Eteläpohjalaiset, lukekaa tämä!
http://www.hs.fi/tiede/a1305968159737
"Mitä etäisempää sukua isä ja äiti ovat toisilleen, sitä varmemmin heidän lapsensa on fiksumpi. Hän on myös pidempi ja todennäköisesti opiskelee pitkään."
Siksi eepeeläiset, että se on tilastojen mukaan Suomen sukurutsaisinta aluetta ja aluetta, jossa on väkimäärään nähden eniten kaikenlaisia kehitysvammoja ja fyysisiä poikkeavuuksia, kuten kuusivarpaisuutta. Isäni on Alavudelta ja isäni suvussa on naitu toisia ja kolmansia serkkuja ja eräällä serkullani on ollut kaksi INCL-lasta sen vuoksi, että miehensä kanssa liikaa yhteisiä geenejä, vaikka eivät ihan lähisukulaisia olekaan. Suvut kuitenkin viereisiltä paikkakunnilta, eivät sentään samalta kylältä, kuten eepeellä tavataan naida. Oma mieheni on ruotsalainen :)
Kommentit (59)
Tää on kyllä niin totta! Syntyjään täältä,mutta molemmat vanhempani ovat muualta tulleita. Aina olen ihmetellyt tämän paikan touhua. Kaikki sukua keskenään. Joskus kirjastossa luin paikallista sukukirjaa. Eräätkin sukulaiset olivat yhdessä. Töissä joissakin paikoissa on täysin epäpäteviä siihen hommaan,mutta kun on oikea sukunimi niin saa paikan.
Oma eteläpohjalainen vaarini kävi Amerikassa, tuli takaisin ja nai naapurikylän flikan. Eli Amerikassa joko käytiin tai sinne jäätiin loppuelämäksi. Eipä hirveästi vaarini sekoittanut kylän geeniperimää.
Alajärvi pahinta sukusiitosaluetta. ..
Mitä tällä aloituksella nyt ajetaan takaa? Pitäisikö minun nyt muuttaa täältä pois vai lähteä jauhamaan tätä "eteläpohjalaiset ovat juntteja" -mantraa vai ihan vain itsekseni hävetä, kun olen tänne syntynyt?
Eräällä mun lapualaisella entisellä luokkakaverillani on 12 varvasta ja hänen toisen vanhempansa vanhemmat olivat huhujen mukaan täyssisaruksia keskenään.
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 00:15"]
Mitä tällä aloituksella nyt ajetaan takaa? Pitäisikö minun nyt muuttaa täältä pois vai lähteä jauhamaan tätä "eteläpohjalaiset ovat juntteja" -mantraa vai ihan vain itsekseni hävetä, kun olen tänne syntynyt?
[/quote]
Kunhan et sisaruksiasi tai serkkujasi nai. niin kaikki okei. Aniharva eteläpohjalainen kykenee muuttamaan kotiseudultaan sitä viereistä kylää kauemmaksi.
Katkeroitunut E-P vihaaja iski jälleen, Alavudelta joku muuttanut etelään.
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 00:18"]
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 00:15"]
[/quote]
Kunhan et sisaruksiasi tai serkkujasi nai. niin kaikki okei. Aniharva eteläpohjalainen kykenee muuttamaan kotiseudultaan sitä viereistä kylää kauemmaksi.
[/quote]No aika harva täällä nykypäivänä tietääkseni sisaruksia tai serkkuja nai. Eli kaikki okei?
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 00:19"]
[/quote]
Nauroin ääneen kun luin aloituksen, koska sattumalta mä tunnen erään alavutelaisen +30v naisen, jolla on ruotsalainen mies ja kusta päässä.
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 00:22"]Selittää Vesa Keskisen.
[/quote]Ja Duudsonien kaltaiset patapäät
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 00:30"][quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 00:22"]Selittää Vesa Keskisen.
[/quote]
Ja rahaa tulee ;-)
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 00:38"][quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 00:30"][quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 00:22"]Selittää Vesa Keskisen.
[/quote]
Ja rahaa tulee ;-)
[/quote]
Ja se on tärkeintä? Kertoo EP:stä riittävästi
Koko Suomi on muutama sukupolvi taaksepäin ollut aika sukurutsaista, lukuunottamatta rannikkoseutuja, joihin on saapunut merimiehiä, kauppiaita ja ruotsalaisia. Tämä selittää reippaat sukurasitteet nykyaikana, vaikka kuinka joku ottaisikin itselleen jopa ihan Ruotsista miehen.
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 00:03"]
http://www.hs.fi/tiede/a1305968159737
"Mitä etäisempää sukua isä ja äiti ovat toisilleen, sitä varmemmin heidän lapsensa on fiksumpi. Hän on myös pidempi ja todennäköisesti opiskelee pitkään."
Siksi eepeeläiset, että se on tilastojen mukaan Suomen sukurutsaisinta aluetta ja aluetta, jossa on väkimäärään nähden eniten kaikenlaisia kehitysvammoja ja fyysisiä poikkeavuuksia, kuten kuusivarpaisuutta. Isäni on Alavudelta ja isäni suvussa on naitu toisia ja kolmansia serkkuja ja eräällä serkullani on ollut kaksi INCL-lasta sen vuoksi, että miehensä kanssa liikaa yhteisiä geenejä, vaikka eivät ihan lähisukulaisia olekaan. Suvut kuitenkin viereisiltä paikkakunnilta, eivät sentään samalta kylältä, kuten eepeellä tavataan naida. Oma mieheni on ruotsalainen :)
[/quote]
Mun mies on itävaltalainen. Olemme viidensiä serkkuja. Asia selvisi, kun miehen äidin sukua tutkittiin ja havaittiin, että se aikanaan Ruotsiin muuttanut esiäiti oli leskeksi jäätyään muuttanutkin keskemmälle Eurooppaa ja perustanut uuden perheen.
Mun kaikki etelä-Pohjalaiset sukulaiset ovat kylläkin hakeneet kumppaninsa varsin kaukaa. Ehkä joskus aikaisemmin kun ihmiset eivät muuttaneet työn perässä tms. naitiin lähempää mutta silloin se oli tapana kaikkialla.
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 00:20"]
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 00:19"]
[/quote]
Nauroin ääneen kun luin aloituksen, koska sattumalta mä tunnen erään alavutelaisen +30v naisen, jolla on ruotsalainen mies ja kusta päässä.
[/quote]
Jeps, aapee tunnistettu :)
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 11:28"]
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 10:59"]
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 09:45"]
Etelä-pohjanmaalla ja muualla suomessa on niitä tapauksia jotka jää kotipaikkakunnalleen ja rakentavat äitin viereen ja puolisoksi on valittu tyttö/poika lähes naapurista siinä sitten pyöritään samassa ympyrässä koko ikä. Ei kai tuo huonovaihtoehto ole mutta eipä sitä silloin mistään mitään tiedä.
[/quote]
Näin tapahtuu eritzisesti pääkaupunkiseudulla. Jo muutto Vantaalle on elämää suurempi asia.
[/quote] Joo ja kyllä sitä voi olla aivan yhtä tietämätön siellä Vantaalla kuin jossain Etelä-Pohjanmaalla. Mistä tietämisestä sinä puhut? Sinä et ehkä selviäisi erilaisista arkipäivän haasteista, vaikka metrossa osaatkin leimata lippusi oikein. Minusta tietämättömyyttäsi osoittaa juuri tuo sinun suppea ajattelusi, että miten ihmisten pitäisi elää, että sinusta se olisi oikein.
[/quote] Tällä varmaan tarkoitettiin ettei ole kykyä laaja-alaiseen ajatteluun tms. se on ihan sama onko tyyppi asunut espoossa 5 km säteellä tai seinäjoella 5 km säteellä. Tällöin ihmisellä on aika suppea näkemys kun ei ole muualla käynyt elämässä ja olemassa.