Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Entiset säädöt vaivaavat mieltä

Vierailija
07.07.2015 |

Elämä ei kai aina mene niin kuin haluaisi, mutta minun on vaikea antaa itselleni menneisyyden virheet anteeksi. Olen nuorehko nainen ihanassa suhteessa upean miehen kanssa, mutta aina ei ole ollut niin. Nuorempana olen "säätänyt" omasta mielestäni aivan liikaa. On ollut yhden illan juttuja, päällekkäisiä tapailuja, teinikihlat, sitoutumiskammoa, eroja ja yhteen palaamisia ja kaikenlaista aivan typerää. Jonkinlainen käänne tapahtui 24-vuotiaana nykyisen mieheni tavattuani. Silloin ensimmäistä kertaa nuo aiemmat typeryydet alkoivat hävettää.

Olen aina yrittänyt toimia oikein, mutta juuri tietyllä hetkellä ei aina tiedä, mitä kokemuksia kannattaa hankkia ja mikä alkaa kaduttaa. Nykyiselle miehelleni olen ensimmäinen "kunnollinen" naisystävä. Vaikka suhteemme on hyvä ja rakkautta täynnä, harmittaa menneisyyteni hirveästi. Mieheni on rauhallisena odottanut sopivaa naista, tapaillut kiireettä muutamia ennen minuakin, mutta minä olen säätänyt ja valinnut vääränlaisia miehiä ja hyppinyt sänkyyn liian nopeasti. Nykyistä miestäni en aluksi ottanut tosissani, kun olin muuttunut niin kyyniseksi ja kuvittelin, että kaikki suhteethan loppuvat mukavan alun jälkeen tavalla tai toisella.

Tunnen itseni jollain lailla arvottomaksi nykyään, ja kärsin huonosta itsetunnosta. Olen tehnyt hurjasti vääriä valintoja rakkauselämässä, ja on vaikea kääntää katse tulevaisuuteen.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 11:14"]

Hyvä! Vanhojen sekoilujen pitääkin hävettää. Sitä kutsutaan myös elämänkokemukseksi. Sen myötä on mahdollisuus kasvaa henkisesti.

[/quote]

Mulla ainakin kävi niin, että elämänkokemuksen kasvaessa ja muutenkin oikeasti aikuistuessa en enää pysty hyväksymään itseäni enkä menneisyyttäni mitenkään päin. Se kaikki tuntuu niin vieraalta, ihan kuin sen kaiken säätämisen takana olisi joku toinen ja minulle täysin vieras ihminen. Mä en pysty käsittämään kuinka mä olen voinut käyttäytyä niin kun en ole oikeasti yhtään niin vapaamielinen. Päinvastoin, ja vakavaa parisuhdetta olen aina hakenutkin, ei nuo yhden yön jutut mistään panetuksesta ole johtunut vaan humalasta.

Vierailija
2/27 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 11:08"]

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 10:45"]

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 10:44"]

Nuo "nuoruuden kokeilut" aikaansaavat sen, että miehet etsivät useimmiten - tai ainakin pyrkivät - itseään nuoremman naisen seuraan, koska hänellä on silloin todennäköisemmin vähemmän aikaisempia seksikumppaneita. Naisilla on yleinen harhaluulo, että miehet valitsisivat nuoren naisen ulkonäön takia. Tämä ei yleensä pidä paikkaansa. Luonnollisesti joitakin viehättää nuoren ulkonäkö, mutta tämä on usein sivuseikka, jos persoona (ja siis myös henkilön historia, mistä ihminen osaltaan muovautuu) on kunnossa ja sopiva.

[/quote]

Pääasiassa se syy on, että miehen itsetunto ei kestä kokenutta naista.

[/quote]

ei se tee naisesta kokenutta jos se nussii yhdenyön kännipanoja siellä täällä. Parisuhteessa rauhallisesti oleva nainen on samassa ajassa pannut todnäk 1000-kertaa enemmän.

[/quote]

Nimenomaan. Se ei tee naisesta kokenutta eikä taitavaa että on kertakokemusta erikokoisista ja näköisistä kikkeleistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Menneisyydessä on se hyvä puoli, että jos sitä ei kanna mukanaan, se on poissa." - Nemi

Vierailija
4/27 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun miestäsi ei haittaa, niin miksi sinua haittaa? Jostain syystä olet nuorena tarvinnut miesten hyväksyntää ja huomiota. Sun mies olisi saanut kaltaisensa naisen, jos olisi halunnut. Ilmeisesti sinä olet kaunis tai sopivan luonteinen, joten miestä ei hetkauta menneisyytesi.

Vierailija
5/27 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 11:20"]

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 11:08"]

Nuo "nuoruuden kokeilut" aikaansaavat sen, että miehet etsivät useimmiten - tai ainakin pyrkivät - itseään nuoremman naisen seuraan, koska hänellä on silloin todennäköisemmin vähemmän aikaisempia seksikumppaneita. Naisilla on yleinen harhaluulo, että miehet valitsisivat nuoren naisen ulkonäön takia. Tämä ei yleensä pidä paikkaansa. Luonnollisesti joitakin viehättää nuoren ulkonäkö, mutta tämä on usein sivuseikka, jos persoona (ja siis myös henkilön historia, mistä ihminen osaltaan muovautuu) on kunnossa ja sopiva.

[/quote]

[/quote]

ei se tee naisesta kokenutta jos se nussii yhdenyön kännipanoja siellä täällä. Parisuhteessa rauhallisesti oleva nainen on samassa ajassa pannut todnäk 1000-kertaa enemmän.

[/quote]

Tekeehän. Jos mä en naisena olisi joutunut tyytymään yhden illan juttuihin olisin vieläkin täysin kokematon.

Eivät kaikki naiset saa vakisuhdetta vaikka sitä oikeasti etsisivät.

[/quote]

Etkö ole ikinä kuullut runkkaamisesta? Vaikka te naiset saatte seksiä vain kysymällä lähes keneltä tahansa lähes koska tahansa ja saatte siitä halutessanne vaikka rahaa, niin miksi ei voi runkata? Miksi pitää maata kymmenien - jopa satojen miesten kanssa? Onko ne kullit niin erilaisia?

Hyi vittu te olette oksettavia. Jakakaa sitä tavaraanne sitten ja ihmetelkää, kun ei kunnon miehiä kiinnosta. Kyllä niitä pelimiehiä riittää teitä polkemaan.

Vierailija
6/27 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 16:12"]

Etkö ole ikinä kuullut runkkaamisesta? Vaikka te naiset saatte seksiä vain kysymällä lähes keneltä tahansa lähes koska tahansa ja saatte siitä halutessanne vaikka rahaa, niin miksi ei voi runkata? Miksi pitää maata kymmenien - jopa satojen miesten kanssa? Onko ne kullit niin erilaisia?

Hyi vittu te olette oksettavia. Jakakaa sitä tavaraanne sitten ja ihmetelkää, kun ei kunnon miehiä kiinnosta. Kyllä niitä pelimiehiä riittää teitä polkemaan.

[/quote]

Lutkana on mahtavaa :) Ainoa asia tässä elämässä, jota en kadu.

Parisuhdetta en saanut edes neitsyenä, koska miehet säikähtivät kokemattomuutta. Muutuin sitten lutkaksi, niiden tavara teille kelpaa.

Vierailija
7/27 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ap olin joskus samassa tilanteessa, käsittelin todella kauan asioita päässäni ennen kuin hyväksyin itseni. Mun tarina siis on sellainen, että olin peruskoulussa seinäruusu, kukaan poika ei tykännyt musta eikä oikein kavereitakaan ollut, ja se otti mun itsetunnolle pahasti. 16-vuotiaana sitten tapasin ekan kerran pojan, joka halusi olla mun kanssa, hän oli mun eka kaikessa, kunnes kuukauden päästä jätti mut. Siitä se sitten lähti, jäin aivan koukkuun poikien ja miesten huomiolle, ja huomasin miellyttäväni miehiä helpommin kun menin heidän kanssaan sänkyyn, vielä kun paras kaveri oli samanlainen, oli meillä meno kuin missäkin, ulkomaita myöten käytiin miehiä jahtaamassa niinsanotusti. Sänkykumppaneita oli useita kymmeniä, kunnes 20-vuotiaana ihan oikeasti rakastuin. Rauhotuin täysin, mutta menneisyys painoi mieltäni. Kyllä se ajan kanssa helpotti, mieti mitkä olivat syyt käytöksellesi. Mua lapsuudessa ei oltu koskaan kehuttu, kun miehet tekivät niin meni mulla pää ihan pyörälle. Lähes aina syy löytyy lapsuudesta/nuoruudesta tuollaiselle käytökselle.

Vierailija
8/27 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vastaavia juttuja menneisyydessä, mutta ne eivät vaivaa. Nuorena olin hölmö mutta nykyään olen muuttunut. Mitä sitä enää vaivaamaan päätään vanhoilla jutuilla. Olen nyt viitisen vuotta elänyt täysin hurjastelematta joten muutos on selvästi pysyvää ja olen tyytyväinen nykyiseen rauhalliseen elämään.

Vierailija
9/27 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menneet on menneitä enkä minä puolisolleni kaikkea ole kertonut. Mitä hänen pitäisi tietää entisistä miehistäni. Ei hänkään ole naisistaan kertonut eikä minua edes kiinnosta tietää. Yhteinen tulevaisuus on ainoa mikä merkkaa.

Vierailija
10/27 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 16:20"]Mä ap olin joskus samassa tilanteessa, käsittelin todella kauan asioita päässäni ennen kuin hyväksyin itseni. Mun tarina siis on sellainen, että olin peruskoulussa seinäruusu, kukaan poika ei tykännyt musta eikä oikein kavereitakaan ollut, ja se otti mun itsetunnolle pahasti. 16-vuotiaana sitten tapasin ekan kerran pojan, joka halusi olla mun kanssa, hän oli mun eka kaikessa, kunnes kuukauden päästä jätti mut. Siitä se sitten lähti, jäin aivan koukkuun poikien ja miesten huomiolle, ja huomasin miellyttäväni miehiä helpommin kun menin heidän kanssaan sänkyyn, vielä kun paras kaveri oli samanlainen, oli meillä meno kuin missäkin, ulkomaita myöten käytiin miehiä jahtaamassa niinsanotusti. Sänkykumppaneita oli useita kymmeniä, kunnes 20-vuotiaana ihan oikeasti rakastuin. Rauhotuin täysin, mutta menneisyys painoi mieltäni. Kyllä se ajan kanssa helpotti, mieti mitkä olivat syyt käytöksellesi. Mua lapsuudessa ei oltu koskaan kehuttu, kun miehet tekivät niin meni mulla pää ihan pyörälle. Lähes aina syy löytyy lapsuudesta/nuoruudesta tuollaiselle käytökselle.
[/quote]
Hyi vittu, säälittää miehesi :'(

Vierailija
11/27 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittiko tuo ennen vain jälkeen kun tapasit nykyisen miehesi?

Monet epävarmat ihmiset yrittävät muuttua kumppaninsa kaltaisiksi, koska eivät itse tiedä mitä ovat eivätkä välitäkään ottaa selvää. Mielipiteet, maku, moraalikäsitykset, jopa uskonto, vaihdetaan ja muokataan samoiksi kuin kumppanilla.

Vierailija
12/27 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuollainen menneisyys määrittele sinua, vain sen verran minkä vallan itse sille annat.

Vierailija
13/27 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö miehesi aiemmista sekoiluistasi?

Olisiko sinun hyvä käydä puhumassa jonkun seksuaaliterapeutin tai parisuhdeterapeutin kanssa tuo asia läpi? Niin voisit antaa itsellesi anteeksi ja ymmärtää, miksi toimit silloin niin.

Virheitä tapahtuu ja joillain ihmisillä nuoruuden hormonimyrsky sekoittaa pään perusteellisemmin kuin joillain toisilla. Myös turvattomuuden tunne kotitaustasta johtuen voi johtaa siihen että nuori ihminen käy läpi vaiheen jossa 'leikkii' vastakkaisen sukupuolen edustajilla. 

Vierailija
14/27 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 10:34"]

Elämä ei kai aina mene niin kuin haluaisi, mutta minun on vaikea antaa itselleni menneisyyden virheet anteeksi. Olen nuorehko nainen ihanassa suhteessa upean miehen kanssa, mutta aina ei ole ollut niin. Nuorempana olen "säätänyt" omasta mielestäni aivan liikaa. On ollut yhden illan juttuja, päällekkäisiä tapailuja, teinikihlat, sitoutumiskammoa, eroja ja yhteen palaamisia ja kaikenlaista aivan typerää. Jonkinlainen käänne tapahtui 24-vuotiaana nykyisen mieheni tavattuani. Silloin ensimmäistä kertaa nuo aiemmat typeryydet alkoivat hävettää.

Olen aina yrittänyt toimia oikein, mutta juuri tietyllä hetkellä ei aina tiedä, mitä kokemuksia kannattaa hankkia ja mikä alkaa kaduttaa. Nykyiselle miehelleni olen ensimmäinen "kunnollinen" naisystävä. Vaikka suhteemme on hyvä ja rakkautta täynnä, harmittaa menneisyyteni hirveästi. Mieheni on rauhallisena odottanut sopivaa naista, tapaillut kiireettä muutamia ennen minuakin, mutta minä olen säätänyt ja valinnut vääränlaisia miehiä ja hyppinyt sänkyyn liian nopeasti. Nykyistä miestäni en aluksi ottanut tosissani, kun olin muuttunut niin kyyniseksi ja kuvittelin, että kaikki suhteethan loppuvat mukavan alun jälkeen tavalla tai toisella.

Tunnen itseni jollain lailla arvottomaksi nykyään, ja kärsin huonosta itsetunnosta. Olen tehnyt hurjasti vääriä valintoja rakkauselämässä, ja on vaikea kääntää katse tulevaisuuteen.

[/quote]

Vierailija
15/27 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 10:39"]

Olisiko sinun hyvä käydä puhumassa jonkun seksuaaliterapeutin tai parisuhdeterapeutin kanssa tuo asia läpi? Niin voisit antaa itsellesi anteeksi ja ymmärtää, miksi toimit silloin niin.

Virheitä tapahtuu ja joillain ihmisillä nuoruuden hormonimyrsky sekoittaa pään perusteellisemmin kuin joillain toisilla. Myös turvattomuuden tunne kotitaustasta johtuen voi johtaa siihen että nuori ihminen käy läpi vaiheen jossa 'leikkii' vastakkaisen sukupuolen edustajilla. 

[/quote]

Mies tietää ja hyväksyy, mutta olen melko varma, että ei tuo tieto häntä miellytä. Tieto lisää tuskaa, mutta haluan myös olla rehellinen siitä millainen olen ja millainen olen aiemmin ollut. On varmasti mahdollista että hylätyksi tulemisen tunne nuoruudesta on vaikuttanut siihen, etten ole osannut olla tyynin mielin yksin, vaan aina on pitänyt säätää jonkun kanssa.

ap

Vierailija
16/27 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Vierailija
17/27 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

En ainakaan henkilökohtaisesti koe mitään mielenkiintoa naista kohtaan, joka voisi olla kenen muun tahansa - ja on niin ollutkin. Hyvin nirso, minut tietoisesti valinnut korkeat kriteerit omaava - kuten itsekin olen - on täydellinen.

Kuinka ihmeessä ihmiset voisivat olla kuin luotuja toisilleen, jos lähes kuka tahansa kelpaa sänkyyn? Eihän seksissäkään ole silloin mitään taikaa, jos se on vain fyysinen tarve, jonka kuka tahansa kelpaa tyydyttämään.

Vierailija
18/27 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Mies tietää ja hyväksyy, mutta olen melko varma, että ei tuo tieto häntä miellytä. Tieto lisää tuskaa, mutta haluan myös olla rehellinen siitä millainen olen ja millainen olen aiemmin ollut. On varmasti mahdollista että hylätyksi tulemisen tunne nuoruudesta on vaikuttanut siihen, etten ole osannut olla tyynin mielin yksin, vaan aina on pitänyt säätää jonkun kanssa.

ap

[/quote]

Loukkasitko ihmisiä ja jäikö asioita silloin selvittämättä? Sellainen voi jäädä painamaan.

Vierailija
19/27 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 10:48"]

[/quote]

[/quote]

En ainakaan henkilökohtaisesti koe mitään mielenkiintoa naista kohtaan, joka voisi olla kenen muun tahansa - ja on niin ollutkin. Hyvin nirso, minut tietoisesti valinnut korkeat kriteerit omaava - kuten itsekin olen - on täydellinen.

Kuinka ihmeessä ihmiset voisivat olla kuin luotuja toisilleen, jos lähes kuka tahansa kelpaa sänkyyn? Eihän seksissäkään ole silloin mitään taikaa, jos se on vain fyysinen tarve, jonka kuka tahansa kelpaa tyydyttämään.

[/quote]

Sellaista taikaa ei ole olemassa. Seksuaalisen kanssakäymisen ihanuus ei ole aina partnerin tuttuudessa eikä siinä, että ihmisten välillä on aitoa rakkautta. Seksi voi olla jopa surkeaa oman rakastetun kanssa ja taivaallista tuntemattoman kanssa. Ihmiset jotka ovat kuin luotuja toisilleen biologisesti eivät välttämättä tule juttuun keskenään henkisellä tasolla, mutta aito välittäminen ja hyväksyminen parisuhteessa auttaa parantamaan seksielämääkin :).

Ihmiset muuttuvat vuosien myötä ja kypsyvät eri tahtiin, ja aiemmat elämänkokemukset vaikuttavat paljon siihen, miten joku toimii ihmissuhteissa. Elämä koostuu vaiheista, ja joskus on vaikea myöhemmin ymmärtää miksi teki tiettyjä asioita ja ratkaisuja aiemmassa vaiheessa. Älykkyyttä on se, että ottaa niistä opikseen eikä jumitu toistamaan virheitään.

Kypsä ihminen jonka itsetunto on kunnossa ei ole vaativa eikä mustasukkainen kumppaninsa menneisyyden takia. 

Vierailija
20/27 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 10:49"]

[/quote]

ap

[/quote]

Loukkasitko ihmisiä ja jäikö asioita silloin selvittämättä? Sellainen voi jäädä painamaan.

[/quote]

En usko että siitä on kyse. Seksisuhteissa ei mitään tunteita olekaan, ja parisuhteissa (tai niiden yritelmissä) olen typerässä nuoruudessanikin osannut olla toista osapuolta kohtaan mahdollisimman reilu. Minua on kyllä kohdeltu huonosti, ja olen kohdellut myös itseäni huonosti. Oman mieheni kannalta tunnen syyllisyyttä, kun hän joutuu hyväksymään menneisyyteni ja sen, että uskoin aluksi hänenkin olevan vain ohimenevä ihastus.

ap