IMF:kin suosittelee Suomelle elvytystä leikkausten sijaan
Yle uutisoi 7.7. "Emeritusprofessori arvioi: Palkkojen alentaminen viidellä prosentilla nostaisi teollisuuden tuottavuutta vain alle prosentin"
Mutta mitä tekee hallituksemme; aikoo laskea palkkoja viisi prosenttia, jotta kilpailukyky parantuisi. Vastoin kaikkien asiantuntijoiden näkemyksiä.
Kuitenkin, Ylen jutusssa sanotaan:
"Palkanalennukset voisivat syventää taantumaa, leikkausten sijaan esimerkiksi Kansainvälinen valuuttarahastokin – kuten Ylinenkin – suosittaa Suomelle elvytystä."
On meillä taas huono hallitus, heikompi kuin edellinen. Se ei kuuntele tippaakaan asiantuntijoiden neuvoja, sen sijaan hallituksemme itse kuvittelee olevansa asiantuntija. Miksi ihmeessä Suomessa toimitaan jatkuvasti siten, että hallitus ei kuuntele päätöksissään asiantuntijoita? Mikä niitä vaivaa, kenen asialla ne oikeasti ovat? (elvytystä kannattaa mm. Helsingin Yliopiston tutkija Lauri Holappa ja Aalto Yliopiston kansantaloustieteen professori Pertti Haaparanta)
Ja myönnän, itse menin ja äänestin perussuomalaisia! Käänsi takkinsa, joten tämä päätös oli vikatikki. Nyt minulle jää enää mahdollisuudeksi äänestää ensivaaleissa vasemmistoa, sillä se on näköjään koko ajan ollut ainoa järjissään, sehän kannattaa elvytystä.
No, neljä vuotta kuluu seuraaviin vaaleihin, ja Suomi tulee olemaan vielä heikommassa kunnossa, kiitos tämän hallituksen leikkauspolitiikan.
Kommentit (22)
Äärivasemmistolaiset maisterit Jussi Ahokas ja Lauri Holappa eivät edusta tiedettä vaan tieteenvastaisuutta, kuten professorikunta ja yliopistonlehtori Juha Tervala ovat huolella osoittaneet. He ovat politiikan jatko-opiskelijoita, eivät taloustieteen. http://vapaasana.net/artikkelit/2016/06/lauri-holappa-ja-jussi-ahokas-h…
Björn Wahlroos oli lahjakkaana pidetty kansantaloustieteen professori ja hän perustaa kantansa tieteeseen. Holappa ei ole kansantaloustieteen eikä edes mytologian tohtori ja jopa äärivasemmistolaiset taloustieteilijät, kuten Pertti Haaparanta, katsovat, että Holappa ja politiikan tutkija Heikki Patomäki edustavat epätiedettä.
Suomi on elvyttänyt jo 6-7 vuotta ja loppua ei näy. On aika leikata ja antaa elinkelvottomien pankkien ja firmojen kaatua.
Mutta tämähän ei tietenkään pankkiireille käy joten siksi saamme lukea tuollaisia neuvoja.