Ämpärillinen todellisuutta kaadettiin juuri niskaani (Intian tytär -dokumentti)
Huhhuh, olen sanaton. Taidanpa tästä siis siirtyä takaisin omaan pieneen turvalliseen kuplaani.
Sinne siis, jossa pidän itsestään selvyytenä mm. sitä, että muulle yhteiskunnalle on ok, että liikun yksinäni ulkona vielä kello seitsemän jälkeenkin. Voin jopa pyöräillä yöllä kotiin pienessä hiprakassa hauskan illanvieton jälkeen. Siis sen illanvieton, jossa todennäköisesti on ollut myös miespuolisia henkilöitä, joiden kanssa olen voinut vain pitää hauskaa tasavertaisena ihmisenä, ilman että joku heistä olisi himoinnut minua kuin kävelevää lihanpalaa. Ääritapauksessa on voitu jopa saunoakin yhdessä.
Saan päättää itse kenen kanssa seurustelen vai seurustelenko ollenkaan. Voin tuntea itseni täysin samanarvoiseksi ihmiseksi, kuin kuka tahansa muu sukupuoleen katsomatta, enkä koe olevani olemassa vain siksi, että joku mies saa minut jonain päivänä omistaa. Voin katsella itseäni alasti peilistä ja ainoa ajatukseni on, että se mitä näen, on minun kehoni ja siihen ei kenelläkään muulla ole mitään valtaa. Se on ensisijaisesti olemassa vain minua varten ja kaikki muu on itsestäni kiinni.
Voin myös pohdiskella kuukausitolkulla, että mitäpä sitä nyt haluaisi lähteä yliopistoon opiskelemaan ja mikä kiinnostaa. Vai huvittaisiko sen sijaan tehdä vaikka työtä (siis jotain muuta kuin myydä itseäni), minkä myötä saisin kartutettua omaisuutta ja aloittaa pohjan rakentamisen itsenäiselle elämälleni.
Tämä kaikki on monille länsimaalaisille nuorille naisenaluille selviö. Siksi on ihan hyvä välillä avata silmänsä ja ymmärtää, että aivan liian monissa kehitysmaissa nuoret naiset eivät edes osaa haaveilla tällaisista asioista. Nämäkin naiset elävät omissa kuplissaan. Ero on vain siinä, että he eivät itse voi vaikuttaa siihen, poistuako siitä vai ei.
Kommentit (199)
Kaikki kulttuurit eivät ole samanarvoisia.
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 17:32"]Suomalainen femakko on päästään sekaisin, kuten ketjustakin voi lukea.
[/quote]
Vituttaako, kun et Suomessa saa ja yrität väkisin tuoda julki ajatusta että naisen saa ottaa väkisin?
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 16:30"]
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 04:42"]
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 04:31"]
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 03:52"]
Naiset saa miehiltä miljardeja vuodessa tulonsiirtoina terveydenhuollossa, eläkkeinä yms. Kuolisitte vähän nopeemmin pois niin jäisi rahaa siihen tyttöjen potkupalloharrastukseen.
[/quote]
Myönsit siis valtavan tuloeron miesten ja naisten palkoissa ja mies- ja naisvaltaisilla aloilla! Eihän tuo muusta johdu!
[/quote]
Taidat olla vähän yksinkertainen? Miehillä ja naisilla on sama eläkeikä, mutta hyvin erilainen eliniänodote. Vaikka kumpikin tienaisi (ja maksaisi veroja) työikäisenä yhtä paljon, naiset saavat eläkkeen muodossa enemmän tulonsiirtoja yhteisestä potista kuin miehet eli toisinsanoen (ja reippaasti kärjistäen) miehet maksavat naisten eläkkeet.
Toisin sanoen miesten eläkeikää tulisi laskea tasa-arvon nimissä reippaasti, jotta kumpikin sukupuoli ehtisi nauttia eläkepäivistään yhtä pitkään...
[/quote]
Tilastojen mukaan miehet myös polttavat tupakkaa ja juovat alkoholia enemmän kuin naiset, mikä alentaa tuntuvasti keskivertomiehen elinajanodotetta, joten oma vikansa etteivät pääse nauttimaan eläkkeestä yhtä pitkään.
[/quote]Joidenkin tutkimusten mukaan miesten sydän vanhenee nopeammin. Naisella vanheneminen näkyy nopeammin ihossa. On myös epäilty, että testosteroni heikentää immuunipuolustusta ja alentaa elinikäodotetta tavoilla, joita ei täysin ymmärretä.
-Mies 29v + 1v-
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 15:19"]
Rasistinen ketju. Ei meidän tapamme tehdä asiat ole ainoa oikea!!!
[/quote]
Mikä tässä ketjussa on rasistista? Eikä kukaan ole väittänyt, että meidän tapamme tehdä asioita olisi ainoa oikea, mutta meidän tapamme ainakin täällä Euroopassa ovat inhimillisiä. Ja naisilla on ihmisoikeudet, kaikilla. Ja tähän pitänee lisätä, että kaikilla maahanmuuttajilla niitä ei ole. Ei ainakaan sen 20-vuotiaan isoveljen mielestä, joka suunnitteli murhaavansa sisarensa. Ei tuollaisilla tyypeillä, joiden tavoite on saada siskonsa (tai tyttärensä) hengiltä, ole tervettä tunne-elämää. Hyvin kieroutunut se on, tai sitten on vain musta aukko siinä kohtaa, mistä pitäisi löytyä rakkautta tai myötätuntoa.
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 17:43"]
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 17:32"]Suomalainen femakko on päästään sekaisin, kuten ketjustakin voi lukea. [/quote] Vituttaako, kun et Suomessa saa ja yrität väkisin tuoda julki ajatusta että naisen saa ottaa väkisin?
[/quote]
Juu, näinhän sä miesvihaajana haluat ajatella. Hanki apua miesvihaasi? OK?
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 18:17"][quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 17:43"]
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 17:32"]Suomalainen femakko on päästään sekaisin, kuten ketjustakin voi lukea. [/quote] Vituttaako, kun et Suomessa saa ja yrität väkisin tuoda julki ajatusta että naisen saa ottaa väkisin?
[/quote]
Juu, näinhän sä miesvihaajana haluat ajatella. Hanki apua miesvihaasi? OK?
[/quote]
Kukas se on naisvihaaja? Ja mistäs minä tiedän oletko mies? Ei naisetkaan aina saa.
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 11:36"]
Kyse on vallasta. Mies haluaa pitää vallan itsellään (koulutus, omaisuus, itsenäisyys on valtaa), pelkää että jos nainen saa vallan, mitä jää miehelle? Pelkää myös sitä että kun nainen saa vallan hän oivaltaa mitä mätä systeemi on, sen jälkeen mies ei pääse siitä enää hyötymään.
[/quote]
Onko vallanhimoni liian laimea kun miehenä en koskaan ole kokenut tarvetta kadehtia naisten valtaa. Ehkä Intiassa osataan kadehtia.
Tai sitten olen vain poikkeava mies. En lassukka, mutta joku kiltti, vaikka vässykkä, kun en halua alistaa muita.
M41
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 15:56"]
Useat tuttavat ovat hehkuttaneet kuinka Intia on ihana maa ja henkistymisen tyyssija ja miten ihana sinne on mennä. Minä olen aina ollut sitä mieltä että se on erittäin vastenmielinen maa ja yhteiskunta. Tämä dok. vain vahvistaa käsitystäni.
[/quote]
Samassa maassa voi tapahtua sekä hyviä että huonoja asioita.
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 18:28"]
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 11:36"] Kyse on vallasta. Mies haluaa pitää vallan itsellään (koulutus, omaisuus, itsenäisyys on valtaa), pelkää että jos nainen saa vallan, mitä jää miehelle? Pelkää myös sitä että kun nainen saa vallan hän oivaltaa mitä mätä systeemi on, sen jälkeen mies ei pääse siitä enää hyötymään. [/quote] Onko vallanhimoni liian laimea kun miehenä en koskaan ole kokenut tarvetta kadehtia naisten valtaa. Ehkä Intiassa osataan kadehtia. Tai sitten olen vain poikkeava mies. En lassukka, mutta joku kiltti, vaikka vässykkä, kun en halua alistaa muita. M41
[/quote]
Tuskin kuulut tuohon ryhmään vaikka oli yleistetty.
Kyse taisi olla niistä intialaisista ja miksei muistakin sellaisista miehistä, joiden mielestä naisilla ei ole ihmisarvoa ja kaikki naisten vapautumiseen liittyvä on uhka siten ajatteleville, koska eivät voi enää toteuttaa sadistisuuttaan vihaamiaan ja halveksimiaan naisia kohtaan.
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 13:31"]
Hauskaa kyllä kun tässäkin ketjussa on tämä sama asetelma kuin persulassa yleensäkin eli niinkauan kuin Suomessa ei (tässä tapauksessa tasa-arvo) asiat ole täydellisesti (esim. ne ringettevuorot) muiden maiden asioita ei kannata edes ajatella. Ensin oma maa!
[/quote]
No todellakin. Ihan niin kuin muissa maissa tapahtuvista kauheuksista saisi olla huolissaan vain siinä tapauksessa, että osa niistä ihmisistä ehkä pystyy jollain keinolla muuttamaan Suomeen ja pilaamaan Suomenkin. Ja olen muuten huolissani myös intialaisten miesten turvallisuudesta. Huono terveydenhoito, korruptoitunut poliisi, uskonto- ja kastierojen politisoiminen, pimeät taksit ja bussit ym. vaikuttavat myös miehiin.
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 22:38"]
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 22:35"]
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 22:24"]
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 12:04"]
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 11:19"]
Olen todella kiitollinen niille feministipioneereille, jotka viime vuosituhannen alusta rohkeasti alkoivat ajaa tasa-arvoa. Kestivät pilkan, vähättelyn ja jopa ahdistelun. Feministit tuolloin olivat välillä kuulemma takakireitä, kunnon panojen puuttessa oirehtivia vanhojapiikoja, milloin huoria, milloin lesboja, jotka ajavat naisten ylivaltaa. Eli sinänsä haukkuminen ja vähättely ei ole muuttunut miksikään. DDD Samaa saa lukea nykypäivänäkin.
Mut et ilman taistelua ei tämäkään tasa-arvon tapainen ole tänne länsimaihin tullut, kyllä siinä on täytynyt pitää meteliä, tehdä töitä. Ei voi kuin vain toivoa, et Intiassa riittäisi rohkeita.
Mut toi naisvihan määrä Intiassa - siihen varmaan liittyy vielä pinnan alla piilevä kastijako. Kun tuollainen keskinkertainen hemmo huomaa, et naiset menee oikealta ja vasemmalta ohi ja jos lapsesta asti on toitotettu, et tytöt on huonompia, alempiarvoisia, niin kyllä se purkautuu vihana sellaisilla tyypeillä, jotka eivät osaa/halua ajatella omilla aivoillaan. Samaahan näkee rasisteissa: kaikkein eniten niitä vtuttaa se, kun 'väärän'värinen pärjää paremmin kuin itse, vaikka niin väitetään, et töitä tekevää 'väärän'väristä vastaan ei ole yhtikäs mitään...juu, niin varmaan.
[/quote]Jos luet historiaa niin naisviha on tuontitavaraa kirkon kautta 1000-luvun alusta.
Sitä aiemmin oli tasa-arvo.
Hauskaahan tuossa on että nimenomaan feministit ovat taas tuomassa naista alistavaa uskontoa tänne kun edellisestä ollaan tuhannen vuoden taistelun jälkeen pääsemässä eroon
[/quote]
Ne on VALEfeministejä.
[/quote]Ketkä ovat oikeita feministejä? Kannattavatko oikeat feministit hallitsematonta nuorten miesten maahanmuuttoa kehitysmaista, joissa naisella ei ole mitään ihmisarvoa?
Onko feministileiri jakautunut tämän asian suhteen? Olen kuullut feministien ainoastaan hihkuvan kulttuurin rikastumista.
[/quote]
Oikea feministi ajaa naisten asiaa. Että sekä naisilla ja miehillä olisi täällä hyvä elää. Ei mustaa munaa itselleen tai hauku persuja radiohaastattelussa siksi että on vihreä lesbo.
[/quote]Buaahhhha...sieltä ne tuli, kaikki fraasit. Aika pitkälti ne samat, joita feminismin pioneerit saivat aikoinaan niskaansa. Kyrpää (nykyään vielä erityisesti mustaa kyrpää) vailla oleva epätoivoinen vanhapiika, joka jo siten on lähellä huoraa tai sitten se on miehiä vihaava lesbo. Feminismiä pelkää edelleen tietynlainen porukka, turha niille on mitään kaupitella, he ovat kantansa naulanneet ja niin se sitten menee. Itselleni on yks ja sama, mitä jotain persupenikka on tasa-arvosta mieltä tai joku naisia pelkäävä lassukka, on katsottava lainsäädäntöä ja politiikkaa isommasta perspektiivista.
On selvää, et mitä hyvinvoivempi ja yleisesti tasa-arvoisempi valtio on, sitä paremmat on lasten, naisten (ja miestenkin) olot. Mitä suuremmat tuloerot, yhteiskuntaluokkien erot, sitä enemmän ongelmia varsinkin lapsille ja naisille. Intian ongelmien taustalla on järjetön kastilaitos sekä vielä järjettömämpi myötäjäiskäytäntö, joka aiheuttaa sen, ettei tyttölapset ole toivottuja, vaan heidät mielletään taakaksi, mikä taas purkautuu halveksuntana naisia kohtaan.
Nyt ollaan niin Suomessa kuin muuallakin länsimaissa ajankohdassa, jossa hyvinvointivaltiot on romutettu, niitä pidetään vanhanaikaisina, kalliina, typerinäkin. Ihmiset on saatu ajattelemaan, että eriarvoisuus on OK, luokkajako on ihan OK, tasa-arvoinen hyvinvointiyhteiskunta on paha, poistettava. Mitään oikeasti toimivaa talousjärjestelmää nämä liberalistit eivät kuitenkaan ole taviksen näkökannalta pystyneet luomaan, mutta tietysti ideologiansa mukaisesti heidän ei tarvitse sitä tehdäkään, rahathan menee joka tapuksessa eliitille eli kaikki on OK.
Joka tapauksessa: eriarvoisuus, luokkajako sekä maahanmuuton tuomat ei-niin-toivotut jutut (kiihkouskonnollisuus, naisten esineellistäminen, lasten pahoinpitely) kun tässä pikkuhiljaa yhdistyvät, niin saapa nähdä millaisessa maailmassa elävätkään pikkutytöt tulevaisuudessa. Tiukasti muurien takana ja ei koskaan ulkona ilman seuraa, koska aina on alempien luokkien väkivallan ja kidnappausuhan pelko? Vapaana yksilönä, joka voi lähteä lämpimänä kesäyönä vaikka juoksulenkille, kun ei pysty nukkumaan? Ja joka voi tehdä sen pelotta, ilman et joku tulee hänet tappamaan, koska voi sen tehdä. (no, tuohon ihanteeseen ei varmaan päästä missään yhteiskunnassa, ei varmaan edes miehet voi lähteä täysin pelotta yöllä lenkkeilemään. Vai voiko?)
Todella ärsyttävää kun jotku miesvihavouhkaajat tulee tänne riehumaan ilman että ovat edes katsoneet ko dokumenttia
Älä nyt luovuta noin helposti. Suomessa on feministille vielä paljon työsarkaa. Miesten hissikatseet, manspreading, miesselittäminen, tytöttely. Fight the Patriarchy!
Tiivistit mun ajatukset yhteen tuon dokumentin jälkeen. Se herätti kunnolla taas siihen, miten jotkut täällä itsestäänselvyytenä pidetyt asiat ovat jossain muualla pelkkiä haaveita, jos tosiaan edes siellä nämä naiset uskaltavat/osaavat niistä haaveilla. Se hätkähdyttää aina ja pistää todellakin miettimään, miten tasa-arvoisessa maassa me suomalaiset oikeastaan elämme. Monilta on tuntunut se unohtuvan. Heidän kannattaisi tosiaan avata silmänsä ja nähdä, millainen naisten asema on monessa muussa maassa.
Intiassa naisen asema on heikko, mutta Suomessakin on paljon korjaamisen varaa. Emme vain näe sitä itse koska me elämme siinä, luulen että tuollakaan nuo tytöt eivät näe sitä itse ja purkavat epätasa-arvon toisiin naisiin, kuten mekin täällä.
Esimerkiksi paljonko yhteisistä verorahoista maksellaan harrastuksia, joita pojat harrastavat. ym piilosuosiminen
Mikä käytös sallitaan. Jotkut katsovat oikeudekseen kuseksia toisten nähden ym epäkunnioittavaa.
Mistä dokumentista on kysymys ja miltä kanavalta?
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 02:50"]Intiassa naisen asema on heikko, mutta Suomessakin on paljon korjaamisen varaa. Emme vain näe sitä itse koska me elämme siinä, luulen että tuollakaan nuo tytöt eivät näe sitä itse ja purkavat epätasa-arvon toisiin naisiin, kuten mekin täällä.
Esimerkiksi paljonko yhteisistä verorahoista maksellaan harrastuksia, joita pojat harrastavat. ym piilosuosiminen
Mikä käytös sallitaan. Jotkut katsovat oikeudekseen kuseksia toisten nähden ym epäkunnioittavaa.
[/quote]
nojoo, mutta tällaset asiat kuuluu kuitenkin ehkä vähän eri kategoriaan..
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 02:56"]
Mistä dokumentista on kysymys ja miltä kanavalta?
[/quote]
Ai, olihan se nimi tuossa otsikossa mainittu, mut mikä kanava?
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 17:32"]Suomalainen femakko on päästään sekaisin, kuten ketjustakin voi lukea.
[/quote]
Päästään sekaisin, kun ei halua olla miehen tai kenenkään muun alistettavana? Ei halua olla se hiljainen synnytyskone kotona odottamassa kun mies painelee pitkin kyliä tekemässä mitä vaan? Haluaa elää tasa-arvoisessa yhteiskunnassa? Suksippa sinne Intiaan, jos kyseinen kulttuuri miellyttää. Sinunlaisiasi ei täällä kaivata.