Kuinka pitkä matka on Helsingin rautatieasemalta
Kommentit (33)
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 13:36"]Olemme aina kävelleet junalta terminaaliin ja lastenkin kanssa ok matka. Kävellen pääsee jopa nopeammin kuin taxilla tai ratikalla ellei nyt ihan rapakunnossa ole.
[/quote]
Höpöhöpö.
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 13:51"]
Kävele Baanaa pitkin niin vältät useimmissa risteyksissä seisoskelun.
[/quote]
Sitä pikin on myös mukavan tasaista vetää kaljakärryjä perässä!
Rautatieaseman edessä on 9-ratikan pysäkki. Varaa aikaa, kesäaikataulut joten voi olla jopa 15 min. odottelua. Itse matka kestää about 10 minsaa.Kuljettajalta lippu (3e/hlö).
Ratikka myös jättää Länsiterminaalin ovien eteen, kaartaa sellaisen U-käännöksen kautta siihen ovelle. Useat jää myös aikasemmalla pysäkillä (Bunkkeri) ja kävelee siitä, jos täynnä oleva ratikka alkaa ahdistamaan. Aina kyytiin on mahtunut.
Hauskaa matkaa!
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 13:51"]
Sama keskustelu joka viikko :D
[/quote]
Mutta aina joku ystävällinen kertoo. Av-palstalla parasta on se että yleensä saa vastauksen. Kannattaa vaan sivuuttaa kaikki turhat vattuilut. Ohis.
Varaa aikaa ja hermoja siihen ratikkamatkaan, ratikka on todennäköisesti ruuhkainen. Ysin ratikkaa kutsutaan Viharatikaksi. Pääasiassa juuri sen takia, että se menee Länsiterminaaliin ja laivamatkustajaruuhkien takia usein kulkee milloin sattuu.
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 13:47"]Toivottavasti tulee myös "Mitä ruokaa Tallinnassa uskaltaa syödä?" ja "Puhutaanko laivalla ihan suomea?" -kysymykset! Popparit esiin!
[/quote]
Vastaan näihin SUN kysymyksiin varalta, ettei nolausvaaran takia jää Ap:ltä tai keltään muultakaan kysymättä (jos siis on epätietoisuutta). Laivalla pärjää suomeksi. Virolainen henkilökunta keskimäärin osaa suomea hyvin, poikkeuksia voi olla kesätyöntekijöissä. Palvelualttiudessa on joskus toivomisen varaa.
Tallinnassa voi syödä kaikkea samoilla kriteereillä kuin Suomessakin. En mä joka kesäkioskilta sämpylää syö täälläkään.
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 13:56"]
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 13:47"]Toivottavasti tulee myös "Mitä ruokaa Tallinnassa uskaltaa syödä?" ja "Puhutaanko laivalla ihan suomea?" -kysymykset! Popparit esiin! [/quote] Vastaan näihin SUN kysymyksiin varalta, ettei nolausvaaran takia jää Ap:ltä tai keltään muultakaan kysymättä (jos siis on epätietoisuutta). Laivalla pärjää suomeksi. Virolainen henkilökunta keskimäärin osaa suomea hyvin, poikkeuksia voi olla kesätyöntekijöissä. Palvelualttiudessa on joskus toivomisen varaa. Tallinnassa voi syödä kaikkea samoilla kriteereillä kuin Suomessakin. En mä joka kesäkioskilta sämpylää syö täälläkään.
[/quote]
Mitä valuuttaa käytetään, käykö eurot? Ja toimiiko mun puhelimen laturi?
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 13:53"]
Rautatieaseman edessä on 9-ratikan pysäkki. Varaa aikaa, kesäaikataulut joten voi olla jopa 15 min. odottelua. Itse matka kestää about 10 minsaa.Kuljettajalta lippu (3e/hlö).
Ratikka myös jättää Länsiterminaalin ovien eteen, kaartaa sellaisen U-käännöksen kautta siihen ovelle. Useat jää myös aikasemmalla pysäkillä (Bunkkeri) ja kävelee siitä, jos täynnä oleva ratikka alkaa ahdistamaan. Aina kyytiin on mahtunut.
Hauskaa matkaa!
[/quote]
Ja ysiähän kutsutaan viharatikaksi, saanu sivutkin: http://viharatikka.tumblr.com/ :D
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 14:20"]
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 13:53"]
Hauskaa matkaa!
[/quote]
Ja ysiähän kutsutaan viharatikaksi, saanu sivutkin: http://viharatikka.tumblr.com/ :D
[/quote]
27 ehti ensin :)
Mitä tekemistä Tallinnassa on sellaiselle joka ei käytä alkoholia? Ei ilmeisesti mitään.
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 15:50"]Mitä tekemistä Tallinnassa on sellaiselle joka ei käytä alkoholia? Ei ilmeisesti mitään.
[/quote]
Meh jos nyt lähdetään tuolle linjalle niin mitä tekemistä on missään alkoholittomalle?
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 13:33"]
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 13:27"]
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 13:25"]
2,6 kilometriä.
hei ap, meillä on täällä stadissa ilona HSL:n reittiopas. Siitä voi hakea julkiset kulkuneuvot, mutta myös pyöräilyreitin ja kävelyreitin.
Tässä on nyt sulle haettuna se kävelyreitti, toivottavasti linkki toimii.
[/quote]
Kiitos, oletpa ystävällinen ihminen.
[/quote]
Stadilaiset on ystävällisiä...erikseen on sitten junantuomat, jotka luulee olevansa stadilaisia.
[/quote]
Tuo nyt on vain urbaanilegenda. Olen muuttanut Helsinkiin n. 30 vuotta sitten. Tunnen paljasjalkaisia ja muualta tulleita. Ystävällisyys ei jakaudu tuon jakolinjan mukaan vaan riippuu ihan muista tekijöistä. Ja oikeastaan täytyy todeta, että taitavat ne paljasjälkaiset hävitä tämän ystävällisyyskisan tässä minun otoksessani.
Kävele Baanaa pitkin niin vältät useimmissa risteyksissä seisoskelun.