Jos perheessäsi on koronaa ja itsellä ei, käytätkö maskia muualla ollessasi?
Eräs emäntä pari päivää sitten kertoi somessaan kuinka perheessään on koronaa. Itse kuitenkin huitelee entiseen tapaan joka paikassa. Ja nähtävästi ilman maskia vieläpä.
Itse olen ymmärtänyt, että jos omassa perheessä on koronaa ja voi työssään etäillä, olisi niin syytä tehdä ja tietysti muutenkin jättää ylimääräiset menemiset vähemmälle, mutta jos ei onnistu niin pitää vähintäänkin ffp2-maskia.
Mikähän tässä on niin vaikea ymmärtää?
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä kuljeta yhtään missään jos perheessä on koronaa kun muut jäsenet on silloin altistuskaranteenissa. Ihme kysymys.
Olen Sote alalla ja ohjeistus on että vaikka perheessä kaikilla muilla olisi korona niin töihin on tultava. Samoin vaikka itsellä korona oireettomana niin töihin vaan jos on rokotukset ottanut.
Mutta maskia on varmasti käytettävä, eikö?
Suositus se on sote alallakin. Vain rokoteet on pakollisia, niillä taas välttyy karanteenilta.
Meillä pidetään töissä koko ajan ffp2- maskia.
T: sosionomi
Niihin ei varmaan ole edes varaa kaikille sote työntekijöille. Ei meillä niitä ainakaan ole tarjolla kuin niihin tilanteisiin kun hoidetaan koronaa sairastavia tai altistuneita/potilaita joiden tulos ei ole vielä varmistunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En pidä, en ole pitänyt vapaa-ajalla ollenkaan. En kyllä pahemmin notku ihmisten ilmoilla, mutta vaikka notkuisinkin, en pitäisi. Korona käy läpi koko väestön, mitä nopeammin, sitä parempi.
Tässä taas yksi tollo, joka ei edes perusasioita ole ymmärtänyt tästä viruksesta.
Ei. Sinä se urpo olet, kun et ole ymmärtänyt yhtään mitään. Mä uskoin melkein puolitoista vuotta tähän paskaan. En enää. Toisesta piikistä tuli kuukausia kestävät haitat ja rupesin vähän lukemaan asioista. Ja ajattelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omikronia ei voi estää leviämästä. Parempi mitä nopeammin nyt päästään tästä.
Ei ole ollut tarkoituskaan estää, vaan hidastaa. Hidastamisen idea on, että terveydenhuolto ei kuormitu liikaa kerralla. Oli muuten alusta asti päämääränä.
😂
Vierailija kirjoitti:
" Ja nähtävästi ilman maskia vieläpä."
Jospa se pitääkin maskia, sitähän sinä et tiedä.
Tiedänpä hyvinkin kun joka liikkeensä someen kirjaa.
En tosiaan käyttänyt, enkä käyttäisi jatkossakaan. Tyhmänä menin 2 rokotetta ottamaan, mutta kolmatta ei tule. En myöskään suostu osallistumaan millään tavoin tähän pelleilyyn enää.
No meillä oli perheessä koronaa. Sain tehtyä ne päivät etätöitä. Kaupassa kyllä kävin ja käytin ffp2 maskia. Itse olin oireeton ja testin mukaan nega (jos siihen on luottamista). Oireisena en olisi mennyt mihinkään.
Eihän karanteeneja ole määrätty enää moneen viikkoon vaikka koko muu perhe olisi koronassa. Enää ei edes sairastunutta määrätä eristykseen vaan itse pitää älytä sairastaa kotona, kunnes oireet selvästi helpottaa.
Töissä ruokakaupassa pidän maskia koska työnantaja määrää ja sama rätti naamalla teen töiden jälkeen ruokaostokset. Viikon olemme töissä jo käyneet niin että kotona yksi positiivinen, minä ja muu perhe altistunut jokainen moneen kertaan töissä, koulussa, harrastuksissa ja tietysti kotona. Sama koskee varmaan puolta tuttavaperheistä.
Käytän ffp2 maskia, vaikkei kukaan olisi kipeenäkään.
Vieläkö korona on yleisvaarallinen tauti? Outoa jos on ja silti ohjeistus on toimia kuin se olisi lievä kulkutauti.
Voi kuinka mieleni tekisi pahimmille koronapelkoisille kertoa että joka toisella ruokakaupan myyjälläkin on kotona perheellä koronaa, samoin asiakkailla. Mitä ne tekis? Nyt esim juoksevat pakoon jos näkevät maskittoman.
Vaikka kuinka kotitestiä tehdään ennen töihinlähtöä niin ei se positiivinen vaan näy ajoissa, pari päivää ehdit altistaa asiakkaita ennen kuin oireet alkaa ja testistä tulee 2 viivaa.
Rajoitukset poistuu pikkuhiljaa, kohta saadaan ottaa maskit pois kaikissa töissäkin :)
Olen lopettanut kaikkien rättien ja suojien käytön. En osallistu tähän enää. Ainoa tapa lopettaa tämä pelleily on kieltäytyä osalistumasta.