Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Entiset säädöt vaivaavat mieltä

Vierailija
07.07.2015 |

Elämä ei kai aina mene niin kuin haluaisi, mutta minun on vaikea antaa itselleni menneisyyden virheet anteeksi. Olen nuorehko nainen ihanassa suhteessa upean miehen kanssa, mutta aina ei ole ollut niin. Nuorempana olen "säätänyt" omasta mielestäni aivan liikaa. On ollut yhden illan juttuja, päällekkäisiä tapailuja, teinikihlat, sitoutumiskammoa, eroja ja yhteen palaamisia ja kaikenlaista aivan typerää. Jonkinlainen käänne tapahtui 24-vuotiaana nykyisen mieheni tavattuani. Silloin ensimmäistä kertaa nuo aiemmat typeryydet alkoivat hävettää.

Olen aina yrittänyt toimia oikein, mutta juuri tietyllä hetkellä ei aina tiedä, mitä kokemuksia kannattaa hankkia ja mikä alkaa kaduttaa. Nykyiselle miehelleni olen ensimmäinen "kunnollinen" naisystävä. Vaikka suhteemme on hyvä ja rakkautta täynnä, harmittaa menneisyyteni hirveästi. Mieheni on rauhallisena odottanut sopivaa naista, tapaillut kiireettä muutamia ennen minuakin, mutta minä olen säätänyt ja valinnut vääränlaisia miehiä ja hyppinyt sänkyyn liian nopeasti. Nykyistä miestäni en aluksi ottanut tosissani, kun olin muuttunut niin kyyniseksi ja kuvittelin, että kaikki suhteethan loppuvat mukavan alun jälkeen tavalla tai toisella.

Tunnen itseni jollain lailla arvottomaksi nykyään, ja kärsin huonosta itsetunnosta. Olen tehnyt hurjasti vääriä valintoja rakkauselämässä, ja on vaikea kääntää katse tulevaisuuteen.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen ns teinihuoraaminen lähtee yleensä olemattomasta itsetunnosta, joten arvottomuuden tunteesi vaan jatkuu, ei se ole alkanut tuosta sekoilusta. Oletko ollut isätön tai jäänyt lapsena rakkautta vaille?

Vierailija
22/27 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 10:45"]

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 10:44"]

Nuo "nuoruuden kokeilut" aikaansaavat sen, että miehet etsivät useimmiten - tai ainakin pyrkivät - itseään nuoremman naisen seuraan, koska hänellä on silloin todennäköisemmin vähemmän aikaisempia seksikumppaneita. Naisilla on yleinen harhaluulo, että miehet valitsisivat nuoren naisen ulkonäön takia. Tämä ei yleensä pidä paikkaansa. Luonnollisesti joitakin viehättää nuoren ulkonäkö, mutta tämä on usein sivuseikka, jos persoona (ja siis myös henkilön historia, mistä ihminen osaltaan muovautuu) on kunnossa ja sopiva.

[/quote]

Pääasiassa se syy on, että miehen itsetunto ei kestä kokenutta naista.

[/quote]

ei se tee naisesta kokenutta jos se nussii yhdenyön kännipanoja siellä täällä. Parisuhteessa rauhallisesti oleva nainen on samassa ajassa pannut todnäk 1000-kertaa enemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo "nuoruuden kokeilut" aikaansaavat sen, että miehet etsivät useimmiten - tai ainakin pyrkivät - itseään nuoremman naisen seuraan, koska hänellä on silloin todennäköisemmin vähemmän aikaisempia seksikumppaneita. Naisilla on yleinen harhaluulo, että miehet valitsisivat nuoren naisen ulkonäön takia. Tämä ei yleensä pidä paikkaansa. Luonnollisesti joitakin viehättää nuoren ulkonäkö, mutta tämä on usein sivuseikka, jos persoona (ja siis myös henkilön historia, mistä ihminen osaltaan muovautuu) on kunnossa ja sopiva.

[/quote]

[/quote]

Eihän sillä ole mitään tekemistä itsetunnon kanssa jos ei halua/pysty arvostamaan naista/miestä joka on säätänyt ja sekstaillut suunnilleen jokaisen vastaantulijan kanssa. Sellainen ihminen ei ole luonteeltaan oikea. Eikä se sitä muuta vaikka olisi kuinka menneisyyttä, ap:n sanat kertovat hyvin sen miten tuollaiset touhut tuhoavat varsinkin naisen. Sitä vahinkoa ei korjaa mikään aika, nykyisyys on menneisyyden summa jokaisen kohdalla.

Vierailija
24/27 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 11:04"]

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 10:49"]

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 10:39"]

Tietääkö miehesi aiemmista sekoiluistasi?

Olisiko sinun hyvä käydä puhumassa jonkun seksuaaliterapeutin tai parisuhdeterapeutin kanssa tuo asia läpi? Niin voisit antaa itsellesi anteeksi ja ymmärtää, miksi toimit silloin niin.

Virheitä tapahtuu ja joillain ihmisillä nuoruuden hormonimyrsky sekoittaa pään perusteellisemmin kuin joillain toisilla. Myös turvattomuuden tunne kotitaustasta johtuen voi johtaa siihen että nuori ihminen käy läpi vaiheen jossa 'leikkii' vastakkaisen sukupuolen edustajilla. 

[/quote]

Mies tietää ja hyväksyy, mutta olen melko varma, että ei tuo tieto häntä miellytä. Tieto lisää tuskaa, mutta haluan myös olla rehellinen siitä millainen olen ja millainen olen aiemmin ollut. On varmasti mahdollista että hylätyksi tulemisen tunne nuoruudesta on vaikuttanut siihen, etten ole osannut olla tyynin mielin yksin, vaan aina on pitänyt säätää jonkun kanssa.

ap

[/quote]

Loukkasitko ihmisiä ja jäikö asioita silloin selvittämättä? Sellainen voi jäädä painamaan.

[/quote]

En usko että siitä on kyse. Seksisuhteissa ei mitään tunteita olekaan, ja parisuhteissa (tai niiden yritelmissä) olen typerässä nuoruudessanikin osannut olla toista osapuolta kohtaan mahdollisimman reilu. Minua on kyllä kohdeltu huonosti, ja olen kohdellut myös itseäni huonosti. Oman mieheni kannalta tunnen syyllisyyttä, kun hän joutuu hyväksymään menneisyyteni ja sen, että uskoin aluksi hänenkin olevan vain ohimenevä ihastus.

ap

[/quote]

Kuten tämän viestin jälkeinen vastaaja sanoi, sinulla voi olla itsetunnossa parantamisen varaa. Sinulla on hyvä parisuhde, mutta olet tehnyt itsestäsi nyt huonon ihmisen menneisyytesi takia. Tuo juttu voi alkaa hiertää monella tasolla, jollet pistä sille stoppia. Vaikket antaisi sen näkyä millään lailla kumppanillesi niin saatat itse vieraantua hänestä henkisesti jos nuo jutut edelleen kummittelevat mielessäsi. Suosittelen että käyt juttelemassa jonkun asiantuntevan auttajan kanssa. 

Vierailija
25/27 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä! Vanhojen sekoilujen pitääkin hävettää. Sitä kutsutaan myös elämänkokemukseksi. Sen myötä on mahdollisuus kasvaa henkisesti.

Vierailija
26/27 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 11:08"]

[/quote]

[/quote]

ei se tee naisesta kokenutta jos se nussii yhdenyön kännipanoja siellä täällä. Parisuhteessa rauhallisesti oleva nainen on samassa ajassa pannut todnäk 1000-kertaa enemmän.

[/quote]

Tekeehän. Jos mä en naisena olisi joutunut tyytymään yhden illan juttuihin olisin vieläkin täysin kokematon.

Eivät kaikki naiset saa vakisuhdetta vaikka sitä oikeasti etsisivät.

Vierailija
27/27 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 11:14"]

Hyvä! Vanhojen sekoilujen pitääkin hävettää. Sitä kutsutaan myös elämänkokemukseksi. Sen myötä on mahdollisuus kasvaa henkisesti.

[/quote]

Olet oikeassa. Jos jotain hyvää tästä on seurannut, niin se, että moraalini on erittäin korkealla tasolla, olen erittäin tarkka sen kanssa etten kohtele ketään huonosti, ja harkitsen kaikkia tekoja tarkkaan. Mutta olisin todennäköisesti aikuistuttuani löytänyt nämä elämänarvot muutenkin, joten edelleen menneisyys vaivaa ja kaduttaa.

ap