Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä ehkäisyä käytätte?

Vierailija
07.07.2015 |

Olen jo monta vuotta syönyt pillereitä ja haluaisin lopettaa. Niistä ei sinänsä ole mitään haittaa ollut, mutta haluaisin tietää että millainen olen ilman sitä hormoniannosta. Vaihtelisiko mielialat jatkuvasti ilman pillereitä yms...

mutta kun en sitten halua tilalle mitään hormonaalista ehkäisyä, kondomiin en pysty luottamaan ja kuparikierukka ei ilmeisesti sovi kun on runsaat ja kivuliaat kuukautiset. Niin mitäs sitten?

periaatteessa kondomi olisi muuten ihan ok, koska mahdollinen vauva ei olisi maailmanloppu vaikkakaan ei juuri nyt suunnitelmissa, mutta mites sitten vauvan syntymän jälkeen? Sitten en ainakaan pystyisi luottamaan kondomiin ja toinen vauva olisi kyllä ihan liikaa:D

mites muut? Onko kaikilla hormonaalinen ehkäisy käytössä? Onko vaan pakko tyytyä pumppaamaan itsensä täyteen hormoneja?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelle tehty vasektomia. Ennen sitä mulla oli kuparikierukka. Hormonit viimeks käytössä teininä. En halua mitään lääkkeitä jos ei pakko.

Vierailija
2/14 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme naimisissa, eli seksiä ei ole. Toimii hyvin ehkäisynä.

Vierailija
4/14 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 13:46"]

Olemme naimisissa, eli seksiä ei ole. Toimii hyvin ehkäisynä.

[/quote]

Jep, näin meilläkin. Avioliitto toimii todella hyvänä ehkäisynä.

N30

Vierailija
5/14 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kondomit, ikinä en ole hormonaalista edes kokeillut.

Vierailija
6/14 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt ajoittain nuorempana yhdistelmäpillereitä ja minipillereitä, lopulta en mitään ja kuopuksen jälkeen minulle tehty sterilisaatio. Nyt ei tarvitse huolehtia ko. asiasta ollenkaan.

Vierailija
7/14 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelle on tehty vasektomia. Mulle ei sovi hormonit.

Vierailija
8/14 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskeytetty yhdyntä. TIEDÄN ettei ole varsinainen ehkäisy, mutta meillä toiminut jo 3 vuotta.

Jos keskeytetty ei olisi mahdollinen, niin sitten mentäisiin kortsulla.

Onneksi miehille on tulossa ehkäisymenetelmä muutaman vuoden päästä.

Vierailija
9/14 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pillerit

Vierailija
10/14 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sterilointi mulle noin puolitoista vuotta sitten, olisi pitänyt teetättää se jo heti kolmannen lapsen jälkeen. Sitä ennen vuosia pillereitä, renkaita ja laastarikin kokeilin.

Vierailija
11/14 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

PCOS

Vierailija
12/14 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 lasta, miehelle tehtiin vasektomia. Sitä ennen keskeytetty yhdyntä+ kierron seuraaminen. Hyvin toimi!

Vierailija
13/14 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinkkuutta.

Vierailija
14/14 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuvaring ehkäisyrengas. Toiminut hyvin, ennen sitä e-pillerit. Kahdesti olen lopettanut renkaan käytön, kun on ollut raskaus toiveena ja empä ole huomannut voinnissa mitään eroa, oli rengas tai ei. Tosin olen niitä ihmisiä, että en ole raivona menkkojen aikaan tai raskauskaan ei saanut aikaan mitään kauheita tunnekuohuja. Ainut kerta kun olen saanut järkyttävän itkupiikin on kun maito nousi kolme päivää sektion jälkeen.