Jos perheessäsi on koronaa ja itsellä ei, käytätkö maskia muualla ollessasi?
Eräs emäntä pari päivää sitten kertoi somessaan kuinka perheessään on koronaa. Itse kuitenkin huitelee entiseen tapaan joka paikassa. Ja nähtävästi ilman maskia vieläpä.
Itse olen ymmärtänyt, että jos omassa perheessä on koronaa ja voi työssään etäillä, olisi niin syytä tehdä ja tietysti muutenkin jättää ylimääräiset menemiset vähemmälle, mutta jos ei onnistu niin pitää vähintäänkin ffp2-maskia.
Mikähän tässä on niin vaikea ymmärtää?
Kommentit (33)
Töissä käytin mutta esim kaupassa en. Turvaväli riittää suojaksi. Riepua en vapaa-aikana pidä kuin lentokoneessa.
Ei kai niitä rajoituksia enää ole, että töihinkin voi mennä vaikka perheessä olisi jollakin korona. Toki maski on selvä pitää päässä.
Itse pidän kyllä maskia aina kun menen kauppaan tai bussiin tms. sisätilaan missä on muita ja käytän kyllä töissäkin aina poistuessani omasta huoneesta käytävälle. En toistaiseksi tiedä kuin yhden henkilön lähipiiristä kenellä on ollut korona. Hänkin selvisi kurkku- ja selkäkivulla.
Ei sitä kuljeta yhtään missään jos perheessä on koronaa kun muut jäsenet on silloin altistuskaranteenissa. Ihme kysymys.
Ei ne maskit mitään auta. Kummasti moni kolmesti rokotettu maskiuskovainen joka on voidellut itsensä vielä käsidesilläkin on sairastunut
Tämä tarinasi emäntä ei tehnyt mitään väärää. Maskisuositus on suositus, vaikka kotona olisi koronaa, eikä karanteeniin ole tarvetta.
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä kuljeta yhtään missään jos perheessä on koronaa kun muut jäsenet on silloin altistuskaranteenissa. Ihme kysymys.
Olen Sote alalla ja ohjeistus on että vaikka perheessä kaikilla muilla olisi korona niin töihin on tultava. Samoin vaikka itsellä korona oireettomana niin töihin vaan jos on rokotukset ottanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen Sote alalla ja ohjeistus on että vaikka perheessä kaikilla muilla olisi korona niin töihin on tultava. Samoin vaikka itsellä korona oireettomana niin töihin vaan jos on rokotukset ottanut.
Mutta maskia on varmasti käytettävä, eikö?
Omikron tarttuu vaikka olisi rokotteet, maskit ja käsidesit. Yksi tuttu sai ulkoilureissulta. Ei käy siis edes kaupassa. Ihan mysteeri!
Vierailija kirjoitti:
Töissä käytin mutta esim kaupassa en. Turvaväli riittää suojaksi. Riepua en vapaa-aikana pidä kuin lentokoneessa.
Ei tarvitse riepua pitää. Kaupasta löytyy ihan kertakäyttöisiä kirurgisia suu-nenäsuojaimia. Ei maksa paljon jos siitä kiikastaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole enää. Seuraa nyt kuules uusia ohjeita.
" Ja nähtävästi ilman maskia vieläpä."
Jospa se pitääkin maskia, sitähän sinä et tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suositus se on sote alallakin. Vain rokoteet on pakollisia, niillä taas välttyy karanteenilta.
Voi viddu mikä kysymys. Totta kai käytän.
En pidä, en ole pitänyt vapaa-ajalla ollenkaan. En kyllä pahemmin notku ihmisten ilmoilla, mutta vaikka notkuisinkin, en pitäisi. Korona käy läpi koko väestön, mitä nopeammin, sitä parempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suositus se on sote alallakin. Vain rokoteet on pakollisia, niillä taas välttyy karanteenilta.
Meillä pidetään töissä koko ajan ffp2- maskia.
T: sosionomi
Vierailija kirjoitti:
Omikronia ei voi estää leviämästä. Parempi mitä nopeammin nyt päästään tästä.
Ei ole ollut tarkoituskaan estää, vaan hidastaa. Hidastamisen idea on, että terveydenhuolto ei kuormitu liikaa kerralla. Oli muuten alusta asti päämääränä.
Käytin maskia töissä ja kaupassa, muualla en liikkunut reiluun viikkoon. Harmi, että meille tuli korona näin myöhään, karanteeni olisi ollut mukava loma.
Vierailija kirjoitti:
En pidä, en ole pitänyt vapaa-ajalla ollenkaan. En kyllä pahemmin notku ihmisten ilmoilla, mutta vaikka notkuisinkin, en pitäisi. Korona käy läpi koko väestön, mitä nopeammin, sitä parempi.
Tässä taas yksi tollo, joka ei edes perusasioita ole ymmärtänyt tästä viruksesta.
Omikronia ei voi estää leviämästä. Parempi mitä nopeammin nyt päästään tästä.