Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lentokoneen käsimatkatavarat

Vierailija
06.07.2015 |

Saako trolleyn lisäksi olla pieni käsilaukku mukana? Kyseessä Finnair.

On mun laukussa tosin sen verran tilaa, että saan tarvittaessa sullottua käsilaukun sinne.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sulloin mun käsilaukun siihen isompaan, oli helpompi liikkua kokeeseen ja pois. Koneessa ne oli erillään.

Vierailija
2/13 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa olla. 8 kg käsimatkatavaroiden paino yht.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue ohjeet Finnairin divuilta. Riippuu nimittäin siitäkin, oletko Silver-, Gold- tai muu kanta-asiakas. Riippuu myös lentolipusta (tarjouslipuilla saa vähemmän matkatavaroita mukaan) ja kille mantereelle matkustaa. Just eilen ihmettelin, että tarjouslipulla sai vain 8 kg laukun matkustamoon ja käsilaukku sisältyy tuohon kilomäärään. Vetolaukkuni nimittäin painaa tyhjänäkin pari kiloa. Käsilaukulle oli kokorajoituksia, pitää mahtua jalkoihin edessä olevan istuimen alle ym. Katso siis Finskin sivuilta.

Vierailija
4/13 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa olla. Minulta kyllä useasti pyydetty lentolaukkua ruumaan, mutta en ole antanut.

Vierailija
5/13 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinne vaan, piilota vaikka housuihin niitä kamoja. Tupakit on hyvä pitää jemmassa, käydä veskissä röökillä.

Vierailija
6/13 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 22:56"]

Saa olla. Minulta kyllä useasti pyydetty lentolaukkua ruumaan, mutta en ole antanut.

[/quote]

Miksi et ole laittanut ruumaan? Itse laitan kaikki ruumaan mitä ei ole pakko ottaa käsimatkatavaraan.

Vierailija
7/13 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 23:01"]

[/quote]

Miksi et ole laittanut ruumaan? Itse laitan kaikki ruumaan mitä ei ole pakko ottaa käsimatkatavaraan.

[/quote] Ei ole kiva viettää pitkää viikonloppua siten, että laukku on kadonnut. Joutuu käyttämään ison osan ajasta siihen, kun hankkii (omaan laskuun) vaatteita ja muita tavaroita, joista sitten saa vakuutusyhtiöltä korvauksen ja koko ajan pitää odottaa, löytyykö laukkua vai ei. Olen kokenut tämän kahdesti, kiitos ei enää.

Vierailija
8/13 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 23:06"]

[/quote]

[/quote] Ei ole kiva viettää pitkää viikonloppua siten, että laukku on kadonnut. Joutuu käyttämään ison osan ajasta siihen, kun hankkii (omaan laskuun) vaatteita ja muita tavaroita, joista sitten saa vakuutusyhtiöltä korvauksen ja koko ajan pitää odottaa, löytyykö laukkua vai ei. Olen kokenut tämän kahdesti, kiitos ei enää.

[/quote]

Olen lentänyt useita kymmeniä kertoja, enkä ole koskaan hukannut laukkuani. Vituttaa se laukkujen hyttiin tuominen, kun se hidastaa koneen lastausta ja purkamista.

Vierailija
9/13 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 23:11"]

[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 23:06"]

[/quote]

[/quote]

Olen lentänyt useita kymmeniä kertoja, enkä ole koskaan hukannut laukkuani. Vituttaa se laukkujen hyttiin tuominen, kun se hidastaa koneen lastausta ja purkamista.

[/quote]

En minäkään ole laukkuani hukannut. Olen jättänyt sen ruumaan ja sen jälkeen joku muu on sen kadottanut. Matkustamoon saa ottaa käsimatkatavaroita eli tietynkokoisen laukun. Jos se sinua vituttaa, niin ota oma kone ja lennä sillä.

Vierailija
10/13 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

7: Vaikka siksi, että tietää varmasti, että laukku on mukana oikeassa lentokoneessa.

(eri vastaaja)

Vierailija
11/13 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aina reppu ja iso käsilaukku. Ei ole ikinä tullut sanomista.

Vierailija
12/13 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 23:11"]Vituttaa se laukkujen hyttiin tuominen, kun se hidastaa koneen lastausta ja purkamista.

[/quote]

Höpsis. Kenenkään käsimatkatavarat eivät kyllä hidasta koneen lähtöä niin pajon, että huomaisit.

Vierailija
13/13 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 23:21"]

Mulla on aina reppu ja iso käsilaukku. Ei ole ikinä tullut sanomista.

[/quote]

Tää on jännä: sitä trolleyta mitataan ja punnitaan, että saako sen koneeseen, mutta lätkäkassi tai jopa rinkka on ihan ok ottaa käsimatkatavaraksi, vaikka paino ja mitat ei täsmää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kahdeksan