Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi abortti on niin vaikea?

Vierailija
07.07.2015 |

Huomasin jokin aika sitten olevani raskaana ja lapsi kun tulee erittäin epäsopivaan tilanteeseen on mielestäni selvää että olisi tehtävä abortti. En halua lasta mutta punnitsen loppuun asti. En ymmärrä miksi aborttia katuisi. Miksi abortti on monelle niin suuri tai vaikea asia? Miksi sitä katuisi jos siihen on syynsä? Onko päätökset jo alunperinkin epävarmoja. Oletuksella että lapsi on terve eikä aborttiin ole lääketieteellistä perustetta. Miksei aborttia haluta tehdä jos lasta ei haluta? Miksi se tehdään jos lapsi halutaan? Poikkeuksena tietysti raiskaus tai lääketieteellinen syy.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 08:30"]Miksi musta tuntuu, että ne, jotka suurimpaan ääneen julistavat abortin olleen elämän paras asia eikä se tunnu missään, eivät todellisuudessa ole täysin sinut asian kanssa? Itseään ja muita on helppo huijata, asiassa kuin asiassa.
[/quote]
Mä voin ainakin rehellisesti sanoa, että abortti ei kaduta yhtään. Oli helppo päätös ja se lapsi olis pilannu mun elämän täysin. En ees muista aborttia, ellei tällainen ketju tuu vastaan.

Vierailija
22/39 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 08:47"]On vähän itsepetosta väittää abortin olevan vain "solukasan" poistamista koska siinä vaiheessa kun abortteja tehdään, lapsella on jo esim. sykkivä sydän, raajat, pää ja jopa elintoimintoja.
[/quote]
Mömmömmöö. Ei se silti ihminen ole siinä vaiheessa. Paljo kinosti. Onneks pääs eroon ja helpostim

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Abortti on jokaisen naisen ihmisoikeus. MUTTA aborttia puolustavat ampuvat iseään nilkkaan sillä, että puhuvat siitä alkiosta/sikiöstä  hyvin vihamielisesti, siis siitä elämästä joka kuitenkin kasvoi siellä heidän sisällään. Missään ei vilahda edes pieni ihmetys siitä että siitä olisi kasvanut lapsi, oma persoonansa. On tietenkin iso helpotus että tällaiset ihmiset tekivät abortin, koska on hirvittävän surullista jos maailmaan syntyy lapsi jota lapsen äiti vihaa. Mutta jos haluaa markkinoida asiaansa, ei kannata antaa itsestään kuva, jolle se oma potentiaalinen lapsi oli vaan hetken ummetus, paskaläjä joka onneksi saatiin ulos itsestä että helpotti. Se pistää miettimään, että aborttia pidetään niin pienenä asiana, ettei tulevaisuudessakaan tule niin turhan tarkkaan huolehdittua ehkäisystä. Koska ainahan "siitä" eroon pääsee.

Vierailija
24/39 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 09:05"]Abortti on jokaisen naisen ihmisoikeus. MUTTA aborttia puolustavat ampuvat iseään nilkkaan sillä, että puhuvat siitä alkiosta/sikiöstä  hyvin vihamielisesti, siis siitä elämästä joka kuitenkin kasvoi siellä heidän sisällään. Missään ei vilahda edes pieni ihmetys siitä että siitä olisi kasvanut lapsi, oma persoonansa. On tietenkin iso helpotus että tällaiset ihmiset tekivät abortin, koska on hirvittävän surullista jos maailmaan syntyy lapsi jota lapsen äiti vihaa. Mutta jos haluaa markkinoida asiaansa, ei kannata antaa itsestään kuva, jolle se oma potentiaalinen lapsi oli vaan hetken ummetus, paskaläjä joka onneksi saatiin ulos itsestä että helpotti. Se pistää miettimään, että aborttia pidetään niin pienenä asiana, ettei tulevaisuudessakaan tule niin turhan tarkkaan huolehdittua ehkäisystä. Koska ainahan "siitä" eroon pääsee.
[/quote]
Sitä ei ajattele alkiota/sikiötä kummempana, koska sen ei oo tarkoituskaan kehittyä lapseksi. Itse mielsin abortoimani alkion lähinnä loiseksi.

Vierailija
25/39 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tappaminen on vaikeaa?

Vierailija
26/39 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se nussimisesta pidättäytyminen on niin vaikeaa jos elämäntilanne on vaikea?

Vierailija
27/39 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset on erilaisia. Toisille kaikenlaisten päätösten teko on helppoa kun taas toiset on sitä sorttia jotka miettii ja punnitsee asioita joskus liikaakin. Myös vähääkään uskonnollista tyyppiä saattaa mietityttää asia enemmän kuin muita.
Mä päädyin aborttiin viimevuoden lokakuussa ja mulle se oli hyvin selkeä päätös silloin mutta tälleen melkeen vuoden jälkeen se asia on alkanut mietityttää. En kadu päätöstäni mutta välillä mulle tulee ajatuksia että entäpä jos en olisi tehnyt sitä? Mulla olis nyt ihan pieni lapsi. Mietin millaista elämä olisi ja mietin usein olisko se ollut tyttö vai poika..

Vierailija
28/39 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole vaikeaa. Se on vain mikroskooppisen pieni munasolu ja jakautuvia soluja.. EI mikään ihminen vielä vaiheessa jolloin lääkkeellisesti on mahdollista vielä peruuttaa tuo edessä oleva 9kk tapahtumasarja ja sitä seuraavat 18 vuotta. Siihen vaivaan verrattuna abortti on mitättömän pieni teko.

Vierailija
29/39 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihmetellyt samaa. Itse tein abortin 41 v. ehkäisyn petettyä. Olimme miettineet asian jo siten että lapsiluku täynnä. Päätös oli helppo eikä sitä ole tarvinnut jälkikäteen pohtia.

Vierailija
30/39 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 06:05"]Ei se ole vaikeaa. Se on vain mikroskooppisen pieni munasolu ja jakautuvia soluja.. EI mikään ihminen vielä vaiheessa jolloin lääkkeellisesti on mahdollista vielä peruuttaa tuo edessä oleva 9kk tapahtumasarja ja sitä seuraavat 18 vuotta. Siihen vaivaan verrattuna abortti on mitättömän pieni teko.
[/quote]

Etkö sä tajua että kaikki vaiheet on käytävä läpi ennenkuin vauvasta tulee vauva?
Ei se voi tosta noin yhtäkkiä olla niin iso kuin syntyessään.
Sinuakaan ei olisi ettei näitä kehittymisvaiheita olisi ollut. .
Sydän lyö sikiöllä jo muutaman viikon ikäisenä ja
se liikuttaa käsiä ja jalkoja.

Vierailija
31/39 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutosen pakko vielä jatkaa: ihmetyttää tässä maailmassa tämä suuri abortinvastaisuus. Maailma on täynnä kärsimystä ja ihmisiä, joiden elämä suurta taistelua ja tuskaa.  Itse olemme saaneet yhteiskunnan sille mallille että elämä näyttäytyy jo helpompana ja meillä on itsellä aktiivinen rooli siinä. Ja se ei sitten kelpaa vaan halutaan takaisin aikoja, jolloin omat päätökset, oma hyvinvointi olivat sivuseikkoja.  Voi olla että nuorison on vaikea ymmärtää sitä mikä on ollut mm. ehkäisyn yleistymisen ja abortin sallimisen merkitys naisten hyvinvointiin, tasa-arvoon ja elinmahdollisuuksiin. Ei tämä ole annettua, se on suuren kehityskulun tulos.

Itseäni tuollaiset "tappaja" kommentit eivät hetkauta, sen verran kilometreja takana. Mutta jollekin nuorelle ja epävarmalle se voi olla koettelemus.Toivon että meillä oltaisiin ymmärtäväisempiä toisiamme kohtaan. Kyllä esimerkkiä riittää arabimaista, Intiasta jne. millä tolalla ihmisarvo varsinkin naisilla voi olla. Ei yritettäisi sille tielle palata.

Vierailija
32/39 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 06:03"]Miksi se nussimisesta pidättäytyminen on niin vaikeaa jos elämäntilanne on vaikea?
[/quote]
Seksi kuuluu normaaliin parisuhteeseen ja valitettavasti mikään ehkäisy ei ole 100%.

Vierailija
33/39 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea mielisairaalle, mutta olet yksinäinen ja siksi mielesi menettänyt joten saat muutsman säälipisteen.

Vierailija
34/39 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näen tosiaan viisaampana keskeyttää raskaus kun antaa lapsen kärsiä lapsuutensa ja raskausajan äidin huonon terveyden takia ehkä koko elämänsä.

Kyseinen mies huijasi minut naimisiin hänen kanssaan, ja elin liitossa kanssaan valheessa yli kaksi vuotta. Hän eli kaksoiselämää ensitapaamisestamme asti. Tämä erittäin vaikea nussiminen tapahtui erotohinassa, eli olin pillerit jo lopettanut. Emme selkeästi olleet harjoitelleet tarpeeksi koska todella vaikeaa se oli. Voi olla ihan mahdollista kun mieheni oli niin kiireinen käymään huorissa. Mies käytti heille yleistä ja heidän mielestään niin varmaa ehkäisykeinoa kuin ulosvetäisy (Kerrasta ei kuulemma muutenkaan voi tulla raskaaksi:) Hain toki jälkiehkäisypillerin koska en tosiaan halunnut mitään riskiä. En varsinaisesti suostunut seksiin. Mutten tosiaan kiljunut enkä tapellut. Mitä hyötyä siitäkin olisi ollut. Löin kyllä, mutten koskaan tarpeeksi kovaa.

Mies pilasi totaalisesti elämäni. Liiton aikana menetin omaisuuteni, ystäväpiirini ja ihmisarvoni. Haluan suojella lastani sellaiselta isältä. Kodittomana, rahattomana ja masentuneena laihduin vajaa 40 kiloiseksi ja pelkään tämän vaikuttaneen sikiöön. En haluaisi olla niin itsekäs että antaisin rakkaimman asian kärsiä vanhempiensa ongelmien takia. Että tietoisesti synnyttäisin lapsen joka voi kärsiä pienipäisyydestä, jäädä jälkeenjääneeksi ja olla sydänvikainen! Moni selvästi synnyttäisi. Myös psyykeeni on ollut niin epätasainen että pelkään tämän vaikuttavan lapsen aivokemiaan. Kuukautiset jäivät pois rankan laihtumisen takia jo aiemmin. En ollut ikuisuuksiin katsonut peilistä tai välittänyt vaatteistani, katsonut itseäni. Raskauden huomaa kun huomaa sen mahastaan. Eikä ollut ihan pieni huomatessa. Vaatteet roikkui muutenkin. 4kk se sitten oli kun huomasin. Josta taidan olla vielä kovemmassa shokissa. Nyt puoli vuotta yrittänyt miehestä päästä irti, ja tuntuu että olen edelleen shokissa koko totuudesta liitostani ja miehestä saati tästä puolen vuoden helvetistä missä hän onnistuu ihmeenkaupalla minua pitämään. Olen lähtenyt sukulaiseni mökille piiloon, toisellekin mökille, tutun luo eri kaupunkiin... Aina minut löytää. Toki käyttäytyy ihanasti ja verhoilee sen valheillaan. Muistuttaa miehestä jota rakastin silmittömästi, ja elämästä joka oli kuin satua. Sitähän se. En missään vaiheessa ole ystävälliseksi ruvennut tai periksi antanut vaikken jaksa kokoajan tapellakaan. Tässä kieltämättä on mielisairaaksi tullut. Mutta lastani rakastan niin paljon että mielummin tappaisin hänet kun synnytän helvettiin.

Eli olisi luotettava itseensä ja hakeuduttava keskeytykseen jos vielä sellaisen saan. Sairauksieni kanssa raskaus tulisi varmaan olemaan todella kivulias, ja uskon jo sen painavan asiassa. Voisin jossitella maailmassa jossa tätä miestä ei olisi, ja me elettäisi lapsen kanssa onnellisesti mielisairaat ja vammaiset elämämme loppuun asti, mutta illuusiot riittävät joksikin aikaa muistona tästä liitosta. Toki pelkään että abortti tekisi minut lapsettomaksi. Olen 28 vuotias, mies 31. Kiitos kaikista vastauksista sekä säälipisteistä. Over and out.

Vierailija
35/39 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Abortti voi olla vaikea siksi, ettei ole lopullisesti ja aukottomasti todistettu, etteikö se olisi murha. Ajatus saattaa jäädä kaivelemaan mieltä vuosiksi, varsinkin jos on yhtään kiinnostunut eksistentialistisista kysymyksistä.

Vierailija
36/39 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole

Vierailija
37/39 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Abortit on uusi trendikäs aihe täällä? Hihhulit hävisivät homoliittoasiassa niin nyt on tähtäimessä abortit :D

Vierailija
38/39 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 09:34"]Abortit on uusi trendikäs aihe täällä? Hihhulit hävisivät homoliittoasiassa niin nyt on tähtäimessä abortit :D
[/quote]
Kuka nämä keskustelut on aloittanut? Ei ainakaan kukaan abortin vastustaja. Sitä paitsi kaikkein provosoivimmat kommentit ovat abortin puolustajilta. Rauhaa ja rakkautta sinullekin.

Vierailija
39/39 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi ongelma on, että ne abortit kasaantuvat tilastollisesti samoille ihmisille. Totta kai jokaisella voi olla tilanne, että ehkäisy pettää. Mutta entäpä, jos se ei ole pettänyt? Jos sitä ei käytetty, taaskaan? 

Minä olen sitä mieltä, että abortti on yhteiskunnalle liian kallis ehkäisykeino. Ilmainen hormonikierukka kaikille, kierukan asentaminen automaationa synnytyksen jälkitarkastuksessa jos äiti vähänkään sitä haluaa, ja ennen kaikkea, ilmainen sterilisaatio kaikille. Iästä riippumatta. 

Säästettäisiin miljoonia.