++++TIISTAITA SYYSKEIJUT+++++
Kommentit (32)
Perjantaina 22.9. klo 22.15 rv:lla 39+6 syntyi maailmaan ihana pieni tyttökeiju. :) Synnytys sujui suhteellisen nopsaan ja kaikki meni hyvin. Painoa neidillä oli syntyessään 3460g ja pituutta 49,5cm. Pipo 35cm. Typyllä on todella paljon tummaa tukkaa. :) Eilen kotiuduttiin ja nyt opetellaan elämää vauvan ja kolme vuotiaan poitsun kanssa.
Piias:n kanssa sitä jo laitoksella törmättiinkin mutta onnea vielä teillekin, samoin kuin kaikille muille viikonlopun aikaan omansa lunastaneille! Palailen myöhemmin kertoilemaan synnytyksen kulkua.
T: Anmari ja Nuppu pian 4 vrk
Sen verran olen jäänyt tälle palstalle koukkuun, että joka päivä käyn lukemassa, vaikka oma " keiju" on jo 5 viikkoa vanha pulleposkinen tyttö.
En malta olla kertomatta kaikille käynnistystä ja pikaista synnytystä toivoville, että minun synnytystä käynnisteltiin perjantaista maanantaiaamuun ennenkuin se käynnistyi. Eli mitenkään nopeaa touhua se ei ollut!!! Pe-la laitettiin tablettaja emättimeen ja ei mitään vaikutusta (kohdunsuu oli jo auki n. 3cm ja pehmeä, tosin kanavaa jäljellä). sunnuntaina laitettiin oksitosiinitippa ja tippasupistuksia tuli n. 3-4 tuntia, mutta kun tippa otettiin pois supistukset lakkasi, maanantai aamuna taas tippaan klo 6.00 ja ei edelleenkään omia supistuksia, vasta reilu tunti kalvojen puhkaisun jälkeen alkoi omat supistukset n. klo 10.00 eli tuskastuttuvaa touhua se oli!!! Tosin itse synnytys oli sitten nopea eli ekasta kunnon supistuksesta kesti n. 1h30 min ja tyttö oli syntynyt!!! Mulla syy käynnnistykseen oli korkea lapsivedenmeno rv38 tasan.
Pikkuneiti heräsi,joten lähden syöttöpuuhiin!
Marsu73 ja pikkuneiti ikää 5 vko
Hei,
Loputtoman pitkältä tuntuneen odotuksen palkitsi tuoreen äidin mielestä maailman suloinen pikkuprinsessa, joka syntyi lauantaina 23.9. klo 19.27. Tänään päästiin kotiin. Neitokainen on ollut tähän asti erittäin rauhallinen ja tyytyväinen vauva, ja koko perhe voi hyvin. Pituutta pikkuneidillä oli 51 cm ja painoa 3230g. Eli pieni vauva oli siihen nähden, että syntyi vasta reilun viikon lasketun ajan jälkeen.
Lueskelen tässä varmaan huomenna noita missaamieni päivien pinoja ja kirjoittelen sitten synnytyskertomusta myös.
Hansuli ja tummahiuksinen prinsessa
P.S. Syksynmarjatar. Oysissa oli ainakin lauantai suht kiireinen päivä ja ensimmäisen yön nukuin neljäntenä kolmen hengen huoneessa... Sunnuntaina saimme kuitenkin yllättäen perhehuoneen eli aika päiväkohtaista on varmasti tuo tilojen riittävyys. Mutta ainakaan liikaa tilaa siellä ei tunnu olevan, kovin täynnä ovat osastot ja kätilöt kiireisiä.
Olipa mukavia uutisia taas täällä! :) Taas ollaan me muutkin yks päivä lähempänä,oman nyytin näkemistä. Ja sit se aika meneekin,huomaa vaan yks kaks et nyt vauva on jo kuukauden jne.
Marsukohan se kävi kertoon omasta käynnistyksestään? Juuri tuonkaan takia minä en haluaisi käynnistystä,yritän välttää viimeseen asti! Mulla yks käynnistys takana ja se oli kyllä niin karsee kokemus näihin muihin verrattuna,et siks mää täällä kädet kyynärpäätä myöten ristissä toivon ja rukoilen et tämä vauva sais syntyä itsekseen...Toki toisilla on parempia kokemuksia ja toisille se voi olla ihan ok:kin!
Mulla särkee selkää nyt kauheesti,piti pistää mies jo äskön hieromaan...
Jatkoja ja sup,sup,sup,sup~~~~~~~~~~~~ meille kaikille(tehtäiskö synnytysten yö ens yöstä... ;)
-syksynmarjatar taas vaihteeks ja viikot toistaseks 40+6-
Olen ikionnellinen puolestasi,et olet synnyttänyt!!! Oottelinkin sua jo! Mun kaveri synnytti tänään oysis... :)
Siel ei taida ruuhka laantuakaan pitemmäks aikaa! Kerrohan synnytystarinaasi kun jaksat.Ois mukava kuulla miten piiiiiiiiiitkä odotus lopulta päättyi!
Pikaseen minäkin ilmoitan että meille syntyi keskiviikkona 20.9.2006 pieni poika rv. 42+2. Pojan strategiset mitat ovat: paino 3780g, pituus 53cm ja pipo 35cm. Kotiuduttiin vasta eilen koska synnytys oli todella rankka ja kestikin huikeat 22 tuntia. Mutta lisää siitä ja meidän kuulumisista tuonnempana. Huomasin muuten että me PKKS-keijut ollaan sit oltu tietämättämme samaan aikaan osastolla. Mietin kyllä muutamaan otteeseen että onkohan muita keijuja synnyttämässä.
-F- ja pikku-prinssi 6vrk.
Kiitos onnitteluista!
Mä arvelinkin, että samoissa valmennuksissa oli varmasti muitakin syyskeijuja. Toivottavasti teidänkin vauva pian jo päättää luopua yksiöstään. Koita jaksaa =)
Niin, ja toivottavasti Haikaranpesässä on tilaa sitten kun teidän aikanne tulee. Mä jo ehdin pelätä, ettei me mahduta sinne, kun vielä aamulla siellä oli täyttä. Onneksi sieltä kuitenkin vapautui sekä synnytyssali että perhehuone juuri sopivasti (tai siis synnytyssali olisi mun puolestani saanut vapautua aikaisemminkin niin olisin ehtinyt saada edes ilokaasua...)
Riina
seuraillut elamanmenoa taalla. Olen siis odottelemassa taalla Englannissa. Lapsia minulla on jo 2 ja tama (luultavasti) viimeinen tuntuu odotuttavan itseaan. Olen saanut aiemmat ajoissa ennen laskettua aikaa 38+1 ja 39+0 viikoilla, mutta nyt olen jo 40+3 eika edes supistele...Olen yrittanyt kaikkia tietamiani temppuja, mutta ei sitten yhtaan mitaan. Luulis etta kolmas jo tulis helpommalla. Taidan olla viimeinen taalla viela teidan kaikkien jalkeen.
Barratts 40+3
Ja toipumisia rankasta synnytyksestä...Vauvahan on paras palkinto ja lohtu kaiken jälkeen...Käyhän kertoon tarinaasi,kunhan jaksat! Voikaa hyvin!
Tervetuloa mukaan BARRATS,meniköhän se noin tuo sun nimimerkki,sekä te kaikki muutkin uudet keijut.Joukkoon mahtuu aina kaikki joilla la.syyskuussa :) Mukava kun saadaan kansainvälisyyttäkin mukaan näin loppumetreillä. Millaista on odottaa Englannissa? Siis miten siel kaikki poikkeaa täst meidän " systeemistä" ? Eihän sulla vielä ole paljookaan yli menny,tuskin nyt viimeseks täällä jäät!
PIIAS:Teidän neidillähän oli kunnon mitat :)
Mies lähti harrastuksiinsa ja lapset nukkuu niin voi rauhassa surffailla täällä :) Kotiäidin onnenhetki!
Täällä on oikea syysilta,pimeää ja sade piiskautuu ikkunaruutuun. Nyt annan jo tilaa teille muillekin!
Hyviä öitä!
VOIH KUINKA PALJON TÄÄLLÄ OLIKAAN UUSIA KEIJU UUTISIA!!!
IHANAA!! :D
onnea siis kaikille teille tasapuolisesti!! aika moni olikin ollut jopa samassa sairaalassa samaan aikaan ;)
aika tyttövoittoinen viikko oli sit toi viimeviikko :)
Riinalle,piias:lle,hansulille,tytsynäipälle,anmarille ja -F-.lle OIKEIN LÄMPIMÄT ONNITTELUT VIELÄ KERRAN SYYSKEIJUISTANNE!! :)
OLEN myöskin samaanaikaan hiukan kade ;)
kiva kuulla marsu73 kuulumisia myös ja mukava kun olet vielä hengessä mukana =)
jasju: voi eih, varmasti on todellakin hermoja raastavaa tuo odottelu ja yliaikaa oikeen rutkastikin vielä..ja ei muutaku kotiin vaan...vitsin hitsin vitsit...:( no pian niien on jo pakko se käynnistää, jos ei syyskeiju tahdo tulla ulos itse PIAN! joten tuuduttaudu nyt vaan ajatuksella et ensviikol sul on jo vauva :D
Missäs malintypy ja mayella?? jokos ootte synnärillä?? toivottavasti tuo syksynmarjattaren toive vaan toteutuisi ja päästäs me muutkin tänä yönä jo tositoimiin..!!
Mä oon tänpvän ollut tosi energinen ja koittanu unohtaa koko siteen lentsuni..oltiin tossa anoppilassa ja olipas piristävää! sit kävästiin kauppareissulla miehen kans ja sitä uutta autoa vilasemassa ;) ihanaa kun sai muuta ajateltavaa, kun lentsu ja odotus...eli heti se saikin aikaan myös niitä supistuksia :D :D
päätin siis nollata vaan pääni koko odotuksen suhteen ja keksiä loppuviikollekin hitosti muuta puuhaa.
Riinankos tuo ihanan suloinen nyytti oli tuolla syntyneet.fi sivuilla? ihana vaavi kyllä :) onnea vielä kerran!samalla sivustolla taisi myös olla kertunkin vauva:)
manta ja onni 39+4
et oo viiminen täällä varmastikaan..vaan sehän olen minä!!:D mulla la vasta nimittäin perjantaina ja kun esikkoa odottelen, niin ylihän se menee kumminkin, ajatteles et mä voin viel heiluu täällä lokakuun puolessavälissä:) en halua kyl edes itsekään ajatella tota vaihtoehtoa...
millaista tosiaan on odottelu siellä englannissa päin? kerrohan lisää vaan kuulumisia!
Onnea piias ja tytsynäippä,ja olikohan vielä joku vauvautunut...? Mie olen kateudesta vihreä täällä...Kaveriltakin tuli just viesti et olivat saaneet pojan iltapäivällä,eilen oli la. Epistä et jotku saa ajallaan ja toiset vaan venaa ja venaa...Määkin olen ollut raskaana jo kauemmin kuin mun kaveri! Ei se sillon tiennyt vielä oottavansa kun mää tiesin oottavani...KRÄÄÄÄH!!!
Minä olen jotenkin koko jan nyt asennoitunut että viikon päästä sit menen sinne oysiin ja katotaan jatkoja.Tosi tympeetä tuollanen,et viikot 42 ja äiti vaan laitetaan kotia!!! Siis naisella ei ole mitään päätäntävaltaa omaan kehoonsa ja vointiinsa tässä tilassa!!! Aivan kuin antasimme kehomme ja ittemme hoitohenkilökunnalle,et saavat tehä meille mitä haluavat,siis AJATELKAAPA!!!
-syksynmarjatar,vähän hermona vain...-