalkkaa joka on alle 9e. Paska palkka paskasta duunista. :(

Vierailija
33/42 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 06:10"]

Juu miettikää montako kk-lahjoittajaa tarvii että saa maksettua edes yhden feissarin koulutuksen ja palkan...

[/quote]

Koulutuksesta ei tule isoja kustannuksia. Se kestää päivän tai pari ja siihen osallistuu ties kuinka monta tulevaa feissaria.

Vierailija
34/42 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 16:53"]

[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 16:43"]

[/quote]

Sulla on vissiin aiempaa kokemusta alalta tai reilu työnantaja. Tienaan itse siivoushommissa TESn mukaista minimipalkkaa joka on alle 9e. Paska palkka paskasta duunista. :(

[/quote]

Mulla sama tilanne. Bonuksena työt alkaa klo 6 aamulla eikä bussit kulje niin aikaisin... Joudun siis heräämään ennen aamuviittä ja pyöräilemään yhteensä yli 30 km jokaisen työpäivän aikana, satoi tai paistoi. Ja itse työ on raskasta etenkin fyysisesti, mutta myös henkisesti (palkkaus ja työn arvostus ei mieltä ylennä). Kyllä vituttaa kuulla, että jopa feissareille maksetaan enemmän.

Vierailija
35/42 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 21:28"]

Feissariksi tosiaan pääsee melkein kuka tahansa, ja aika moni lopettaa melko pian. Vähän kuin puhelinmyynnissäkin, vain kovimmat tyrkyttäjät jaksaa sitä.

[/quote]

Ei pidä paikkaansa. Puhelinmyyjäksi on paljon helpompi päästä, koska alalla toimii häikäilemättömiä riistofirmoja jotka ei maksa muuta kuin provikkaa (jos lopulta sitäkään...). Kaikki firmat ei korvaa työntekijöilleen edes puhelinkuluja! Riskit ulkoistetaan työntekijälle, joka ei saa korvausta ajastaan ja vaivastaan jos myynti ei suju. Firmalle koituu vain pieni tappio, vaikka joku yksittäinen puhelinmyyjä tekisi 100 tuntia työtä saamatta mitään myydyksi.

Feissarille annetaan ilmainen koulutus ja maksetaan siihen nähden hyvää tuntipalkkaa, riippumatta siitä tuleeko tulosta vai ei. Olisihan se kumma jos työhön kelpaisi kuka tahansa. Jokainen uusi feissari merkitsee selvää rahallista riskiä: Jo yhden neljän tunnin työpäivän palkat maksaa 44 euroa ja lisäksi tulee muut kulut päälle. Lisäksi hyväntekeväisyyttä harjoittavan järjestön maine kärsii, jos nuoria feissareita ruvetaan potkimaan jatkuvasti pihalle päivän tai parin jälkeen.

Vierailija
36/42 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 13:35"]

[/quote]

[/quote]

Kannattaiskohan sun kokeilla tuota reissaaminen hommaa? Unicef ja Amnesty nyt ainakin on aika yleishyviä eivätkä herätä ihmisissä erityisesti ärtymystä. Greenpeace voi olla jo vähän kulmikkaampi.

[/quote]

Olen hakenut feissariksi monta kertaa, mutta homma on aina tyssännyt viimeistään haastatteluun. En ole ulospäinsuuntautunut myyntimies.

Vierailija
37/42 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset muka voisi sitten?

Vierailija
38/42 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset muka voisi?

Vierailija
39/42 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun itse olin feissarina, tuntipalkka oli kyllä 11 euroa tunnissa, mutta jos ei saanut myyntitavoitetta täyteen, sai lähteä.

Vierailija
40/42 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni oli pari vuotta sitten feissarina, kun ei saanut kymmenistä hakemuksistaan huolimatta mitään muuta kesätyötä. Ap:n mainitsema tuntipalkka on kyllä totta, mutta ainakin lapseni työnantaja antoi aloittelijoiden tehdä töitä vain 4-4,5 tuntia päivässä. Lisäksi työt loppuivat kahden viikon (10 työpäivän) jälkeen, jos ei saanut värvättyä tarpeeksi tukijoita. Käytännössä siis tuon kahden viikon aikana ehti tienata maksimissaan yhteensä 500 euroa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän neljä