Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uutinen kertoo että melatoniinin käyttö on kasvanut paljon.

Vierailija
21.02.2022 |

Tietenkin on kun se auttaa edes jonkin verran ja lääkärit ei kirjoita unilääkkeitä. Itsestään selvää että kun jostakin saa apua ongelmaan niin sitä käytetään.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyihminen ei kestä mitään. Jos nykyiset sukupolvet joutuisivat elämään sitä elämää mitä ihmiset elivät Suomessakin sotavuosina 1939-1940 ja 1941-1945 niin puolet varmaan vetäisi ranteet auki viikon jälkeen.

Vierailija
2/19 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei auta. Lääkärikin sanoi, että se on ihan yhtä tyhjän kanssa ja määräsi nukahtamisläkkeitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pystyisin nukkumaan kellon ympäri. Ei sekään kivaa ole, kun töistä kotiin tullessa ei jaksaisi tehdä muuta, kuin nukkua.

Vierailija
4/19 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, se ei ollut uutinen, vaan mainos, jossa mainostetaan toista kalliimpaa vaihtoehtoa joka on jonkun hörhöfirman valmiste.

Melatoniini on halpa, eikä aiheuta riippuvuutta, on ihmisen omaa luontaista hormonia.

Tämähän on kaupallisesti huono asia.😅

T.tutkija

Vierailija
5/19 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei auta. Lääkärikin sanoi, että se on ihan yhtä tyhjän kanssa ja määräsi nukahtamisläkkeitä.

Lääkäri määrää aina mieluummin rahaa tuovia kemiallisia aineita kuin ihmisen omia luonnollisia aineita.

Melatoniinista on monelle apua, ei kaikille.

T.tutkija

Vierailija
6/19 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä on krooniseksi todettu unettomuus. En ole enää vuosiin saanut jatkuvaan käyttöön nukahtamislääkettä. Mielialalääkkeitä saisin mutta niistä on enemmän haittaa eikä mitään hyötyä. Löytyisipä tuollainen lääkäri kuin sinulla.

Vierailija
7/19 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kuulemma auttaa koronaan tyhmät.

Vierailija
8/19 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, se ei ollut uutinen, vaan mainos, jossa mainostetaan toista kalliimpaa vaihtoehtoa joka on jonkun hörhöfirman valmiste.

Melatoniini on halpa, eikä aiheuta riippuvuutta, on ihmisen omaa luontaista hormonia.

Tämähän on kaupallisesti huono asia.😅

T.tutkija

En tarkoita sitä mainosta. Luin kyllä senkin kun kaikki mistä voi olla apua unettomuuteen kiinostaa. Tiedän mitä mainosta tarkoitat ja ajattelin siitä että tämmöistä fuulaa tällä kertaa. Melatoniinista on vähän apua. Eniten nuista mitä saa ilman reseptiä. Minulla on melatoniinille respti 3 kertaa 3 mg per ilta.

Vierailija
9/19 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyihminen ei kestä mitään. Jos nykyiset sukupolvet joutuisivat elämään sitä elämää mitä ihmiset elivät Suomessakin sotavuosina 1939-1940 ja 1941-1945 niin puolet varmaan vetäisi ranteet auki viikon jälkeen.

Tajuatko että nuo tyypit veti amfetamiiniä ja viinaa simona eivätkä ulisseet. Ei todellakaan kantti kestänyt ja suuri osa kuoli ennen aikoijaan, hakkasivat kaikkea vaimot, lapset, koirat.

ne 100 v. Veteraanit eivät kuolleet.

Vierailija
10/19 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa meistä nykyihmisistä on elänyt koko ikänsä noiden traumojen varjossa ja se on yksi syy siihen, että meillä on heikko resilienssi.

t. sotaorvon lapsi

Vierailija
11/19 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri joka saa palkkion jokaisesta kirjoitetusta kalliista unilääkkeestä, aivan varmasti sanoo sulle että melatoniini ei auta ketään ja mitään. Itse olen kärsinyt vaikeista unettomuusjaksoista 20 vuotta jo, tyhmänä uskoin tälläisiä lääkäreitä, syöny niin paljon erilaisia nukahtamis-ja unilääkkeitä että mun kroppa ei kuoleman jälkeen maadu..  Ei ne vain auttanu, unettomuusjaksot vain toistui ja toistui, tuttava sitten antoi mulle melatoniinia testattavaksi. No, nyt on menny ekaa kertaa 20 vuoteen kun olen jo nukkunut 7 tuntia yö kuukauden päivät, voisin siis sanoa että mulla ainakin toimii. Ja nyt sitten painot sanoilla "minulla toimii", koska tunnen ihmisiä joita melatoniini ei ole auttanut. Kokeile, se ei ole kallis vahinko jos ei auta ja melatoniini on kuitenkin turvallinen kokeilla, se auttaa tai sit ei auta. Ilman reseptiä saatava melatoniini on vahvuudeltaan miedompaa kuin reseptillä saatava, mutta sitä on ihan hyvä kokeilla.

Vierailija
12/19 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tajuatko että nuo tyypit veti amfetamiiniä ja viinaa simona eivätkä ulisseet. Ei todellakaan kantti kestänyt ja suuri osa kuoli ennen aikoijaan, hakkasivat kaikkea vaimot, lapset, koirat.

ne 100 v. Veteraanit eivät kuolleet.

Myös heroiinia kulutettiin suomessa jo ennen sotia niin paljon että suomi sai siitä huomautuksen. Oliko se kansainliitto vai mikä? Joku kansainvälinen järjestö kuitenkin. 

Vierailija
13/19 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se kuulemma auttaa koronaan tyhmät.

Tämä on totta, googlatkaa melatoniini ja korona.

Läipiirisssä koko perhe sai koronan paitsi hän, joka käyttää säännölisesti malatoniinia.

Herätti kiinnostuksen lukea nuo artikkelit.

Vierailija
14/19 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkäri joka saa palkkion jokaisesta kirjoitetusta kalliista unilääkkeestä, aivan varmasti sanoo sulle että melatoniini ei auta ketään ja mitään. Itse olen kärsinyt vaikeista unettomuusjaksoista 20 vuotta jo, tyhmänä uskoin tälläisiä lääkäreitä, syöny niin paljon erilaisia nukahtamis-ja unilääkkeitä että mun kroppa ei kuoleman jälkeen maadu..  Ei ne vain auttanu, unettomuusjaksot vain toistui ja toistui, tuttava sitten antoi mulle melatoniinia testattavaksi. No, nyt on menny ekaa kertaa 20 vuoteen kun olen jo nukkunut 7 tuntia yö kuukauden päivät, voisin siis sanoa että mulla ainakin toimii. Ja nyt sitten painot sanoilla "minulla toimii", koska tunnen ihmisiä joita melatoniini ei ole auttanut. Kokeile, se ei ole kallis vahinko jos ei auta ja melatoniini on kuitenkin turvallinen kokeilla, se auttaa tai sit ei auta. Ilman reseptiä saatava melatoniini on vahvuudeltaan miedompaa kuin reseptillä saatava, mutta sitä on ihan hyvä kokeilla.

Minkä palkkion lääkäri saa lääkkeen määräämisestä? Etenkin kun kuukauden satsin hinta on noin viisi euroa.

Vierailija
15/19 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Minkä palkkion lääkäri saa lääkkeen määräämisestä? Etenkin kun kuukauden satsin hinta on noin viisi euroa.[/quote]

Hahhahahhahha, on ihan faktaa että lääkefirmat syytävät miljoonia lääkäreille palkkioiksi, jos he määräävät heidän tuotteitaan potilaille. Sillä ei ole mitään väliä että maksaako potilas 5 euroa (kelan korvaukset) siittä lääkkeestään vai 250 euroa, lääkäri silti saa palkkionsa lääkefirmalta. Vois sanoa että google on hyvä tässäkin asiassa, ja ei, se ei johda mihinkään wikipedia sivulle, vaan aivan yleiseen, tutkittuun tietoon.

Vierailija
16/19 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mirtazapinit loppui (enkä laiskana jaksa uusia reseptiä) ja päätin kokeilla nyt vaihteeksi melatoniinia. Kaksi yötä takana joista toinen meni aivan päin mäntyä ja viime yö ihan hyvin. Toivon että melatoniini sopisi mulle, koska mitazapiini joka kyllä auttaa, vie kylläisyydentunteen pois. Aina nälkä.

Vierailija
17/19 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jonkun ravintolisän yleistymisestä nostetaan haloota? Lääkkeiden liikakäytöstä ei tietysti puhuta mitään. Se kun on bisnestä parhaimmasta päästä.

Vierailija
18/19 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sota-aika on ollut yhtä helvettiä kaikille sitä en kiistä. Mutta, jos jätetään laskuista pois tuo kriisi niin et voi vakavalla naamalla väittää, etteikö työelämä olisi nykyään paljon kuormittavampaa ja epävarmempaa kuin 50-, 60- ja 70-luvuilla. 

Vierailija
19/19 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi jonkun ravintolisän yleistymisestä nostetaan haloota? Lääkkeiden liikakäytöstä ei tietysti puhuta mitään. Se kun on bisnestä parhaimmasta päästä.

Pelkästään mielialalääkkeitä syö puolimiljoonaa suomalaista. Ihmeen vähän siitä puhutaan kun joka kymmenes syö niitä. Tosin sehän on nykyään jokin yleislääke kipuun, unettomuuteen ja pään vaivoihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yhdeksän