Kiusallista kun nuo kassaneidit tervehtii aina kaksi kertaa
Ensin ovella, sitten kassalla.
Miksi ne tekee noin? Ovat ihastuneita?
Kommentit (35)
Tai kun menee ja ostaa jotain, moikkaa. Sitten unohtuikin jotain, jonka haet ja uudellen samalle kassalle tai siiten postin luukulle saman kassan palveltavaksi - taas moi.
Kassa kirjoitti:
Ei muista sua. Jos oot ihana niin muistaa eikä tervehdi kahdesti.
Ei muista mua kun kävelen ovesta sisään kassan ohi hakemaan juomat ja siitä heti takaisin kassalle? Eivät menetä näköetäisyyttä kertaakaan.
Muakin pänni, kunnes tajusin, että ne ei pidä asiakkaita yksilöinä. Samaa harmaata massaa vaan kassan ohi.
Vierailija kirjoitti:
Kassa kirjoitti:
Ei muista sua. Jos oot ihana niin muistaa eikä tervehdi kahdesti.
Ei muista mua kun kävelen ovesta sisään kassan ohi hakemaan juomat ja siitä heti takaisin kassalle? Eivät menetä näköetäisyyttä kertaakaan.
Koko tässä skenaariossa menee siis pari minuuttia. Onko ne pilvessä tai jotain kun noin huono lähimuisti?
Katsoo että harvinaisen alkukantaisen näköinen heppu että parempi tervehtiä uudelleen ettei hermostu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kassa kirjoitti:
Ei muista sua. Jos oot ihana niin muistaa eikä tervehdi kahdesti.
Ei muista mua kun kävelen ovesta sisään kassan ohi hakemaan juomat ja siitä heti takaisin kassalle? Eivät menetä näköetäisyyttä kertaakaan.
Koko tässä skenaariossa menee siis pari minuuttia. Onko ne pilvessä tai jotain kun noin huono lähimuisti?
Kuka nyt kaupan kassalla selvinpäin työskentelisi?
Vierailija kirjoitti:
Katsoo että harvinaisen alkukantaisen näköinen heppu että parempi tervehtiä uudelleen ettei hermostu.
Nyt on kyllä erikoista logiikkaa. Tässähän ap vaikuttaa hermostuneelta kun kaksi kertaa tervehditään. Hermostuisin minäkin.
Vierailija kirjoitti:
Muakin pänni, kunnes tajusin, että ne ei pidä asiakkaita yksilöinä. Samaa harmaata massaa vaan kassan ohi.
Se on just noin, vaikken koskaan ole missään kaupassa töissä ollutkaan. Se on kuitenkin selkeä tottumus vain asiakaspalvelussa. Moikataan kaikkia jatkuvasti, sitten kiitos jne. Sama toistunee heillä satoja kertoja joka päivä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsoo että harvinaisen alkukantaisen näköinen heppu että parempi tervehtiä uudelleen ettei hermostu.
Nyt on kyllä erikoista logiikkaa. Tässähän ap vaikuttaa hermostuneelta kun kaksi kertaa tervehditään. Hermostuisin minäkin.
Ai että hermostuneena kyselee että onkohan ihastunut häneen. Haha "ihastunut-kassaneiti" availija sai yhden höynäytettyä ovelalla sivukierteellä..
Jos istuist itse kaupan kassalla, et varmaan katsoa ketään minään yksilönä. Mieti mikä määrä siitä menee ihmsiä päivittäin läpi. Ei niitä kasvoja yksinkertaisesti muista. Ei.
Ja myyjillä ja kassoilla on tiukka ohjeistus siitä, että kaikki kaupan asiakkaita on tervehdittävä. Aina.
En ole kassalla, vaan muutoin asiakaspalvelussa työssä, ja joskus hävettää kun asiaskas tulee niin tututusti asioimaan, enkä muista häntä yhtään.
Näin käy kun työkseen tapaa erittäin lyhyellä kontaktilla suuren määrän ihmisiä joka ikinen päivä.
Rikoit koodin. Haluamme viestiä tällä että haluamme juuri sinut, mieluusti vielä tulevien lapsiemme isäksi. Yllättävän harva tajuaa tätä.
Vierailija kirjoitti:
Jos istuist itse kaupan kassalla, et varmaan katsoa ketään minään yksilönä. Mieti mikä määrä siitä menee ihmsiä päivittäin läpi. Ei niitä kasvoja yksinkertaisesti muista. Ei.
Ja myyjillä ja kassoilla on tiukka ohjeistus siitä, että kaikki kaupan asiakkaita on tervehdittävä. Aina.
En ole kassalla, vaan muutoin asiakaspalvelussa työssä, ja joskus hävettää kun asiaskas tulee niin tututusti asioimaan, enkä muista häntä yhtään.
Näin käy kun työkseen tapaa erittäin lyhyellä kontaktilla suuren määrän ihmisiä joka ikinen päivä.
No miten ne ei voi muistaa? Tiukka ohjeistus tervehtiä joka kerta kaksi kertaa kahden minuutin sisällä mutta ei vissiin ole tiukkaa ohjeistusta kysyä minulta parin päivän päästä uudestaan papereita kun käyn ostamassa uudestaan kaljaa?
Vierailija kirjoitti:
Kassa kirjoitti:
Ei muista sua. Jos oot ihana niin muistaa eikä tervehdi kahdesti.
Ei muista mua kun kävelen ovesta sisään kassan ohi hakemaan juomat ja siitä heti takaisin kassalle? Eivät menetä näköetäisyyttä kertaakaan.
Niin? Tuskin tuijottavat herkeämättä. Monta kertaa tunnissa joku pamahtaa ovesta ja yhtä monta kertaa joku pamahtaa kassalle.
Siinä sen pakollisen huomion antaa asiakkaalle ei tuijotella tuntomerkkejä vaan jatketaan kassalla muita hommia jotka pitää myynnin ohessa hoitaa. Meillä on kaikenlaista kirjaamista ja järjestelyä siinä kun kassahan ehtii...
Voishan sitä kassa käyttää pelisilmää ja heittää vaan jotain tyyliin "ai sellasta löyty tällä kertaa" kuin että tervehtii robottimaisesti samaa asiakasta moneen kertaan. Se on sitten sama asioida automaattikassalla.
Vain suomalaiselle voi tervehtiminen olla kiusallista.
Vierailija kirjoitti:
Voishan sitä kassa käyttää pelisilmää ja heittää vaan jotain tyyliin "ai sellasta löyty tällä kertaa" kuin että tervehtii robottimaisesti samaa asiakasta moneen kertaan. Se on sitten sama asioida automaattikassalla.
XDDDDDDDDDDD Ei, älkää todellakaan alentuko tuollaiseen. Maailman raivostuttavinta, jos myyjä alkaa kommentoimaan jotain retua.
Parempi kaksi kertaa, kuin ei ollenkaan. Se vasta onkin kiusallista, kokee ettei ole tervetullut.
Siis niinkuin häh? Kyllä mä ainakin tervehdin työkavereitakin, jos työpaikalla samassa kerroksessa tulevat vastaan vaikka 10 minuutin kuluttua uudelleen. Ja jos tiloissa olisi asiakkaita, tervehtisin/huomioisin heitäkin uudelleen. Mitä väliä sillä on? Ei se ylimääräinen "moi" + hymy kuluta minulta mitään, vaan luo hyvää ilmapiiriä.
Voi hyvä ihme, mikä ongelma. Mikä sinua häiritsee siinä, että ollaan kohteliaita kaksi kertaa?
Ei muista sua. Jos oot ihana niin muistaa eikä tervehdi kahdesti.