Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hitto mikä "loma", ei hetkeäkään aikaa olla.

Vierailija
07.07.2015 |

Minulla on neljän viikon kesäloma ja koko perhe olemme samaan aikaan lomalla. Joo, ei ole hyvä jäädä kotiin neljän seinän sisään siivoamaan ja katsomaan likaisia nurkkia, vaan lomalla kannattaa tehdäkin jotakin.

Noh, loma on nyt puolessa välissä. Ja hetkeäkään en ole levännyt, hetkeäkään ei ole ollut omaa aikaa. Ei siis yhtään! Nyt alkaa ketuttaa ja pahasti. Mä vain suoriudun asioista, hoidan ja teen, pakkaan ja puran, pesen ja pyykkään, pakkaan ja huolehdin kaikesta. Lomaa on vietetty lasten ehdoilla eli heille mieluisia lomapaikkoja.

Kaiken liikenevän ajan nuo pennut tappelee, huutaa, hakkaa toisiaan. Tänään mulla olisi hetki aikaa hoitaa pihaa, taimia ym. joita en ole koko kesänä ehtinyt edes katsomaan. Vaan ei. Meillä on molempien puolien isovanhemmat hiljattain käyneet kuoleman porteilla, siis todella vakavasti sairaita, joten nyt on sitten vaatimuksia heidän puoleltaan. KOSKA he tekevät kuolemaa, on meidän vietettävä aikaa heidän kanssaan. Joo, ymmärrän. Me vietämme heidän kanssa aikaa keskimääräistä lapseperhettä enemmän. Näemme siis viikottain ja puhumme puhelimessa päivittäin. Siis molempien isovanhempien kanssa, neljän ihmisen kanssa jos rautalangasta väännetään.

Mutta nyt pitää sitten viettää toisten kanssa päivätolkulla aikaa heidän mökillään (kärsin siellä joka sekunnista) ja toisten kanssa lähteä kahdelle eri päiväreissulle. Joo, ihanaa että on isovanhemmat. Ihanaa että heidän kanssaan saa viettää aikaa. Mutta.... mä tarvitsen oikeasti hetken omaa aikaa, hetken lepoa. Arkielämässä mulla ei ole omaa aikaa, ei koskaan. Ei minuuttiakaan. Tai on, työmatkat, 20 min. suuntaansa.

Noh, nyt sitten vielä toinen auto hajosi, sitä pitää lähteä korjauttamaan, koira on sairaana, se pitää viedä lääkäriin, kaikkea tosi kivaa. Ja loppuloma on jo täyteen buukattu. Ja jos joku huomaa että olen lomalla, esim. FB:stä, tulee jatkuvia vaatimuksia että nyt pitää nähdä ja he tulevat kylään ja tulkaa meille kylään jne jne. Ei, en jaksa. Antakaa mulle edes tunnin rauha tänä kesänä. Kiitos.

Tänä aamuna olen noussut aikaisin, tehnyt ruuat, pessyt kaksi koneellista pyykkiä, viikannut sata kiloa pyykkiä, raivannut keittiön, ihan perussettiä. Missä loma?

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaa valitusta! Sano perheelle että nyt on mun lomapäivä ja teen just mitä mua huvittaa. Ne mummot ei just nyt oo kuolemassa jos mökkeilevät ja reissaavat kerran. Pientä itsekkyyttä nyt peliin Huvä nainen!!

Vierailija
22/53 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana makoilla terassilla ja katsoa lasta laittamassa pyykkejä narulle ja mies auttaa. Isompi lapsi tekee salaattia keittiössä ja kohta koko kööri grillaa. Ihana, kun on perhe jolle ei ole mahdollisestu ilmaista hotellitason ylläpitoa vaan jokainen osallistuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämän ruuhkavuodet? Ymmärrän ärsytyksesi,vihaan välillä sitä että itse pitää kaikki organisoida ja miettiä kivoja lomajuttuja lapsille jne. Vaikka haluaisi vain itse olla päivän tekemättä mitään. Lomareissut on harvoin itselle lomaa vaan suunnittelua ja aikataulutusta. Mut silti haluan että lapsille jää kivoja muistoja lapsuudesta ja yleensä on kuitenkin ihan suht kivaa ja saa hyvän mielen lasten ilosta.
mun omat vanhemmat ovat kuolleet ja vaikka se olikin aikoinaan ihan hirveetä niin nyt olen monesti huokaissut kun ei ole heistä mitään stressiä tässä vaiheessa elämää.todennäköisesti olisi sillä olisivat 70-80 välillä molemmat.appivanhemmat suht hyväkuntoisia vielä mut kohta voi tilanne olla toinen ja varmasti ovat meiltä palveluksia vailla vaikka meidän auttaminen on ollut aika vähäistä.
Tsemppiä sulle.yritä nyt yksi päivä saada kokonaan vain itsellesi ja teet mistä eniten tykkäät.

Vierailija
24/53 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppuloma täyteen buukattu? Mitä kaikkea?

kannattaako esim. siellä FB:ssa olla, jos siitä tulee vain lisästressiä?

Karsi elämäsi yksinkertaisemmaksi, enemmän kotonaolemista lasten kanssa :)

Vierailija
25/53 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä miten tätä saisi purettua. Kuten sanoin, alkuloma ollaan reissattu ja menty lapsien mukavuus edellä. Nyt sitten isovanhemmat soittavat päivittäin ja vaativat kukin omiaan. Ja kyllä minä heitä ymmärrän. Vaan kun ei jaksaisi. Nyt mulla on lähtö tunnin päästä toisten vaatimalle päiväreissulle. Huomenna lapsen harrastus vie (taas) koko päivän, torstaina taas lähtö isovanhempien päiväreissulle ja perjantaina lähtö toisten isovanhempien mökille herra ties moneksiko päiväksi. Lapset rakastavat olla siellä, joten siedän asian. Mutta itse kärsin niin suunnattomasti. Mieluummin olisin töissä kuin siellä.

Vierailija
26/53 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mieti siltä kannalta että ensi kesänä ehkä ei niitä isovanhempia enää ole sun riesana. Oikeasti kärsit siitä? Huhhuh.

Vierailija
27/53 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksi sä menet moneksi päiväksi mökille? Ihan omia valintoja.

Vierailija
28/53 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 11:02"]En tiedä miten tätä saisi purettua. Kuten sanoin, alkuloma ollaan reissattu ja menty lapsien mukavuus edellä. Nyt sitten isovanhemmat soittavat päivittäin ja vaativat kukin omiaan. Ja kyllä minä heitä ymmärrän. Vaan kun ei jaksaisi. Nyt mulla on lähtö tunnin päästä toisten vaatimalle päiväreissulle. Huomenna lapsen harrastus vie (taas) koko päivän, torstaina taas lähtö isovanhempien päiväreissulle ja perjantaina lähtö toisten isovanhempien mökille herra ties moneksiko päiväksi. Lapset rakastavat olla siellä, joten siedän asian. Mutta itse kärsin niin suunnattomasti. Mieluummin olisin töissä kuin siellä.

[/quote]
Niin kuin jo sanottu, omia valintojasi. Älä kitise. Kaikkiin noihin löytyy ratkaisu, jos vain haluaa, mutta marttyyrina on kiva olla. Eiks? Minä en ala valmiita neuvoja antamaan miten pystyisit lomaasi rennosti viettämään, se sun pitää aikuisena itse hoksata. Mut hei, kivaa lomanjatkoa. :) (mä taidan nyt mennä takas nukkumaan, kun ei ole muiden määräämää ohjelmaa tiedossa...)

Vierailija
29/53 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jää päivä reissulta pois? Lapset tulevat muistamaan äidin joka siivosi ja pyykkäsi.

Älkää muutkaan tehkö liian tiukkoja aikatauluja lomalla. Lounaaksi voi syödä valmis lihapullia ja banaania suoraan kaupasta ostettuna lomalla.

Pysähtykää tutustumaan lapsiinne älkääkä suorittako

Vierailija
30/53 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 11:02"]

En tiedä miten tätä saisi purettua. Kuten sanoin, alkuloma ollaan reissattu ja menty lapsien mukavuus edellä. Nyt sitten isovanhemmat soittavat päivittäin ja vaativat kukin omiaan. Ja kyllä minä heitä ymmärrän. Vaan kun ei jaksaisi. Nyt mulla on lähtö tunnin päästä toisten vaatimalle päiväreissulle. Huomenna lapsen harrastus vie (taas) koko päivän, torstaina taas lähtö isovanhempien päiväreissulle ja perjantaina lähtö toisten isovanhempien mökille herra ties moneksiko päiväksi. Lapset rakastavat olla siellä, joten siedän asian. Mutta itse kärsin niin suunnattomasti. Mieluummin olisin töissä kuin siellä.

[/quote]

No just joo. Oikeasti todella lapsellista kitinää. 

Vierailija
31/53 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaa heti vaikka risteily jonne lähdet yksin tai kaverin kanssa.

Vierailija
32/53 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa äitiyteen. Mitä odotit? Lapset kirmaa niityllä nauraen kukkaseppeleet päässä ja sinä keinut pihakeinussa uudessa kesämekossa. Tuo on kuule aivan normaali lapseperheen lomanvietto.

Vierailija
33/53 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin itse ennen ihan samanlainen suorittaja. Se loppui kuin seinään kun sairastuin vakavasti ja jouduin sairaala hoitoon. Ja kas mies ja lapset selvisivät hengissä. Saivat laitettua ruokaa, käytyä kaupassa ja pestyä  pyykkiä. Olin vain tehnyt itsestäni liika tärkeän suorittajan ja ilman MINUN siivoamista "hukkuisimme paskaan" ilman ruoan laittanu "kuolisimme nälkään" pyh, sanon minä! Koko perhe käytti hyväksi, pääsivät itse helpolla. Nykyään jos en jaksa/ei huvita siivota en sitä tee. Samoin ruoan laiton ja pyykin pesun kanssa. 

Vierailija
34/53 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhuhh! Onneksi meillä on vaan yksi lapsi. Ei turhia kinasteluja ja valitteluja sisarusten kesken. Kesälomareissu meni hyvin ja nyt ollaan kotona ottamassa loppuloma rennosti.

Pari koneellista pesty lomapyykkejä ja thats it. Mies lapsen kanssa kiertelemässä jossain rautakaupoissa ja mä saan oman ihanan rauhallisen aamuhetken kahvikupposen kanssa.

Eikä oo muuten eka kerta ku oon huomannu, että tehtiin oikea valinta kun jätettiin lapsiluku vain tähän yhteen. Elämä on niin helppoa! ♥

Vierailija
35/53 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 11:06"]No mieti siltä kannalta että ensi kesänä ehkä ei niitä isovanhempia enää ole sun riesana. Oikeasti kärsit siitä? Huhhuh.
[/quote]
tuo on just tuota syyllistämistä.mitä jos ne on elossa vielä 10 vuodenkin kuluttua? Jos on parhaansa tehnyt niin ei tarvitse ajatella tuolla lailla.monet vanhukset ovat tosi kovia vaatimaan juuri tuolla verukkeella että jos minä pian kuolen niin.. kyllä se oma elämäkin pitää elää eikä olla jatkuvassa valmiudessa kaiken varalta.
ja jos tosiaan pystuvät reissata ja mökkeillä niin tuskinpa kovin sairaita ovat.

Vierailija
36/53 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 11:13"]Tervetuloa äitiyteen. Mitä odotit? Lapset kirmaa niityllä nauraen kukkaseppeleet päässä ja sinä keinut pihakeinussa uudessa kesämekossa. Tuo on kuule aivan normaali lapseperheen lomanvietto.
[/quote]
Kenen lapsiperheessä on ja kenen ei. Jotkut osaa ottaa rennostikin, eikä aikatauluta lomaa täyteen turhia menoja. Kannattaisi kokeilla joskus.

Vierailija
37/53 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei viddu nainen, mä olen totaali yh, ja silti onnistun järjestämään itselleni myös omaa aikaa. Sulla sentään mies siinä samaa aikaa lomalla. No, kauhalla ei voi vaatia...

Vierailija
38/53 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta lasta sulla on ap ja minkä ikäisiä?

Vierailija
39/53 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 11:17"]

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 11:06"]No mieti siltä kannalta että ensi kesänä ehkä ei niitä isovanhempia enää ole sun riesana. Oikeasti kärsit siitä? Huhhuh. [/quote] tuo on just tuota syyllistämistä.mitä jos ne on elossa vielä 10 vuodenkin kuluttua? Jos on parhaansa tehnyt niin ei tarvitse ajatella tuolla lailla.monet vanhukset ovat tosi kovia vaatimaan juuri tuolla verukkeella että jos minä pian kuolen niin.. kyllä se oma elämäkin pitää elää eikä olla jatkuvassa valmiudessa kaiken varalta. ja jos tosiaan pystuvät reissata ja mökkeillä niin tuskinpa kovin sairaita ovat.

[/quote]

No jos molemmat ovat vakavasti sairaita, käyneet lähellä kuolemaa niin on kai siinä syytä ajatella etteivät ehkä kauaa ole. 

Minusta on surullista miten vähän sukua nykyään arvostetaan ja pidetään ihan taakkanakin jos halutaan viettää aikaa. 

Toki, oma elämä pitää elää mutta onko tosiaan liikaa vaadittu 2 päiväreissua mummoloihin lomallaan?

Vierailija
40/53 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat olla vali vali tyyppiä.