Kävelet naapurustossasi. Vastaan tulee lähitalon tuntematon naapuri, jolla on silmä mustana. Mitä teet?
Minulle kävi näin. Siis että vastaan tuli naapuri, jolla oli silmä oikein kunnolla mustana. En sanonut mitään, mutta tuli mieleen, olisiko pitänyt kysyä jotain.
Mitä te olisitte tehneet?
Kommentit (14)
Vierailija kirjoitti:
Täh? Miksi ihmeessä pitäisi tehdä jotain? Uteletko myös, jos jollain on vaikkapa nilkka kipsissä tai laastari sormessa?
Ajattelin, että jos hänellä on vaikka kotiväkivaltaa ja tarvitsee apua. Mutta miten minä olisin voinut auttaa, en mitenkään. ap
Vaihtaisin toiselle puolelle katua. Tyyppi on mitä ilmeisimmin väkivaltainen tappelupukari.
Mieti jos jokainen häntä vastaan tuleva alkaa kysyä silmästä, onko se ahdistavaa. Hän kertoo jollekin jos haluaa itse. Ja kysyminen voi pahentaa asiaa, jos hän on saanut iskun toiselta, yleensä kyse voi olla itse sähelletty silmä.
Jos naapuri olisi tuntematon, mistä tietäisin hänen olevan naapuri? En varmaan kiinnittäisi asiaan sen kummempaa huomiota.
Vierailija kirjoitti:
Jos naapuri olisi tuntematon, mistä tietäisin hänen olevan naapuri? En varmaan kiinnittäisi asiaan sen kummempaa huomiota.
Olen nähnyt, kun hän menee läheisen kerrostalon pihaan ja tulee sieltä. Emme ole koskaan edes tervehtineet. ap
En ole kysynyt edes työkaverilta. Ajattelin, että kertoo jos haluaa.
Itselläni oli kerran silmä ja puoli naamaa mustan-keltaisen kukertavana kun kaaduin fillarilla aivan naamalleni. Johan tuli yksi työkaveri pyytämään helluntailaisten kokoukseen.
Täh? Miksi ihmeessä pitäisi tehdä jotain? Uteletko myös, jos jollain on vaikkapa nilkka kipsissä tai laastari sormessa?