Ämpärillinen todellisuutta kaadettiin juuri niskaani (Intian tytär -dokumentti)
Huhhuh, olen sanaton. Taidanpa tästä siis siirtyä takaisin omaan pieneen turvalliseen kuplaani.
Sinne siis, jossa pidän itsestään selvyytenä mm. sitä, että muulle yhteiskunnalle on ok, että liikun yksinäni ulkona vielä kello seitsemän jälkeenkin. Voin jopa pyöräillä yöllä kotiin pienessä hiprakassa hauskan illanvieton jälkeen. Siis sen illanvieton, jossa todennäköisesti on ollut myös miespuolisia henkilöitä, joiden kanssa olen voinut vain pitää hauskaa tasavertaisena ihmisenä, ilman että joku heistä olisi himoinnut minua kuin kävelevää lihanpalaa. Ääritapauksessa on voitu jopa saunoakin yhdessä.
Saan päättää itse kenen kanssa seurustelen vai seurustelenko ollenkaan. Voin tuntea itseni täysin samanarvoiseksi ihmiseksi, kuin kuka tahansa muu sukupuoleen katsomatta, enkä koe olevani olemassa vain siksi, että joku mies saa minut jonain päivänä omistaa. Voin katsella itseäni alasti peilistä ja ainoa ajatukseni on, että se mitä näen, on minun kehoni ja siihen ei kenelläkään muulla ole mitään valtaa. Se on ensisijaisesti olemassa vain minua varten ja kaikki muu on itsestäni kiinni.
Voin myös pohdiskella kuukausitolkulla, että mitäpä sitä nyt haluaisi lähteä yliopistoon opiskelemaan ja mikä kiinnostaa. Vai huvittaisiko sen sijaan tehdä vaikka työtä (siis jotain muuta kuin myydä itseäni), minkä myötä saisin kartutettua omaisuutta ja aloittaa pohjan rakentamisen itsenäiselle elämälleni.
Tämä kaikki on monille länsimaalaisille nuorille naisenaluille selviö. Siksi on ihan hyvä välillä avata silmänsä ja ymmärtää, että aivan liian monissa kehitysmaissa nuoret naiset eivät edes osaa haaveilla tällaisista asioista. Nämäkin naiset elävät omissa kuplissaan. Ero on vain siinä, että he eivät itse voi vaikuttaa siihen, poistuako siitä vai ei.
Kommentit (199)
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 13:52"][quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 13:45"]
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 13:37"][quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 13:31"] Täällä kukaan päätä mitään. Onko sinusta nuo dokumentin raiskaajat oikeutettuja elämään niin kuin mitään ei olisi tapahtunut tapettuaan erittäin julmalla tavalla toisen ihmisen. Ja tuollaista raakalaismaisia raiskauksia ja murhia on tapahtunut ja tapahtuu koko ajan ja joka päivä Intiassa ja Somalissa yms. maissa joissa naisen arvo on tasan nolla. Tuollaiset.ieht ansaitsisivat maistaa omaa lääkettään minun puolestani. [/quote] Haluat siis tappaa miehiä, tuosta vaan? Ehkä jopa ne syyttömänä tuomitut Jenkeissäkin? Hiukan valoja päälle taas. Muutaman intialaisen raiskauksen perusteella olet valmis tappamaan miehiä? Oletko muuten koskaan edes käynyt Intiassa? Turisti-Goaa ei lasketa. [/quote] Sehän tässä onkin että todella olenkin käynyt Intiassa, tehnyt jopa työtä seksuaalisesti hyväksikäytettyjen kastittomien naisten keskuksessa. Ja voin kertoa sinulle ylimieliselle juntille että kyseessä ei ole muutama raiskaus vaan tuota tapahtuu siellä koko ajan ja jatkuvasti ilman että yhteiskunta puuttuu juuri mitenkään. Tämäkin paikka jossa olin töissä oli osittain eurooppalaisten ylläpitämä. Ja siellä oli töissä myös niitä hyviä miehiä. Mutta väkisin tulee mieleen että mikä oikeus noilla paskakasa miehillä, samanlaisilla kuin dokumentissa, on itsellään elää samalla kun tappavat ja kiduttavat muita ihmisiä?? Tutustu esim. Intian keittiömurhiin. Siinä kun nainen ei tyydytä tarpeeksi naista, hänen päälleen heitetään happoa joka joko tappaa tai tuhoaa ulkonäön lopullisesti erittäin tuskallisella tavalla. Ja tätä tapahtuu Intiassa joka päivä niiden ihanien miesten toimesta. Mikään tässä maailmassa ei ole kuvottavampi kuin myös intialainen mies.
[/quote]
Et vastaa kysymyksiin, vaan julistat miesvihaasi. Saatko vielä käännettyä tämän jotenkin suomalaisen miehen aiheuttamaksi ilmiöksi? Silloin kliimaksisi olisi varmaan huikea miesvihakiimassasi.
[/quote]
Sinä saat kliimaksisi naisvihastasi, pösilö.
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 13:55"]
Kuinka voi samassa rodussa ollakin niin erilaisia miehiä! Tai onhan niitä kai joka rodussa, äärimmäisyydestä toiseen. On tyttäriään rakastavia isiä, kuten tuon raiskatun ja murhatun tytön isä. Ja sitten jopa koulutettuja miehiä, kuten se puolustusasianajaja, joka silmät palaen vaahtosi, että jos hänen tyttärensä käyttäytyisi niin että tuottaisi häpeää perheelleen, hän valelisi tyttären bensiinillä ja sytyttäisi palamaan. Ja vielä vakuutti seisovansa näiden sanojensa takana. Hirvittävä barbaari. Toivottavasti hänellä ei ole tytärtä. Ja tämänkin miehen mielestä siis oli häpeää tuottavaa käytöstä olla poikaystävän kanssa alkuillasta liikkeellä. Ei siis edes yksin, mikä näiden "herra puolustusasianajajien" mielestä on äärimmäisen paheksuttavaa.
Nämä miehet siis tunnustavat että oma sukupuoli on niin hallitsematon ja raaka että naisten on vaarallista olla ulkona, edes ystävän kanssa. Ja miehet itse eivät ole vastuussa ollenkaan! Eivät siis ole inhimillisiä tai ylipäätään järjellisiä olentoja.
[/quote]
"Samassa rodussa"? Ei kyse ole rodusta vaan yhteiskunnasta ja kulttuurista, joka tuottaa eri yksilöillä erilaisia odotuksia, uskomuksia ja ajatuksia.
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 13:19"]
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 13:11"]
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 12:47"]
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 12:36"]
Joo kuule ite oon rv37 ja kuinka paljon mulla on mennyt rahaa lääkärikuluihin 37 viikon aikana? Vain ns pakollisiin neuvolakäynteihin. Miehelläni on mennyt nyt yli 500€ KORVAUKSIEN JÄLKEEN, on ollut tulehduksia ja särkyjä ja venähdyksiä joista voi syyttää itseään kun on esim juhlinut liikaa ja toheloinut. Muuten lääkärilasku olisi n. 1200€. Et ei se suoraan mee silleen että naiset käy raskauksien yms takia enemmän lääkärissä, miehet on varomattomampia ja liikenteessäkin aiheuttavat enemmän onnettomuukisa kuin naiset (koska eivät osaa rajoituksien mukaan ajaa).
[/quote]
Naiset käyvät miehiä enemmän lääkärissä, vaikka raskauksiin ja synnytyksiin liittyviä lääkärikäyntejä ei edes laskettaisi mukaan!
[/quote] Ehkä miestenkin pitäisi niin saisivat näistä kiinni sen pari vuotta eliniänennusteessa.
[/quote]
En tiedä kuinka paljon niillä lääkärikäynneillä miesten elinikää pidennettäisiin. Elintavat ja hormonit taitavat ratkaista enemmän. Naishormonit tuovat pidemmän iän.
[/quote] Oletko kuullut ennaltaehkäisystä?
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 04:31"]
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 03:52"]
Naiset saa miehiltä miljardeja vuodessa tulonsiirtoina terveydenhuollossa, eläkkeinä yms. Kuolisitte vähän nopeemmin pois niin jäisi rahaa siihen tyttöjen potkupalloharrastukseen.
[/quote]
Myönsit siis valtavan tuloeron miesten ja naisten palkoissa ja mies- ja naisvaltaisilla aloilla! Eihän tuo muusta johdu!
[/quote]
Eri aloilla eri palkat. Jos tytöt tykkää tehdä vähän iisimpää/vähemmän tuottavaa duunia, niin siitä saa pienemmän palkan. Jos et tykkää palkastasi niin vaihda alaa.
Sairailta femankoilta on suhteellisuudentaju hukassa, kuten tästäkin ketjusta näkee. Hyi helvetti. En haluaisi joutua femakon puolisoksi.
Eiköhän pidetä yhdessä huolta siitä, että naisia alistavat kehitysmaa-asukit eivät tuo oppejaan myös Suomen rajojen sisäpuolelle.
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 12:11"]
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 08:01"]
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 07:55"]
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 07:51"]
Naiset saa miehiltä miljardeja vuodessa tulonsiirtoina terveydenhuollossa, eläkkeinä yms. Kuolisitte vähän nopeemmin pois niin jäisi rahaa siihen tyttöjen potkupalloharrastukseen.
[/quote]
Totta puhuen eläisin mieluummin varakkaampana vaikka kuusikymppiseksi kuin köyhempänä kymmenen vuotta enemmän. Musta on huono argumentti sanoa, että naiset saa joka tapauksessa miehiä enemmän rahaa kun elää pidempään. On varmasti tosi hienoa elää kituuttaa pienillä rahoilla viimeiset vuosikymmenet.
[/quote]
Naisten ansiot ovat pienemmät, koska he tekevät vähemmän töitä. Naisilla on siis hyvät mahdollisuudet sekä tienata hyvin että elää pidempään. Samalla tulet maksaneeksi paljon veroja, joten suosittelen lämpimästi!
[/quote]
En itse ole kouluttautumassa huonosti palkatulle alalle, joten varmaan saan ihan kivoja veroja vielä maksellakin. Naisvaltaiset ammatit tosin ovat keskimäärin huonommin palkattuja kuin miesvaltaiset, enkä voi ymmärtää sitä jos molemmat työt kuitenkin ovat raskaita.
[/quote]93% työpaikkaonnettomuuksissa kuolleita on miehiä USA:ssa. Kuolemat liittyvät ajoneuvojen törmäyksiin, sähköiskuihin, putoamisiin ja laitteelle, kemikaaleille, tulelle tai esineelle altistumiseen.
Naisvaltaisia ammatteja määrittelee erittäin korkea turvallisuus ja vähäinen fyysinen rasittavuus. Monesti miesvaltaiset ammatit vaativat myös enemmän perehdyttämistä ja vähemmän itsestäänselvien taitojen opettelua; esim.vaipan vaihtaminen vs. sähköasennus. Molempia opiskellaan ammattiopistossa, mutta useimmille ihmisille vaipan vaihto on helpompaa ja siinä ei voi kuolla, kun taas sähköasennuksessa voi.
-Mies 29v + 1v-
[/quote] otit sitten tahallaan tuollaiset esimerkit. Jos lähihoitaja mokailee, on ihmishenget vaarassa. Toisin kuin vaikka putkimiehen toheloidessa. Mutta joo, dokkari oli kamala ja jätti aivan sanattomaksi. Harkitsen intialaisten tuotteiden boikotoimista. Intiaan en astu jalallanikaan.
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 14:20"]
Sairailta femankoilta on suhteellisuudentaju hukassa, kuten tästäkin ketjusta näkee. Hyi helvetti. En haluaisi joutua femakon puolisoksi.
[/quote] Älä sure, ei sua kukaan huoliskaan.
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 12:20"][quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 11:32"]Okei, eli aloituksen aiheena on se kuinka Intiassa naisilla ei ole mitään ihmisarvoa ja mitä teemme me suomalaiset tässä ketjussa? No rinnastamme aiheen johonkin, että on täälläkin ongelmia kun tytöt eivät saaneet haluamaansa HEVOSTALLIA?! Oikeastaan sopii aika hyvin tuohon mitä ap tarkoitti sillä että välillä voisi ottaa sen pään pois sieltä perseestä ja laittaa asioita vähän perspektiiviin... Hävettää.
[/quote]
Aloituksen aihe oli se, että Suomi on tasa-arvon paratiisi ja koska jossain menee vielä huonommin ei Suomen vääryyksiin saa puuttua. Pahimmillaan heikennä naisen aseman takaisin pohjasakkaan, kun tietyn vaiheen jälkeen emme halua enää oikeuksia vaan tyydymme tähän, hetki vain ja tätäkin aletaan kyseenalaistamaan ja murtamaan.
[/quote]
Lue aloitus uudestaan. Ap:n pointti oli se, ettei välttämättä osaa täältä länsimaisesta kuplasta nähdä, kuinka heikko naisten asema on monissa muissa maissa ja sitä ei aina välttämättä itse osaa ymmärtää. Hän ei väittänyt, että Suomi olisi paratiisi tai kaikki olisi täydellisesti. Täällä naisten asema on kuitenkin hyvä, varsinkin kun vertaa Intiaan. Sen toteaminen EI kuitenkaan tarkoita, että kaikki olisi täydellisesti. Ap ei myöskään sanonut, ettei Suomen epäkohtiin saa puuttua.
Ja vaikka täälläkin epäkohtia on, miksei saa silti olla samalla kiitollinen niistä asioista, mitkä ovat hyvin? Älkää syöttäkö sanoja toisten suuhun.
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 14:22"][quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 12:11"]
[/quote]
Totta puhuen eläisin mieluummin varakkaampana vaikka kuusikymppiseksi kuin köyhempänä kymmenen vuotta enemmän. Musta on huono argumentti sanoa, että naiset saa joka tapauksessa miehiä enemmän rahaa kun elää pidempään. On varmasti tosi hienoa elää kituuttaa pienillä rahoilla viimeiset vuosikymmenet.
[/quote]
Naisten ansiot ovat pienemmät, koska he tekevät vähemmän töitä. Naisilla on siis hyvät mahdollisuudet sekä tienata hyvin että elää pidempään. Samalla tulet maksaneeksi paljon veroja, joten suosittelen lämpimästi!
[/quote]
En itse ole kouluttautumassa huonosti palkatulle alalle, joten varmaan saan ihan kivoja veroja vielä maksellakin. Naisvaltaiset ammatit tosin ovat keskimäärin huonommin palkattuja kuin miesvaltaiset, enkä voi ymmärtää sitä jos molemmat työt kuitenkin ovat raskaita.
[/quote]93% työpaikkaonnettomuuksissa kuolleita on miehiä USA:ssa. Kuolemat liittyvät ajoneuvojen törmäyksiin, sähköiskuihin, putoamisiin ja laitteelle, kemikaaleille, tulelle tai esineelle altistumiseen.
Naisvaltaisia ammatteja määrittelee erittäin korkea turvallisuus ja vähäinen fyysinen rasittavuus. Monesti miesvaltaiset ammatit vaativat myös enemmän perehdyttämistä ja vähemmän itsestäänselvien taitojen opettelua; esim.vaipan vaihtaminen vs. sähköasennus. Molempia opiskellaan ammattiopistossa, mutta useimmille ihmisille vaipan vaihto on helpompaa ja siinä ei voi kuolla, kun taas sähköasennuksessa voi.
-Mies 29v + 1v-
[/quote] otit sitten tahallaan tuollaiset esimerkit. Jos lähihoitaja mokailee, on ihmishenget vaarassa. Toisin kuin vaikka putkimiehen toheloidessa. Mutta joo, dokkari oli kamala ja jätti aivan sanattomaksi. Harkitsen intialaisten tuotteiden boikotoimista. Intiaan en astu jalallanikaan.
[/quote]
Iso osa työpaikkatapaturmista on vain välinpitämättömyyden seurausta. "Ei me ennenkään perkele mitään remmejä tai valjaita ole käytetty! Minä mitään kypärää tarvitte."
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 12:16"]
Voin vain nähdä surullisia ennakkokuvia tulevaisuudesta, kun Suomen koulutusta ollaan heikentämässä. Jossain vaiheessa vanhemmat maksavat vain poikansa opiskelut ja tieteellinen ura on vain harvojen etuoikeutettujen naisten oikeus.
[/quote]Ja miksiköhän näin tulee käymään? Koska maa täytetään sovinistilla kehitysmaalaisilla?
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 04:39"]
Itse asiassa aloituksessa on hiukan huomautettavaa. Minä katsoin dokumenttia siinä valossa, että kysymys ei ollut niinkään kehitysmaan kauheudesta, vaan törmäyksestä, joka johtui toiveista, joita herää kun aletaan nousta köyhyydestä. Kulttuurin koodit muuttuvat rajun talouskasvun oloissa niin nopeasti, että naiset joutuvat syntipukiksi kun olo on hämmentynyt.
Intian tytär nousi pellosta ja lähti lukemaan lääketiedettä pellonmyyntirahoilla. Hänen oli helppo rahoittaa opiskelujaan samantyyppisellä call center -työllä, jota itse tein opiskelujen ohessa, mutta jonka täältä söi netti, ja se oli jo toinen jonkinlaista ammattitaitoakin vaatinut työ, jonka menetin tietokoneelle ennen kuin täytin 25. Vanhempani ovat olleet niin huolissaan toimeentulostani ja tulevaisuudestani, etteivät ole enää vuosiin uskaltaneet kysellä mitään. Intian tyttären vanhemmat sen sijaan olivat riemuissaan, koska tyttö oli harjoittelua vaille ammattilainen, ja heidän rahahuolensa olisivat ohi.
Varsinaista koulutustani vastaavaa työtä olen tehnyt kolmentuhannen euron edestä, olen kohta viisikymppinen. Meillä nuoret naiset ovat kauhuissaan tajutessaan joutuvansa työvoimareserviin helpostikin ilman omaa syytään, ja luopuessaan urahaaveitten ensisijaisuudesta ripustautuvat unelmiin pysyvästä parisuhteesta ja suostuvat mihin tahansa järjestelyyn uskoessaan, että mies viehättyy hänen ihanasta vapaamielisyydestään niin ettei koskaan jätä.
Intian poikien pääjehu taisi olla steroideilla pumpattu kuntosaliohjaaja, joka oli kavereittensa mukaan järkyttävän aggressiivinen ottaessaan aineita liikaa. Köyhät maalaispojat kai turhautuivat koska omat unelmat eivät toteutuneet riittävän nopeasti, ja sitten purettiin vapautuviin keskiluokan tyttöihin sitä pettymystä, koska oli kova tarve osoittaa edes naisille heidän oikea paikkansa. Poikien mielestä tyttö olisi selvinnyt tavallisella raiskauksella jos ei olisi tapellut niin röyhkeästi vastaan, vaan olisi kantanut häpeänsä nöyrästi niinkuin kunnon naisen kuuluu ja ollut hiljaa. Eli kysymys oli nimenomaan siitä, että kun elintaso alkaa nousta, naisten nousevia mahdollisuuksia ja uutta omanarvontunnetta ei siedetä.
Se onkin sitten toinen kysymys, mikä perkele on intialaisen kulttuurin ajanut niin järkyttävään alennustilaan, että naisen asema on päässyt niin järkyttävän huonoksi, ettei se siedä minkäänlaisia parannuksia herättämättä noin valtavaa vihaa nuorissa miehissä.
[/quote]
Jotenkin tuntuu tutulta ajattelulta myös täällä kotomaassa. Tietenkään suomalainen ei ihan noin sairaalla tavalla toimi, mutta kauhun ja pelon voi aistia monien miehien puheista ja asenteista. Monet haluaisivat että nainen olisi heidän alapuolellaan selvästikin.
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 03:10"][quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 03:01"]
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 02:50"]
Esimerkiksi paljonko yhteisistä verorahoista maksellaan harrastuksia, joita pojat harrastavat. ym piilosuosiminen
[/quote]
No kerropa paljonko? Ja mitä nämä harrastukset on joihin ei tyttöjä päästetä?
[/quote]
No ainakin täällä kunta rahoitti enimmäkseen jääkiekkoilijapoikien käyttämän jäähallin ja enimmäkseen tyttöjen käyttämälle tallille ei irronut euroakaan maneesin rakentamiseen. Missään vaiheessa tietenkään kukaan ei sanonut sukupuolista mitään, mutta näin se vaan meni.
[/quote]
Meidän tyttö harrastaa taitoluistelua ei hevosia.
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 14:20"]Eiköhän pidetä yhdessä huolta siitä, että naisia alistavat kehitysmaa-asukit eivät tuo oppejaan myös Suomen rajojen sisäpuolelle.
[/quote] Ovat jo tuoneet. Esim. Tapanilan joukkoraiskauksen taustalla oli juuri samanlainen kulttuuri kuin on esillä tässä dokkarissa. Ei tänne kaivata tuollaista enää yhtään.
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 14:47"]
Itse asiassa aloituksessa on hiukan huomautettavaa. Minä katsoin dokumenttia siinä valossa, että kysymys ei ollut niinkään kehitysmaan kauheudesta, vaan törmäyksestä, joka johtui toiveista, joita herää kun aletaan nousta köyhyydestä. Kulttuurin koodit muuttuvat rajun talouskasvun oloissa niin nopeasti, että naiset joutuvat syntipukiksi kun olo on hämmentynyt.
Intian tytär nousi pellosta ja lähti lukemaan lääketiedettä pellonmyyntirahoilla. Hänen oli helppo rahoittaa opiskelujaan samantyyppisellä call center -työllä, jota itse tein opiskelujen ohessa, mutta jonka täältä söi netti, ja se oli jo toinen jonkinlaista ammattitaitoakin vaatinut työ, jonka menetin tietokoneelle ennen kuin täytin 25. Vanhempani ovat olleet niin huolissaan toimeentulostani ja tulevaisuudestani, etteivät ole enää vuosiin uskaltaneet kysellä mitään. Intian tyttären vanhemmat sen sijaan olivat riemuissaan, koska tyttö oli harjoittelua vaille ammattilainen, ja heidän rahahuolensa olisivat ohi.
Varsinaista koulutustani vastaavaa työtä olen tehnyt kolmentuhannen euron edestä, olen kohta viisikymppinen. Meillä nuoret naiset ovat kauhuissaan tajutessaan joutuvansa työvoimareserviin helpostikin ilman omaa syytään, ja luopuessaan urahaaveitten ensisijaisuudesta ripustautuvat unelmiin pysyvästä parisuhteesta ja suostuvat mihin tahansa järjestelyyn uskoessaan, että mies viehättyy hänen ihanasta vapaamielisyydestään niin ettei koskaan jätä.
Intian poikien pääjehu taisi olla steroideilla pumpattu kuntosaliohjaaja, joka oli kavereittensa mukaan järkyttävän aggressiivinen ottaessaan aineita liikaa. Köyhät maalaispojat kai turhautuivat koska omat unelmat eivät toteutuneet riittävän nopeasti, ja sitten purettiin vapautuviin keskiluokan tyttöihin sitä pettymystä, koska oli kova tarve osoittaa edes naisille heidän oikea paikkansa. Poikien mielestä tyttö olisi selvinnyt tavallisella raiskauksella jos ei olisi tapellut niin röyhkeästi vastaan, vaan olisi kantanut häpeänsä nöyrästi niinkuin kunnon naisen kuuluu ja ollut hiljaa. Eli kysymys oli nimenomaan siitä, että kun elintaso alkaa nousta, naisten nousevia mahdollisuuksia ja uutta omanarvontunnetta ei siedetä.
Se onkin sitten toinen kysymys, mikä perkele on intialaisen kulttuurin ajanut niin järkyttävään alennustilaan, että naisen asema on päässyt niin järkyttävän huonoksi, ettei se siedä minkäänlaisia parannuksia herättämättä noin valtavaa vihaa nuorissa miehissä.
[/quote]
Jotenkin tuntuu tutulta ajattelulta myös täällä kotomaassa. Tietenkään suomalainen ei ihan noin sairaalla tavalla toimi, mutta kauhun ja pelon voi aistia monien miehien puheista ja asenteista. Monet haluaisivat että nainen olisi heidän alapuolellaan selvästikin.
[/quote]
Missäköhänpäin suomea näin mahtaa olla? Olet todella sekaisin päästäsi. Tai sitten olet itse tehnyt vääriä valintoja. Miesvihasi on selviö, sitä ei tarvitse erikseen mainita.
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 14:54"][quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 14:47"]
[/quote]
[/quote]
Missäköhänpäin suomea näin mahtaa olla? Olet todella sekaisin päästäsi. Tai sitten olet itse tehnyt vääriä valintoja. Miesvihasi on selviö, sitä ei tarvitse erikseen mainita.
[/quote]
Lopeta jo tuo miesvihan jankkaamisesi. Se joutuu aika naurettavaan valoon tällaisessa ketjussa, jossa käsitellään todellista naisvihaa ja naiseen kohdistuvaa brutaalia väkivaltaa josta ovat vastuussa miehet. Katso tuo dokumentti ja pidä pääsi kiinni. Vai oletko kenties paskakasa jonka mielestä nuo murhaajaintialaiset luuserit ovat ihan kunnon miehiä, naiselle saa tehdäkin noin. Vaikutat sen verran katkeralta yksilöltä etten ihmettelisi. Häivy paasaamaan naisvihaasi jonnekin muualle, saat varmasti vastakaikua jossain kaltaistesi naisvihaajien roskapaskapalstalla.
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 12:11"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
-Mies 29v + 1v-
[/quote]
Sinä voit koska vaan mennä noihin helppoihin ja turvallisiin töihin. Jokainen mies voi valita turvallisen työn. Myös itse voi vaikuttaa työturvallisuuteensa hyvin paljon.
Yleensähän jos ottaa työturvallisuus asioita puheeksi on nalkuttava akka ja turhasta kitisijä.
Miesten tulisi katsoa peiliin. Ei ole todellakaan naisten syy jos sieltä telineiltä tullaan alas!
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 15:01"]
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 14:54"][quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 14:47"] [quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 04:39"] Itse asiassa aloituksessa on hiukan huomautettavaa. Minä katsoin dokumenttia siinä valossa, että kysymys ei ollut niinkään kehitysmaan kauheudesta, vaan törmäyksestä, joka johtui toiveista, joita herää kun aletaan nousta köyhyydestä. Kulttuurin koodit muuttuvat rajun talouskasvun oloissa niin nopeasti, että naiset joutuvat syntipukiksi kun olo on hämmentynyt. Intian tytär nousi pellosta ja lähti lukemaan lääketiedettä pellonmyyntirahoilla. Hänen oli helppo rahoittaa opiskelujaan samantyyppisellä call center -työllä, jota itse tein opiskelujen ohessa, mutta jonka täältä söi netti, ja se oli jo toinen jonkinlaista ammattitaitoakin vaatinut työ, jonka menetin tietokoneelle ennen kuin täytin 25. Vanhempani ovat olleet niin huolissaan toimeentulostani ja tulevaisuudestani, etteivät ole enää vuosiin uskaltaneet kysellä mitään. Intian tyttären vanhemmat sen sijaan olivat riemuissaan, koska tyttö oli harjoittelua vaille ammattilainen, ja heidän rahahuolensa olisivat ohi. Varsinaista koulutustani vastaavaa työtä olen tehnyt kolmentuhannen euron edestä, olen kohta viisikymppinen. Meillä nuoret naiset ovat kauhuissaan tajutessaan joutuvansa työvoimareserviin helpostikin ilman omaa syytään, ja luopuessaan urahaaveitten ensisijaisuudesta ripustautuvat unelmiin pysyvästä parisuhteesta ja suostuvat mihin tahansa järjestelyyn uskoessaan, että mies viehättyy hänen ihanasta vapaamielisyydestään niin ettei koskaan jätä. Intian poikien pääjehu taisi olla steroideilla pumpattu kuntosaliohjaaja, joka oli kavereittensa mukaan järkyttävän aggressiivinen ottaessaan aineita liikaa. Köyhät maalaispojat kai turhautuivat koska omat unelmat eivät toteutuneet riittävän nopeasti, ja sitten purettiin vapautuviin keskiluokan tyttöihin sitä pettymystä, koska oli kova tarve osoittaa edes naisille heidän oikea paikkansa. Poikien mielestä tyttö olisi selvinnyt tavallisella raiskauksella jos ei olisi tapellut niin röyhkeästi vastaan, vaan olisi kantanut häpeänsä nöyrästi niinkuin kunnon naisen kuuluu ja ollut hiljaa. Eli kysymys oli nimenomaan siitä, että kun elintaso alkaa nousta, naisten nousevia mahdollisuuksia ja uutta omanarvontunnetta ei siedetä. Se onkin sitten toinen kysymys, mikä perkele on intialaisen kulttuurin ajanut niin järkyttävään alennustilaan, että naisen asema on päässyt niin järkyttävän huonoksi, ettei se siedä minkäänlaisia parannuksia herättämättä noin valtavaa vihaa nuorissa miehissä. [/quote] Jotenkin tuntuu tutulta ajattelulta myös täällä kotomaassa. Tietenkään suomalainen ei ihan noin sairaalla tavalla toimi, mutta kauhun ja pelon voi aistia monien miehien puheista ja asenteista. Monet haluaisivat että nainen olisi heidän alapuolellaan selvästikin. [/quote] Missäköhänpäin suomea näin mahtaa olla? Olet todella sekaisin päästäsi. Tai sitten olet itse tehnyt vääriä valintoja. Miesvihasi on selviö, sitä ei tarvitse erikseen mainita. [/quote] Lopeta jo tuo miesvihan jankkaamisesi. Se joutuu aika naurettavaan valoon tällaisessa ketjussa, jossa käsitellään todellista naisvihaa ja naiseen kohdistuvaa brutaalia väkivaltaa josta ovat vastuussa miehet. Katso tuo dokumentti ja pidä pääsi kiinni. Vai oletko kenties paskakasa jonka mielestä nuo murhaajaintialaiset luuserit ovat ihan kunnon miehiä, naiselle saa tehdäkin noin. Vaikutat sen verran katkeralta yksilöltä etten ihmettelisi. Häivy paasaamaan naisvihaasi jonnekin muualle, saat varmasti vastakaikua jossain kaltaistesi naisvihaajien roskapaskapalstalla.
[/quote]
onko kamalan vaikea myöntää että ihmisarvosi on vain murto-osa miehen arvosta, onko? se on fakta, eikä mitään naisvihaa. Fakta pitää osata hyväksyä sellaisenaan. Se ei ole mitään vihaa jos esittää tosi asioita.
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 13:19"]
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 13:11"]
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 12:47"]
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 12:36"]
Joo kuule ite oon rv37 ja kuinka paljon mulla on mennyt rahaa lääkärikuluihin 37 viikon aikana? Vain ns pakollisiin neuvolakäynteihin. Miehelläni on mennyt nyt yli 500€ KORVAUKSIEN JÄLKEEN, on ollut tulehduksia ja särkyjä ja venähdyksiä joista voi syyttää itseään kun on esim juhlinut liikaa ja toheloinut. Muuten lääkärilasku olisi n. 1200€. Et ei se suoraan mee silleen että naiset käy raskauksien yms takia enemmän lääkärissä, miehet on varomattomampia ja liikenteessäkin aiheuttavat enemmän onnettomuukisa kuin naiset (koska eivät osaa rajoituksien mukaan ajaa).
[/quote]
Naiset käyvät miehiä enemmän lääkärissä, vaikka raskauksiin ja synnytyksiin liittyviä lääkärikäyntejä ei edes laskettaisi mukaan!
[/quote] Ehkä miestenkin pitäisi niin saisivat näistä kiinni sen pari vuotta eliniänennusteessa.
[/quote]
En tiedä kuinka paljon niillä lääkärikäynneillä miesten elinikää pidennettäisiin. Elintavat ja hormonit taitavat ratkaista enemmän. Naishormonit tuovat pidemmän iän.
[/quote]
No höpsis. Ylimmässä sosiaaliluokassa miesten ja naisten eliniän ennuste on täysin yhtäläinen, miehet elävät täysin yhtä pitkän elämän kuin naiset. Alemmissa sosiaaliluokissa miehet kuolevat nuorempina koska tupakoivat, käyttävät liikaa alkoholia ja muita päihteitä, eivät liiku tarpeeksi, syövät epäterveellisesti, välttelevät lääkäriä, eivät huolehdi terveydestään ja käy esim. terveystarkastuksissa jne. Kun nämä seikat poistetaan, miesten ja naisten eliniän ennuste on yhteneväinen.
Eniten lääkärissä ja ennaltaehkäisevässä terveydenhuollossa käyntejä tulee juurikin naisille ja ylimpien sosiaaliluokkien edustajille. Eniten terveydenhuollon menoja aiheutuu kuitenkin alimmista sosiaaliluokista ja miehistä. Sen yhden sairaalapäivän hinnalla saa kymmeniä lääkärikäyntejä ja kolesterolimittauksia - niillä vältytään kalliilta sairaalahoidoilta, massiivisilta kirurgioilta ja laitoshoidoilta. Yleensä ne keskimääräistä aiemmin kuolevat eivät kuole saappaat jalassa (jotkut toki niinkin) naps vaan useammin ne elämän sairaat viimeiset kymmenen vuotta vain alkavat muutaman vuosikymmenen tervaskantoja aiemmin. Niistä kuusikymppisenä kuolevista miehistä moni ehtii sitä ennen olla kymmenen vuotta laitospotilaana sydänkohtauksen tai aivoinfarktin saatuaan. Kolareissa vammautuneet ovat valtaosaltaan miehiä, samoin isoa kirurgista korjailua tarvitsevat itsemurhayrityksistä selvinneet. Syöpä saadaan aiemmin diagnosoitua ja todennäköisemmin parannettua siltä, jonka terveydentilan muutos havaitaan jo vuosittaisissa verikokeissa jne.
Kuinka voi samassa rodussa ollakin niin erilaisia miehiä! Tai onhan niitä kai joka rodussa, äärimmäisyydestä toiseen. On tyttäriään rakastavia isiä, kuten tuon raiskatun ja murhatun tytön isä. Ja sitten jopa koulutettuja miehiä, kuten se puolustusasianajaja, joka silmät palaen vaahtosi, että jos hänen tyttärensä käyttäytyisi niin että tuottaisi häpeää perheelleen, hän valelisi tyttären bensiinillä ja sytyttäisi palamaan. Ja vielä vakuutti seisovansa näiden sanojensa takana. Hirvittävä barbaari. Toivottavasti hänellä ei ole tytärtä. Ja tämänkin miehen mielestä siis oli häpeää tuottavaa käytöstä olla poikaystävän kanssa alkuillasta liikkeellä. Ei siis edes yksin, mikä näiden "herra puolustusasianajajien" mielestä on äärimmäisen paheksuttavaa.
Nämä miehet siis tunnustavat että oma sukupuoli on niin hallitsematon ja raaka että naisten on vaarallista olla ulkona, edes ystävän kanssa. Ja miehet itse eivät ole vastuussa ollenkaan! Eivät siis ole inhimillisiä tai ylipäätään järjellisiä olentoja.