Raskaus ja lentäminen + lääkärintodistus
Olen lentämässä parin viikon päästä Finnairilla Tukholmaan. Finskin nettisivuilla oli maininta, että raskausviikon 28 jälkeen tarvitaan lääkärintodistus siitä, että raskaus on sujunut normaalisti. Olen reissussa 5 päivää ja raskausviikkoni muuttuu kesken matkan 28 --> 29.
Miten olette toimineet näissä tilanteissa? Itseäni ei huvittaisi parin päivän takia hakea mitään lääkärintodistusta. Varsinkin, kun yksityisellä lääkärillä käyntilasku maksaa tuplasti enmmän kuin koko matka majoituksineen. Neuvolasta ei kuulemma todistusta saa ja samoin työterveys kieltäytyi kirjoittamasta (pitäisi maksaa itse ja gynekologin hinta n. 150€). Raskaus on sujunut normaalisti, joten mitään syytä siihen, etten voisi lentää ei siis ole ( kohdunkaulan tilanne tarkistettu 2 vkoa sitten).
Mitä mieltä olette? Uskallanko lähteä ilman todistusta? Eiväthän voi finskillä mistään tietää, millä viikolla olen. Etenkin, kun vatsani on tosi pieni. Onko muilla kokemusta näistä lääkärintodistuksista?
Ei kukaan kysele mitaan todistuksia. Lensin viela 30 rv Helsingista Lontoon kautta Hong Kongiin. Eihan ne siina check in deskilla edes nae etta olet raskaana kun on niin korkea desk.