Tytär ei suostu pitämään sadeasua
Meidän 12v tytär ei halua laittaa sadeasua päälle sateella koska on kuulemma nolo. Ei ole todellista.
Kommentit (27)
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 19:58"]No ei tuon ikäiset mitään sadevaatteita enää tarvitse. En minäkään mitään hiostavaa kumipukua päälleni laittasi. Tyttäresi ikäiset eivät enää leiki lätäköissä ja sotke itseään noin.
[/quote] kyllä vaan meidän tytär leikkii pihalla ja hyppii lätäköissä ja tekee hiekkakakkuja. Ikää hänellä on 11-vuotta.
12 vuotiaan kuuluu minunkin mielestäni pitää vielä sadetakkia ja sadehousuja ja kumisaappaita. Kurahanskoja noin iso lapsi ei kuitenkaan varmaan tarvitse. M29+1v
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 20:02"][quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 19:58"]No ei tuon ikäiset mitään sadevaatteita enää tarvitse. En minäkään mitään hiostavaa kumipukua päälleni laittasi. Tyttäresi ikäiset eivät enää leiki lätäköissä ja sotke itseään noin.
[/quote] kyllä vaan meidän tytär leikkii pihalla ja hyppii lätäköissä ja tekee hiekkakakkuja. Ikää hänellä on 11-vuotta.
[/quote] :D kuulostaa korkeintaan 8 vuotiaalta
Kun kunnolla kastuu ja sairastuu, niin varmaan alkaa sadeasun käyttökin tuntua hyvältä idealta. Sadeasuja on muitakin kuin Rukka-kumeja.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 20:03"]12 vuotiaan kuuluu minunkin mielestäni pitää vielä sadetakkia ja sadehousuja ja kumisaappaita. Kurahanskoja noin iso lapsi ei kuitenkaan varmaan tarvitse. M29+1v
[/quote] Mitä sen ikäinen niillä tekee. Ei minun tyttöni vaan ulkona siellä lätäköissä hypi. Menee ulos kaupungille kavereiden kanssa, käyvät syömässä jossain ja juttelevat.
No anna olla käyttämättä. Mitä sitten tapahtuu? Ei varmaan mitään kamalaa.
Anna tyttösi kastua muutama kerta kunnolla ja kysy sitten, haluaako jonkun sadeasun. Ja joo, niitä on muitakin kuin se hengittämätön Rukka.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 20:05"][quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 20:03"]12 vuotiaan kuuluu minunkin mielestäni pitää vielä sadetakkia ja sadehousuja ja kumisaappaita. Kurahanskoja noin iso lapsi ei kuitenkaan varmaan tarvitse. M29+1v
[/quote] Mitä sen ikäinen niillä tekee. Ei minun tyttöni vaan ulkona siellä lätäköissä hypi. Menee ulos kaupungille kavereiden kanssa, käyvät syömässä jossain ja juttelevat.
[/quote] Etkö jaksa itse tehdä ruokaa? Lastensuojelu ilmoituksen tuollaisesta tekisin
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 20:05"][quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 20:03"]12 vuotiaan kuuluu minunkin mielestäni pitää vielä sadetakkia ja sadehousuja ja kumisaappaita. Kurahanskoja noin iso lapsi ei kuitenkaan varmaan tarvitse. M29+1v
[/quote]
12 vuotiaan kuuluu leikkiä ulkona pihalla, ei olla kaupungilla. Ettekö te tarjoa kotona ruokaa, jos jo 12 vuotias syö "vapaa-aikanaan"/"leikkiaikanaan" ulkona kaupungilla? Minun nuoruudessani oli niin että mitä likaisempana ja suttuisempana tuli kotiin (syömään tai nukkumaan), sitä hauskempi päivä oli. :)
Kyllä meillä vaan laitetaan sadetta pitävät vaatteet esim. treeneihin kun vettä tulee paljon. Samoin, jos menee vaikkapa metsään suunnistamaan. Tai muuten vaan pihalle leikkimään...
Meidän 12 v tyttö ei ole vuosiin suostunut pukemaan sadetakkia päälleen. Nyt ei kelpaa myöskään kumisaappaat eikä edes sateenvarjo, vaikka vettä tulisi kaatamalla. Siis kastuu.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 20:14"][quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 20:05"][quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 20:03"]12 vuotiaan kuuluu minunkin mielestäni pitää vielä sadetakkia ja sadehousuja ja kumisaappaita. Kurahanskoja noin iso lapsi ei kuitenkaan varmaan tarvitse. M29+1v
[/quote]
12 vuotiaan kuuluu leikkiä ulkona pihalla, ei olla kaupungilla. Ettekö te tarjoa kotona ruokaa, jos jo 12 vuotias syö "vapaa-aikanaan"/"leikkiaikanaan" ulkona kaupungilla? Minun nuoruudessani oli niin että mitä likaisempana ja suttuisempana tuli kotiin (syömään tai nukkumaan), sitä hauskempi päivä oli. :)
[/quote] Kotona tehdään joka päivä ruokaa ja tyttö syö sitä. Käy joskus kahvilassa syömässä vaikka croisantin kavereidensa kanssa.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 20:17"]Meidän 12 v tyttö ei ole vuosiin suostunut pukemaan sadetakkia päälleen. Nyt ei kelpaa myöskään kumisaappaat eikä edes sateenvarjo, vaikka vettä tulisi kaatamalla. Siis kastuu.
[/quote] meillä ottaa sateenvarjon jos sataa.
Meillä pidetään vedenpitävää takkia ja housuja sekä kumisaapaita. varsinaisia sadeasuja ei olla pidetty varmaan tokan luokan jälkeen.
Meillä ottaa sateenvarjon mukaan jos sataa. Helppo laittaa takaisin laukkuun jos sade lakkaa. Asutaan kaukana hänen kavereistansa joten kulkee bussilla.
Voi pyhä croissant, lapsi on 12-vuotias...
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 20:18"][quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 20:14"][quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 20:05"][quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 20:03"]12 vuotiaan kuuluu minunkin mielestäni pitää vielä sadetakkia ja sadehousuja ja kumisaappaita. Kurahanskoja noin iso lapsi ei kuitenkaan varmaan tarvitse. M29+1v
[/quote]
[/quote] Kotona tehdään joka päivä ruokaa ja tyttö syö sitä. Käy joskus kahvilassa syömässä vaikka croisantin kavereidensa kanssa.
[/quote] onkohan tyttösi kenties ylipainoinen? Miksi annat hänen syödä rasvaista ruokaa joka tekee hänestä lihavan? Häntä aletaan varmaan kiusaamaan koulussa (jos ei kiusata jo)
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 20:30"]Voi pyhä croissant, lapsi on 12-vuotias...
[/quote] Ongelma?
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 20:32"][quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 20:18"][quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 20:14"][quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 20:05"][quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 20:03"]12 vuotiaan kuuluu minunkin mielestäni pitää vielä sadetakkia ja sadehousuja ja kumisaappaita. Kurahanskoja noin iso lapsi ei kuitenkaan varmaan tarvitse. M29+1v
[/quote]
[/quote] onkohan tyttösi kenties ylipainoinen? Miksi annat hänen syödä rasvaista ruokaa joka tekee hänestä lihavan? Häntä aletaan varmaan kiusaamaan koulussa (jos ei kiusata jo)
[/quote] oikeastaan normaalipainon alarajoilla. Syö hyvin mutta on silti siro ja laiha.
No ei tuon ikäiset mitään sadevaatteita enää tarvitse. En minäkään mitään hiostavaa kumipukua päälleni laittasi. Tyttäresi ikäiset eivät enää leiki lätäköissä ja sotke itseään noin.