**TIISTAITA LOKAKUISET!!**
Kommentit (44)
Oon reippaillu tässä koko aamun.Laittanu paikkoja kuntoon ja leiponu pakkaseen vähän vierasvaraa.poikakin on ollut niin super hyvällä tuulella,leikkiny itsekseen ja välillä käynny apurina leivonta puuhissa.On se vaan 4-vuotiaskin jo " iso" .Niin omatoiminen,mutta silti äitin vauva!
COE:Niitä superpaskaäiti syytöksiltä ei valitettavasti taida kukaan välttyä.Välillä sitä tuntee pahastikkin huonommuutta,mutta se kai vaan kuuluu äitiyteen.Se että pikkuisesi katsoo välillä teletappeja,ei onneksi tee sinusta superpaskaaäitiä! TSEMPPIÄ tähän päivään!
G:Jos lähtö tapahtuu rauhallisissa merkeissä,niin varmasti tuun ilmoittamaan.
Oli muuten mukava lukea eilisestä pinosta SASKUN ja ALEKSANTERIN vauvakuulumisia.Käykäähän useamminkin ,jos siltä tuntuu!
Ja ZIMPURAN tyttelin käännös oli onnistunut.Hyvä hyvä!!!
Nyt pitäis laittaa lounas pöytään,että poika pääsee ottamaan nokoset.Taitaa saada tänään äitistä seuraa.
Päivänsäde
Onnea nyt hirmuisesti vauvansa jo saaneille!
Kuten viime yönä tänne kirjoittelinkin, itelläni ei ole vielä toivoakaan lähestyvästä synnytyksestä. Mulla oli eilen lääkäri, ja paikat on vielä napakasti kiinni, vain hieman pehmenneet. Kiinnittynyt vauva kyllä oli, kuulemma melko matalalle, eli ei varmaankaan enää käänny perätilaan.
Mulla epäiltiin eilen raskausmyrkytyksen oireita, pissassa oli niitä valkuaisia, verenpaine 120/90 ja turvotusta aika lailla. Painokin oli noussut taas yli kilon viikossa. Vein tänään pissanäytteen vielä labraan niin huomenna sit kuulee mitä sieltä löytyy. Kävin myös terveyskeskuksessa mittaamassa itse verenpaineeni, ja sain tosi hyvät tulokset, ensin 117/78, sitten 102/76. Eli mahtaako mitään raskausmyrkytystä ollakaan?
Muutoin olen hyvässä kunnossa, kävelylenkit sujuu vielä ihan hyvin ja jomotukset on aika vähäisiä. Jos näin hyvin menee loppuun asti niin kyllä aika helpolla olen päässyt raskausajasta.
Minea rv 36+0
Kaateellisena täällä katselen kun vauvoja alkaa tulla, toisaalta huokaisen helpotuksesta kun itsellä ei ole suppareita, ei liitoskipuja selkäkivutkin ovat taaksejäänyttä elämää. Ainut on että vauva on niin iso että hengästyttää tosi pahasti ja ilmeisesti väsyttääkin sen takia.
Neuvolakuulumisia: Paineet 118/75 painoa tullu 350g eli nyt n 12 kg, sf mitta 34 eli käyrien yli mennään edelleen...Nyt tosin neuvolatäti joka oli jo tunkemassa mua keskussairaalaan aikookin nyt tutkia mut joka viikko.
Meillä ei ole mitään jätetty edelliseltä pois uuden vauvan takia, mutta meillä tuo väli on ollut n 3 v. eli ainut mikä oli ekalla unitutti, joka saatiin pois sillä varjolla kun vauva oli syntynyt että vain vauvat syö tuttia.
ANGIE: meillä isäntä oli kauheessa flunssassa kun tyttö syntyi, mutta sai tulla saliin. Piti vain koko ajan hengityssuojainta, eikä saanut mennä vauvaa lähelle. Mulle oli vaan tosi tärkeetä että hän oli tukenani koko ajan, tyttären sydänäänet kun katosivat hetkeksi.
Meillä kans alkoi tänään äitiysloma, jippii!!! Soittelin taas kelaan ja lupasivat jo tänään tehdä päätöksen äitiyspäivärahasta, yes! ( Kiva kun en saa kotihoidon tukea lainkaan nyt syyskuulta kun jättivät sen odottamaan äitiyspäiväraha päätöstä eli tää kuu pitää pärjätä pelkillä lapsilisillä, pidetäänkö bileet???) Vaikka olen koko ajan sanonut ( ja hakemuksessa lukee myös) etten saa kolmen kk ajalta palkkaa vaan siirryn suoraan hoitovapaalta äitiyslomalle, eivät kuitenkaan uskoneet. Emme voi tehdä päätöstä ennenkuin saamme palkkatiedot työnantajaltanne....
Terkut kaikille ja jaksuja!
raputyttö rv 35
Ensinnäkin PEGGYlle ja RAPUTYTÖlle tervetuloa äitiyslomalaisten joukkoon :-) ja mukavaa vain minusta, kun loppukuulaisia alkaa pinoitumaan enemmän, niin tietää seuraa riittävän. Olen satavarma, että marraskuussa meidän nyytti näkee vasta päivänvalon.
COElle: itsellänikin on välillä kurjia päiviä ihan samasta asiasta eli töissä ollessani tein välillä etätöitä kotoa käsin ja neiti tuijotti Titinallea ja hoki sitä sitten koko päivän. Tiedän kyllä siis fiiliksen... Sitä haluaisi tehdä kaikki jotenkin niin täydellisesti ja oikein, mutta kuitenkaan kaikkeen ei voi itse vaikuttaa, lapset ovat erilaisia ja tuskinpa tyttäristämme nyt mitään sekoja tulee sen takia, että ovat nyt joskus vähän tuijotelleet videoita ;-) Minulle on ollut jo äitinä esim. suuri askel se, että olen oppinut mm. tekemään kunnon kotiruokaa jne. Omaan lapsuuteni kuuluivat uravanhemmat ja alituiseen vaihtuvat hoitajat kotona ja minulla on ollut ihan erilainen äiti kuin mitä nyt itse koen kuitenkin olevani, vaikka itselläkin koulutusta on hankittu ja jonkun mielestä olen ollut jo tiukasti nk. uraputkessa kiinni. Kotona aion kutienkin olla niin kauan kuin sitlä tuntuu ja titinallet mahtuvat meidän huusholliin, ja Niin teidänkin COE :-)
LILLIS: Voi miten asiat voivatkaan hetkessä muuttua. Toivottavasti ystäväsi vauva saa nyt rauhassa kehittyä ja kaikki lähtisi sujumaan hyvin, pikkuhiljaa. Voimia sinne lähetän täältä toiselta puolesta stadia! Ja kuten itsekin sanoit, tuollaisten uutisten rinnalla alkaa pohtia, että on vaan parempi, jos vauva pysyy masussa pitkään. Ja mikäs kiire meillä onkaan, kun tuo ilmakin pk-seudulla on tänään taas aivan upea.
Jolla, joka nauttii omasta hetkestä taaperon ollessa nukkumatin luona...
MilliaN:
Piti jo eilen tulla hehkuttamaan, mutta en sitten saanutkaan aikaiseksi niiden vauvantuoksuisten uutisten keskellä, että täälläkin käännösyritys onnistui! Ei se nyt mitenkään mukavalta tuntunut, mutta ei kovin epämukavaltakaan koko homma, eli jos vaikka vertaa neuvolassa tehtäviin " normaaleihin" mahan tunnusteluihin, niin ei paljon pahempi juttu ollut.
Alussa otettiin kätilön kanssa hyvä aika käyrää, vauva pääsi esittelemään liikkeitään oikein kunnolla ja pari supistustakin saatiin listalle. Sitten mentiin kätilön kanssa lääkärin pakeille, joka jututti aikansa, ultrasi vauvan asennon (oli kuulemma " täydellisessä perätilassa" ja pää hyvin käännöstä ajatellen). Käännöksen sanoi perustuvan siihen, että avitetaan vauvaa pepusta, ja lopulta vauva itse sitten tämän " pökkimisen" seurauksena kääntyisi. Ja kääntyihän se, ei mennyt varmaan minuuttia kauempaa aikaa operaatioon! Kätilö seurasi saman aikaisesti hommaa ultralla. Käännöksen jälkeen olin taas hyvän aikaa " käyrillä" . Luulen, että itse käännöksen aikaan vauva jopa nukkui, koska sykkeet olivat rauhallisemmat kuin " jumppatuokioidensa" aikana, eikä hermostunut sykkeistä päätellen käännöksen jälkeenkään.
Nyt liikkuu edelleen paljon, ja toivon todella myös, että pysyy nyt oikein päin, loppuun asti! Näissä perätilasynnytys/sektio -mietteissä tuntuisi mahtavalta päästäkin " normaalisti" synnyttämään!!
Ultran mukaan vauva olisi jo kolmen kilon painoinen, eli aika mukavasti, viikkoihin nähden. Supistellut on kyllä nyt paljon enemmän ja aikaisemmassa vaiheessa kuin esikoisesta aikoinaan, joten, *toivossa on hyvä elää*, syntyisi jopa ennen laskettua aikaa..
Lämpöiset onnittelut jo vauvan saaneille!!
Mitäs muuta.. vauvan vaatteita katsoessani huomasin, että jotain lämmintä varustusta vauvalle tarvitsisi vielä hankkia! Esikoinen kun syntyi kesän alussa, niin pienimmät vaatteet on aika " helteisiä" , eli alinta vaatekertaa löytyy, mutta potkareiden ja bodyn päälle kun laittaa jonkin lämpimämmän sisäpuvun/haalarin, niin sellaisia ei pieniä vaatteita paljon olekaan. Meillä ainakin on aikas kylmät lattiat ja nurkissa voi muutenkin vetää, niin parempi olla kunnon sisävaatteet!
Nyt välipalan laittoon, kuinkahan paljon tällä viikolla satelee lisää vauvauutisia!!
toukonen rv 36+4
Kaveri laittoi viestin, että on aamulla mennyt käynnistykseen (toksemia) ja
kymmeneltä on saanut ekan puolikkaan tabletin!! Suppareita tulee ja vaikka on vielä " lieviä" niin suht kivuliaita siltikin...Hänellä nyt rv 38+3. Vauva oli viime viikolla jo yli 3 kiloinen:)
TUli aivan kauhee VAUVANKAIPUU ja itkua väännän tuon tuosta täällä..jotenkin niin elää tuossa hengessä mukana ja haluis niin kovasti jo olla itsekin siellä;(
Hoitaja oli sanonut, että liikunta voi auttaa synnytyksen käyntiin lähtemisessä...No, meikäläinenhän laittoi heti poppivehkeet soimaan ja alkoi pomppimaan ympäri kämppää ja taisin yhdenlaisen supparin saadakin aikaan :D Sitte siivosin koko kämpän ja isännälle jo laitoin viestiä, että TÄNÄÄN SEKSIÄ!!!!!! :D :D :D Viime kerrasta onkin jo ikuisuus...
Jaa että minäkös malttamaton...kuis niin muka *punastuu*
T. Je_Ni taas...
Hyrrr, kun on ollut viileää täälläkin! Meillä myös leivinuuni lämpiämässä, että saisi hiukan mökkiä mukavammaksi.
Hannalle onnittelut pojan syntymän johdosta!!!
Neuvolassa pyörähdin minäkin ja tätihän oli kovin kummissaan, kun kerroin eilisestä " lurahduksesta" ja että en tosiaankaan lähtenyt näytille synnärille 60km päähän! Vannotti että jos vielä lurahtaa, niin sitten heti sinne ja nyt sitten kilttinä tyttönä side pöksyissä odotellaan! =) Keskimmäisen kanssahan mulla lurahti kerran kaksi päivää ennen synnytyksen alkamista ja silloin sain moitteita, kun en ollut mennyt heti sinne kun lapsivettä kuulema oli liian vähän. Silloin oli viikkoja jo tosiaan vaan paljon enemmän. Ja kävin kyllä näytillä, mutta ottivat vain sydänkäyrää...
Mutta nyt oli paineet 112/76, sf laskenut 31(viime vk 32) ja painokin laskenut puolisen kiloa viimeviikosta. Terkkari katseli mahan laskeutuneen, eli ehkä tämä täältä vielä tulee... =) Kehoitti muuten pakkaamaan sairaalakassinkin jo valmiiksi ja sanoi että jos mua ei ensi viikolla näy neuvolassa tietää mun menneen synnyttämään!
Miannin kyselyyn, niin meillä lapsien ikäero aina 3v, niin vaipat ja tutit yms " vauvajutut" kerenneet jäämään pois jo itsekseen ennen uuden vauvan syntymää.
Ja tulen ilmoittelemaan sairaalaanlähdöstä, jos kone sattuu olemaan sopivasti auki, enkä kovin kipeä vielä ole. Mulla synnytykset alkaneet aika kovilla suppareilla heti alkuunkin ja edenneetkin sitten tosi nopeasti.
Jep, mutta tarttis varmaan ruveta tekemään näitä kotihommia ennekuin taas lapsia harrastuksiin kuskaamaan.
Mukavaa tiistain jatkoa kaikille!
Neljäs 36+3
Piti taas herätä päikkäreiltä ottamaan päivälääke... No parempi ottaa ne ajallaan ja saada olla kotona kuin että paineet huitelis missä sattuu. Tosin odotan kyllä jo kovasti sitä, että tarttee ottaa vaan aamulla yksi lääke ja paineet pysyy sillä normaaleina ja taas jaksaa sitten tehdä hommia normaalisti. Itse en ole koskaan huomannut korkeitten paineitten aiheuttavan mitään oireita. Sen kyllä sitten olen huomannut erittäin selvästi, kun paineet normalisoituu. Pyörryttää monta viikkoa jne.
Täällä ei sitten päässyt neuvolaan vielä tänäänkään. Oli kuulema niin täysi päivä ettei saanut mihinkään rakoseen laitettua. No eilen oli pissa puhdas, että ei siinä mielessä mitään ongelmaa. Huomenna pitää mennä jo ennen klo 8 käymään, että mahtuu edes huomiselle. Ja sitten kun sen nlan tätin pitää sinne sairaalaan mulle sitä aikaa varata perjantaille tai viimeistään maanantaille... Voipi käydä niin, että menee maanantaille ihan pakosti. Tosin ei sinällään haittaa, että sitten on kuitenkin jo 36+2 täynnä. Minä niin kovasti haaveilisin pääseväni sinne 16. lokakuuta kun olisi 38+2 täynnä. Sitten voisin jo jäädäkin käynnistykseen. Mutta sen näkee sitten... Riippuu niin paljon kaikesta muusta kuin minun haluamisista. Yritän kyllä huomenna sanoa terkalle, että pyytäisi saada ajan yhdelle lääkärille, joka on mua eniten hoitanu. Jotenkin on ollut parempi suhtautuminen noihin mun jännityspaineisiin jne kuin muilla. Ei ole ollut hysteerinen kun suoraan sanotaan...
Kävin tänään hakemassa optikolta kolmen uudet silmälasien pokat. Kahdet niistä oli kaupassa kivat, mutta nyt ne kolmannet alkaa itsestä tuntua parhaimmilta. Poikakin sanoi niistä, että ne on hyvät ja äitin uudet lasit. Mun vanhemmat tulee tänään käymään ja saavat olla makutuomareina. Käyn sitten huomenna nlareissulla tilaamassa lasit. Josko vaikka ensi viikolla saisi uudet näkimet?? Mulla oli muuten alkanut äitiysloma lauantaina. En edes huomannut asiaa aiemmin. Että eipä tainnut tätä kotiäitiyttä muuttaa sen enempää...
Mies lähti eilen taasen töihin ja nyt odottaa, että mikä päivä mulla se lääkäri. Ei uskalla viime viikkoisen kokemuksen jälkeen kyllä enää yksin pojan kanssa sinne lähteä, kun voi se sairaalaan jääminen olla taas sitten ajankohtaista... Niin hän jopa suostui puhumaan pitkän yksinpuheluni jälkeen ihan rehellisesti siitä polttamisestaan... Sovittiin, että kotona ei polta, kuten ei ole tehnytkään, ja että on polttamatta sen päivän jona tulee kotiin, ettei mun ja pojan tarte haistella sitä kauheeta hajua. Ihan hyvää edistystä tuokin, vaikka olisi se kivempi jos ei polttaisi ollenkaan. Jännä, että ei kuulema ajaessa polta, mietityttää vaan, että miksi sitten tarttee kahvilla ja syömässäkään polttaa?? Niin ja häntä itseään häiritsee kauheesti toisten polttaminen. Tuntuu, että on jopa vaikeempi logiikka mun ukolla kuin itselläni, vaikka olenkin nainen!
Jep jep, mutta nyt taidan lähteä köllöttelemään vielä vähän sänkyyn, kun on lääkekin jo varmaan valunut mahaan asti...
Niin ja onnittelut kaikille vauvansa jo saaneille!
tikru ja Agentti 35+3
Hei sullahan on ihan draivi päällä suppareitten metsästyksen kanssa! Mä ajattelin tänään kokeilla tuota akupainantaa kämmenen " supistelupisteeseen" . Katso linkki tuolta synnytyspuolelta ja kokeile kanssa! Mulle tuota samaa on suositellut myös vyöhyketerapeutti, jonka mammajoogassa kävin viime raskaudessa. Katsotaan kumpi saa ennemmin tulosta aikaan ;)
Paljon supistelusäteitä sulle ja muillekin niitä toivoville!
S-I
Piti onnitella uusia äitiyslomalaisia! Ja onnittelut myös entisten perätilavauvojen äideille :) Toivottavasti vauvat tajuaa nyt pysyä pää alaspäin, niin pääsette normaaliin alatiesynnytykseen.
Lillis: Kyllä olikin ahdistavia uutisia sinulla. Toivottavasti vauva nyt voimistuu ja kaikki menee hyvin. saa olla onnellinen kun vaavi on viihtynyt yksiössään täysiaikaiseksi saakka.
Onnittelut jo vauvan saaneille!
Olo on ollut ihan hyvä, tosin viime yönä oli ensimmäistä kertaa vähän kivuliaita supistuksia. Tänään kuitenkin taas erinomainen olo, sain jopa pestyä osan lattioista. Lähti kyllä niin musta vesi, että edellisestä pesusta taitaa olla aikaa.
Meidän kuopus, nyt 1v 6kk, siirtyi jo pari kuukautta sitten nukkumaan lasten jatkettavaan sänkyyn, ja nukkuukin siinä paljon paremmin kuin pinnasängyssä. Tuttia ja tuttipulloa hän ei ole koskaan huolinut/käyttänyt, eli niiden suhteen ei ole luopumisongelmia. Potalle opettelu on vasta alkuvaiheessa, ei oikein viihdy siinä istumassa, enkä ole pitänyt sen kanssa kiirettä.
Jollan ja Coen tavoin joudun joskus turvautumaan Teletappi-videoihin, jos kiireellisiä firman paperitöitä on tehtävä. Hoidan siis mieheni yrityksen kirjanpidot niin nyt äitiyslomalla kun silloinkin kun olin ennen äitiyslomaa päätoimisessa työssä muualla.
Huomenna on taas neuvola parin viikon tauon jälkeen, itsestä ainakin tuntuu, että maha on entisestäänkin laskeutunut alemmas.
terv. Iris73 (rv 37+4)
Kiitos ensinnäkin JOLLA ja PÄIVÄNSÄDE ja kuka hitsi se nyt oli joka just tuossa yläpuolella oli kommentoinut Teletappeja ja huonoa äitiyttä. On meitä siis muitakin, etenkin Jollan juttu kuulosti niin tutulta, kun vielä noi on ihan samanikäisiäkin :) Muksu onneksi nukkuu nyt ja lohduttauduin sillä, että pääsee illalla mummulaan leikkimään kun me mennään pienelle kauppakierrokselle... tosin sekin on omiaan tekemään huonoa mieltä, kun tyttö on HIRVEÄN tykästynyt mummiinsa ja aina huutaa innoissaan " ummu, ummu, ummu" kun vaan näkeekin mummun jossain, ja itku tulee kun pitää mummu päästää menemään. Ei äiti koskaan aiheuta sellaisia reaktioita (no joo siis äiti ei koskaan käykään missään :).
Mutta yritän olla tuosta kuitenkin tyytyväinen, sillä sehän on vaan hyvä vauvan tullessa jos esikoinen saa paljon huomiota jostain toisaalta, itsellä kun menee niin paljon kuitenkin vauvan kanssa pyöriessä se aika. SILTI TUNTUU KURJALTA!!
Unohdin aiemmin sanoakaan noihin gallupeihin mitään:
VAUVATAPOJEN JÄTTÄMISESTÄ: Meidän 1,5 v saa olla vauva vielä, jos tahtoo. Arvelen, että regressiota tulee kuitenkin, niin en ihan rehellisesti jaksa ruveta hakkaamaan päätä seinään ja pudottamaan jotain tutteja yms pois. Hän käyttää tuttia öisin ja kyllä pitää sitä suussa myös päivisin, jos tutin löytää, mutta ei koskaan itke tutin perään kuin iltaisin. Iltamaidot ottaa myös tuttipullosta ja pinnasängyssä nukkuu, potta on leikkikalu... Sopii meille :) Tuntuu että enemmän tosiaan mulle tulisi harmia siitä, jos olisi _juuri_ oppinut pissaamaan pottaan ja sitten rupeais tulemaan vahinkoja.
Ajattelin että joskus sitten kun vauva on pikkusen isompi, rupean panostamaan esim. potatukseen ja tutin jättämiseen juuri sillä menetelmällä jonka joku tuossa mainitsi: " kun sinä olet niin iso tyttö, vain vauvat tarvii vaippoja..."
ILMOITTAMISESTA: No ihan varmasti ilmoitan kun lähtö tulee :) Poislukien tietysti se, jos lähtö tulee kovin äkisti esim. lapsiveden värin takia. Kun esikoista odottelin niin tosiaan kärvistelin koko yön netissä eikä kukaan silloisista maaliskuisista ollut hereillä! :) Nyt jos vaikka synnytys alkaisikin aamulla niin voisi sitten päivän mittaan laittaa päivitystä...
Ja lopuksi vaan ei viimeiseksi: IIRIS!!! Et kai vaan yritä livistää graduvelvollisuuksista synnytyslaitokselle?! :) :)
Nyt minäkin jatkan töitä, taas, oon kyllä saanut hyvin tehtyä mutta sitä ehdottoman pakollista hommaa en vielä ole saanut kuin ajatuksen tasolle. Kun näitä ehdottoman pakollisia on niin pirusti.
Coe
Ei malta pysyä poissa kun on vaan yksin kotona ..
Ihme tää mun maha,yleensä saa itkien käydä kun maha niin kovalla ja nyt oon käyny jo 6 kertaa parin tunnin sisällä.Tuleekohan mahatauti vai mitä ihmettä??
Kiva puheenaihe : /
COE ja muut ,tiedän tunteen.Varsinkin nyt kun hermot kireellä tulee huudettua ihan tyhjästä lapsille.Kauhee morkkis iskee sitten.
Nyt ruoka pöytään ja odottamaan lapsia ja miestä =)
Wades
Mulla lähti viimeks synnytys käyntiin mahan väänteillä ja maha tyhjeniki aika hyvin- hyvä niin, ei tarvinnu mitään peräpuikkoja.
Kylläpä taas itelläki supistaa ikävästi, menkkamaista kipua ja supistusta yhtäaikaa. Mutta jospa ne kypsyttelis nuita paikkoja. Vielä ei oo kuitenkaa kiire synnyttämään. Parasta ois ku pääsis sinne 39rv niin sitte sais tulla :)
On kyllä aivan kamala päivä ollu siinä mielessä, että ku ite on flunssassa niin haluttas vaan nukkua ja maata. Tyttö kun on flunssassa kans niin sehän vaan itkee ja kitisee koko ajan, ja ei millään jaksas nyt kuunnella. Ja TIETENKI miehellä on just tosi tiukat 2 päivää koulussa :(
KYLLÄPÄ taas " piristi" . Huomasin, että mulle on tullu ihan järkkynä raskausarpia! Olin ihan kauhuissaan kun äsken erehyin peilistä kattomaan :O Maha on ku tiikerillä.
Kuullosti aika hauskalta nuo jenin suunnitelmat tälle päivälle :) Mutta siitä vaan yrittämään, jospa se lähtis synnytys etenemään.
Supistuksia vaan kaikille! Tai ei loppukuisille vielä ;)
Jääsydän
Siis höh! Kirjoitin päivällä viestin tänne ja nyt en löytäny sitä enää!?
No, jokatapauksessa on ollu ihan kauhea olo KOKO päivän. Päänsärky jotain megaluokkaa, kahdesti oon oksentanu ja muutenki tosi voimaton ja väsy olo. Ja se päänsärky on tosiaan mulla semmosta jomotusta, joka tuntuu koko päässä ja välillä " tykyttää" ja humisee korvissa. ja sitten välillä tuntuu niinku ois kireä vanne pään ympärillä.
Noh, kävin siis klo 15 neuvolassa. Pissa oli puhdas, mutta verenpaine 141/89 eli suht korkeella. Kaikki muutoin ok, paino oli TIPPUNU 1400g / vko (??!!) tosin voi johtua siitä, että tosiaan oksensin ennen neuvolaa ja muutenkaan ei ollu tänään maistunu muu kuin hedelmät.
En sitten enää saanu neuvola-aikaa, vaan perjantaina menen klo 7.30 osastolle käyrään ja sitten klo 8 lääkärille. katsotaan, mikä on vauvan painoarvio ja ennenkaikkea kohdunsuun tilanne. Maanantaiaamuna pitää soittaa sitten synnärille, että mikäs siellä on tilanna ja ilmeisesti sitten aletaan käynnistelemään. Th kyllä sano, että pitäs lähtee helposti käyntiin, kun on niinki kypsät paikat (3cm auki, kanavaa 2cm ja pehmenny) mutta saa nähdä. Toisaalta, täällä on nyt aika paljon yliaikaisia, eli jos ne ei poksaha tällä viikolla, niin huonolla tuurilla mun käynnistys sitten siirtyy :( Toivottavasti ei, koska mulla on oikeesti jo nyt NIIN paska olo kuin vaan olla voi.
Sanoin muuten terkalle, että ollaan menossa viikonlopuksi Ouluun niin se käski ottaa neuvolakortin, vauvan vaatekerran ja turvakaukalon mukaan, jos vaikka synnytys käynnistys siellä / matkalla.
Mulla on ollu viimeksi tommonen kohdunsuun tilanne 2 vkoa ennen tytön syntymää, mutta toisaalta isompi tyttö on syntynyt 37+1, kun 36+2 on ollut 3cm auki, kanavaa 1cm ja kohdunsuu puolipehmeä... Eli, voishan se vaikka periaatteessa syntyäki jo tällä viikolla.
JENIN viesti pisti hymyilyttämään. Kyllä noilla keinoilla jo ois pakko saada supistuksia, jos niitä on ylipäätään mahdollista saada itse aikaiseksi :) Meillä mies taas kammoaa ajatusta, että sen pitäs " sillä" asialla edesauttaa synnytyksen käynnistämistä ;) Outo!
Onnittelut minunki puolesta vauvojen käännösyritysten onnistumisesta!
Jotain oli vielä, mutta pakko lopettaa kun tuntuu, että silmissä vilisee :(
JENI: täälläkin alkaa olla epätoivoista tuon käynnistyksen yrityksen suhteen: kävin tänään nimittäin kollega-kaverini luona sisätutkimuksessa ja nyt tulee ruskeaa tuhrua :) Tosin tuo ei ole kyllä limatulppaa, ei yhtään limaista tavaraa. Kohdunsuulla oli onneksi edistystäkin tapahtunut: enää ½cm pehmeää kanavaa (lääkärissä 2cm), ulkosuu edelleen sormelle auki.
Mäkin veikkailen, että liittyiskö WADESIN vatsan toiminta lähestyvään synnytykseen?! Mullakin on viimeiset 3 yötä ollut vatsa sekaisin, mutta ainakaan vielä Kirppu ei ulos ole halunnut tulla...
Nyt lenkille (taas! Käyn 1-2 kertaa päivässä...) etsimään suppareita lisää!
A & Kirppu h38+5
rv 38+2
painoa +300g
sf: 32,5 (sama kun viime viikolla)
verenpaine 110/58
LAPSIVESI TILANNE ULTRATTIIN JA SAIN LÄHETTEEN TaYSiin ÄITIPOLILLE. SIELLÄ SAADAAN TARKASTI KATSOTTUA TUO LAPSIVEDEN MÄÄRÄ. PERJANTAINA VARMAAN TULEE KUTSU JA ENSIVIIKOLLE AIKA.
Wades: Taitaa tosiaankin synnytystä enteillä tuo sinun suolentoiminta!!! ONNEA MATKAAN!
Je-Ni: Esikoista odottaessani tein/tehtiin nuo samat kommervenkin synnytytksen käynnistymisen toivossa (siis S:t, akupainelut,jölkahoidot ym. ) mutta KÄYNNISTYKSEENHÄN sitä sitten mentiin rv 41+5
:DDD
art 38+3
Tottahan toki olen itsekin vähän (iiiihan vähän vaan, hih) sitä mieltä, ettei noista " käynnistyskeinoista" paljottakaan apuja ole, mutta YRITTÄNYTTÄ EI LAITETA :D :D :D :D
Painelin jo noita akupisteitä käsistä....;) Lenkille tekis toisaalta mieli, mutta kun koirilla on niin kova vauhti ja luonto (vai luonne?) ei anna periks lähtee lenkille ilman koiria! Saavat muutoinkin liikuntaa liian vähän:(
Ihan kivasti on koko päivän alamasussa ollut kipeetä tuntumaa....jeess!! Ja maha on kovana aika useastikin :)
Tuosta mahan toiminnasta niin mun pitää nykyään öisinkin käydä " isolla asialla" ja eilen taisin käydä kaikkiaan 4 kertaa :D On tosi kummallista mulle, mutta olen kyllä tyytyväinen, kun on kokemusta myöskin siitä toisesta ääripäästä :(
Mun oli tarkoitus tuossa ottaa päikkärit, kun tultiin isännän kanssa paneeliostoksilta, mutta sisko tulikin perheineen kylään eli se siitä...Voi tulla uni aikasin tänään, mutta josko sitä jaksais sitä " ÄSSÄÄ" sitä ennen harrasetella :D Ei isännällä ollut mitään sitä vastaan...Jotenkin vaan ei oikein pääse siinä kohtaa tunnelmaan, kun vauva rummuttaa minkä kerkiää masusa :) Ole siinä sitten *hih*
MIKA SITTE JOUTUS LÄHTEMÄÄN BB-TALOSTA!!!! En välttämättä menis sanomaan, että oli ihan oikea ratkaisu!! Sorella ois kans tarvinnu pistää vastuuseen, vaikken millään tavalla toki puolustele Mikan tekosia-väärin teki ilman muuta!!!! Vapaaehtosena tuo S kuitenkin sinne sänkyyn meni ja " antoi varmaan ymmärtää" että.... No, mulla on sellanen kutina, että S saa kyllä nimeämispisteitä aika lailla ja ens sunnuntaina on sen vuoro lentää talosta:)
MIANNI: Voi että kuulostaa kurjalta sun olosi :( Toivottavasti vauva on hyvänkokoinen ja pääset maanantaina käynnistykseen!!!!
Mut nyt sohvalle, alkaa kohta BB extra....*enkä oo koukussa*
Illanjatkoja!!!
Terkuin; Je_Ni
On supistellu välillä napakastikin mutta saa nähä tuleeko laantuma.
Viikkoja vielä kuitenkin vasta tasan 37(38 ultran mukaan).Toisaalta toivon että syntyis tuon verenpaineen takia.
Pitäisköhän ehdotella miehelle vähän seksiä kun tulee kotiin =)
BB:stä, vähä mä järkytyin tiedosta että Mikaki potkittu pihalle,perskuleen Sorella pilaa kaikki.Olihan siis Mikassakin vikaa mutta ..Mä tykkäsin siittä.
Aah näitä supistuksia,pitää ilmotella jos lähtö tulee(mitä suuresti epäilen)Varmaan mahatauti ,heh :)
Wades TAAS
Täällä taas pitkästä aikaa!
Nyt on se eka äitiyslomapäivä vihdoinkin koittanut!! JIPPII!!!
Osalla jo nyytit haettuna..ihanaa.. ONNITTELUT ainakin Lupicaia ja Hanna!
Itse alan nyt vasta pikkuhiljaa todenteolla valmistautumaan vauvan tulemiseen. Suurin osa hankinnoista tehty ja vaatteet pesty + silitetty jo tuossa 30 viikon paikkeilla, kun pelästyin että joko lähtö tulee...No, ei tullut, eikä enää/vielä taida olla siitä merkkiäkään.
Maha kasvaa ja olo alkaa olemaan tukalampi + esim. sängyssä kääntyminen hankalaa - ja etenkin yöllä maha välillä kovettuu, etenkin vessareissujen yhteydessä. Mutta kipeitä supistuksia tai mitään liitoskipuja ei ole ollut.
Tänään on monennäköistä puuhaa, joten en ehdi kaikkia ketjuja lukemaan (kun esim. eilinen ketju näyttää olevan huisin pitkä!), saati niihin kommentoimaan - mihin nyt jälkeenpäin enää kannattaa kommentoida (?) Mutta huomenna viimeistään kuulette minusta enemmän.
Monella jo lähdön hetki minä päivänä hyvänsä - on se jännä miten se aika on kulunut kuin siivillä viime viikkoina / kuukausina! Ainakin minulla on kulunut. Ja nyt jo itselläkin tasan 35 viikkoa täynnä tänään. Joten ei välttämättä mene itselläkään enää paria viikkoa kauempaa. Tai sitten menee vielä 6-7 viikkoa... Mukava olisi odotella vielä sellainen 3-4 viikkoa, jos itse saisi valita :)
Hyvät voinnit kaikille lokamasuille! Palaillaan!!
T: Peggy-75 rv 35+0