Jaaha, se alkoi taas entisellä koulukaverilla helppo viikko
Ajelee uudella autollaan helppoon toimistotyöhön. Illalla sitten palaa töistä omaan kaksioonsa. Ei miestä, ei lapsia. Kaikki helppoa ja onnellista. Valis
Kommentit (58)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäs ap:n elämässä on niin pilalla?
Kaikki. Ap
Ketä siitä on syyttäminen?
Omaa tyhmyyttä. Kun en saanut opiskeltua, niin en saanut töitä enkä ole itsenäinen. Ap
Olet jo ottanut ensimmäisen askeleen kun olet myöntänyt että itselläsi oli osuutta asiaan. Ei siis kannata kadehtia muita mutta voit keskittyä askel askeleelta oman elämänlaatusi parantamiseen. Tsemppiä Ap:)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mites ap on pyristellyt tähän saakka?
Ihan onnellinen voi olla elämällä vaatimattomasti, kuten niin itsekin elän.
Mielesi vaatii sitä fiksaamista tsemppaavammaksi.Niin mä elänkin vaatimattomasti. Mulla vaan ei ole tavallaan vapautta. Toki voin käydä kaupassa, lääkärissä, kahvilassa, ravintolassa tai esim elokuvissa yksin. Mutta kesäisin en voi mennä mitään keikkaa katsomaan yksin, kun mies ei siitä pidä. Tavallaan joudun ns elämään kuin mies haluaa. Ap
Kuka käskee olla miehestä riippuvainen lapatossu? Vaikka taidat kyllä olla trolli.
Mistäs sinä tiedät miten paljon sillä koulukaverilla on taas vaivannut peräpukamat koko maanantai-aamun ja se on kironnut uuden auton lainanlyhennykset heti alkajaisiksi valvottuaan viime yön ja mietittyään miten selviää tästäkin kuusta, kun monenlaiset huolet vaivaa ja töistäkin on selvittävä.
Aamulla herää ja laittaa itsensä siistiksi, että jaksaa hymyillä ja elää työtänsä varten ja illalla kaiken olemassaolevan ajan keskellä miettii, oliko sittenkin virhe kun ei tavoitellut sitä perhettä ja lapsia, jotka toisi elämään erilaista sisältöä.
Hiljaisen kodin pimenevässä illassa mietityttää moni asia, joita päiväsaikaan ei muille kerrota.
En ikinä jaksa uskoa että aloittajan elämässä kaikki olisi aivan pilalla ja kadehditun kaverin elämässä kaikki kunnossa. Me näemme ulospäin vaan ne helmet, onnistumiset ja puitteet, mutta unohdamme sen ettei se ole todellakaan koko elämä ja totuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäs ap:n elämässä on niin pilalla?
Kaikki. Ap
Ketä siitä on syyttäminen?
Omaa tyhmyyttä. Kun en saanut opiskeltua, niin en saanut töitä enkä ole itsenäinen. Ap
Olet jo ottanut ensimmäisen askeleen kun olet myöntänyt että itselläsi oli osuutta asiaan. Ei siis kannata kadehtia muita mutta voit keskittyä askel askeleelta oman elämänlaatusi parantamiseen. Tsemppiä Ap:)
Kiitos mutta valitettavasti mun elämääni ei saa paremmaksi. Sitä on kyllä pohdittu mm monen ammatinvalintapsykologin yms voimin. Ap
Vierailija kirjoitti:
En ole ap:n kadehtima, mutta jotain yhtäläisyyksiä minulla siihen on. Kyllä minä haluaisin miehen.
Töissä kerran yksi perheellinen tuli valittamaan miten minä saan aina lomaa silloin kun haluan, ja heidän perheellisten on pakko ottaa loma silloin kun lapsillakin on lomaa. En tiennyt miten reagoida, perheen perustaminen on ihan oma valinta ja luulisi että haluaisi viettää aikaa sen kanssa. Minä sensijaan en ole valinnut yksinäisyyttä ja se on mielenterveydelle tuhoisaa.
Minä olen perheetön ja joustan lomissa ja vapaissa perheellisten mukaan, tosin vapaaehtoisesti. Minusta esim. jouluaaton iltavuoro on hyvin tunnelmallinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielesi vaatii sitä fiksaamista tsemppaavammaksi.Niin mä elänkin vaatimattomasti. Mulla vaan ei ole tavallaan vapautta. Toki voin käydä kaupassa, lääkärissä, kahvilassa, ravintolassa tai esim elokuvissa yksin. Mutta kesäisin en voi mennä mitään keikkaa katsomaan yksin, kun mies ei siitä pidä. Tavallaan joudun ns elämään kuin mies haluaa. Ap
Mikä miehelläsi on esteenä, miksi et voi mennä festareille? Mitäpä jos olisit luja miehellesi ja vain päätät mennä joihinkin festareille. Ei sinun tarvitse olla alistettuna suhteessa.
Nii, en tiedä, mikä on esteenä. Kauhea erolla uhkailu ja huono käytös seuraa, jos jotain ehdotan,että yksin menisin. Ap
Sano vaikka, että haluan nähdä tämän bändin ja mä menen sitä katsomaan kanssasi tai ilman. Kyseenalaista miksi jostain tapahtumasta hän haluaa erota. Siis suhde on miehelle niin mitätön, että jonkun tapahtuman näkeminen voisi rikkoa sen?
Niin, suhde on hänelle mitätön. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä miehelläsi on esteenä, miksi et voi mennä festareille? Mitäpä jos olisit luja miehellesi ja vain päätät mennä joihinkin festareille. Ei sinun tarvitse olla alistettuna suhteessa.
Nii, en tiedä, mikä on esteenä. Kauhea erolla uhkailu ja huono käytös seuraa, jos jotain ehdotan,että yksin menisin. Ap
Sano vaikka, että haluan nähdä tämän bändin ja mä menen sitä katsomaan kanssasi tai ilman. Kyseenalaista miksi jostain tapahtumasta hän haluaa erota. Siis suhde on miehelle niin mitätön, että jonkun tapahtuman näkeminen voisi rikkoa sen?
Sinullehan se on rasite tai kahle. Eikö kannattaisi harkita suhdettanne kunnolla, mitä siitä saa, mitä siltä haluaa ja mitä siihen on valmis panostamaan.
Ei festarit voi olla elämän tärkein sisältö. Tutut varmaankin tunnistaa tästä, mutta olkoon. Olin hankkinut 10v pojalleni hoitajan päästäkseni festareille. Kävimme jo kaupassa, ja kaikki oli valmiina lähtöön, kun poikani alkoi valittamaan vatsaansa. Ajattelin ensin, että vaivat on tekosyy, mutta umpisuoli siellä vaivasi.
Oletan, että festarit on sinulle enemmänkin vertauskuva vapauden- tai itsemääräämisen puutteesta.
Ajatus näköjään katkesi - noista festareista on 15 vuotta, enkä ole käynyt senkään jälkeen, vaikka silloin harmitti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinullehan se on rasite tai kahle. Eikö kannattaisi harkita suhdettanne kunnolla, mitä siitä saa, mitä siltä haluaa ja mitä siihen on valmis panostamaan.
Ei festarit voi olla elämän tärkein sisältö. Tutut varmaankin tunnistaa tästä, mutta olkoon. Olin hankkinut 10v pojalleni hoitajan päästäkseni festareille. Kävimme jo kaupassa, ja kaikki oli valmiina lähtöön, kun poikani alkoi valittamaan vatsaansa. Ajattelin ensin, että vaivat on tekosyy, mutta umpisuoli siellä vaivasi.
Oletan, että festarit on sinulle enemmänkin vertauskuva vapauden- tai itsemääräämisen puutteesta.
Onhan tätä suhdetta harkittu. En vaan pärjää sairauksieni, taloustilanteen yms kanssa yksin eikä minulla ole ketään sukulaisia tai ystäviä, jotka auttaisivat. Emme me muuten enää yhdessä olisi. Ap
Vierailija kirjoitti:
Entisen koulukaverisi elämä kuulostaa tosi tyhjältä ja merkityksettömältä, en todellakaan kadehtisi moista.
Kuulostat kateelliselta.
Se, että tulkitset perheettömän ihmisen elämän merkityksettömäksi ja tyhjäksi, kertoo sinusta paljon.
Tilannehan on silloin epäreilu kumppanillesi - periaatteessa käytät häntä hyväksesi, mutta ilmeisesti hän tyytyy siihen.
Tai sitten hän valmistautuu eroon tietämättäsi.
Vierailija kirjoitti:
Tilannehan on silloin epäreilu kumppanillesi - periaatteessa käytät häntä hyväksesi, mutta ilmeisesti hän tyytyy siihen.
Tai sitten hän valmistautuu eroon tietämättäsi.
Kyllä hän tietää asian. Hän ei halua parantaa millään tavalla parisuhdetta. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sä luet näitä kommenttejasi niin täällä on paljon ristiriitoja. Kummallinen suhteenne on, jos nämä sepustukset tosia edes on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sä luet näitä kommenttejasi niin täällä on paljon ristiriitoja. Kummallinen suhteenne on, jos nämä sepustukset tosia edes on.
Niin, meillä on kummallinen suhde. Ap
Oikeasti kukaan palstalainen ei voi auttaa sinua vaan sinun pitää itse toimia paremman elämän rakentamiseksi. Kaikki on sinusta itsestäsi kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti kukaan palstalainen ei voi auttaa sinua vaan sinun pitää itse toimia paremman elämän rakentamiseksi. Kaikki on sinusta itsestäsi kiinni.
Niin olen yrittänyt vuosikymmenet tehdä. Olen hakenut töitä, yrittänyt opiskella. En vaan näköjään koskaan saa itsenäistä elämää. Ap
Millä lailla jonkun vieraan ihmisen elämä näyttäytyy sinulle merkityksettömältä? Tunnetko hänet? Mistä sinä tiedät hänelle merkitystä tuovat asiat? Mitä "moista"?
Toivottavasti viestisi oli sarkasmia.